Постанова
від 04.08.2011 по справі 12/1/5022-28/2011
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" серпня 2011 р. Справа № 12/1/5022-28/2011

Вищий господарський суд України у складі колегії суд дів:

головуючого судді: Добролюбової Т.В.

суддів Гоголь Т.Г., Осетинського А.Й.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за участ ю представників:

позивача

відповідача

матеріали касаційної скар ги

ОСОБА_1. - дов. від 03.08.11

не з'явились, повідомлені на лежно

Тернопільського обласного комунального підприємства т еплових мереж "Тернопільтепл окомуненерго"

на постанову Львівського апеляційног о господарського суду від 23.05.11

у справі №12/1/5022-28/2011

за позовом Тернопільського обласно го комунального підприємств а теплових мереж "Тернопільт еплокомуненерго"

до Відділу культури і туриз му Зборівської районної держ авної адміністрації Тернопі льської області

про стягнення 44332,61 грн.

Розпорядженням Заступн ика секретаря другої судової палати Вищого господарськог о суду України від 03.08.11 для розг ляду касаційної скарги у цій справі призначено колегію с уддів у складі: Добролюбової Т.В. - головуючого, Гоголь Т.Г., О сетинського А.Й.

Тернопільське об ласне комунальне підприємст во теплових мереж "Тернопіль теплокомуненерго" звернулос я до Господарського суду Тер нопільської області з позово м про стягнення з Відділу кул ьтури і туризму Зборівської районної державної адмініст рації Тернопільської област і 31621,14 грн. боргу, 8316,36 грн. інфляці йних втрат, 599,06 грн. - 3% річних та 3 796,05 грн. пені. Обґрунтовуючи св ої вимоги, позивач вказував н а несплату в повному обсязі в ідповідачем упродовж січня-к вітня 2008 року вартості спожит ої теплової енергії за догов ором про постачання теплової енергії в гарячій воді №7006. При цьому позивач зауважував, що з 01.01.08 оплата послуг з теплопос тачання провадиться за новим двоставковими тарифами, зат вердженими рішенням Виконав чого комітету Зборівської мі ської ради від 14.02.08 №10.

Рішенням Господарськ ого суду Тернопільської обла сті від 21.03.11 (суддя Френдій Н.А.) п озов задоволено частково. Ст ягнуто з відповідача на кори сть позивача 5559,04 грн. боргу, 1654,99 г рн. інфляційних втрат, 83,84 грн. - 3% річних. Господарський суд, з посиланням на приписи пункт ів 1, 5 статті 32 Закону України "П ро житлово-комунальні послуг и", дійшов висновку про те, що н арахування вартості викорис таної відповідачем теплової енергії за договором №7006 від 15 .09.03 за тарифом, погодженим ріше нням Виконавчого комітету Зб орівської міської ради від 14.0 2.08 №10, повинно здійснюватися з квітня 2008 року. В решті позову в ідмовлено через його необґру нтованість. Судове рішення о бґрунтоване приписами стате й 19, 58, 144 Конституції України, ст атей 11, 258, 546, 549 625, 632 Цивільного коде ксу України, статей 174, 193, 232, 275, 276, 277 Г осподарського кодексу Украї ни, статей 1, 13 Закону України "П ро теплопостачання", статей 28, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст атті 32 Закону України "Про жит лово-комунальні послуги".

Львівський апеляцій ний господарський суд (судді : Мельник Г.І., Галушко Н.А., Скри пучк О.С.) постановою від 23.05.11 пе ревірене рішення суду першої інстанції залишив без змін з тих же підстав.

Тернопільське облас не комунальне підприємство т еплових мереж "Тернопільтепл окомуненерго" звернулось до Вищого господарського суду У країни з касаційною скаргою, в якій просить постанову у сп раві скасувати та прийняти н ове рішення, яким стягнути з в ідповідача на користь позива ча 44332,61 грн. Обґрунтовуючи свої вимоги, скаржник наголошує н а порушенні апеляційним судо м приписів статей 181, 257-277 Господ арського кодексу України, ст атті 32 Закону України "Про жит лово-комунальні послуги", Пра вил користування тепловою ен ергією, затверджених постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.10.07 №1198. Комунальне підпр иємство посилається на те, що рішенням Виконавчого коміте ту Зборівської міської ради від 14.02.08 №10 погоджено тариф на в иробництво, транспортування , постачання теплової енергі ї ОКП "Тернопільтеплокомунен ерго" саме з 01.01.08.

Від Відділу культури і тур изму Зборівської районної де ржавної адміністрації Терно пільської області відзиву на касаційну скаргу судом не от римано.

Вищий господарськи й суд України, заслухавши доп овідь судді Гоголь Т.Г., поясне ння присутнього у судовому з асіданні представника позив ача, переглянувши матеріали справи та доводи касаційної скарги, перевіривши правильн ість застосування судами при писів чинного законодавства , відзначає наступне.

Господарськими судами в ході розгляду справи устано влено та підтверджено матері алами справи, що 15.09.03 між Терноп ільським обласним комунальн им підприємством теплових ме реж "Тернопільтеплокомунене рго" енергопостачальною орг анізацією та Відділом культу ри і туризму Зборівської рай онної державної адміністрац ії Тернопільської області - споживачем було укладено дог овір №7006 про постачання тепло вої енергії в гарячій воді із споживачем, за умовами якого енергопостачальна організа ція зобов'язалася постачати споживачеві теплову енергію в гарячій воді в потрібних йо му обсягах, а споживач, в свою чергу, зобов'язався оплачува ти теплову енергію за встано вленими тарифами (цінами) в те рміни, передбачені договором . Розрахунки за теплову енерг ію, що споживається, проводят ься виключно в грошовій форм і відповідно до встановлених тарифів. Вартість 1 Гкал дорів нює 76,92 грн. без ПДВ, розрахунко вим періодом є календарний м ісяць (пункти 6.1, 6.2 договору). Пун ктом 4.2.3 договору передбачено , що енергопостачальна орган ізація зобов'язана повідомля ти споживача письмово або в з асобах масової інформації пр о зміну тарифів. Відповідно д о пунктів 5.1, 6.5 договору облік с поживання теплової енергії п роводиться розрахунковим сп особом; споживачі, які не мают ь приладів обліку, кількість фактично спожитої теплової енергії визначають згідно з договірними навантаженнями з урахуванням середньомісяч ної фактичної температури те плоносія від теплових джерел енергопостачальної організ ації та кількості годин (діб) р оботи теплоспоживального об ладнання споживача в розраху нковому періоді; різниця між заявленою та фактичною спож итою тепловою енергією сплач ується не пізніше 15 числа, нас тупного за розрахунковим. В д одатку №1 до типового договор у про постачання теплової ен ергії в гарячій воді від 15.10.05 ст орони погодили обсяги постач ання теплової енергії спожив ачу з максимальним тепловим навантаженням: Q = 0,198377 Гкал /год. С удами також установлено, що в подальшому, сторони відпові дно до вимог чинного законод авства вносили зміни до дого вору в частині підвищення ва ртості теплової енергії та з більшення ціни договору. Так , у 2007 році енергопостачальна о рганізація відпускала тепло ву енергію споживачу вартіст ю 222,03 грн., крім того, ПДВ 44,40 грн., з а 1 Гкал теплової енергії, тобт о станом на 01.01.08 тариф становив 266,43 грн. за 1 Гкал теплової енерг ії. Як убачається з матеріалі в справи, предметом даного су дового розгляду є вимога Тер нопільського обласного кому нального підприємства тепло вих мереж "Тернопільтеплоком уненерго" про стягнення з Від ділу культури і туризму Збор івської районної державної а дміністрації Тернопільсько ї області 31621,14 грн. боргу, 8316,36 грн. інфляційних втрат, 599,06 грн. - 3% рі чних та 3796,05 грн. пені. Як на підс таву позову, позивач посилав ся на наявність заборгованос ті у відповідача за поставле ну теплову енергію в січні-кв ітні 2008 року, яка виникла у зв'я зку з встановленням з 01.01.08 Збор івською міською радою нових тарифи на виробництво, транс портування, постачання тепло вої енергії через підвищення ціни на газ. Приписами частин и 1 статті 67 Господарського ко дексу України унормовано, що відносини підприємства з ін шими підприємствами, організ аціями, громадянами в усіх сф ерах господарської діяльнос ті здійснюються на основі до говорів. Пунктом 1 статті 628 Цив ільного кодексу України унор мовано, що зміст договору ста новлять умови, визначені на р озсуд сторін і погоджені ним и, та умови, які є обов' язкови ми відповідно до актів цивіл ьного законодавства. Відпові дно до приписів статті 632 Ци вільного кодексу України ціна в договорі встановлюєт ься за домовленістю сторін, а у випадках, встановлених зак оном, застосовуються ціни (та рифи), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування. При цьому, зміна ціни після укладення договору до пускається лише у випадках і на умовах, встановлених дого вором або законом. Згідно з ча стиною 1 статті 275 Господарс ького кодексу України за д оговором енергопостачання е нергопостачальне підприємс тво (енергопостачальник) від пускає електричну енергію, п ару, гарячу і перегріту воду с поживачеві (абоненту), який зо бов'язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися пе редбаченого законом режиму ї ї використання, а також забез печити безпечну експлуатаці ю енергетичного обладнання, що ним використовується. Час тиною 6 статті 276 Господарсь кого кодексу України пере дбачено, що розрахунки за дог оворами енергопостачання зд ійснюються на підставі цін (т арифів), встановлених відпов ідно до вимог закону. Згідно з приписами статті 1 Закону України "Про теплопостачання " тариф (ціна) на теплову ене ргію - грошовий вираз витрат н а виробництво, транспортуван ня, постачання одиниці тепло вої енергії (1 Гкал) з урахуван ням рентабельності виробниц тва, інвестиційної та інших с кладових, що визначаються зг ідно із методиками, розробле ними центральним органом вик онавчої влади у сфері теплоп остачання. Статтею 13 цього ж Закону унормовано, що до основних повноважень органі в місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належ ить, зокрема, встановлення дл я відповідної територіально ї громади в порядку і межах, ви значених законодавством, тар ифів на теплову енергію, які н адаються підприємствами та о рганізаціями комунальної вл асності, крім тарифів на тепл ову енергію, що виробляється на установках комбінованого виробництва теплової і елек тричної енергії. Частинами 2, 5 статті 32 Закону України "Пр о житлово-комунальні послуги " передбачено, що розмір пл ати за комунальні послуги ро зраховується виходячи з розм іру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку а бо за нормами, затвердженими в установленому порядку. У ра зі зміни вартості житлово-ко мунальних послуг виконавець /виробник не пізніше ніж за 30 д нів повідомляє про це спожив ача з визначенням причин змі ни вартості та наданням відп овідних обґрунтувань з посил анням на погодження відповід них органів. В ході розг ляду справи, господарські су ди встановили, що у зв'язку з п ідвищенням ціни на газ рішен ням Виконавчого комітету Збо рівської міської ради №10 від 1 4.02.08 встановлено нові тарифи на виробництво, транспортуванн я, постачання теплової енерг ії КП "Тернопількомуненерго" . Установлено судами і те, що н ові тарифи набрали чинності з квітня 2010 року, що спростовує , в свою чергу, довід касаційно ї скарги про зворотнє. Врахов уючи те, і це установлено суда ми, що відповідачем за період січень-квітень 2008 року частко во сплачено вартість отриман их послуг з теплопостачання за спірним договором та те, що нарахування вартості викори станої теплової енергії за н овим двоставковим тарифом зд ійснюється з квітня 2010 року, ви знається обґрунтованим стяг нення з відповідача 5559,04 грн. бо ргу, 1654,99 грн. інфляційних втрат , 83,84 грн. - 3% річних. Доводи каса ційної скарги не можуть бути підставою для скасування по станови у справі, оскільки не спростовують установленого судами та ґрунтуються на пер еоцінці доказів, яка відпові дно до приписів статті 1117 Госп одарського процесуального к одексу України, знаходиться поза межами компетенції каса ційної інстанції. Відповідно до вимог статті 1117 Господарсь кого процесуального кодексу України касаційна інстанція , виходить з обставин, встанов лених у даній справі господа рськими судами. Згідно з прип исами частини 2 статті 1117 Госпо дарського процесуального ко дексу України касаційна інст анція не має права встановлю вати або вважати доведеними обставини, що не були встанов лені у постанові господарськ ого суду чи відхилені ним, вир ішувати питання про достовір ність того чи іншого доказу, п ро перевагу одних доказів на д іншими, збирати нові докази , додатково перевіряти їх. З ог ляду на викладене, а також на в становлені фактичні обстави ни справи судами попередніх інстанцій правомірно задово лені позовні вимоги частково . За таких обставин, підстав дл я скасування постанови суду апеляційної інстанції та зад оволення касаційної скарги н е вбачається.

Враховуючи зазначене, к еруючись статтями 108, 1115, 1117, 1119, 11111 Го сподарського процесуальног о кодексу України Вищий госп одарський суд України

ПОСТАНОВИВ:

Постанову Львівс ького апеляційного господар ського суду від 23.05.11 у справі №12 /1/5022-28/2011 залишити без змін.

Касаційну скаргу Терноп ільського обласного комунал ьного підприємства теплових мереж "Тернопільтеплокомуне нерго" залишити без задоволе ння.

Головуючий суддя Т.Добролюбова

Судді Т.Гоголь

А.Осетинський

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення04.08.2011
Оприлюднено15.08.2011
Номер документу17661979
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/1/5022-28/2011

Ухвала від 26.04.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Ухвала від 01.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Ухвала від 15.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Ухвала від 22.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Ухвала від 08.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Ухвала від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Ухвала від 06.01.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Ухвала від 22.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Судовий наказ від 12.09.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Френдій Н.А.

Постанова від 04.08.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Гоголь T.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні