ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 липня 2011 р. (12:16) Справа №2а-11094/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:
позивача - ОСОБА_1, дові реність від 28.03.11р.,
відповідача - ОСОБА_2, д овіреність від 19.04.11р. № 1056/9/10-0, розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Са нгрін"
до Державної податкової і нспекції в Сімферопольськом у районі АР Крим
про визнання акту протипра вним та скасування податкови х повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адмініст ративного суду Автономної Ре спубліки Крим 26.08.10 року надійш ов адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю "Сангрін" до Держав ної податкової інспекції в С імферопольському районі АР Крим про визнання акту проти правним та скасування податк ових повідомлень-рішень.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 27. 08.10 р. залишено без руху позовн у заяву Товариства з обмежен ою відповідальністю "Сангрін " до Державної податкової інс пекції в Сімферопольському р айоні АР Крим про визнання ак ту протиправним та скасуванн я податкових повідомлень-ріш ень, надано строк для усуненн я недоліків до 16.09.2010 року.
У встановлений судом позив ачем строк усунуто недоліки позовної заяви, у зв' язку з ч им ухвалою суду від 16.09.10р. відкр ито провадження в адміністра тивній справі, надіслано осо бам, які беруть участь у справ і, копію ухвали про відкриття провадження в адміністратив ній справі та інформацію про їхні права і обов' язки, відп овідачу надано строк до 16.11.10р. н адати суду та в копії позивач у заперечення проти позову т а документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є.
Розглянувши в підготовчом у провадженні матеріали спра ви, судом з' ясовано питання про склад осіб, які беруть уча сть у справі, визначено факти , які необхідно встановити дл я вирішення спору, вивчено до кументи надані позивачем, зо бов' язано сторін надати ори гінали документів та докази на підтвердження заявлених в имог, за результатами чого за кінчено підготовче провадже ння та призначено справу до р озгляду в судовому засіданні на 02.12.10р.
Позивач, вважаючи дії відпо відача з складання акту, за ре зультатами проведеної перев ірки, від 11.08.09р. № 1436/23-02/34471404 протипра вними, висновки викладено у н ьому, як такі, що не відповідаю ть дійсності та визначені з п орушенням норм податкового з аконодавства, а податкові по відомлення-рішення від 26.08.09р. № 0001091701/0, 0001142301/0 та від 03.11.09р. № 0001362301/0, прий няті на його підставі, такими що підлягають скасуванню.
В обґрунтування позовних в имог, позивач посилається на те, що визначені в п. 3.2.2 акту по рушення щодо завищення подат кового кредиту за період з 27.07.0 6р. по 31.03.09р. сумою 1467 по фірмі "ТЕС" , у зв' язку із придбанням бен зину для легкового автомобіл ю, не відповідає положенням п . 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", о скільки податковий кредит зв ітного періоду формується з сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку у зв' язку із придбанням або в иготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послу г з метою їх подальшого викор истання в оподатковуваних оп ераціях в межах господарсько ї діяльності платника податк ів.
При цьому, позивач наголоси в на тому, що при формуванні по даткового кредиту відсутня з алежність формування податк ового кредиту від складу вал ових витрат та відповідно не передбачено ніяких обмежень відносно операції з придбан ня паливо-мастильних матеріа лів для легкових автомобілів . Тому, за вказаних обставин, п латник податків має право на включення до складу податко вого кредиту сум ПДВ, нарахов аних (перерахованих) у зв' яз ку з придбанням плавно-масти льних матеріалів для легкови х автомобілів у повному обся зі, незалежно від того, яка час тина вказаних витрат відноси ться до складу валових витра т платника податків.
На вимогу пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7, пп. 7.4.5 п . 7.4 ст. 7 Закону України "Про под аток на додану вартість", підт верджені податковими наклад ними відповідно до дати вини кнення права платника податк ів на включення до податково го кредиту, суми сплаченого п одатку в оплату товарів (робі т, послуг) підлягають включен ню до складу податкового кре диту відповідні суми податку на додану вартість.
Крім того, перевіряючими не прийнято до уваги ті обстави ни, що операції по Договору ку півлі-продажу у 2006 році віднес ені до продажу за договором к омісії, внаслідок чого донар аховано податкові зобов' яз ання сумою 19 322 грн. Продаж това рів у грудні 2006 року вчинено за договором купівлі-продажу в ід 01.12.06р. № 1, через що у позивача виникло право на податковий кредит на підставі п. 7.3 Закону України "Про податок на додан у вартість". Перевіряючими та кож помилково застосовано но рму п. 4.7 ст. 4 Закону України "Пр о податок на додану вартість " до змішаного договору, оскіл ьки по операціям за договоро м комісії від 01.01.07р. № 2 донарахо вано податкові зобов' язанн я за 2007 рік сумою 82 008 грн.
З положень п. 3.4 Договору ком ісії від 01.01.07р. № 2 у разі, якщо оп лата Комітенту за реалізован ий товар не вчиняється до ост аннього дня місяця, в якому пр одано товар, то право власнос ті на товар переходить до Ком ісіонера, з обов' язком його сплати у строк, встановлений сторонами додатково. Відпов ідно, з придбанням права влас ності на товар, Комісіонер на буває право на податковий кр едит, який не пов' язано з мом ентом компенсації.
Таким чином, позивачу помил ково донараховано податкове зобов' язання сумою 82 008 грн.
Спираючись на приписи стат ті 6 Цивільного кодексу Украї ни, позивач зазначив про прав о сторін укладати угоди відп овідно до основних вимог цив ільного законодавства. Сторо ни наділені права врегулюват и в договорі свої відносини н а свій погляд, відступаючи ві д положень актів цивільного законодавства. Підприємства є вільними у виборі предмету договорів, визначенні зобов ' язань, будь-яких інших умов господарських взаємовіднос ин, що не суперечать законода вству України.
Уточнивши позовні вимоги п озивач просив визнати протип равними та скасувати податко ві повідомлення-рішення від 26.08.09р. № 0001142301/0, від 03.11.09р. № 0001362301/1, від 17.02. 10р. № 0001362301/2, від 05.05.10р. № 0001362301/3, прийнят і ДПІ в Сімферопольському ра йоні АР Крим відносно ТОВ "Сан грін" та стягнути з державног о бюджету України на його кор исть 3,40 грн. судового збору.
В обґрунтування уточнених позовних вимог послався на т е, що відповідачем безпідста вно до операцій з поставки за стосовано порядок оподаткув ання операцій по договорам к омісії.
Відповідно до укладено дог овору між ТОВ "Сангрін" та ТОВ "Крим Агро-Альянс" від 01.12.06р. № 1, Т ОВ "Сангрін" придбано у власні сть сільгосппродукцію на заг альну суму 194 319,70 грн., у тому чис лі ПДВ - 32 386,62 грн., що підтвердж ується накладними від 08.12.06р. № Р Н-000141 сумою 32 755,80 грн., від 11.12.06р. № РН -000141 сумою 40863,90 грн., від 29.12.06р. № РН-0001 41 сумою 5 200,00 грн., від 29.12.06р. № РН-000141 с умою 115 500,00 грн.
Позивачем у відповідність до приписів пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Зако ну України "Про податок на дод ану вартість" включено у груд ні 2006 року до складу податково го кредиту суму ПДВ розміром 32 386,62 грн., нараховані у зв' язк у із придбанням сільськогосп одарської продукції на загал ьну суму 194 319,70 грн.
На виконання договорів ком ісії від 01.01.07р. № 2 та від 01.06.07р. № 3 у відповідність з приписами п п. 7.4.1 статті 7.4 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" до складу податкових зобов ' язань по податку на додану вартість позивачем також вк лючено: у січні 2007р. ПДВ сумою 30 107 грн., у лютому 2007р. ПДВ сумою 21 02 5 грн., у березні 2007р. ПДВ сумою 64 305 грн., у квітні 2007р. ПДВ сумою 59 66 3 грн., у травні 2007р. ПДВ сумою 76 606 грн., у червні 2007р. ПДВ сумою 18 704 г рн., у липні 2007р. ПДВ сумою 14 107 грн ., у серпні 2007р. ПДВ сумою 121 391 грн. , у вересні 2007р. ПДВ сумою 77 550 грн ., у жовтні 2007р. ПДВ сумою 78 483 грн., у листопаді 2007р. ПДВ сумою 5 320 гр н., у грудні 2007р. ПДВ сумою 10 425 грн .
При прийнятті вказаних ріш ень про сплату податку на дод ану вартість та застосування штрафних фінансових санкцій ДПІ в Сімферопольському рай оні АР Крим порушено принцип статті 19 Конституції України , статті 317, 319, 627, 628 Цивільного код ексу України, підпункт 7.4.1 пунк ту 7.4 статті 7, пункт 10.2 статті 10 За кону України "Про податок на д одану вартість".
Представник відповідача, н адавши суду та в копії предст авнику позивача письмові зап еречення, адміністративний п озов не визнав, у задоволенні позовних вимог просив відмо вити з підстав викладених у п исьмових запереченнях.
В ході проведення документ альної перевірки встановлен о, що Позивач порушуючи пп. 4.7 с т. 4, пп. 7.4.1, п. 7.4 ст. 7 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" №168/97-ВР від 03.04.1997р. із змінами і доповненнями (далі Закон Ук раїни №168) занизив податок на д одану вартість на загальну с уму 101 497,00 грн. в т.ч.: у вересні 2006р. у сумі 167,00 грн., в грудні 2006р. у сум і 19 322,00 грн., в січні 2007р. у сумі 1 427,00 г рн., в квітні 2007р. у сумі 12 950,00 грн., в травні 2007р. у сумі 12 967,00 грн., в вер есні 2007р. у сумі 54 664,00 грн.
Згідно п. 4.7 ст. 4 Закони Украї ни "Про податок на додану варт ість" у випадках, коли платник податку здійснює підприємни цьку діяльність з продажу то варів, отриманих у межах дого ворів комісії (консигнації), п оруки, доручення, довірчого у правління, інших цивільно-пр авових договорів, що уповнов ажують такого платника подат ку (далі - комісіонера) здійсню вати продаж товарів від імен і та за дорученням іншої особ и (далі - комітента) без переда ння права власності на такі т овари, базою оподаткування є продажна вартість цих товар ів, визначена у порядку, встан овленому цим Законом. Датою з більшення податкових зобов'я зань комісіонера є дата, визн ачена за правилами, встановл еними пунктом 7.3 цього Закону, а датою збільшення суми пода ткового кредиту комісіонера є дата перерахування коштів на користь комітента або над ання останньому інших видів компенсації вартості зазнач ених товарів При цьому датою збільшення податкових зобов 'язань комітента є дата отрим ання коштів або інших видів к омпенсації вартості товарів від комісіонера.
Підпунктом 7.4.1 пункту 7.4 статт і 7 Закону України №168 визначен о, що податковий кредит звітн ого періоду визначається вих одячи з договірної (контракт ної) вартості товарів (послуг ), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна цін а на такі товари (послуги) відр ізняється більше ніж на 20 відс отків від звичайної ціни на т акі товари (послуги), та склада ється із сум податків, нарахо ваних (сплачених) платником п одатку за ставкою, встановле ною пунктом 6.1 статті 6 і статте ю 81 цього Закону, протягом так ого звітного періоду у зв'язк у з: придбанням або виготовле нням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподаткованих операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку.
В ході проведення перевірк и в порушення пп. 4.7 п. 4 ст. 4 Закон у України №168 Позивачем, як ком ісіонером, по договору коміс ії включено до складу податк ового кредиту податкові накл адні отримані від ТОВ «Крим А гро-Альянс» (комітента) на дат у поставки товарів від коміт енту, а не на дату перерахуван ня коштів на користь комітен та:
1) у грудні 2006 року у податкови й кредит включена податкова накладна № 174 від 29.12.2006р. отриман а від ТОВ "Крим Агро-Альянс" (ко мітента) на отримання товару (пшениці) на загальну суму 115 500 грн., ПДВ у т.ч. 19 250 грн., Дт. 28 - Кт 631 96 250 грн., Дт 6415 - 631 19 250 грн., який було с плачено у січні 2007 року.
2) у січні 2007 року у податковий кредит включено: податкова н акладна № 11 від 23.01.2007р. отримана від ТОВ "Крим Агро-Альянс" (ком ітента) на отримання товару (с оняшника ) на загальну суму 60 97 5,60 грн., ПДВ у т.ч. 10 162,50 грн., податк ова накладна № 13 від 29.01.2007р. від Т ОВ "Крим Агро-Альянс" (комітент а) на отримання товару (пшениц і) на загальну суму 43 050 грн., ПДВ у т.ч. 7 175 грн., податкова наклад на № 8 від 29.01.2007р. від ТОВ "Крим Агр о-Альянс" (комітента) на отрима ння товару (соняшника) на зага льну суму 24 501,60 грн., ПДВ у т.ч. 4 083,60 грн., податкова накладна № 12 ві д 29.01.2007р. від ТОВ "Крим Агро-Альян с" (комітента) на отримання тов ару (пшениці) на загальну суму 37 144,80 грн., ПДВ у т.ч. 6 190,80грн., подат кова накладна № 18 від 30.01.2007р. від ТОВ "Крим Агро-Альянс" (коміте нта) на отримання товару (пшен иці) на загальну суму 14 968,80 грн., П ДВ у т.ч. 2 494,80грн., сплачено коміт енту за отриманий товар для к омісійної торгівлі у січні 2007 року, підтвердженням чого є: п латіжні доручення від 23.01.07р. № 2 на загальну суму 30 000 грн. у т.ч. П ДВ - 5 000 грн.; від 23.01.07р. № 3 на зага льну суму 29 000 грн., у т.ч. ПДВ - 4 8 33,33 грн.; від 24.01.07р. № 6 на загальну с уму 60 975,60 грн., у т.ч. ПДВ - 10 162,6 грн .; від 25.01.07р. № 7 на загальну суму 20 000 грн., у т.ч. ПДВ - 3 333,33 грн.; від 31.0 1.07р. № 8 на загальну суму 24 501,60 грн ., у т.ч. ПДВ - 4 083,6 грн.; від 31.01.07р. № 9 на загальну суму 7 000 грн., у т.ч. П ДВ 1 166,67 грн.; від 31.01.07р. № 5 на загаль ну суму 1 000 грн., у т.ч. ПДВ - 166,67 гр н. Дт 631 - Кт 311 - 172 477,20 грн.
3) лютому 2007 року у податковий кредит включено: податкова н акладна № 19 від 02.02.2007р. отримана від ТОВ "Крим Агро-Альянс" (ком ітента) на отримання товару (п шениці) на загальну суму 38 482,42 г рн., у т.ч ПДВ. - 6 413,74 грн., податко ва накладна № 20 від 10.02.2007р. від ТО В "Крим Агро-Альянс" (комітента ) на отримання товару (пшениці ) на загальну суму 26 719 грн., у т.ч. ПДВ - 4 453,17 грн., податкова накл адна № 27 від 21.02.2007р. від ТОВ "Крим А гро-Альянс" (комітента) на отри мання товару (пшениці) на зага льну суму 21 385,6 грн., у т.ч. ПДВ - 3 564,27 грн., податкова накладна № 2 3 від 22.02.2007р. від ТОВ "Крим Агро-Ал ьянс" (комітента) на отримання товару (пшениці) на загальну с уму 39 565 грн., у т.ч. ПДВ - 6 597,17 грн., сплачено комітенту за отрим аний товар для комісійної то ргівлі у лютому 2007 року, підтве рдженням чого є платіжні дор учення: від 02.02.07р. № 10 на загальну суму 7 800 грн., у т.ч. ПДВ - 1 300 грн. ; від 07.02.07р. № 11 на загальну суму 12 600 грн., у т.ч. ПДВ - 2 100 грн.; від 08.02. 07р. № 12 на загальну суму 6 000 грн., у т.ч. ПДВ - 1 000 грн.; від 09.02.07р. № 13 на загальну суму 21 145,42 грн., у т.ч. ПД В - 3 524,24 грн.; від 09.02.07р. № 14 на зага льну суму 20 000 грн., у т.ч. ПДВ - 3 33 3,3 грн.; від 15.02.07р. № 15 на загальну с уму 20 000 грн., у т.ч. ПДВ - 3 333,3 грн.; в ід 19.02.07р. № 27 на загальну суму 71 451,2 2 грн., у т.ч. ПДВ - 11 908,54 грн.; від 22.0 2.07р. № 28 на загальну суму 7 073,40 грн ., у т.ч. ПДВ - 1 178,9 грн.; від 23.02.07р. № 3 0 на загальну суму 20 000 грн., у т.ч. ПДВ - 3 333,3 грн.; від 26.02.07р. № 31 на за гальну суму 9 570 грн., у т.ч. ПДВ - 1 595 грн.; від 12.02.07р. № 14 на загальну суму 7 000 грн., у т.ч. ПДВ - 1 166,6 грн.
Крім цього, на порушення пп. 7.4.1 п. 7.4. ст. 7 Закону № 168 Позиваче м включено до складу податко вого кредиту податкові накла дні, отримані від Фірми ТЕС на бензин, який використовував ся на легковому автомобілю у повному обсязі. У зв'язку з ти м, що згідно пп. 5.4.10 п. 5.4 ст. 5 Закон у України "Про оподаткування прибутку підприємств" (зі змі нами та доповненнями) від 22.05.97р . № 283/97-ВР (зі змінами та доповне ннями, вказано - до валових вит рат платника податку віднося ться витрати на утримання, ек сплуатацію та забезпечення о сновної діяльності (крім тих , що підлягають амортизації): . .. також 50 відсотків витрат на п ридбання пально-мастильних м атеріалів для легкових автом обілів та оперативну оренду легкових автомобілів. При ць ому платник податку звільняє ться від обов'язків доведенн я зв'язку таких витрат з його г осподарською діяльністю. ..» п латник податків ТОВ «Сангрін » до валових витрат відносит ь 50 % витрат на пальне, таким чин ом і до складу податкового кр едиту платник повинен віднос ити 50 % суми ПДВ на придбане пал ьне для легкового транспорту .
На підставі вищевказаного в ході проведення перевірки , із складу податкового креди ту виключени суми ПДВ в розмі рі 1 467 грн.
Згідно з пп. 7.4.1 п. 7.4 Закону Укра їни №168 податковий кредит звіт ного періоду складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку у зв'язку з придбанням або виго товленням товарів (у тому чис лі при їх імпорті) та послуг з метою іх подальшого використ ання в оподаткованих операці ях у межах господарської дія льності платника податку, то му, на думку відповідача, осно вною умовою щодо включення п латником сум ПДВ, сплачених (н арахованих) під час придбанн я таварно - матеріальних цінн остей, є їх використання в опо датковуваних ПДВ операціях т а господарській діяльності п латника.
Враховуючи зміни, внесені З аконом України "Про внесення змін до Закону України "Про Де ржавний бюджет України на 2005 р ік" та деяких інших законодав чих актів України" від 25.03.2005р. № 2 505-ІV п. 7.4 ст. 7 Закону № 168 при форму ванні податкового кредиту ві дсутня залежність формуванн я податкового кредиту від ск ладу валових витрат і відпов ідно не передбачено будь - яки х обмежень щодо операцій з пр идбання пально-мастильних ма теріалів для легкових автомо білів.
У відповідності пп. 17.1.3 п. 17.1 ст . 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и і державними цільовими фон дами" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ (із зміна ми і доповненнями (далі Закон України № 2181) - у разі коли контр олюючий орган самостійно дон араховує суму податкового зо бов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону, так ий платник податків зобов'яз аний сплатити штраф у розмір і десяти відсотків від суми н едоплати (заниження суми под аткового зобов'язання) за кож ний з податкових періодів, вс тановлених для такого податк у, збору (обов'язкового платеж у), починаючи з податкового пе ріоду, на який припадає така н едоплата, та закінчуючи пода тковим періодом, на який прип адає отримання таким платник ом податків податкового пові домлення від контролюючого о ргану, але не більше п'ятдесят и відсотків такої суми та не м енше десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н сукупно за весь строк недоп лати, незалежно від кількост і податкових періодів, що мин ули.
Згідно пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181, та згідно вищевик ладеного відповідач вважає з а необхідне застосувати штра фні санкції с податку на дода ну вартість, в т.ч.: в грудні 2006р. - 9 625 грн. (19 250грн. х 50%), в січні 2007р. - 680,5 грн. (1 361грн. х 50%), в квітні 2007р. - 5 508,50 грн. (11 017грн. х 50%), в травні 2007р. - 6 458,50 грн. (12 917грн. х 50%), в жовтні 2007р. - 25 691,50 грн. (51 383грн. х 50%).
Відповідно до акту перевір ки від 11.08.2009р. № 1436/23-02/34471401 перевіряю чий - головним державним пода тковим ревізором-інспекторо м Хурс Н.А. встановлено по рушення пп. 7.4.1 п. 7.4. ст. 7 Закону № 168 та пп. 5.4.10 п. 5.4 ст. 5 Закону № 283 а с аме, включення до складу пода ткового кредиту ПДВ, за палив о, отримане від Фірми ТЕС за бе нзин, який використовувався на легковому автомобілю у ро змірі 100%.
Також, перевіркою встановл ено порушення п.п.4.7. ст.4 Закону України "Про податок на додан у вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР (із з мінами та доповненнями) «..У ви падках коли платник податку здійснює діяльність з постав ки товарів, отриманих у межах договорів комісії (консигна ції), поруки, доручення, довірч ого управління, інших цивіль но-правових договорів, що упо вноважують такого платника п одатку (далі - комісіонера) зді йснювати поставку товарів ві д імені та за дорученням іншо ї особи (далі - комітента) без п ередання права власності на такі товари, базою оподаткув ання є продажна вартість цих товарів, визначена у порядку , встановленому цим Законом. Д атою збільшення податкових з обов'язань комісіонера є дат а, визначена за правилами, вст ановленими пунктом 7.3 цього За кону, а датою збільшення суми податкового кредиту комісіо нера є дата перерахування ко штів на користь комітента аб о поставки останньому інших видів компенсації вартості з азначених товарів. При цьому датою збільшення податкових зобов'язань комітента є дата отримання коштів або інших в идів компенсації вартості то варів від комісіонера...» ТОВ " Сангрін" , як комісіонером, по договору комісії включено до складу податкового кредиту податкові накладні від ТОВ "К рим Агро-Альянс", ЄДРПОУ 34057657 (ко мітента) на дату поставки тов арів , а не на дату перерахуван ня коштів на користь комітен та .
В акті перевірки зазначено , що договір, укладений між ТОВ "Сангрін" та ТОВ "Крим Агро-Аль янс" є угодою комісії. Інформа ція про те, що угода має елемен ти різних правочинів (змішан а угода) в матеріалах перевір ки відсутня.
У Адміністративному позов і позивач посилається на п. 3.4 Д оговору №2 від 01.01.07р., відповідно до якого, якщо сплата Комітен ту за реалізований товар не п роводиться до останнього дня поточного місяця, у якому про дано товар, то право власност і на товар переходить до Комі сіонера, з обов'язковою сплат ою у термін, встановлений Сто ронами додатково. Інформація про укладення додаткових уг од, як свідчать матеріали пер евірки, на день підписання ак ту була відсутня. Таким чином , виходячи з матеріалів перев ірки, перевіряючого Хурс Н. О. зроблено висновок, що уго да, укладена ТОВ "Сангрін" з ТО В "Крим Агро-Альянс" є договоро м комісії. Таким чином ТОВ "Сан грін" мав право включити суми ПДВ за товар, отриманий від ТО В "Крим Агро-Альянс" за датою п ерерахування коштів на корис ть комітента або поставки ос танньому інших видів компенс ації вартості зазначених тов арів.
Дослідивши матеріали спра ви у їх сукупності, судом з' я совано, що позивач, виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС Украї ни, оскаржив до суду рішення в ідповідача - суб' єкта влад них повноважень.
Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю "Сан грін" - суб' єкт господарюв ання, що здійснює свою діяльн ість на підставі нової редак ції Статуту, затвердженої пр отоколом від 13.03.09р. загальних з борів Учасників (а.с.63-71), іденти фікаційний код юридичної осо би 34471401, зареєстрований Сімфер опольською районною державн ою адміністрацією АР Крим 20.07.06 р. за адресою: 97520, АР Крим, Сімфе ропольський район, с. Первома йске, вул. Дяченка, буд. 3 (а.с.61), п еребуває на обліку платників податків зборів, інших обов' язкових платежів у ДПІ в Сімф еропольському районі АР Кри м, є платником податку на дода ну вартість, індивідуальний податковий номер 344714001243, про що с відчить копія свідоцтва від 01.08.06р. № 00724402 серії НБ № 119086 (а.с.62).
Відповідач - Державна под аткова інспекція в Сімферопо льському районі АР Крим - су б' єкт владних повноважень, який здійснює свою діяльніст ь на підставі Положення про д ержавну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районні в місті, міжра йонну, об' єднану державну п одаткову інспекцію, іншу спе ціалізовану державну податк ову інспекцію, затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації України від 25.06.08 р. № 412, зареєстровано в Міні стерстві юстиції України 11.07.08 р. № 633/15324, є органом державної по даткової служби у системі ор ганів виконавчої влади, підп орядковується Державній под атковій адміністрації в Авто номній Республіці Крим і заб езпечує реалізацію єдиної де ржавної податкової політики на території відповідної ад міністративно-територіальн ої одиниці, а також державної політики в сфері контролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв і тютю нових виробів. У своїй діяльн ості керується Конституцією України, Законом України від 04.12.90 р. № 509-ХІІ "Про державну пода ткову службу в Україні" та інш ими законами України, актами Президента України, Кабінет у Міністрів України, іншими н ормативно-правовими актами о рганів державної влади, у том у числі наказами, а також розп орядженнями органів державн ої податкової служби вищого рівня.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зак ону України "Про державну под аткову службу" відповідач на ділений повноваженнями здій снювати документальні невиї зні перевірки (на підставі по даних податкових декларацій , звітів та інших документів, п ов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (о бов' язкових платежів) незал ежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов' язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб' єктів підприємниц ької діяльності чи не мають т акого статусу, на яких згідно із законами України покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ.
Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" головним завд анням державних податкових і нспекцій є здійснення контро лю за дотриманням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів податків, зборів та інших пла тежів і неподаткових доходів (далі - податків, інших платеж ів) і внесків до державних ціл ьових фондів, встановлених з аконодавством України.
На вимогу підпункту 2.1.4 пункт у 2.1 статті 2 Закону України від 21.12.00р. №2181-ІІІ "Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" податкові органи визнані к онтролюючими органами стосо вно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справл яються до бюджетів та держав них цільових фондів; тобто во ни наділені компетенцією, ви значеною підпунктом 2.2.1 пункт у 2.2. статті 2 даного Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.
З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України, як сп ір за зверненням юридичної о соби щодо оскарження рішення суб' єкта владних повноваже нь у випадку передбаченому з аконом, та, зважаючи на положе ння ст.ст. 18, 50 КАС України, оскі льки однією зі сторін справи є орган державної влади, на це й спір поширюється компетенц ія адміністративних судів, т ому справа підсудна окружном у адміністративному суду.
Судом з' ясовано, що повнов ажними особами ДПІ в Сімферо польському районі АР Крим 11.08 .09р. проведено планову виїзну перевірку Товариства з обмеж еною відповідальністю "Сангр ін" з питань дотримання вимог податкового законодавства з а період з 27.07.06р. по 31.03.09р. валютно го та іншого законодавства з а період з 27.07.06р. по 31.03.09р., про що ск ладено акт від 11.08.09р. № 1436/23-02/34471401, за результатами якої встановле но порушення діючого законод авства.
Відповідно до розділу 4 Висн овками акту перевірки від 11.08.09 р. № 1436/23-02/34471401 перевіркою пунктів № 3.5.1.1, 3.5.1.2, 3.5.2.1, 3.5.6, 3.4, 3.6.1 плану перевір ки порушень не встановлено.
Перевіркою встановлено по рушення пп. 4.7 ст. 4 , пп. 7.4.1 п. 7,4 ст. 7 Закону України "Про податок н а додану вартість" від 03.04.97 № 168/97-В Р (із змінами та доповненнями ) в результаті чого занижено п одаток на додану вартість в п еріоді, що перевірявся, на заг альну суму 101 497 грн., у тому числ і по періодам: за вересень 2006 ро ку у сумі 167 грн., за грудень 2006 ро ку у сумі 19 322 грн., за січень 2007 ро ку у сумі 1 427 грн., за квітень 2007 р оку у сумі 12 950 грн., за травень 200 7 року у сумі 12 967 грн., за вересен ь 2007 року у сумі 54 664 грн.; порушен ня пп. 4.3.25 п. 4.3 ст. 4, пп. 4.2.1. п. 4.2 ст. 4, пп . 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України "Про податок з доходів фізичних, о сіб " № 889-ІV від 22.05.2003 року донарах овано податок з доходів фізи чних осіб у сумі 152,28 грн.; а також порушення п. 1.2 ст. 1 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами і державним и цільовими фондами" №2181-III від 21 .12.2000 року, пп. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8, п. 17.1. ст. 17 З акону України "Про податок з д оходів фізичних осіб" від 22.05.03р . № 889-ІV встановлено несвоєчасн е перерахування до бюджету п одатку з доходів фізичних ос іб за період з липня 2007 року по червень 2008 року , донараховано пені в сумі 6,56 грн.
26.08.09р. ДПІ в Сімферопольськом у районі АР Крим згідно з пп. "б " пп. 4.2.2 п. 4.2. ст. 4, Закону України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" на підстав і акту перевірки від 11.08.09р. № 1436/23- 02/34471401, яким за встановлені пору шення пп. 4.3.25 п. 4.3, пп. 4.2.1 п. 4.2 ст. 4, пп . 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України від 22.05.03р. № 889-ІV "Про податок на додан у вартість", прийнято податко ве повідомлення-рішення № 0001091 701/0, яким визначено ТОВ "Сангрін " податкові зобов' язання по податку з доходів фізичних о сіб сумою 152,28 грн. та за штрафни ми санкціями сумою 304,56 грн., а вс ього у розмірі 463,40 грн. (т.1 а.с.33).
Також, 26.08.10р. ДПІ в Сімферопол ьському районі АР Крим згідн о з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", на підставі акту перевірки в ід 17.11.10р. № 1436/2302/34471401, яким за встанов лені порушення 4.7 ст. 4 , пп. 7.4.1 п. 7, 4 ст. 7 Закону України "Про подат ок на додану вартість" від 03.04.97р . № 168/97-ВР, прийнято податкове по відомлення-рішення № 0001142301/0, яки м визначено ТОВ "Сангрін" пода ткові зобов' язання з податк у на додану вартість сумою 100 92 1 грн., за штрафними санкціями сумою 50 460,50 грн., а всього у розм ірі 151 381,50 грн. (т.1 а.с.34).
Податковим повідомленням- рішенням від 03.09.09р. № 00013622301/1 згідн о з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", на підставі акту перевірки в ід 17.11.10р. № 1436/2302/34471401, яким за встанов лені порушення 4.7 ст. 4 , пп. 7.4.1 п. 7, 4 ст. 7 Закону України "Про подат ок на додану вартість" від 03.04.97р . № 168/97-ВР визначено ТОВ "Сангрін " податкові зобов' язання з п одатку на додану вартість су мою 95 928 грн., за штрафними санкц іями сумою 47 964 грн., а всього у р озмірі 143 892 грн. (т.1 а.с.35).
Позивач, скористався право м апеляційного адміністрати вного оскарження, оскарживши рішення вказані рішення, за р езультатами розгляду яких Де ржавною Податковою Адмініст рацією України від 19.03.10р. подат кові зобов' язання, визначен і у податкових повідомленнях -рішеннях ДПІ в Сімферопольс ькому районі АР Крим залишен о без змін, а скаргу без задово лення та роз' яснено право о скарження до суду, в порядку п ередбаченому чинним законод авством України (т.1 а.с.43-44).
Досліджуючи оскаржене ріш ення, розглядаючи матеріали справи, доводи та запереченн я сторін, аналізуючи обстави ни, якими обґрунтовувались в имоги і заперечення, та доказ и, якими вони підтверджуютьс я, враховуючи правові норми, я кі належить застосовувати до цих спірних правовідносин, с уд приходить до висновку, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та підлягають задоволенню , виходячи з наступного.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи відпо відно до статті 19 Конституції України зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Спосіб - це визначене зако ном в їх компетенції порядок , у якому здійснюються дії, спр ямовані на реалізацію владни х повноважень. Здійснюючи та кі дії, вони можуть спиратись тільки на компетенційні пра ва і обов' язки та використо вувати у своїй діяльності ті засоби, форми, прийоми, що пер едбачені законодавством.
Як убачається з матеріалів справи, спірні правовідноси ни виникли між сторонами у пе ріод чинності Законів Україн и "Про систему оподаткування ", "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про податок на додану вартість", положення я ких застосовуються судом при вирішення цієї справи.
Закон України від 25.06.91р. № 1251-ХІ І "Про систему оподаткування " визначає принципи побудови системи оподаткування в Укр аїні, податки і збори (обов'язк ові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відпо відальність платників.
З положень статті 6 Закону о б'єктами оподаткування є дох оди (прибуток), додана вартіст ь продукції (робіт, послуг), ва ртість продукції (робіт, посл уг), у тому числі митна, або її н атуральні показники, спеціал ьне використання природних р есурсів, майно юридичних і фі зичних осіб та інші об'єкти, ви значені законами України про оподаткування.
До загальнодержавних пода тків і зборів (обов'язкові пла тежі), за приписами статті 14 За кону, відносяться податок на додану вартість та податок н а прибуток підприємств, у том у числі дивіденди, що сплачую ться до бюджету державними н екорпоратизованими, казенни ми або комунальними підприєм ствами.
За приписами п. 1.32 Закону Укр аїни від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про опода ткування прибутку підприємс тв", який визначає платників п одатку на прибуток підприємс тв, валові доходи, валові витр ати, об'єкти, базу та ставки оп одаткування, правила ведення податкового обліку, порядок нарахування та строки сплат и податку, відповідальність платників податку за правиль ність нарахування, своєчасні сть сплати податку та дотрим ання податкового законодавс тва, встановлено, що господар ська діяльність - це будь-як а діяльність особи, направле на на отримання доходу в грош овій, матеріальній або немат еріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої о соби в організації такої дія льності є регулярною, постій ною та суттєвою. Під безпосер едньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи ч ерез свої постійні представн ицтва, філіали, відділення, ін ші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу , агента або будь-яку іншу особ у, яка діє від імені та на кори сть першої особи.
Відповідно п. 5.1. Закону Укра їни від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподат кування прибутку підприємст в" валові витрати виробництв а та обігу (далі - валові витра ти) - сума будь-яких витрат пла тника податку у грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах, здійснюваних як ком пенсація вартості товарів (р обіт, послуг), які придбавають ся (виготовляються) таким пла тником податку для їх подаль шого використання у власній господарській діяльності.
Суми будь-яких витрат, сплач ених (нарахованих) протягом з вітного періоду у зв'язку з пі дготовкою, організацією, вед енням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охо роною праці, у тому числі витр ати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну ), з урахуванням обмежень, уста новлених пунктами 5.3-5.7 цієї ста тті, з положень пп. 5.2.1. п. 5.2. включ аються до складу валових вит рат.
Обмеження щодо неможливос ті віднесення до валових вит рат сум, визначено пунктами 5.3 -5.7 статті 5 Закону. Так, зокрема пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону, на який по силається відповідач у висно вках акту, не належать до скла ду валових витрат будь-які ви трати, не підтверджені відпо відними розрахунковими, плат іжними та іншими документами , обов'язковість ведення і збе рігання яких передбачена пра вилами ведення податкового о бліку.
З положень пп. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Зако ну України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", я кий, визначає платників пода тку на додану вартість, об'єкт и, базу та ставки оподаткуван ня, перелік неоподатковувани х та звільнених від оподатку вання операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, поряд ок обліку, звітування та внес ення податку до бюджету, вста новлено, що податковий креди т звітного періоду визначаєт ься виходячи із договірної (к онтрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня зви чайних цін, у разі якщо догові рна ціна на такі товари (послу ги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податк ів, нарахованих (сплачених) пл атником податку за ставкою, в становленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, пр отягом такого звітного періо ду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у том у числі при їх імпорті) та посл уг з метою їх подальшого вико ристання в оподатковуваних о пераціях у межах господарськ ої діяльності платника подат ку; придбанням (будівництвом , спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів та незавершен их капітальних інвестицій в необоротні капітальні актив и), у тому числі при їх імпорті , з метою подальшого використ ання у виробництві та/або пос тавці товарів (послуг) для опо датковуваних операцій у межа х господарської діяльності п латника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.
Обмеження щодо нарахуванн я податкового кредиту визнач ено пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 вказаного За кону, з положень якого, не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв'язку з придбанням товар ів (послуг), не підтверджені по датковими накладними чи митн ими деклараціями (іншими под ібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Платники податку на додану вартість на вимогу п.п. 7.2.8 п. 7.2 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" зобов'яз ані вести окремий облік опер ацій з поставки та придбання товарів (послуг), які підлягаю ть оподаткуванню цим податко м, а також які не є об'єктами оп одаткування згідно із статте ю 3 та звільнених від оподатку вання згідно із статтею 5 цьог о Закону.
Реєстрами виданих податко вих накладних за період (т.1 а.с . 116, 143, 159, 173, 205, 211, 220, 236, 254, т.2 а.с.16, 28, 43), отрима них позивачем, підтверджуєть ся видача позивачу його конт рагентом - ТОВ "Крим Агро-Аль янс" податкової накладної ві д 08.12.06. № 170, у якій відображено 5 459, 30 грн. податку на додану варті сть; податкової накладної ві д 11.12.06р. № 171, у якій відображено 6 803,87 грн. податку на додану варт ість; податкової накладної в ід 29.12.06р. № 174, у якій відображено 19 250,00 грн. податку на додану вар тість; податкової накладної від 29.12.06р. № 173, у якій відображен о 866,67 грн. податку на додану вар тість; податкової накладної від 28.07.07р. № 234 у якій відображено 10 425,00 грн. податку на додану вар тість; податкової накладної від 08.11.07р. № 222, у якій відображен о 5 320,00 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 11.10.07р. № 214, у якій відображен о 19 609,80 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 21.10.07р. № 216, у якій відображен о 33 791,67 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 26.10.07р. № 215, у якій відображен о 25 081,58 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 11.09.07р. № 168, у якій відображен о 4 384,50 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 11.09.07р. № 169, у якій відображен о 4 105,68 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 17.09.07р. № 167, у якій відображен о 4 269,80 грн. податку на додану ва ртість; податкової накладної від 28.09.07р. № 187/а, у якій відображе но 44 276,79 грн. податку на додану в артість; податкової накладно ї від 28.09.07р. № 186/а, у якій відображ ено 20 513,67 грн. податку на додану вартість; податкової наклад ної від 07.08.07р. № 116, у якій відобра жено 8 275,75 грн. податку на додан у вартість; податкової накла дної від 13.08.07р. № 133, у якій відобр ажено 8 547,00 грн. податку на дода ну вартість; податкової накл адної від 14.08.07р. № 134, у якій відоб ражено 8 201,25 грн. податку на дод ану вартість; податкової нак ладної від 15.08.07р. № 135, у якій відо бражено 8 004,38 грн. податку на до дану вартість; податкової на кладної від 22.08.07р. № 139, у якій від ображено 3 011,80 грн. податку на д одану вартість; податкової н акладної від 27.08.07р. № 141, у якій ві дображено 14 172,85 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 27.08.07р. № 142, у якій в ідображено 9 597,50 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 28.08.07р. № 146, у якій в ідображено 9 090,90 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.08.07р. № 148, у якій в ідображено 8 262,10 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.08.07р. № 151, у якій в ідображено 9057,60 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 30.08.07р. № 154, у якій в ідображено 13 146,10 грн. податку н а додану вартість; податково ї накладної від 30.08.07р. № 156, у якій відображено 8 561,80 грн. податку на додану вартість; податков ої накладної від 30.08.07р. № 158, у які й відображено 4 872,18 грн. податку на додану вартість; податков ої накладної від 05.07.07р. № 87, у які й відображено 14 106,50 грн. податк у на додану вартість; податко вої накладної від 19.06.07р. № 72, у як ій відображено 2 986,67 грн. податк у на додану вартість; податко вої накладної від 27.06.07р. № 79, у як ій відображено 15 717,48 грн. подат ку на додану вартість; податк ової накладної від 10.05.07р. № 59, у я кій відображено 15 563,20 грн. пода тку на додану вартість; подат кової накладної від 10.05.07р. № 60, у якій відображено 1 824,55 грн. пода тку на додану вартість; подат кової накладної від 14.05.07р. № 61, у якій відображено 10 706,15 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 16.05.07р. № 62, у якій відображено 20 778,33 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 16.05.07р. № 63, у якій відображено 14 560,00 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 21.05.07р. № 64, у якій відображено 13 173,77 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 13.04.07р. № 43, у якій відображено 1 024,24 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 13.04.07р. № 42, у якій відображено 2 327,43 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 18.04.07р. № 45, у якій відображено 6 402,20 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 19.04.07р. № 47, у якій відображено 8 951,60 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 20.04.07р. № 49, у якій відображено 9 531,20 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 27.04.07р. № 52, у якій відображено 6 259,37 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 28.04.07р. № 58, у якій відображено 25 166,67 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 12.03.07р. № 25, у якій відображено 5 890,50 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 13.03.07р. № 26, у якій відображено 6 876,73 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 23.03.07р. № 31, у якій відображено 12 337,97 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 26.03.07р. № 33, у якій відображено 11 200,00 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 26.03.07р. № 35, у якій відображено 14 000,00 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 27.03.07р. № 36, у якій відображено 14 000,00 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 02.02.07р. № 19, у якій відображено 6 413,74 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 10.02.07р. № 20, у якій відображено 4 453,17 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 21.02.07р. № 27, у якій відображено 3 564,27 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 22.02.07р. № 23, у якій відображено 6 594,17 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 23.01.07р. № 11, у якій відображено 10 162,60 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 29.01.07р. № 13, у якій відображено 7 175,00 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 29.01.07р. № 8, у якій відображено 4 083,60 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 29.01.07р. № 12, у якій відображено 6 190,80 грн. под атку на додану вартість; пода ткової накладної від 30.01.07р. № 18, у якій відображено 2 494,80 грн. под атку на додану вартість.
Приймаючи до уваги приписи пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України в ід 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про податок на д одану вартість", суми самості йно обчислених податкових зо бов' язань, визначення їх ро зміру у податкових деклараці ях, зазначення у реєстрах вид аних податкових накладних, п ідтвердження первинними бух галтерськими та звітними под атковими документами сум под атку на додану вартість вклю чених до складу своїх податк ових зобов' язань, суд знахо дить дії відповідача, внаслі док яких визначено заниження податкових зобов' язань з п одатку на додану вартість на суму 101 497 грн., у тому числі по пе ріодам: за вересень 2006 року у су мі 167 грн., за грудень 2006 року у су мі 19 322 грн., за січень 2007 року у су мі 1 427 грн., за квітень 2007 року у с умі 12 950 грн., за травень 2007 року у сумі 12 967 грн., за вересень 2007 рок у у сумі 54 664 грн., протиправними , не заснованими на законі та т акими, що суперечать його пол оженням.
Суд, надаючи оцінку доводам і запереченням представникі в позивача та відповідача що до правомірності включення д о декларацій з податку на дод ану вартість з отриманих под аткових накладних від контра гента, які за доводами предст авника відповідача, не дають право на формування податко вого кредиту, через що такі ді ї визнано порушенням вимог п одаткового законодавства, ви ходив з наступного.
Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом, яку платник податку з обов'язаний надати покупцю, щ о має містити окремими рядка ми вимоги визначені пп. 7.2.1 п. 7.2 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" та відпо відно до пп.7.2.3 складена у момен т виникнення податкових зобо в'язань продавця. Оригінал по даткової накладної надаєтьс я покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, пос луг).
Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг), яку платники податку повинні зберігати протягом строку, передбаченого законо давством для зобов'язань із с плати податків.
Відповідно до п. 1.7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" податковий кредит - с ума, на яку платник податку ма є право зменшити податкове з обов'язання звітного періоду , визначена згідно з цим Закон ом.
З положень ст. 7.4 Закону пода тковий кредит звітного періо ду визначається виходячи із договірної (контрактної) вар тості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у ра зі якщо договірна ціна на так і товари (послуги) відрізняєт ься більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі то вари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податк у за ставкою, встановленою пу нктом 6.1 статті 6 та статтею8-1 ць ого Закону, протягом такого з вітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів та незавершен их капітальних інвестицій в необоротні капітальні актив и), у тому числі при їх імпорті , з метою подальшого використ ання у виробництві та/або пос тавці товарів (послуг) для опо датковуваних операцій у межа х господарської діяльності п латника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.
Законодавець у положеннях пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 встановив обмеже ння щодо включенню до складу податкового кредиту суми сп лаченого (нарахованого) пода тку у зв'язку з придбанням тов арів (послуг) лише щодо тих сум , які не підтверджені податко вими накладними чи митними д еклараціями (іншими подібним и документами згідно з підпу нктом 7.2.6 цього пункту).
Крім того, з абзацу другого вищевказаного підпункту ста тті Закону передбачено наявн ість відповідальності у вигл яді фінансових санкцій, уста новлених законодавством, що нараховуться на суму податко вого кредиту, у разі коли на мо мент перевірки платника пода тку органом державної податк ової служби суми податку, поп ередньо включені до складу п одаткового кредиту, залишают ься не підтвердженими зазнач еними цим підпунктом докумен тами.
Згідно пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону у разі коли товари (роботи, посл уги), виготовлені та/або придб ані, частково використовують ся в оподатковуваних операці ях, а частково ні, до суми пода ткового кредиту включається та частка сплаченого (нарахо ваного) податку при їх вигото вленні або придбанні, яка від повідає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях звітного періоду.
В разі використання одержа них товарів (послуг) в оподатк овуваних та неоподатковуван их операціях, розподіл подат кового кредиту проводиться в ідповідно до вимог пп. 7.4.3 п. 7.4 ст . 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а відобра ження в додатку 5 проводиться у відповідних його розділах "Операції з придбання з ПДВ, я кі надають право формування податкового кредиту" та "Опер ації з придбання з ПДВ, які не надають право формування под аткового кредиту".
З урахуванням того, що подат кові накладні, одержані із за пізненням, включаються до ре єстру отриманих податкових н акладних того звітного періо ду, в якому їх отримано, суми п одаткового кредиту по таких податкових накладних відобр ажаються в загальній сумі по даткового кредиту звітного п одаткового періоду.
З досліджених судом матері алів справи, встановлено, що п одаткові накладні виписані Т ОВ "КРИМ Агро-Альянс" у грудні 2006 року, січні - листопаді 2007 ро ку, зокрема від 29.12.06р. № 173, від 29.12.06р . № 174, від 11.12.06р. № 171, від 08.12.06. № 170, від 30 .01.07р. № 18, від 29.01.07р. № 12, від 29.01.07р. № 8, ві д 29.01.07р. № 13, від 23.01.07р. № 11, від 22.02.07р. № 2 3, від 21.02.07р. № 27, від 10.02.07р. № 20, від 02.02.07р . № 19, від 27.03.07р. № 36, від 26.03.07р. № 35, від 2 6.03.07р. № 33, від 23.03.07р. № 31, від 13.03.07р. № 26, 12. 03.07р. № 25, від 28.04.07р. № 58, від 27.04.07р. № 52, ві д 20.04.07р. № 49, від 19.04.07р. № 47, від 18.04.07р. № 4 5, від 13.04.07р. № 42, від 13.04.07р. № 43, від 21.05.07р . № 64, від 16.05.07р. № 63, від 16.05.07р. № 62, від 1 4.05.07р. № 61, від 10.05.07р. № 60, від 10.05.07р. № 59, в ід 27.06.07р. № 79, від 19.06.07р. № 72, від 05.07.07р. № 87, від 28.07.07р. № 234 від 30.08.07р. № 158, від 30.08. 07р. № 156, від 30.08.07р. № 154, від 29.08.07р. № 151, ві д 29.08.07р. № 148, від 28.08.07р. № 146, від 27.08.07р. № 142, від 27.08.07р. № 141, від 22.08.07р. № 139, від 15.08. 07р. № 135, від 14.08.07р. № 134, від 13.08.07р. № 133, ві д 07.08.07р. № 116, від 28.09.07р. № 186/а, від 28.09.07р. № 187/а, від 17.09.07р. № 167, від 11.09.07р. № 169, ві д 11.09.07р. № 168, від 26.10.07р. № 215, від 21.10.07р. № 216, від 11.10.07р. № 214, від 08.11.07р. № 222 (т. 1 а.с .110-113, 143,146, 154-156,166-170, 189-202, 208, 216-217, 228-233, 244-250, т. 2 а.с.8-13 , 21-24, 35-39) включено позивачем до ро зміру податкового кредиту, с формованого у відповідному п еріоді після отримання оригі налів відповідних податкови х накладних.
За приписами п. 1.3 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" платник податку - це особа, яка згідно з цим Законо м зобов'язана здійснювати ут римання та внесення до бюдже ту податку, що сплачується по купцем, або особа, яка імпорту є товари на митну територію У країни.
На вимогу п. 1.5 Закону звітни й (податковий) період - період, за який платник податку зобо в'язаний проводити розрахунк и податку та сплачувати його до бюджету.
Відповідно до пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 З акону України "Про податок на додану вартість" датою виник нення права платника податку на податковий кредит вважає ться: дата здійснення першої з подій: або дата списання кош тів з банківського рахунку п латника податку в оплату тов арів (робіт, послуг), дата випи ски відповідного рахунку (то варного чека) - в разі розрахун ків з використанням кредитни х дебетових карток або комер ційних чеків; або дата отрима ння податкової накладної, що засвідчує факт придбання пл атником податку товарів (роб іт, послуг).
За таких підстав, право на ф ормування податкового креди ту виникло у позивача у відпо відний податковий період при отриманні податкової наклад ної, що засвідчує факт придба ння платником податку товарі в (робіт, послуг), а тому позива чем дотримано вимоги встанов лені законодавцем та сформов ано податковий кредит відпов ідно до вимог встановлених з аконом, що також підтверджує ться податковими декларація ми.
Відповідно до п. 1.6 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" податкове зобов'яза ння - загальна сума податку, од ержана (нарахована) платнико м податку в звітному (податко вому) періоді, що визначена зг ідно з цим Законом.
Згідно пункту 5.1 статті 5 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами і державними цільовими фондам и" податкове зобов'язання, сам остійно визначене платником податків у податковій декла рації, вважається узгодженим з дня подання такої податков ої декларації.
Зазначене податкове зобов 'язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку. Якщо у майбутніх подат кових періодах (з урахування м строків давності, визначен их статтею 15 цього Закону) пла тник податків самостійно вия вляє помилки у показниках ра ніше поданої податкової декл арації, такий платник податк ів має право надати уточнююч ий розрахунок.
Доказів того, що відповідач ем відмовлено у прийнятті на даних позивачем декларації з податку на додану вартість з а грудень 2006р. (т. 1 а.с.114-115), за січен ь 2007р. (т.2 а.с. 40-41), за лютий 2007р. (т.2 а.с .25-26), за березень 2007р. (т.2 а.с.14-15), за к вітень 2007р. (т.1 а.с.251-252), за травень 2007р. (т.1 а.с.234-235), за червень 2007р. (т.1 а .с.218-219), за липень 2007р. (т.1 а.с.209-210), за с ерпень 2007р. (т.1 а.с.203-204), за вересен ь 2007р. (т.1 а.с.171-172), за жовтень 2007р. (т.1 а.с.157-158), за листопад 2007р. (т.1 а.с.147-148), за грудень 2007р. (т. 1 а.с.141-142) за існу ванням обґрунтованих законо м підстав, відповідачем суду не надано.
За приписами статті 9 Закону України "Про систему оподатк ування", норми якої є загальни ми і визначають основні прин ципи оподаткування в Україні , загальні права та обов' язк и платників податку та т.і., до обов' язків платників подат ків і зборів (обов' язкових п латежів), віднесені, у тому чис лі зобов' язання щодо подачі до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов' язані з обчисле нням і сплатою податків та зб орів (обов' язкових платежів ), сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Приймаючи до уваги положен ня частини 1 статті 9 Закону Ук раїни від 16.07.99р. № 996-XIV "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні", який виз начає правові засади регулюв ання, організації, ведення бу хгалтерського обліку та скла дання фінансової звітності в Україні, підставою для бухга лтерського обліку господарс ьких операцій є первинні док ументи, які фіксують факти зд ійснення господарських опер ацій. Таким чином, наявність в казаних документів підтверд жує відповідні господарські дії - зареєстровані та облі ковані події та факти, аналіз яких розкриває об' єктивну картину господарської діяль ності суб' єкта господарюва ння та відображає необхідніс ть їх фіксації в податковій з вітності.
Зокрема, досліджені догові р купівлі-продажу від 01.12.06р. № 1 (т .1 а.с.103-104), специфікація до нього (т.1 а.с.105), звіти комісіонера пр о виповнені роботи за догово ром комісії (т.1 а.с.138, 144, 150, 160, 174, 206, 212, 221, 237, т.2 а.с.1, 17, 29) видаткові накладн і (т.1 а.с.106-109, 139, 145, 151-153, 161-165, 175-188, 207, 213-215, 222-227, 238-243, т.2 а.с.2-7, 18-20, 30-34), акти звірок взаєм них розрахунків ТОВ "Сагрін" т а ТОВ "Крим Агро-Альянс" (т.1 а.с.11 7-121), платіжні доручення (т.1 а.с.122- 124), виписка по особовому банкі вському рахунку ТОВ "Сагрін" (т .1 а.с.125-137), про які також вказано в довідці про загальну інформ ацію щодо ТОВ "Сангрін", ЄДРПОУ 34471401 та результати його діяльн ості за період з 27.07.2006р. по 31.03.2009р., і які пов' язані з господарсь кою діяльністю позивача вста новлено про наявність господ арських операцій, фіксування фактів їх здійснення, що у сво є чергу на вимогу податковог о законодавства є підставою для відображення у бухгалтер ському обліку та при складан ні фінансової звітності в Ук раїні
Суд зазначає, що під господа рською діяльністю у статті 3 Г осподарському кодексі Украї ни розуміється діяльність су б'єктів господарювання у сфе рі суспільного виробництва, спрямована на виготовлення т а реалізацію продукції, вико нання робіт чи надання послу г вартісного характеру, що ма ють цінову визначеність. Гос подарська діяльність, що зді йснюється для досягнення еко номічних і соціальних резуль татів та з метою одержання пр ибутку, є підприємництвом, а с уб'єкти підприємництва - підп риємцями.
Відповідно до статті 2 ГК Ук раїни учасниками відносин у сфері господарювання є суб'є кти господарювання, споживач і, органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, наділені господарською компетенцією, а також громад яни, громадські та інші орган ізації, які виступають засно вниками суб'єктів господарюв ання чи здійснюють щодо них о рганізаційно-господарські п овноваження на основі віднос ин власності.
Так, позивач та його контраг ент є суб' єктами господарюв ання, які з положень Конститу ції України та ст. 6 Господарсь кого Кодексу, знаходяться пі д охороною держави, яка забор оняє незаконне втручання орг анів державної влади та орга нів місцевого самоврядуванн я, їх посадових осіб у господа рські відносини, визнаючи св ободу підприємницької діяль ності у межах, визначених зак оном та вільний рух капіталі в, товарів та послуг на терито рії України.
Податкова політика, визнан а державою відповідно до ст. 1 0 Господарського кодексу Укр аїни, спрямована на забезпеч ення економічно обґрунтован ого податкового навантаженн я на суб'єктів господарюванн я, стимулювання суспільно не обхідної економічної діяльн ості суб'єктів, а також дотрим ання принципу соціальної спр аведливості та конституційн их гарантій прав громадян пр и оподаткуванні їх доходів.
Суб'єкти господарювання зг ідно частини першої статті 19 Г К України мають право без обм ежень самостійно здійснюват и господарську діяльність, щ о не суперечить законодавств у.
За таких підстав, враховуюч и обставини справи та надані сторонами докази, суд приход ить до висновку про неправом ірність дій відповідача, оск ільки посилання представник а відповідача на норму закон у, що не підлягає застосуванн ю до суб' єктів господарюван ня, вільних у своїй господарс ькій діяльності, є протиправ ним.
Зважаючи на вчинення відпо відачем дій, які не засновані на законі, невиконання полож ень спеціального закону, що р егулює відповідні спірні пра вовідносини та встановлює ви черпний перелік повноважень відповідача, вчинення дій у с посіб, що не передбачений Кон ституцією України та законам и України, без дотримання нео бхідного балансу між будь-як ими несприятливими наслідка ми для прав, свобод та інтерес ів особи, цілями, на досягненн я яких спрямоване це рішення (дія), суд знаходить позовні в имоги щодо визнання протипра вним та скасування податково го повідомлення-рішення від 26.08.09р. № 0001142301/0, податкового повідо млення-рішення від 03.11.09р. № 0001362301/1, податкового повідомлення-рі шення від 17.02.10р. № 0001362301/3, прийняті ДПІ у м. Сімферопольському ра йоні АР Крим, обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.
Відповідно до частини перш ої статті 94 КАС України, якщо с удове рішення ухвалене на ко ристь сторони, яка не є суб'єкт ом владних повноважень, суд п рисуджує всі здійснені нею д окументально підтверджені с удові витрати з Державного б юджету України. За таких підс тав судові витрати, понесені позивачем зі сплати судовог о збору у розмірі 3,40 грн., факт п онесення яких підтверджено к витанцією від 25.08.10р. № 218Р010105, підл ягають відшкодуванню з Держа вного бюджету України у повн ому обсязі - розміром 3,40 грн.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 К АС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та с касувати податкові повідомл ення-рішення Державної подат кової інспекції в Сімферопол ьському районі АР Крим від 26.08.0 9р. № 0001142301/0, від 03.11.09р. № 0001362301/1, від 17.02.10р. № 0001362301/3.
Стягнути з Державного бюдж ету України, на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Сангрін", в рахунок від шкодування понесених витрат зі сплати судового збору, - 3,40 г рн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17772323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні