Постанова
від 21.09.2006 по справі 4/336-06-8491а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/336-06-8491А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"21" вересня 2006 р.Справа  № 4/336-06-8491А

Господарський суд Одеської області у складі :

Суддя:                          Літвінов С.В.

При секретарі:           Бочкова М.О.

За участю представників сторін:

Від прокуратури: не з”явився

Від позивача: Кіндяк Н.В. (за довіреністю);

Від відповідача: Пуленко К.М. за довіреностю

          Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом  Прокурора м. Южного в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ ВКФ„Грін” про стягнення штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, -

                    

ВСТАНОВИВ: Одеське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів звернувся до суду з позовом до ТОВ ВКФ„Грін”, в якому просить стягнути з відповідача суму штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі 9469,57 грн. та пеню в розмірі 181,82грн..

Відповідач надав заперечення проти адміністративного позову та просить суд відмовити позивачу у задоволенні заявленого адміністративного позову повністю з підстав викладених у запереченнях.

Розглянувши матеріали справи суд встановив:

Відповідно до ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі –Закон) для підприємств(об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості 1 робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

Згідно ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлена нормативом, передбаченим ч. 1 ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Згідно звіту „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів на 2005 рік”, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2005 рік у ТОВ ВКФ„Грін” склала 46 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 2 місце, але не створив жодного.

Відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за  не зайняті робочі місця склала 10469,57  грн.

Відповідно до п. 3 „Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 за № 314 (Далі –Положення), робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Проте, всупереч п. 3 Положення ТОВ ВКФ„Грін” не створило спеціальну комісію за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці і не атестував робочі місця для інвалідів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 5 Положення підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Проте, всупереч п. 5 Положення відповідач не інформував Одеське відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до п. 14 Положення, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів.

Проте, всупереч п. 14 Положення відповідач не створив за власні кошти жодного місця для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до п. 14 Положення, підприємства інформують державну службу зайнятості, управління праці та соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (ст. 21 Кодексу законів про працю України). Тому безпосереднє працевлаштування здійснює власник або  уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.

Але, відповідач самостійно сплатив частину адміністративно-господарських санкцій в розмірі 1000 грн. (пл. Доручення № 678 від 14.04.06р. )

Таким чином сума штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році складає 9469,57грн.

Відповідно до п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001р. за № 1767, суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства.

Відповідно до п. 2 ст.20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

На підставі вищевикладеного позивач просить суд стягнути з відповідача пеню в розмірі 181,82 грн..

Заперечення відповідача судом до уваги не приймаються, т.я. спростовуються матеріалами справи та вищевикладеним.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі у розмірі 9469,57 грн. та пеню в розмірі 181,82грн..

Керуючись п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

                                                                ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з ТОВ ВКФ„Грін” (65481, м. Южне, вул.. Леніна, 15/1, код 25042494 ) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83 Банк УДК у Одеській області, одержувач Овідіопольський РВДК  р/р 31212230600360, МФО 828011 код 22508650 ) 9469,57 грн.- штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та пеню в розмірі 181,82грн..

3.          Стягнути з ТОВ ВКФ„Грін” (65481, м. Южне, вул.. Леніна, 15/1, код 25042494 )  до Державного бюджету України судовий збір в сумі  96,51 грн. на р/р 31117095600008 одержувач УДК в Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460,   банк  одержувача УДК в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації  22090200 ;

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

             Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова підписана 25.09.06р.

          

          Суддя                                                                                 Літвінов С.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення21.09.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу176777
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/336-06-8491а

Постанова від 05.12.2006

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жукова А.М.

Постанова від 21.09.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні