Ухвала
від 25.01.2012 по справі 2а-11094/10/17/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-11094/10/17/0170

25.01.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Привалової А.В. ,

Щепанської О.А.

при секретарі судового засідання Саматової М.А.

за участю сторін:

представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Сангрін"- ОСОБА_2, довіреність № 10 від 25.07.11

представник відповідача, Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Папуша О.В. ) від 07.07.11 у справі № 2а-11094/10/17/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сангрін" (вул. Шполянської, буд. 15, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95034)

до Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК (вул. Бєлова, буд. 2, с. Мирне, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 97503)

про визнання акту протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 07.07.11 у справі № 2а-11094/10/17/0170 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Сангрін" задоволені в повному обсязі, а саме: визнані протиправними та скасовані податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 26.08.09р. № 0001142301/0, від 03.11.09р. № 0001362301/1, від 17.02.10р. № 0001362301/3, стягнуто з Державного бюджету України, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сангрін", в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору, - 3,40 грн.

Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 07.07.11 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що Повноважними особами ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим 11.08.09р. проведено планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Сангрін" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 27.07.06р. по 31.03.09р. валютного та іншого законодавства за період з 27.07.06р. по 31.03.09р., про що складено акт від 11.08.09р. № 1436/23-02/34471401, за результатами якої встановлено порушення діючого законодавства. На підставі виявлених порушень прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК .

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду сповіщений належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомив.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що відповідач викликався в судове засідання, але в суд не з'явився, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представника відповідача.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сангрін" -суб'єкт господарювання, що здійснює свою діяльність на підставі нової редакції Статуту, затвердженої протоколом від 13.03.09р. загальних зборів Учасників (а.с.63-71), ідентифікаційний код юридичної особи 34471401, зареєстрований Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим 20.07.06р. за адресою: 97520, АР Крим, Сімферопольський район, с. Первомайске, вул. Дяченка, буд. 3 (а.с.61), перебуває на обліку платників податків зборів, інших обов'язкових платежів у ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим, є платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 344714001243, про що свідчить копія свідоцтва від 01.08.06р. № 00724402 серії НБ № 119086 (а.с.62).

Повноважними особами ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим 11.08.09р. проведено планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Сангрін" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 27.07.06р. по 31.03.09р. валютного та іншого законодавства за період з 27.07.06р. по 31.03.09р., про що складено акт від 11.08.09р. № 1436/23-02/34471401, за результатами якої встановлено порушення діючого законодавства.

Відповідно до розділу 4 Висновками акту перевірки від 11.08.09р. № 1436/23-02/34471401 перевіркою пунктів № 3.5.1.1, 3.5.1.2, 3.5.2.1, 3.5.6, 3.4, 3.6.1 плану перевірки порушень не встановлено.

Перевіркою встановлено порушення пп. 4.7 ст. 4 , пп. 7.4.1 п. 7,4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 № 168/97-ВР (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 101 497 грн., у тому числі по періодам: за вересень 2006 року у сумі 167 грн., за грудень 2006 року у сумі 19 322 грн., за січень 2007 року у сумі 1 427 грн., за квітень 2007 року у сумі 12 950 грн., за травень 2007 року у сумі 12 967 грн., за вересень 2007 року у сумі 54 664 грн.; порушення пп. 4.3.25 п. 4.3 ст. 4, пп. 4.2.1. п. 4.2 ст. 4, пп. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України "Про податок з доходів фізичних, осіб " № 889-ІV від 22.05.2003 року донараховано податок з доходів фізичних осіб у сумі 152,28 грн.; а також порушення п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" №2181-III від 21.12.2000 року, пп. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8, п. 17.1. ст. 17 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.03р. № 889-ІV встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб за період з липня 2007 року по червень 2008 року , донараховано пені в сумі 6,56 грн.

26.08.09р. ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим згідно з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2. ст. 4, Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" на підставі акту перевірки від 11.08.09р. № 1436/23-02/34471401, яким за встановлені порушення пп. 4.3.25 п. 4.3, пп. 4.2.1 п. 4.2 ст. 4, пп. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України від 22.05.03р. № 889-ІV "Про податок на додану вартість", прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001091701/0, яким визначено ТОВ "Сангрін" податкові зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб сумою 152,28 грн. та за штрафними санкціями сумою 304,56 грн., а всього у розмірі 463,40 грн. (т.1 а.с.33).

Також, 26.08.10р. ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим згідно з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", на підставі акту перевірки від 17.11.10р. № 1436/2302/34471401, яким за встановлені порушення 4.7 ст. 4 , пп. 7.4.1 п. 7,4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР, прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001142301/0, яким визначено ТОВ "Сангрін" податкові зобов'язання з податку на додану вартість сумою 100 921 грн., за штрафними санкціями сумою 50 460,50 грн., а всього у розмірі 151 381,50 грн. (т.1 а.с.34).

Податковим повідомленням-рішенням від 03.09.09р. № 00013622301/1 згідно з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та згідно з пп. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", на підставі акту перевірки від 17.11.10р. № 1436/2302/34471401, яким за встановлені порушення 4.7 ст. 4 , пп. 7.4.1 п. 7,4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97р. № 168/97-ВР визначено ТОВ "Сангрін" податкові зобов'язання з податку на додану вартість сумою 95 928 грн., за штрафними санкціями сумою 47 964 грн., а всього у розмірі 143 892 грн. (т.1 а.с.35).

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи відповідно до статті 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З положень статті 6 Закону України від 25.06.91р. № 1251-ХІІ "Про систему оподаткування" об'єктами оподаткування є доходи (прибуток), додана вартість продукції (робіт, послуг), вартість продукції (робіт, послуг), у тому числі митна, або її натуральні показники, спеціальне використання природних ресурсів, майно юридичних і фізичних осіб та інші об'єкти, визначені законами України про оподаткування.

До загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі), за приписами статті 14 Закону, відносяться податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами.

За приписами п. 1.32 Закону України від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", який визначає платників податку на прибуток підприємств, валові доходи, валові витрати, об'єкти, базу та ставки оподаткування, правила ведення податкового обліку, порядок нарахування та строки сплати податку, відповідальність платників податку за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства, встановлено, що господарська діяльність -це будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

Відповідно п. 5.1. Закону України від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті, з положень пп. 5.2.1. п. 5.2. включаються до складу валових витрат.

Обмеження щодо неможливості віднесення до валових витрат сум, визначено пунктами 5.3-5.7 статті 5 Закону. Так, зокрема пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону, на який посилається відповідач у висновках акту, не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

З положень пп. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", який, визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету, встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Обмеження щодо нарахування податкового кредиту визначено пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 вказаного Закону, з положень якого, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Платники податку на додану вартість на вимогу п.п. 7.2.8 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" зобов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придбання товарів (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами оподаткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткування згідно із статтею 5 цього Закону.

Реєстрами виданих податкових накладних за період (т.1 а.с. 116, 143, 159, 173, 205, 211, 220, 236, 254, т.2 а.с.16, 28, 43), отриманих позивачем, підтверджується видача позивачу його контрагентом -ТОВ "Крим Агро-Альянс" податкової накладної від 08.12.06. № 170, у якій відображено 5 459,30 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 11.12.06р. № 171, у якій відображено 6 803,87 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.12.06р. № 174, у якій відображено 19 250,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.12.06р. № 173, у якій відображено 866,67 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 28.07.07р. № 234 у якій відображено 10 425,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 08.11.07р. № 222, у якій відображено 5 320,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 11.10.07р. № 214, у якій відображено 19 609,80 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 21.10.07р. № 216, у якій відображено 33 791,67 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 26.10.07р. № 215, у якій відображено 25 081,58 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 11.09.07р. № 168, у якій відображено 4 384,50 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 11.09.07р. № 169, у якій відображено 4 105,68 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 17.09.07р. № 167, у якій відображено 4 269,80 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 28.09.07р. № 187/а, у якій відображено 44 276,79 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 28.09.07р. № 186/а, у якій відображено 20 513,67 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 07.08.07р. № 116, у якій відображено 8 275,75 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 13.08.07р. № 133, у якій відображено 8 547,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 14.08.07р. № 134, у якій відображено 8 201,25 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 15.08.07р. № 135, у якій відображено 8 004,38 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 22.08.07р. № 139, у якій відображено 3 011,80 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 27.08.07р. № 141, у якій відображено 14 172,85 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 27.08.07р. № 142, у якій відображено 9 597,50 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 28.08.07р. № 146, у якій відображено 9 090,90 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.08.07р. № 148, у якій відображено 8 262,10 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.08.07р. № 151, у якій відображено 9057,60 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 30.08.07р. № 154, у якій відображено 13 146,10 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 30.08.07р. № 156, у якій відображено 8 561,80 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 30.08.07р. № 158, у якій відображено 4 872,18 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 05.07.07р. № 87, у якій відображено 14 106,50 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 19.06.07р. № 72, у якій відображено 2 986,67 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 27.06.07р. № 79, у якій відображено 15 717,48 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 10.05.07р. № 59, у якій відображено 15 563,20 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 10.05.07р. № 60, у якій відображено 1 824,55 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 14.05.07р. № 61, у якій відображено 10 706,15 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 16.05.07р. № 62, у якій відображено 20 778,33 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 16.05.07р. № 63, у якій відображено 14 560,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 21.05.07р. № 64, у якій відображено 13 173,77 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 13.04.07р. № 43, у якій відображено 1 024,24 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 13.04.07р. № 42, у якій відображено 2 327,43 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 18.04.07р. № 45, у якій відображено 6 402,20 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 19.04.07р. № 47, у якій відображено 8 951,60 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 20.04.07р. № 49, у якій відображено 9 531,20 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 27.04.07р. № 52, у якій відображено 6 259,37 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 28.04.07р. № 58, у якій відображено 25 166,67 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 12.03.07р. № 25, у якій відображено 5 890,50 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 13.03.07р. № 26, у якій відображено 6 876,73 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 23.03.07р. № 31, у якій відображено 12 337,97 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 26.03.07р. № 33, у якій відображено 11 200,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 26.03.07р. № 35, у якій відображено 14 000,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 27.03.07р. № 36, у якій відображено 14 000,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 02.02.07р. № 19, у якій відображено 6 413,74 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 10.02.07р. № 20, у якій відображено 4 453,17 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 21.02.07р. № 27, у якій відображено 3 564,27 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 22.02.07р. № 23, у якій відображено 6 594,17 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 23.01.07р. № 11, у якій відображено 10 162,60 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.01.07р. № 13, у якій відображено 7 175,00 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.01.07р. № 8, у якій відображено 4 083,60 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 29.01.07р. № 12, у якій відображено 6 190,80 грн. податку на додану вартість; податкової накладної від 30.01.07р. № 18, у якій відображено 2 494,80 грн. податку на додану вартість.

Приймаючи до уваги приписи пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України від 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", суми самостійно обчислених податкових зобов'язань, визначення їх розміру у податкових деклараціях, зазначення у реєстрах виданих податкових накладних, підтвердження первинними бухгалтерськими та звітними податковими документами сум податку на додану вартість включених до складу своїх податкових зобов'язань, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що дії відповідача, внаслідок яких визначено заниження податкових зобов'язань з податку на додану вартість на суму 101 497 грн., у тому числі по періодам: за вересень 2006 року у сумі 167 грн., за грудень 2006 року у сумі 19 322 грн., за січень 2007 року у сумі 1 427 грн., за квітень 2007 року у сумі 12 950 грн., за травень 2007 року у сумі 12 967 грн., за вересень 2007 року у сумі 54 664 грн., протиправними, не заснованими на законі та такими, що суперечать його положенням.

Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, яку платник податку зобов'язаний надати покупцю, що має містити окремими рядками вимоги визначені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та відповідно до пп.7.2.3 складена у момент виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг), яку платники податку повинні зберігати протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Відповідно до п. 1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

З положень ст. 7.4 Закону податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Законодавець у положеннях пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 встановив обмеження щодо включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг) лише щодо тих сум, які не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Крім того, з абзацу другого вищевказаного підпункту статті Закону передбачено наявність відповідальності у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, що нараховуться на суму податкового кредиту, у разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами.

Згідно пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону у разі коли товари (роботи, послуги), виготовлені та/або придбані, частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково ні, до суми податкового кредиту включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх виготовленні або придбанні, яка відповідає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях звітного періоду.

В разі використання одержаних товарів (послуг) в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях, розподіл податкового кредиту проводиться відповідно до вимог пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а відображення в додатку 5 проводиться у відповідних його розділах "Операції з придбання з ПДВ, які надають право формування податкового кредиту" та "Операції з придбання з ПДВ, які не надають право формування податкового кредиту".

З урахуванням того, що податкові накладні, одержані із запізненням, включаються до реєстру отриманих податкових накладних того звітного періоду, в якому їх отримано, суми податкового кредиту по таких податкових накладних відображаються в загальній сумі податкового кредиту звітного податкового періоду.

Відповідно до матеріалів справи, податкові накладні виписані ТОВ "КРИМ Агро-Альянс" у грудні 2006 року, січні -листопаді 2007 року, зокрема від 29.12.06р. № 173, від 29.12.06р. № 174, від 11.12.06р. № 171, від 08.12.06. № 170, від 30.01.07р. № 18, від 29.01.07р. № 12, від 29.01.07р. № 8, від 29.01.07р. № 13, від 23.01.07р. № 11, від 22.02.07р. № 23, від 21.02.07р. № 27, від 10.02.07р. № 20, від 02.02.07р. № 19, від 27.03.07р. № 36, від 26.03.07р. № 35, від 26.03.07р. № 33, від 23.03.07р. № 31, від 13.03.07р. № 26, 12.03.07р. № 25, від 28.04.07р. № 58, від 27.04.07р. № 52, від 20.04.07р. № 49, від 19.04.07р. № 47, від 18.04.07р. № 45, від 13.04.07р. № 42, від 13.04.07р. № 43, від 21.05.07р. № 64, від 16.05.07р. № 63, від 16.05.07р. № 62, від 14.05.07р. № 61, від 10.05.07р. № 60, від 10.05.07р. № 59, від 27.06.07р. № 79, від 19.06.07р. № 72, від 05.07.07р. № 87, від 28.07.07р. № 234 від 30.08.07р. № 158, від 30.08.07р. № 156, від 30.08.07р. № 154, від 29.08.07р. № 151, від 29.08.07р. № 148, від 28.08.07р. № 146, від 27.08.07р. № 142, від 27.08.07р. № 141, від 22.08.07р. № 139, від 15.08.07р. № 135, від 14.08.07р. № 134, від 13.08.07р. № 133, від 07.08.07р. № 116, від 28.09.07р. № 186/а, від 28.09.07р. № 187/а, від 17.09.07р. № 167, від 11.09.07р. № 169, від 11.09.07р. № 168, від 26.10.07р. № 215, від 21.10.07р. № 216, від 11.10.07р. № 214, від 08.11.07р. № 222 (т. 1 а.с.110-113, 143,146, 154-156,166-170, 189-202, 208, 216-217, 228-233, 244-250, т. 2 а.с.8-13, 21-24, 35-39) включено позивачем до розміру податкового кредиту, сформованого у відповідному періоді після отримання оригіналів відповідних податкових накладних.

За приписами п. 1.3 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку -це особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.

На вимогу п. 1.5 Закону звітний (податковий) період - період, за який платник податку зобов'язаний проводити розрахунки податку та сплачувати його до бюджету.

Відповідно до пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

За таких підстав, право на формування податкового кредиту виникло у позивача у відповідний податковий період при отриманні податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг), а тому позивачем дотримано вимоги встановлені законодавцем та сформовано податковий кредит відповідно до вимог встановлених законом, що також підтверджується податковими деклараціями.

Відповідно до п. 1.6 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що визначена згідно з цим Законом.

Згідно пункту 5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.

Доказів того, що відповідачем відмовлено у прийнятті наданих позивачем декларації з податку на додану вартість за грудень 2006р. (т. 1 а.с.114-115), за січень 2007р. (т.2 а.с. 40-41), за лютий 2007р. (т.2 а.с.25-26), за березень 2007р. (т.2 а.с.14-15), за квітень 2007р. (т.1 а.с.251-252), за травень 2007р. (т.1 а.с.234-235), за червень 2007р. (т.1 а.с.218-219), за липень 2007р. (т.1 а.с.209-210), за серпень 2007р. (т.1 а.с.203-204), за вересень 2007р. (т.1 а.с.171-172), за жовтень 2007р. (т.1 а.с.157-158), за листопад 2007р. (т.1 а.с.147-148), за грудень 2007р. (т. 1 а.с.141-142) за існуванням обґрунтованих законом підстав, відповідачем суду не надано.

За приписами статті 9 Закону України "Про систему оподаткування", норми якої є загальними і визначають основні принципи оподаткування в Україні, загальні права та обов'язки платників податку та т.і., до обов'язків платників податків і зборів (обов'язкових платежів), віднесені, у тому числі зобов'язання щодо подачі до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів), сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Приймаючи до уваги положення частини 1 статті 9 Закону України від 16.07.99р. № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Таким чином, наявність вказаних документів підтверджує відповідні господарські дії -зареєстровані та обліковані події та факти, аналіз яких розкриває об'єктивну картину господарської діяльності суб'єкта господарювання та відображає необхідність їх фіксації в податковій звітності.

Зокрема, досліджені договір купівлі-продажу від 01.12.06р. № 1 (т.1 а.с.103-104), специфікація до нього (т.1 а.с.105), звіти комісіонера про виповнені роботи за договором комісії (т.1 а.с.138, 144, 150, 160, 174, 206, 212, 221, 237, т.2 а.с.1, 17, 29) видаткові накладні (т.1 а.с.106-109, 139, 145, 151-153, 161-165, 175-188, 207, 213-215, 222-227, 238-243, т.2 а.с.2-7, 18-20, 30-34), акти звірок взаємних розрахунків ТОВ "Сагрін" та ТОВ "Крим Агро-Альянс" (т.1 а.с.117-121), платіжні доручення (т.1 а.с.122-124), виписка по особовому банківському рахунку ТОВ "Сагрін" (т.1 а.с.125-137), про які також вказано в довідці про загальну інформацію щодо ТОВ "Сангрін", ЄДРПОУ 34471401 та результати його діяльності за період з 27.07.2006р. по 31.03.2009р., і які пов'язані з господарською діяльністю позивача встановлено про наявність господарських операцій, фіксування фактів їх здійснення, що у своє чергу на вимогу податкового законодавства є підставою для відображення у бухгалтерському обліку та при складанні фінансової звітності в Україні

Суб'єкти господарювання згідно частини першої статті 19 ГК України мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх не спростування висновків суду першої інстанції, оскільки дії відповідача не засновані на законі, невиконання положень спеціального закону, що регулює відповідні спірні правовідносини та встановлює вичерпний перелік повноважень відповідача, вчинення дій у спосіб, що не передбачений Конституцією України та законами України, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи, цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), тобто, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.08.09р. № 0001142301/0, податкового повідомлення-рішення від 03.11.09р. № 0001362301/1, податкового повідомлення-рішення від 17.02.10р. № 0001362301/3, прийняті ДПІ у м. Сімферопольському районі АР Крим, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АРК залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 07.07.11 у справі № 2а-11094/10/17/0170 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 30 січня 2012 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис А.В.Привалова

підпис О.А.Щепанська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2012
Оприлюднено26.04.2012
Номер документу23588532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11094/10/17/0170

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні