Постанова
від 03.08.2011 по справі 2а-2220/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" серпня 2011 р. справа № 2a-2220/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судового засідання Галімурки Т.Є.

представника позивача: Державної податкової інспекції в Тисменицькому районі Івано-Франківської області -ОСОБА_1

представника відповідача: колективного підприємства виробничо-торгової комерційної фірми "СВ" -не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Тисменицькому районі Івано-Франківської області до колективного підприємства виробничо-торгової комерційної фірми "СВ" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

07.07.2011 року Державна податкова інспекція в Тисменицькому районі Івано-Франківської області (надалі -позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до колективного підприємства виробничо-торгової комерційної фірми "СВ" (надалі -відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що 25.05.2011 року посадовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області проведено перевірку господарської одиниці СТО "Дизель-сервіс", що належать колективному підприємству виробничо-торговій комерційній фірмі "СВ", щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій та порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, здійснення продажу товарів, які необліковані у встановленому порядку. Даною перевіркою встановлено факт порушення відповідачем вимог пункту 9 статті 3, статті 8 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", абзацу 3 пункту 2.6 постанови правління Національного банку України за №637 від 15.12.2004 року "Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні". Виявлені порушення зафіксовані в акті за №090174 від 26.05.2011 року. За наслідками розгляду вказаного акту позивачем до відповідача рішеннями про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0000192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.06.2011 року застосовано штрафні санкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 грн. відповідно. Вказані штрафні (фінансові) санкції відповідачем не сплачено і на момент розгляду справи заборгованість по сплаті штрафних санкцій становить 2 540,00 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві та пояснив суду, що застосовані до відповідача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2 540,00 грн., є узгодженими та підлягають стягненню в дохід бюджету.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які містяться в матеріалах справи, причини неявки суду не повідомив. Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався. Судом продовжено розгляд справи за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.

Суд у відповідності до статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішуючи питання, яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин та враховуючи період, в якому тривали спірні правовідносини, а також дати нарахування податкових зобов'язань зазначає, що до правовідносин між сторонами підлягають застосуванню норми права, що діяли в часі на момент їх виникнення.

Суд зазначає, що правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем були врегульовані положеннями Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державну податкову службу в Україні", а також постановою правління Національного банку України "Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні" та Указом Президента "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" в редакції, чинній на час їх дії.

Судом встановлено, що 25.05.2011 року посадовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області проведено перевірку щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій та порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, здійснення продажу товарів, які необліковані у встановленому порядку господарської одиниці СТО "Дизель-сервіс", що знаходиться за адресою вул. Галицька, 59, с. Ямниця, Тисменицький район, Івано-Франківська область. Вказана господарська одиниця належить колективному підприємству виробничо-торговій комерційній фірмі "СВ".

За наслідками проведеної перевірки, 26.05.2011 року, посадовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області складено акт за №090174, яким встановлено порушення відповідачем вимог пункту 9 статті 3, статті 8 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", абзацу 3 пункту 2.6 постанови Правління Національного банку України за №637 від 15.12.2004 року "Про затвердження Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні" (а.с. 9-10).

За наслідками розгляду вказаного акту позивачем до відповідача рішеннями про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0000192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.06.2011 року застосовано штрафні санкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 грн. відповідно. Вказані штрафні (фінансові) санкції відповідачем не сплачено і на момент розгляду справи заборгованість по сплаті штрафних санкцій становить 2 540,00 грн. (а.с.11, 12).

Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Як вбачається з акту перевірки, бухгалтером колективного підприємства виробничо-торгової комерційної фірми "СВ" ОСОБА_2, 06.05.2011 року не здійснено щоденний друк фіскального звітного чеку за №1698. Так, даний чек за 06.05.2011 року останнім було видрукувано 10.05.2011 року о 19:28 год. (а.с. 10).

У відповідності до вимог пункту 2 статті 2 вказаного Закону реєстратор розрахункових операцій -пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Статтею 1 цього ж Закону встановлено, що фіскальний звітний чек -документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті.

Відповідно до пункту 9 статті 3 даного Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Крім того, судом встановлено, що бухгалтером ОСОБА_2, на підставі фіскального звітного чека за №1698 на суму 440,00 грн. не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій та касовій книзі.

У відповідності до частини 1 статті 8 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України за №637 від 15.12.2004 року (далі -Положення).

Згідно пункту 1 постанови Правління Національного банку України "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" оприбуткування готівки -проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

У відповідності до вимог пункту 2.6 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Абзацом 3 пункту 2.6 Положення передбачено, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій або використанням розрахункової книжки оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій (даних реєстраційної книжки).

Оскільки, відповідачем не здійснено щоденного друку фіскального звітного чеку, не оприбутковано грошових коштів в повному обсязі та не зазначено в книзі обліку розрахункових операцій на повну суму, суд приходить до висновку, що позивачем порушено пункт 9 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та абзац 3 пункту 2.6 Положення про проведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України, а наявність таких дій відповідача є протиправними.

Згідно вимог пункту 4 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання.

Статтею 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" установлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами -громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу. За неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки вказаною статтею Указу встановлена відповідальність у вигляді штрафу в п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно рішеннями за №0000192310 від 03.06.2011 року та за №0000202310 від 03.06.2011 року застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 340,00 грн. та 2 200,00 грн. відповідно.

Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з матеріалів справи, вищевказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 03.06.2011 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на корінцях податкових повідомлень-рішень, копії яких містяться в матеріалах справи (а.с. 11, 12).

Оскільки відповідачем дані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися, суд приходить до висновку, що застосовані до відповідача штрафні (фінансові) санкції за незабезпечення щоденного друку на реєстраторі розрахункових операцій фіскального звітного чеку в розмірі 340,00 грн., та за несвоєчасне оприбуткування готівки в касі в розмірі 2 200,00 грн., є узгодженими.

Відповідно статті 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідач заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій не сплатив і на момент розгляду справи розмір штрафних санкцій становить 2 540,00 грн., які підлягають стягненню з відповідача в дохід бюджету.

За змістом вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції вправі подавати до судів позови про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з колективного підприємства виробничо-торгової комерційної фірми "СВ" заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2 540,00 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з колективного підприємства виробничо-торгової комерційної фірми "СВ" (ідентифікаційний код 22181373, вул. Тобілевича, 94, с. Ямниця, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77422) в дохід бюджету штрафні (фінансові) санкції в сумі 2 540 (дві тисячі п'ятсот сорок) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ ОСОБА_3

Постанова в повному обсязі складена 05.08.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено11.12.2015
Номер документу54081231
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2220/11/0970

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 08.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні