Постанова
від 05.07.2011 по справі 2а-5786/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 липня 2011 р. (11:34) Справа №2а-5786/10/17/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:

позивача - Бачуріної Т.Г. , наказ від 07.03.06 № 01,

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність від 07.09.09р. № 789/10-29, розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Алуштинської м іської громадської організа ції інвалідів "Благодать"

до Республіканського ком ітету по земельних ресурсах

про визнання незаконним та скасування висновку, стягне ння та спонукання до виконан ня певних дій,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 05.05.2010 р. надійшов а дміністративний позов Алушт инської міської громадської організації інвалідів "Благ одать" до Республіканського комітету по земельних ресурс ах в АР Крим про визнання неза конним та скасування висновк у, стягнення та спонукання до виконання певних дій.

Ухвалою суду від 07.06.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі № 2а-5786/10/9/0170.

У зв' язку з обранням судді Цикуренко А.С. суддею Севасто польського апеляційного адм іністративного суду 05.11.2010 р. пр оведено повторний автоматич ний розподіл справи, за резул ьтатами якого справу признач ено головуючому судді Папуші О.В. та привласнено справі № 2а -5786/10/17/0170.

Розглянувши матеріали спр ави, судом з' ясовано питанн я про склад осіб, які беруть уч асть у справі, визначено факт и, які необхідно встановити д ля вирішення спору, вивчено д окументи надані сторонами, з а результатами чого справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач, поси лаючись на звернення відпові дно до закону в редакції, що ді яла на час звернення, щодо узг одження проекту відведення з емельної ділянки з відповідн ими органами, а саме: органом п о земельних ресурсах, природ оохоронних і санітарно-епіде міологічними органами, орган ами архітектури і охорони ку льтурної спадщини, за наявно сті позитивних висновків яки х, проект подається на розгля д до відповідного органу міс цевого самоврядування, проси ть суд визнати протиправною відмову органу по земельних ресурсах в узгодженні проект у відводу земельної ділянки від 10.12.09р. № 5244-з/15, через невідпов ідність вимогам закону підст ав , визначених відповідачем , а тому визнати протиправним і скасувати висновок; зобов' язати відповідача узгодити п роект відводу земельної діля нки загальною площею 0,075 га для використання його як пляж дл я інвалідів із захворюванням и опорно-рухомої системи на п ідставі рішення 26 сесії 5 скли кання Алуштинської міської р ади від 30.05.08р. № 26/8, а також стягну ти з відповідача шкоду, яка по несена Алуштинською міською громадською організацією ін валідів "Благодать" у зв' язк у із відмовою в узгодженні пр оекту відводу земельної діля нки загальною сумою 101 722,01 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги з підстав викла дених в адміністративному по зові та просив їх задовольни ти.

Представник відповідача а дміністративний позов не виз нав, проти задоволення вимог заперечив, посилаючись на по ложення п. 6 ст. 123 Земельного ко дексу України, в редакції чин ній на момент виникнення спі рних правовідносин, п. 9 Поряд ку розробки проектів землеус трою з відводу земельних діл янок, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 26.05.04р. № 677, постанову Ради м іністрів АР Крим від 14.07.09р. № 389, П оложення про Державний коміт ет України по земельних ресу рсах, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.08р. № 122, відповідач є повн оважною установою, до повнов ажень якого віднесено регулю вання земельних відносин та узгодження проектів відводу земельних ділянок. Діючи на в иконання ч. 2 ст. 19 Конституції України, відмовлено в узгодж енні розробленого проекту ві дводу земельної ділянки відп овідно до положень статті 124, 134 ЗК України, ст. 6 Закону Україн и "Про оренду землі", оскільки проектом передбачено відвід в оренду земельної ділянки д ержавної власності без прове дення земельних торгів (аукц іонів), з 01.01.08р. Земельним кодекс ом України встановлено вимог у щодо надання земельних діл янок державної та комунально ї власності, вільних від забу дови, за результатами провед ення земельних торгів. До тог о ж, при дослідженні проекту, н аданого на узгодження, встан овлена відсутність документ ів ї, передбачених абзацом 2 пу нкту 2 статті 134 ЗК України, на п ідставі яких земельну ділянк у може бути надано без провед ення аукціону.

Крім того, в порушення припи сів ст. 19, 20, 195 ЗК України, проект не містить інформації про ка тегорії земель, до якої відне сено земельну ділянку, наявн ість якої також передбачено вимогами ст.. 9 Закону України "Про державну експертизу зем левпорядної документації", п п. 4.1.1, 4.2.1 Методики проведення де ржавної земельної експертиз и, затвердженої Наказом Держ комзему України від 03.12.04р. № 391.

Оскільки, витребувана земе льна ділянка знаходиться в п рибережній захисній полосі Ч орного моря, то відповідно до положень ст. 1, 88 Водного кодек су України, земельну ділянку необхідно віднести до земел ь водного фонду, а тому є немож ливим вирішення питання відн есення до певної категорії з емель без необхідності прове дення державної земельної ек спертизи в порядку, передбач еному ст. 9 Закону України "Про державну експертизу землевп орядної документації".

Сплив строку дії рішення 26 с есії 5 скликання Алуштинсько ї міської ради від 30.05.08р. № 26/8 про надання дозволу на підготов ку проекту землеустрою з від воду земельної ділянки, на ви могу приписів п. 10 ст. 151 Земельн ого кодексу України, ст. 22 Зако ну України "Про землеустрій", п . 3 Порядку розробки проектів землеустрою з відводу земель них ділянок, затвердженого П остановою Кабінету Міністрі в України від 26.05.04р. № 677, унеможл ивлює надання позитивного ви сновку.

Схема генерального плану н е зазначено наявних будівель на витребуваній земельній д ілянці. Наявність будівель, я к наслідок зобов' язує викла дення в проекті землеустрою інформації про їх належність .

Однак, відповідач зазначив , що недоліки, викладені у пунк ті 5 розділу V висновку Держком зему від 10.12.09р. № 5244-з/15 не є підста вами для відмови в узгодженн і проекту землеустрою.

Відтак, відповідач та його в повноважений представник, вв ажають викладені в акті Держ комзему від 10.12.09 № 5277-з/15 законним и та обґрунтованими, а вимоги позивача не заснованими на н ормах діючого законодавства .

В частині вимог щодо стягне ння шкоди, які понесені позив ачем у зв' язку із відмовою в узгодженні проекту землеуст рою з відводу земельної діля нки, відповідач, посилаючись на приписи п. 4 ч. 1 ст. 106 КАС Укра їни, позивачем не обґрунтува в обставин, якими він обґрунт овує вимогу про стягнення шк оди, а також не наводить обста вин причино-наслідкового зв' язку заподіяння майнової шко ди та діями Рескомзему з прий няття висновку від 10.12.09р. № 5244-з/15, а тому відповідно до положен ь статті 1166 Цивільного кодекс у України, відповідач взагал і не вважає, що розробка проек ту відводу та будівництво бу дівель на пляжі є збитками.

З підстав, викладених в пись мових запереченнях, представ ник відповідача проти вимог позивача заперечив.

Алуштинська міська громад ська організація інвалідів " Благодать", ідентифікаційний код юридичної особи 34212693, зареє стрована Виконавчим комітет ом Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим з 26.05.06р. (а.с.35), на підставі пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підп риємств" та реєстраційної за яви, внесена до реєстру непри буткових підприємств (а.с.69).

Відповідач, - Республікан ський комітет по земельних р есурсах - є територіальним органом Державний комітет Ук раїни із земельних ресурсів, який відповідно до Положенн я про Державний комітет Укра їни із земельних ресурсів, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України від 19.0 3.08р. № 224 є центральним органом в иконавчої влади з питань зем ельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і коорди нується Кабінетом Міністрів України, що забезпечує реалі зацію державної політики та управління у сфері регулюван ня земельних відносин, викор истання, відтворення, охорон и та проведення моніторингу земель, ведення державного з емельного кадастру, провадже ння топографо-геодезичної та картографічної діяльності, а також міжгалузеву координа цію та державне регулювання у сфері встановлення меж обл асті, району, міста, району в м істі, села і селища. У своїй ді яльності керується Конститу цією та законами України, пос тановами Верховної Ради Укра їни та указами Президента Ук раїни, прийнятими відповідно до Конституції та законів Ук раїни, актами Кабінету Мініс трів України, а також цим Поло женням.

З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України як сп ір за зверненням юридичної о соби до суб' єкта владних по вноважень щодо оскарження йо го рішень (нормативно-правов их актів чи актів індивідуал ьної), дій чи бездіяльності, та , зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки одні єю зі сторін справи є орган де ржавної влади, на цей спір пош ирюється компетенція адміні стративних судів та справа п ідсудна окружному адміністр ативному суду

Як встановлено з матеріалі в справи, позивач звернувся д о Алуштинської міської ради АР Крим із заявою про надання дозволу на підготовку проек ту землеустрою щодо відводу земельної ділянки, яке за рез ультатами його розгляду ріше нням 26 сесії 5 скликання Алушт инської міської ради АР Крим від 30.05.08р. № 26/8 "Про надання дозво лу на підготовку проекту зем леустрою щодо відводу земель ної ділянки АМГОІ "Благодать " отримала дозвіл протягом пі втора року на підготовку про екту землеустрою щодо відвод у земельної ділянки орієнтов ною площею 0,0950га для обслугову вання пляжу інвалідів із зах ворюваннями опорно-рухомої с истеми міста Алушти на Це нтральній міській набережні й (між ротондою та буною № 22) (а.с .34).

Рішенням 47 сесії 5 скликання Алуштинської міської ради А Р Крим від 22.10.09р. № 47/83 "Про продовж ення дії дозволу про надання дозволу підготовки проекту відводу земельної ділянки АМ ГОІ "Благодать" продовжено ст рок дії рішення Алуштинської міської ради АР Крим від 30.05.08р. № 26/8 "Про надання дозволу на пі дготовку проекту землеустро ю щодо відводу земельної діл янки АМГОІ "Благодать" орієнт овною площею до 0,0950га, за адрес ою: м. Алушта, Центральна місь ка набережна, між ротондою та буною № 22, для обслуговування пляжу інвалідів із захворюв аннями опорно-рухомої систем и, до 14.10.10р., попереджено, що у раз і ненадання для затвердження протягом встановленого стро ку проекту відводу земельної ділянки, то дозвіл на розробк у проекту відводу земельної ділянки буде вважатись ануль ованим (а.с.33).

За замовленням позивача Товариством з обмеженою ві дповідальністю "Інститут еко логії, землеустрою та проект ування" розроблено Проект зе млеустрою щодо відводу земел ьної ділянки (у довгостроков у оренду строком на 25 років) Ал уштинській міській організа ції інвалідів "Благодать" для обслуговування пляжу інвалі дів із захворюваннями опорно -рухомої системи за адресою: А Р Крим, м. Алушта, Центральна м іська набережна (між ротондо ю та буною № 22) (а.с.46-63).

Висновком Республікансько го комітету по земельних рес урсах Автономної Республіки Крим від 10.12.09р. № 5244-з/15 про узгодж ення Проекту землеустрою щод о відводу земельної ділянки (у довгострокову оренду стро ком на 25 років) Алуштинській м іській організації інваліді в "Благодать" для обслуговува ння пляжу інвалідів із захво рюваннями опорно-рухомої сис теми за адресою: АР Крим, м. Алу шта, Центральна міська набер ежна (між ротондою та буною № 22) проект не узгоджено з підст ав: в порушення ст. 124, 134 Земельн ого кодексу України, ст. 6 Зако ну України "Про оренду землі" п роектом передбачено відвід в оренду земельної ділянки де ржавної власності без провед ення земельних торгів (аукці онів); в проекті землеустрою в ідсутня інформація про катег орії земель, до якої віднесен о земельну ділянку (ст.ст. 19, 20, 195 З КУ, ст. 9 Закону України "Про дер жавну експертизу землевпоря дної документації", пп. 4.1.1, 4.2.1 "Ме тодики проведення держземек спертизи…", затвердженої нак азом Держкомзему України від 03.12.04р. № 391); сплив строк дії рішен ня 26 сесії 5 скликання Алуштин ської міської ради від 30.05.08р. № 26/8 про надання дозволу на підг отовку проекту землеустрою щ одо відводу земельної ділянк и; на схемі генерального план у зазначити наявні будівлі н а витребуваній земельній діл янці, в разі наявності будіве ль, проект землеустрою допов нити інформацією про їх нале жність; оскільки ділянка над ається із земель загального користування і в межах 100 метр ової зони від урізу води Чорн ого моря, повинно бути встано влено обмеження за ст. 111 п. 1 "и" З КУ - вільний прохід через зе мельну ділянку. Визначено ст рок дії цього висновку в один рік (а.с.44-45).

Статтею 14 Конституції Укра їни визначено, що земля є осно вним національним багатство м, що перебуває під особливою охороною держави. Право влас ності на землю гарантується. Це право набувається і реалі зується громадянами, юридичн ими особами та державою викл ючно відповідно до закону.

Статтею 2 Земельного кодекс у України від 25.10.01р. № 2768-III встано влено, що земельні відносини - це суспільні відносини що до володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єк тами земельних відносин є гр омадяни, юридичні особи, орга ни місцевого самоврядування та органи державної влади. Об 'єктами земельних відносин є землі в межах території Укра їни, земельні ділянки та прав а на них, у тому числі на земел ьні частки (паї).

Відповідно до частини перш ої статті 3 Земельного кодекс у України земельні відносини регулюються Конституцією Ук раїни, цим Кодексом, а також пр ийнятими відповідно до них н ормативно-правовими актами.

Поняття землі визначено по ложеннями статті 1 Земельног о Кодексу України, згідно яко ї земля є основним національ ним багатством, що перебуває під особливою охороною держ ави.

Порядок передачі земельни х ділянок в оренду врегульов ано положеннями статті 124 Земе льного Кодексу України, відп овідно до частини першої яко ї, в редакції чинній на час вин икнення спірних правовіднос ин, передача в оренду земельн их ділянок, що перебувають у д ержавній або комунальній вла сності, здійснюється на підс таві рішення відповідного ор гану виконавчої влади або ор гану місцевого самоврядуван ня чи договору купівлі-прода жу права оренди земельної ді лянки (у разі продажу права ор енди) шляхом укладення догов ору оренди земельної ділянки .

Зокрема, поняття оренди зем лі визначено Законом України від 06.10.98 р. № 161-XIV "Про оренду землі ", де оренда землі - це заснов ане на договорі строкове пла тне володіння і користування земельною ділянкою, необхід ною орендареві для проведенн я підприємницької та інших в идів діяльності.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про оренду землі" оре ндодавцями земельних діляно к, що перебувають у комунальн ій власності, є сільські, сели щні, міські ради в межах повно важень, визначених законом.

За приписами статті 13 Закон у України "Про оренду землі" до говір оренди землі - це дого вір, за яким орендодавець зоб ов'язаний за плату передати о рендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов 'язаний використовувати земе льну ділянку відповідно до у мов договору та вимог земель ного законодавства.

Особа, яка бажає отримати зе мельну ділянку в оренду із зе мель державної або комунальн ої власності, згідно статті 16 Закону, подає до відповідног о органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядув ання за місцем розташування земельної ділянки заяву (кло потання).

Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядк у, встановленому Земельним к одексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 123 ЗК Укр аїни надання земельних ділян ок юридичним особам у постій не користування здійснюєтьс я на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ді лянок.

За приписами статей 118, 123 ЗК У країни процедура передачі зе мельних ділянок у оренду вкл ючає в себе надання місцевою державною адміністрацією аб о сільською, селищною, місько ю радою рішень про погодженн я місця розташування об' єкт а (у разі необхідності), дозвол у на розробку проекту землеу строю щодо відведення земель ної ділянки, розробку проект у землеустрою щодо відведенн я земельної ділянки та його п огодження із відповідними ор ганами, прийняття рішень від повідними органами виконавч ої влади або органом місцево го самоврядування про затвер дження проекту землеустрою щ одо відведення земельної діл янки та надання земельної ді лянки в оренду.

З положень частини 2 статті 123 ЗК України особа, зацікавле на в одержанні у користуванн я земельної ділянки із земел ь державної або комунальної власності за проектом її від ведення, звертається з клопо танням про вибір місця розта шування земельної ділянки до відповідної сільської, сели щної, міської, районної, облас ної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Авто номної Республіки Крим, місц евої державної адміністраці ї.

Відповідно до ст. 124 Земельн ого кодексу України передача в оренду земельних ділянок, щ о перебувають у державній аб о комунальній власності, зді йснюється на підставі рішенн я відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування чи догово ру купівлі-продажу права оре нди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди з емельної ділянки.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється за резул ьтатами проведення земельни х торгів, крім випадків, встан овлених частинами другою, тр етьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинам и другою, третьою статті 134 цьо го Кодексу, здійснюється в по рядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Суд виходить з того, що зазн ачені норми Земельного кодек су України визначають умови продажу та передачі земельни х ділянок державної та комун альної власності в оренду, а н е вимоги до відведення земел ьної ділянки, оскільки остан ні, як передбачено у п. 8 Порядк у розроблення проектів земле устрою щодо відведення земел ьних ділянок затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України № 677 від 26.05.2004р., встанов люються нормативно-технічно ю документацією із землеустр ою.

За таких обставин, суд вважа є, що зазначивши у своєму висн овку від 10.12.09р. № 5244-з/15 про неможл ивість узгодити проект земле устрою земельної ділянки з п ідстави недотримання конкур сного порядку (аукціону), відп овідач вийшов за межі надани х йому повноважень.

Відповідачем не надано док азів обґрунтованості його ді й, не представлено достовірн их висновків щодо відмови по зивачу в узгодженні Проекту землеустрою з відведення зем ельної ділянки в оренду.

Враховуючи вищенаведене, с уд прийшов до висновку, що від повідач не наділений повнова женнями щодо вирішення питан ня про спосіб подальшого наб уття права оренди позивачем на земельну ділянку.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земел ьного Кодексу України (у реда кції що діяла до 01.01.08 р.), передач а в оренду земельних ділянок , що перебувають у державній а бо комунальній власності, зд ійснюється на підставі рішен ня відповідного органу викон авчої влади або органу місце вого самоврядування шляхом у кладення договору оренди зем ельної ділянки.

Відповідач, відмовляючи по зивачу посилався на ст. 124, 134 Зем ельного Кодексу України (з ур ахуванням змін, внесених Зак оном України від 16.09.08р. №509-VI "Про в несення змін до деяких закон одавчих актів України по спр иянню будівництву"), згідно як их встановлено, що передача в оренду земельних ділянок де ржавної або комунальної влас ності здійснюється за наслід ками проведення земельних то ргів, крім випадків, встановл ених ч. 2, ч. 3 ст. 134 Земельного Ко дексу України. Пунктом 1 розді лу Х "Перехідні положення" Зем ельного Кодексу України (у ре дакції Закону від 16.09.08р. №509-VI) виз начено, що у разі прийняття ві дповідними органами рішення про погодження місця розташ ування об'єкта або про наданн я дозволу на розроблення про екту відведення земельної ді лянки до 1 січня 2008 року передач а в оренду таких земельних ді лянок із земель державної та комунальної власності здійс нюється без проведення земел ьних торгів (аукціонів).

Судом встановлено, що на мом ент набуття чинності змін до Земельного кодексу України у зв' язку із прийняттям Зак ону України від 16.09.08р. №509-VI "Про вн есення змін до деяких законо давчих актів України по спри янню будівництву" Алуштинськ ою міською радою АР Крим, в ме жах своєї компетенції, наділ еною відповідно до положень Закону України "Про місцеве с амоврядування в Україні", Зем ельним кодексом України, сво їм рішенням 26 сесії 5 скликанн я від 30.05.08р. № 26/8 "Про надання дозв олу на підготовку проекту зе млеустрою щодо відводу земел ьної ділянки АМГОІ "Благодат ь" вирішено питання щодо поря дку користування земельною д ілянкою, витребуваною позива чем - надано дозвіл на підгото вку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки о рієнтовною площею 0,0950га для об слуговування пляжу інваліді в із захворюваннями опорно-р ухомої системи міста Алушт и на Центральній міській на бережній (між ротондою та бун ою № 22) (а.с.34).

Крім того, Рішенням 47 сесії 5 скликання Алуштинської місь кої ради АР Крим від 22.10.09р. № 47/83 "П ро продовження дії дозволу п ро надання дозволу підготовк и проекту відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" про довжено строк дії рішення Ал уштинської міської ради АР К рим від 30.05.08р. № 26/8 "Про надання до зволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу зем ельної ділянки АМГОІ "Благод ать" орієнтовною площею до 0,0950г а, за адресою: м. Алушта, Центра льна міська набережна, між ро тондою та буною № 22, для обслуг овування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухом ої системи, до 14.10.10р., попереджен о, що у разі ненадання для затв ердження протягом встановле ного строку проекту відводу земельної ділянки, то дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки буде вваж атись анульованим (а.с.33). З огля ду на викладене, неузгодженн я висновку від 10.12.09р. № 5244-з/15, з під стави спливу строку дії ріше ння 26 сесії 5 скликання Алушти нської міської ради АР Крим в ід 30.05.08р. № 26/8, не засновано на зак оні та спростовується матері алами справи, у зв' язку з чим такі дії відповідача визнаю ться судом протиправними.

Щодо відсутності в проекті землеустрою інформації про категорії земель, до якої від несено земельну ділянку, як п ідставу, що унеможливлює узг одження проекту землеустрою , зазначеної пунктом 2 розділу V Висновку від 10.12.09р. № 5244-з/15, суд з азначає, що відсутність кате горії земель в розділу ІІ про екту "Облікові земельно-када строві дані (до надання земел ьної ділянки)", відповідно до я кого інформація відсутня, а п унктом 3 не визначено умови ви користання земельної ділянк и (код відповідно УКЦВЗ) не є н едоліком, який можливо випра вити позивачем, та який він зо бов' язаний виправити, оскіл ьки визначення цих даних за в имогами земельного законода вства віднесено до компетенц ії місцевих органів в област і земельних ресурсів, оскіль ки витребувана земельна діля нка знаходиться у віданні ор ганів місцевого самоврядува ння. При цьому, суд наголошує н а тому що відповідно до розді лу ІІІ Земельно-кадастрові д ані по проекту, пунктом 2 визна чає категорію земель: житлов ої та громадської забудови, ц ільове використання земельн ої ділянки (код відповідно УК ЦВЗ): 1.12.6 - громадських та релі гійних організацій.

Щодо пункту 5 розділу V Висно вку від 10.12.09р. № 5244-з/1 суд наголошу ю на тому, що відмовляючи пози вачу у погодженні Проекту зе млеустрою спірної земельної ділянки з приводу необхідно сті встановлення обмежень ві дповідно до ст. 111 п. 1 "и" ЗКУ - ві льний прохід через земельну ділянку, відповідач діяв нео бґрунтовано, виходячи за меж і своїх повноважень та покла дених на нього обов' язків.

До компетенції відповідач а входить тільки надання про позицій щодо розпорядження з емлями державної та комуналь ної власності, забезпечення в межах своєї компетенції ре гулювання земельних відноси н, створення та ведення держа вного земельного кадастру та реєстрації в його складі зем ельних ділянок і прав на них, а також відповідач наділений іншими повноваженнями, які н е стосуються вирішення питан ня щодо права надання в оренд у земельних ділянок.

Відповідно до норм чинного законодавства питання щодо передачі земельних ділянок в оренду у тому числі необхідн ості або її відсутності щодо встановлення обмежень виріш уються сільськими, селищними , міськими радами, на територі ї яких розташовані земельні ділянки, як то у даному випадк у - до компетенції Алуштинс ької міської ради Автономної Республіки Крим.

Відтак, до компетенції відп овідача входить узгодження п роектів землеустрою та прове дення державної експертизи П роекту землеустрою з відведе ння земельної ділянки з точк и зору дотримання вимог спец іального земельного законод авства, містобудівної докуме нтації, а не надання у висновк у до Проекту землеустрою оці нки щодо права позивача одер жати в оренду земельну ділян ку за правилами проведення з емельних торгів чи необхідно сті встановлення обмежень що до порядку використання земе льної ділянки щодо надання я кої в оренду надано проект дл я узгодження.

Отже, законодавцем визначе но конкретні форми і способи реалізації відповідачем сво їх повноважень щодо забезпеч ення державної політики у сф ері питаннях земельних ресу рсів, які в силу ст. 19 Конституц ії України є вичерпними і дот римання яких є безумовним об ов' язком відповідача.

Так, з висновку, наданого ві дповідачем, убачається, що не можливим є будівництво без з носу великої кількості зелен их насаджень, які проростают ь на земельній ділянці, щодо з а погодженням проекту відвед ення якої звернулась позивач ка.

Зважаючи на викладене, дії в ідповідача з надання не узго дженого висновку щодо узгодж ення Проекту землеустрою щод о відводу земельної ділянки (у довгострокову оренду стро ком на 25 років) Алуштинській м іській громадській організа ції інвалідів "Благодать" для обслуговування пляжу інвалі дів із захворюваннями опорно -рухомої системі за адресою А Р Крим, м. Алушта, Центральна м іська набережна (між ротондо ю та буною № 22) від 10.12.09р. № 5244-з/15, не засновані на законі.

Досліджуючи оскаржене ріш ення відповідача, надаючи оц інку доводам і запереченням представників сторін щодо пр авомірності рішення суб' єк та владних повноважень, суд в иходив з того, що відповідаче м у своїй діяльності не дотри мано конституційний приписі в щодо обов' язку діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Виходячи з меж повноважень адміністративного суду при розгляді справ щодо оскаржен ня рішень суб' єктів владних повноважень, визначених ст.с т. 2, 161, 162 КАС України, суд приход ить до висновку про обґрунто ваність вимоги позивача щодо визнання незаконним та скас ування висновку Республікан ського комітету по земельних ресурсах в АР Крим від 10.12.09р. № 5 244-з/15 та покладення на нього об ов' язку погодити Проект зем леустрою щодо відводу земель ної ділянки (у довгострокову оренду строком на 25 років) Алу штинській міській громадськ ій організації інвалідів "Бл агодать" для обслуговування пляжу інвалідів із захворюва ннями опорно-рухомої системі за адресою АР Крим, м. Алушта, Центральна міська набережна (між ротондою та буною № 22).

Вимоги позивача, в частині с тягнення збитків, які понесе ні Алуштинською міською гром адською організацією інвалі дів "Благодать" загальною сум ою 101 722,01 грн., з яких 15 846,29 грн. - ви трати на проект відводу земе льної ділянки, 85 875,72 грн. - взве дення будов на пляжі в 2007 році, не підлягають задоволенню з тих підстав, що компетенційн і права відповідача охоплюют ь питання щодо здійснення де ржавного контролю за викорис танням і охороною земельних ресурсів, у тому числі щодо уз годження проектів землеустр ою та проведення державної е кспертизи.

Витрати понесені позиваче м та документально підтвердж ені квитанцією про сплату су дового збору від 29.05.10р. № КП 124 на суму 3,40 грн., відповідно до пол ожень ч.ч. 1, 4 ст. 94 КАС України, в ідшкодовуються позивачу про порційно до частини задоволе них вимог за рахунок коштів Д ержавного бюджету України.

В судовому засіданні 05.07.11р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини рішення. Складе но постанову у повному обсяз і відповідно до норм, встанов лених частиною третьою статт і 160 КАС України - 11.07.11р.

Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 2 54 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити час тково.

Визнати протиправним та ск асувати Висновок Республіка нського комітету по земельни х ресурсах від 10.12.09р. № 5244-з/15.

Зобов' язати Республіканс ький комітет по земельних ре сурсах погодити проект відво ду земельної ділянки загальн ою площею 0,0705 га для використа ння його як пляж для інваліді в із захворюванням опорно-ру хомої системи на підставі рі шення 26 сесії 5 скликання Алуш тинської міської ради Автоно мної Республіки Крим від 30.05.08р . № 26/8 "Про надання дозволу на пі дготовку проекту землеустро ю щодо відводу земельної діл янки АМГОІ "Благодать".

Стягнути з Державного бюдж ету України, на користь Алушт инської міської громадської організації інвалідів "Благ одать", в рахунок відшкодуван ня понесених витрат зі сплат и судового збору, - 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.

Суддя О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.07.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17772487
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5786/10/17/0170

Ухвала від 07.02.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 05.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні