Постанова
від 23.06.2008 по справі 3/440
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/440

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "23" червня 2008 р.       Справа №  3/440

   Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Н.В. Болгар розглянув у  судовому  засіданні 23.06.08 о  13:05 адміністративну справу №3/440

за позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області;

до відповідача: Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Кіровоградгаз";

про стягнення 29 692 грн. 56 коп.,

за участю:

секретаря судового засідання - Кузьмичової О.О.;

представників

позивача - головного спеціаліста сектору організаційно-аналітичної та правової  роботи  Куницького В.В., довіреність № 10-02 від 08.01.08;

відповідача - участі не брав.

Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області звернулася до господарського суду  в порядку адміністративного судочинства з  позовною заявою, в якій просить стягнути з відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Кіровоградгаз" (далі по тексту - ВАТ "Кіровоградгаз") в доход державного бюджету 29 692 грн. 56 коп. економічних санкцій.

Відповідач вимоги заявника не визнав, просить у їх задоволенні відмовити, посилаючись у запереченнях на позов на те, що

за Указом Президента України від 03.10.92 № 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади"  нормативно-правові акти, зазначені в його ст. 1, набувають чинності  через 10 днів після їх реєстрації;  

ВАТ "Кіровоградгаз" з 18.06.07 було  застосовано розпорядження Кіровоградської обласної державної адміністрації  від 04.06.07 № 342, зареєстроване   Головним  управлінні юстиції  Кіровоградської області 06.06.07, тобто з дня реєстрації минуло не 10 днів, а 12 днів.

ВАТ Кіровоградгаз", яке було належним чином повідомлено про поновлення провадження у справі та призначення судового розгляду справи на 23.06.08 о 12:40, не забезпечило участі представника у судовому засіданні.

У судовому засіданні представник державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області наполягає на задоволенні позову з викладених у ньому підстав та з урахуванням того, що господарським судом Кіровоградської області було відмовлено у задоволенні позовних заяв ВАТ "Кіровоградгаз" про скасування рішень інспекції № 51 від 23.10.07, № 48 від 21.09.07, № 44 від 10.09.07,  № 49 від 21.09.07,  № 52 від 23.10.07, № 40 від 21.08.07 у справах №№ 3/15, 3/16, 3/17, 3/18, 3/19, 3/20, судові рішення в яких набрали законної сили.

Господарський суд прийшов до висновку про можливість вирішення спору без участі представника відповідача у даному судовому засіданні, враховуючи заперечення на позов та раніше надані пояснення.

При дослідженні обставин справи, письмових пояснень, заслуховуванні    пояснень представників сторін у судовому засіданні 15.01.08, 23.01.08 та представника позивача у судовому засіданні 23.06.08 господарський суд встановив наступне.

Під час перевірки структурних підрозділів ВАТ "Кіровоградгаз" - дільниць та управлінь експлуатації газового господарства державною інспекцією з контролю за цінами в Кіровоградській області встановлено, що за період з 18.06.07 по 22.08.07 структурними підрозділами було реалізовано скраплений газ для потреб населення по роздрібній ціні, яку сформовано з перевищенням торговельної надбавки 55% до ціни придбання його на спеціалізованому аукціоні та витрат по транспортуванню до пункту зливу. Про проведення перевірки складено акти від 16.08.07 № 658, від 05.09.07 № 728, від 19.09.07 № 789, від 19.09.07 № 759, від 12.10.07 № 875, від 05.10.07 № 876, на підставі яких прийняті рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 40 від 21.09.07№ 44 від 10.09.07, № 48 від 21.09.07, № 49 від 21.09.07, № 51 від 23.10.07, № 52 від 23.10.07. За такими рішеннями вирішено вилучити у ВАТ "Кіровогралгаз" до державного бюджету безпідставно отриманої виручки та штраф на загальну суму відповідно 9 897 грн. 52 коп. та 19 795 грн. 04 коп., всього - 29 692 грн. 56 коп.

ВАТ "Кіровоградгаз" звернулося до господарського суду Кіровоградської області з позовними заявами про скасування названих рішень державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області, на підставі яких ґрунтуються вимоги про стягнення  29 692 грн. 56 коп., вважаючи що мало право застосовувати розпорядження Кіровоградської облдержадміністрації від 04.06.07 № 372 після спливу 10 днів після його реєстрації в Головному управлінні юстиції 06.06.07 згідно із Указом Президента України від 03.10.й1992 р. № 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів державної влади.

Постановами господарського суду від 04.03.08 по справах №№ 3/15, 3/16, 3/17, 3/18, 3/19, 3/20 у задоволенні позовних вимог відкритого акціонерного товариства "Кіровоградгаз"  відмовлено. Постанови господарського суду набрали законної сили.

Судові рішення обґрунтовані наступним..

Закон України "Про місцеві державні адміністрації" був прийнятий Верховною Радою України 09.04.1999, тобто після Указу Президента України "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" від 03.10.1992 № 493/92.

Згідно ст. 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України , міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження - акт місцевих державних адміністрацій; розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін і тарифів" повноваження в галузі ціноутворення щодо газу скрапленого, який реалізується для потреб населення, покладено на обласну державну адміністрацію, яка регулює (встановлює) торговельну надбавку або норматив рентабельності на газ скраплений, що відпускається населенню для побутових потреб.

Відповідно до частин четвертої і п'ятої ст. 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", нормативно-правові акти місцевих держаних адміністрацій підлягають державній реєстрації у відповідних органах юстиції в установленому органом порядку і набирають чинності з моменту їх реєстрації, якщо самими актами не встановлено пізніший термін введення їх у дію; нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій, які стосуються прав та обов'язків громадян або мають загальний характер, підлягають оприлюдненню і набирають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо самими актами не встановлено пізніший термін введення їх у дію.

Оскільки така норма передбачена у Законі, який був прийнятий пізніше ніж Указ Президента України від 03.10.1992  № 493/92, то господарський суд вважав правомірним її застосування Держцінінспекцією при визначенні терміну, з якого набирає чинності розпорядження голови місцевої державної адміністрації, а у конкретному випадку - розпорядження голови Кіровоградської облдержадміністрації від 04.06.07 № 342-р.

Визначення нормативно-правового акту містить наказ Міністерства юстиції України від 12.04.05 № 34/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.04.05 за № 381/10661: "Нормативно-правовий акт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим на це суб'єктом нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування.

Надсилання нормативно-правового акту, оприлюднення якого вимагає норма ст. 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" без такого оприлюднення обласною державною адміністрацією суб'єкту господарювання не свідчить про право останнього застосовувати акт місцевої державної адміністрації з 18.06.07 та про порушення (недодержання) Держцінінспекцією при прийнятті рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

При встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін здійснюється державний контроль за цінами, що встановлено ст. 13 Закону України "Про ціни  і ціноутворення.

Контроль за додержанням державної дисципліни здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.

За п. 3 "Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами", затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.12.00 № 1819, основним завданням Державної інспекції з контролю за цінами є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими  органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

Держцінінспекція є територіальним органом Державної інспекції з контролю за цінами у складі Міністерства економіки України, діє на підставі "Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами в Кіровоградській області", затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами від 29.03.01 № 9.

Згідно п. 6 постанови кабінету Міністрів України від 13.12.00 № 1819 "Питання Державної інспекції з контролю за цінами", начальники державних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники від імені органів державного контролю за цінами приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету  сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі.

Пунктом 1.4 Інструкції "Про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами", затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України 03.12.01 № 298/519, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.01 за № 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються відповідно до вимог законодавства. Порушенням порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні, в тому числі, є застосування торгівельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір.

Господарський суд погодився із доводами Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області про те, що розпорядження голови Кіровоградської облдержадміністрації від 04.06.07 № 342 як  нормативно-правовий акт, зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Кіровоградській області 06.06.07 за № 24/1408,  набирає чинності з моменту оприлюднення, тобто з 22.06.07.

Докази сплати 29 692 грн. 56 коп. економічних санкцій ВАТ "Кіровоградгаз" за названими вище рішеннями Державної інспекції з контролю за цінами в кіровоградській області відсутні.

Відповідно до п. 3.6 Інструкції "Про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами", затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.01 № 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.12.01 за № 1047/6238, у разі невиконання рішення орган державного контролю за цінами  подає позов до місцевого господарського суду про примусове стягнення суми економічних санкцій.

Господарський суд визнав позовні   вимоги   щодо    стягнення 29 692 грн. 56 коп. економічних санкцій  такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись п. п. 1, 2, 3 ст. 160, ст. 163,  ст. 167, п. 6 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

                                         П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Кіровоградгаз" (адреса:                          м. Кіровоград, вул. Володарського, 67; і. к. 03365222) на користь державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області (адреса: 25022, м. Кіровоград,                         вул. Дзержинського, 53/35; і. к. 23092298) в доход державного бюджету (на р/р 31112106700002, одержувач коштів - УДК м. Кіровоград, код одержувача - 24145329, код бюджетної класифікації - 21081100, банк одержувача - ГУДК у Кіровоградській області, МФО 823016) 29 692 грн.  56 коп.  економічних санкцій.

3. Виконавчий лист видати за заявою позивача після набрання судовим рішенням законної сили.

4. Копії постанови направити сторонам.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але не була у встановлений строк подана апеляційна скарга, постанова набирає чинності після закінчення  строку для подання апеляційної скарги.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається  протягом десяти днів з дня  складення постанови в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області.

           Суддя

  Н. В. Болгар

25.06.08

Дата ухвалення рішення23.06.2008
Оприлюднено04.07.2008
Номер документу1773830
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/440

Ухвала від 15.04.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 23.06.2008

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Болгар Н.В.

Ухвала від 17.06.2008

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Болгар Н.В.

Постанова від 20.12.2007

Господарське

Вищий господарський суд України

Кот O.B.

Ухвала від 23.01.2008

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Болгар Н.В.

Ухвала від 15.01.2008

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Болгар Н.В.

Ухвала від 08.01.2008

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Болгар Н.В.

Ухвала від 06.12.2007

Господарське

Вищий господарський суд України

Кот O.B.

Ухвала від 04.12.2007

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Болгар Н.В.

Ухвала від 15.11.2007

Господарське

Вищий господарський суд України

Кот O.B.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні