12/170-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2006 р. Справа № 12/170-06
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Укрводпром»(м. Вінниця вул. Чехова 31-а код ЄДРПОУ 25499673)
до Державної податкової інспекції у м. Вінниці (м. Вінниця, вул.. 30-річчя Перемоги, 21)
про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень
Суддя М. Кожухар
Секретар судового засідання Т. Геєчко
Представники:
позивача - Баран М.Е., Новицька Н.М. - за дорученням;
відповідача - Жуковська Л.Ю., Соляр П.А. –за дорученням
ВСТАНОВИВ:
Подано позов про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у м. Вінниці від 04.04.2006 р. №№ 00012501500/1, 0007421500/1, 0007451500/1 про визначення податкового зобов'язання зі штрафних санкцій, відповідно, на 2376,9 грн., 18001,72 грн. та 1984 грн.
Позовні вимоги мотивовано наступним.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2005р.," та деяких інших законодавчих актів України" від 25.03.2005р. № 2505- IV внесено зокрема зміни і доповнення до Закону України "Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої" від 7.05.1996р. № 179/96, якими передбачена зміна ставки сплати акцизного збору з 16 грн., на 17 грн., за 1 л. 100% спирту. Відповідно до ст. 1 Закону України "Про систему оподаткування", зміни і доповнення законів про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов'язкових платежів), механізму їх сплати вносяться не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року. Це правило не застосовується у випадках зменшення розміру ставок податків, зборів (обов'язкових платежів) або скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб'єктам підприємницької діяльності або фізичним особам. Таким чином ставки акцизного збору на спирт у розмірі 17 грн. за 1 літр підлягають застосуванню з 01.01.2006 р. Нарахування штрафних санкцій податковим органом здійснено без врахування наведеного.
Відповідач проти позову заперечив, посилаючись на те, що позивач самостійно узгодив суму податкового зобов'язання, подавши розрахунок акцизного збору по ставці 17 грн. за 1 літр. Штрафні санкції до нього застосовано відповідно до ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»за порушення строків сплати узгодженого податкового зобов'язання з акцизного збору.
З пояснень представників сторін та наданих матеріалів суд встановив таке.
Виходячи із ставки акцизного збору у розмірі 17 грн. за 1 літр 100 відсоткового спирту, позивач подав до податкового органу розрахунки акцизного збору за травень, липень, вересень 2005 р., задекларувавши збільшення суми акцизного збору у розмірі, відповідно, 36000 грн., 3968 грн., 4753,8 грн.
10.02.2006 р. позивач подав уточнюючі розрахунки за вказані періоди, згідно з якими податкове зобов'язання з акцизного збору за ці періоди відсутнє.
27.02.2006 р. завідувачем сектором адміністрування акцизного збору відділу оподаткування юридичних осіб ДПІ у м. Вінниці проведено невиїзну документальну перевірку та складено акт № 149 перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання фірми «Укрводпром», яким встановлено що сплату задекларованого акцизного збору позивач здійснив 12.12.2005 р. тобто із затримкою: за травень –на 165 днів, за липень –на 104 дня, за вересень –на 42 дні.
На підставі цього акту ДПІ у м. Вінниці прийнято та надіслано позивачу податкові повідомлення-рішення від 01.03.2006 р. №№ 0007421500/0, 0007451500/0, № 0007461500/0 про визначення відповідно до п. 17.1.7 Закону України № 2181-Ш «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(далі –Закон № 2181) податкового зобов'язання зі штрафних санкцій, відповідно, на 18001,72 грн., 1984 грн. та 950,76 грн.
За наслідками розгляду скарги позивача, поданої в порядку адміністративного оскарження, рішенням начальника ДПІ у м. Вінниці № 5724/10/25-09/09 від 04.04.2006 р.
скасовано податкове повідомлення-рішення № 0007461500/0, податкові повідомлення-рішення №№ 0007421500/0, 0007451500/0 залишено без змін, прийнято нове податкове повідомлення-рішення № 00012501500/1. Внаслідок цього 04.04.2006 р. прийнято та надіслано позивачеві оскаржувані податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Вінниці від 04.04.2006 р. №№ 00012501500/1, 0007421500/1, 0007451500/1 про визначення податкового зобов'язання зі штрафних санкцій, відповідно, на 2376,9 грн., 18001,72 грн. та 1984 грн. за період затримки, відповідно, 101, 225 та 193 дні. Як пояснили представники відповідача, даним рішенням не прийнято до уваги сплату суми 12.12.2005 р., оскільки ця сума 200000 грн. сплачена в погашення простроченого податкового векселя. У підтвердження цих пояснень суду надано копії платіжного доручення № 200 від 12.12.2005 р., простого векселя № 6230224711397 від 08.09.2005 р., протесту про неоплату векселя від 07.12.2005 р.
Наведене стверджується поясненнями представників сторін та матеріалами справи.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши і оцінивши надані докази, суд дійшов такого висновку.
Відповідно до ч. 5 ст. 6 Декрету Кабінету Міністрів від 26 грудня 1992 року № 18-92 «Про акцизний збір»акцизний збір сплачується до бюджету у строки, визначені відповідним законом. Центральний податковий орган визначає порядок нарахування сум акцизного збору, виходячи з норм відповідного закону з питань оподаткування окремим видом акцизного збору.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби»відповідальність за недодержання порядку маркування, реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, несвоєчасну сплату акцизного збору несуть виробники, імпортери, продавці цих товарів та їх посадові особи у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Підпунктом 4.1 п. 4 Положення про порядок нарахування, терміни сплати і подання розрахунку акцизного збору, затвердженого наказом ДПА України від 19.03.2001 р. № 111, зареєстрованого Міністерством юстиції України 02.04.2001 р. за № 295/5486, встановлено, що платники акцизного збору самостійно обчислюють суму податкового зобов'язання, яку зазначають у розрахунку акцизного збору (далі - Розрахунок).
Платники акцизного збору не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним, подають до органів державної податкової служби за місцем реєстрації Розрахунок за формою згідно з додатком 1 до Положення про порядок нарахування, терміни сплати і подання розрахунку акцизного збору (далі - Положення). Порядок складання платниками Розрахунку наведено в додатку 2 цього Положення.
Прийняття Розрахунку без попередньої перевірки зазначених у ньому показників здійснюється через канцелярію органу державної податкової служби.
Платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такому Розрахунку, протягом строків, установлених пунктом 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Відповідно до п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-Ш (далі –Закон № 2181) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку передбаченого п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює зокрема календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 якщо згідно із законом з питань окремого податку, збору (обов'язкового платежу) податковий період не встановлено, то податкова декларація подається та податкове зобов'язання сплачується у строки, передбачені цим пунктом для місячного базового податкового періоду, крім випадків, коли подання декларації не передбачено таким законом.
Статею 5 Закону № 2181 встановлено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Воно не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені законом, визнається сумою податкового боргу платника податків (пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181).
Відповідно до п. 17.1.7 ст.17 Закону № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного
строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків
погашеної суми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем
граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти
відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем
граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі
п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
За результатами невиїзної документальної перевірки ТОВ фірмі "Укрводпром" нараховано штрафні санкції на податковий борг по акцизному збору за травень, липень, вересень 2005р. на загальну суму 20936,48грн., який виник за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання по розрахункам акцизного збору.
По строку сплати на 30.06.2005р. нараховано податкових зобов'язань 36024грн. З урахуванням переплати 20,56грн., борг становив 36003,44грн., який погашений із затримкою більше 90 днів (165) штраф склав 50% - 18001,72грн.,
По строку на 30.08.2005р. нараховано податкових зобов'язань 3968грн., які погашені з затримкою більше 90 днів (104), штраф склав 50% - 1984грн.
По строку на 30.10.2005р. нараховано податкових зобов'язань 4753,8грн. які погашені із затримкою від 30 до 90 днів ( 42), штраф склав 20% - 950,76 грн.
Рішенням начальника ДПІ у м. Вінниці про розгляд скарги ТОВ «Укрводпром»висновки перевіряючого змінені в частині визначення терміну затримки, та зроблені висновки, що узгоджені податкові зобов'язання по строку сплати на 30.06.2005 р., 30.08.2005 р., 30.10.2005 р. погашені шляхом подачі коригуючих розрахунків 10.02.2006 р., внаслідок чого збільшено термін затримки і штраф з суми 4753,9 грн. з 20 до 50 % - до розміру 2376,9 грн.
Висновки начальника ДПІ у м. Вінниці підтверджено витягом з облікової картки позивача як платника акцизного збору та позивачем не заперечуються.
Сплатою позивачем 200000 грн. 12.12.2005 р., що рахується у обліковій картці і взята до уваги перевіряючим при визначенні терміну затримки, не погашено його податковий борг, оскільки ця сума сплачена у погашення податкового векселя № 6230224711397 зі строком сплати 05.12.2005 р., протест про неоплату якого вчинено відповідачем 07.12.2005 р.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними, а відтак позов задоволенню не підлягає.
Керуючись розділом УП, ст.ст. 7, 71, 86, 158, 160, 162, 163, 255, 257 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя М. Кожухар
Повний текст постанови складено 23.06.2006 р.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 17764 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Кожухар М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні