17/53-08
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2008 р. № 17/53-08
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Божок В.С.- головуючого,
Костенко Т.Ф.,Рогач Л.І.
розглянувши матеріали касаційного поданняЗаступника прокурора Сумської області в інтересах держави, яка делегувала свої повноваження Сумській міській раді в особі Управління майна комунальної власності Сумської міської ради
на рішеннягосподарського суду Сумської області від 31.01.2008
у справігосподарського суду Сумської області
за позовомТовариство з обмеженою відповідальністю "Стек"
доУправління майна комунальної власності Сумської міської ради
провизнання права на приватизацію шляхом викупу нежитлових приміщень
в судовому засіданні взяли участь представники:
від позивача:Мазнєва С.Г.-дов. від 04.11.2007
від відповідача:не з'явилися
від Генеральної прокуратури:Івченко О.В.-посв. № 194 від 27.11.2007
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Сумської області від 31.01.2008 позовні вимоги задоволено.
Визнано за ТОВ "Стек" пріоритетне право на приватизацію шляхом викупу орендованих ним нежитлових приміщень, які розташовані за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд 4, площею 918,45 кв. м. та за адресою: м. Суми, вул. Червоногвардійська, 51/1, площею 646,4 м. кв.
Зобов'язано Управління майна комунальної власності Сумської міської ради підготувати до продажу шляхом викупу нежитлові приміщення, які розташовані за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд 4, площею 918,45 кв. м. та за адресою: м. Суми, вул. Червоногвардійська, 51/1, площею 646,4 м. кв. та здійснити процедуру продажу шляхом викупу цих приміщень на користь позивача.
Рішення мотивовано тим, що відповідно до Положення про Управління майна комунальної власності Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 27.12.2006 за № 333- МР, відповідач є органом приватизації, який створено Сумською міською радою, оскільки згідно до п. –п. 2.22.- 2.36. виконує відповідні функції з проведення процедури приватизації об'єктів, які належать до власності територіальної громади м. Суми.
Не погоджуючись з судовим рішенням заступник прокурора Сумської області в інтересах держави, яка делегувала свої повноваження Сумській міській раді в особі Управління майна комунальної власності Сумської міської ради звернувся до Вищого господарського суду України з касаційним поданням і просить його скасувати посилаючись на те, що судом порушені норми матеріального права, зокрема, ст. ст. 7, 11 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Колегія суддів, приймаючи до уваги межі перегляду справи в касаційній інстанції, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального права при винесенні оспорюваного судового акта, знаходить необхідним касаційне подання задовольнити.
Господарським судом встановлено, що відповідно до договору оренди нежитлового приміщення № ФМ-213 від 12.07.2001 (зі змінами), ТОВ "Стек" прийняв у строкове платне користування нежитлове приміщення, площею 918,45 кв.м., розташоване за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. № 4.
Відповідно до договору оренди нежитлового приміщення № ФМ-868 від 16.11.2001 (зі змінами), позивач прийняв у строкове платне користування нежитлове приміщення площею 646.4 кв.м., розташоване за адресою: м.Суми, вул. Червоногвардійська, 51/1.
Відповідно до ст.ст. 7,11 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Фонд державного майна України, Верховна рада Автономної Республіки Крим, місцеві ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають, зокрема, викупу.
Викуп застосовується щодо об'єктів малої приватизації, зокрема: включених до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Пунктами 2.22 - 2.24 Положення про Управління майна комунальної власності Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 27.12.2006 за № 333-МР передбачено, що Управління майна комунальної власності Сумської міської ради розглядає заяви про включення об'єктів до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, реєструє заяви про приватизацію; готує пропозиції щодо переліку об'єктів комунальної власності, які підлягають приватизації, та вносить їх на розгляд міської ради в установленому порядку; організовує виконання рішень міської ради щодо приватизації об'єктів комунальної власності.
Як встановлено господарським судом, на пропозицію TOB "СТЕК" щодо приватизації орендованих ним нежитлових приміщень відповідач 19.01.2007 надав відповідь за № 141/01-08 про внесення вказаного питання на розгляд постійної комісії міської ради з питань контролю за використанням об'єктів комунальної власності та приватизацією.
Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання стосовно прийняття рішень про відчуження комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації, визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів комунальної власності.
Таким чином, затвердження переліку майна, яке підлягає приватизації, є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування як власника, а в даному випадку - Сумської міської ради.
Управління майна комунальної власності Сумської міської ради ні Положенням, затвердженим рішенням Сумської міської ради від 27.12.2006 за № 333-МР, ні чинним законодавством не наділено повноваженнями щодо відчуження комунального майна в процесі приватизації.
Отже, при розгляді даної справи, господарським судом достеменно не встановлено чи було прийнято рішення Сумською міською радою про включення даних об'єктів до переліку об'єктів приватизації шляхом викупу.
Відповідно зі ст. 1117 Господарського процесуального кодексу України касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими.
Таким чином господарськими судами неповно з'ясовані обставини справи, що є підставою для скасування судових рішень і направлення справи на новий розгляд.
На підставі викладеного, керуючись ст. 1115, п.3 ст. 1119 - ст.11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ :
Касаційне подання задовольнити.
Рішення від 31.01.2008 господарського суду Сумської області зі справи № 17/53-08 скасувати.
Справу направити на новий розгляд до господарського суду Сумської області.
Головуючий В.С. Божок
Судді Т.Ф.Костенко
Л.І.Рогач
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2008 |
Оприлюднено | 26.06.2008 |
Номер документу | 1749620 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Божок В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні