cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-5786/10/17/0170
07.02.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Кукти М.В. ,
Омельченка В. А.
секретар судового засідання Бєланова О.О.
за участю сторін:
представник позивача- Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать"- Бачуріна Тамара Григорівна, приказ № 1, від 07.03.2006,
представник відповідача- Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим- ОСОБА_1, довіреність № 1911/10-29 від 11.11.10,
розглянувши апеляційну скаргу Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Папуша О.В. ) від 05.07.11 у справі № 2а-5786/10/17/0170
до Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим (вул. Кечкеметська 114,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95022)
про визнання незаконним та скасування висновку, стягнення та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.2011 позовні вимоги Алуштинської міської громадської організації інвалідів "Благодать" задоволені частково: визнано протиправним та скасовано Висновок Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим від 10.12.09 № 5244-з/15.; зобов'язано Республіканський комітет по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим погодити проект відводу земельної ділянки загальною площею 0,0705 га для використання його як пляж для інвалідів із захворюванням опорно-рухомої системи на підставі рішення 26 сесії 5 скликання Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим від 30.05.08 № 26/8 "Про надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки Алуштинській міській громадській організації інвалідів "Благодать". Судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.2011, ухвалити нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні представник позивача заперечувала проти задоволення апеляційної скарги, просила рішення суду першої інстанції залишити без змін. Представник відповідача в судовому засіданні наполягав на задоволенні апеляційної скарги з підстав, що викладені в ній, просив скасувати постанову суду першої інстанції, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, встановила наступне.
Позивач звернувся до Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим із заявою про надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки, яке за результатами його розгляду рішенням 26 сесії 5 скликання Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим від 30.05.08 № 26/8 "Про надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" отримала дозвіл протягом півтора року на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки орієнтовною площею 0,0950га для обслуговування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухомої системи міста Алушти на Центральній міській набережній.
Рішенням 47 сесії 5 скликання Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим від 22.10.09 № 47/83 "Про продовження дії дозволу про надання дозволу підготовки проекту відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" продовжено строк дії рішення Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим від 30.05.08 № 26/8 "Про надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" орієнтовною площею до 0,0950га, за адресою: м. Алушта, Центральна міська набережна, для обслуговування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухомої системи, до 14.10.10, попереджено, що у разі ненадання для затвердження протягом встановленого строку проекту відводу земельної ділянки, то дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки буде вважатись анульованим.
За замовленням позивача Товариством з обмеженою відповідальністю "Інститут екології, землеустрою та проектування" розроблено Проект землеустрою щодо відводу земельної ділянки (у довгострокову оренду строком на 25 років) Алуштинській міській організації інвалідів "Благодать" для обслуговування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухомої системи за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Алушта, Центральна міська набережна.
Висновком Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим від 10.12.09 № 5244-з/15 про узгодження Проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки (у довгострокову оренду строком на 25 років) Алуштинській міській організації інвалідів "Благодать" для обслуговування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухомої системи за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Алушта, Центральна міська набережна проект не узгоджено з підстав порушення ст. 124, 134 Земельного кодексу України, ст. 6 Закону України "Про оренду землі".
Порядок передачі земельних ділянок в оренду врегульовано положеннями статті 124 Земельного Кодексу України, відповідно до частини першої якої, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про оренду землі" орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.
Особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, згідно статті 16 Закону, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання).
Відповідно до ч. 1 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
За приписами статей 118, 123 ЗК України процедура передачі земельних ділянок у оренду включає в себе надання місцевою державною адміністрацією або сільською, селищною, міською радою рішень про погодження місця розташування об'єкта (у разі необхідності), дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його погодження із відповідними органами, прийняття рішень відповідними органами виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду.
З положень частини 2 статті 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з клопотанням про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Судом першої інстанції правомірно встановлено, що зазначивши у своєму висновку від 10.12.09 № 5244-з/15 про неможливість узгодити проект землеустрою земельної ділянки з підстави недотримання конкурсного порядку (аукціону), відповідач вийшов за межі наданих йому повноважень, оскільки відповідач не наділений повноваженнями щодо вирішення питання про спосіб подальшого набуття права оренди позивачем на земельну ділянку.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного Кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
На момент набуття чинності змін до Земельного кодексу України у зв'язку із прийняттям Закону України від 16.09.08 №509-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України по сприянню будівництву" Алуштинською міською радою Автономної Республіки Крим, в межах своєї компетенції, наділеною відповідно до положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Земельним кодексом України, своїм рішенням 26 сесії 5 скликання від 30.05.08 № 26/8 "Про надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" вирішено питання щодо порядку користування земельною ділянкою, витребуваною позивачем - надано дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки орієнтовною площею 0,0950га для обслуговування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухомої системи міста Алушти на Центральній міській набережній.
Рішенням 47 сесії 5 скликання Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим від 22.10.09 № 47/83 "Про продовження дії дозволу про надання дозволу підготовки проекту відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" продовжено строк дії рішення Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим від 30.05.08 № 26/8 "Про надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки АМГОІ "Благодать" орієнтовною площею до 0,0950га, за адресою: м. Алушта, Центральна міська набережна, між ротондою та буною № 22, для обслуговування пляжу інвалідів із захворюваннями опорно-рухомої системи, до 14.10.10, попереджено, що у разі ненадання для затвердження протягом встановленого строку проекту відводу земельної ділянки, то дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки буде вважатись анульованим.
Відмовляючи позивачу у погодженні Проекту землеустрою спірної земельної ділянки з приводу необхідності встановлення обмежень відповідно до ст. 111 п. 1 "и" ЗКУ -вільний прохід через земельну ділянку, відповідач діяв необґрунтовано, виходячи за межі своїх повноважень та покладених на нього обов'язків.
Питання щодо передачі земельних ділянок в оренду у тому числі необхідності або її відсутності щодо встановлення обмежень вирішуються сільськими, селищними, міськими радами, на території яких розташовані земельні ділянки, як то у даному випадку -до компетенції Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим.
До компетенції відповідача входить узгодження проектів землеустрою та проведення державної експертизи Проекту землеустрою з відведення земельної ділянки з точки зору дотримання вимог спеціального земельного законодавства, містобудівної документації, а не надання у висновку до Проекту землеустрою оцінки щодо права позивача одержати в оренду земельну ділянку за правилами проведення земельних торгів чи необхідності встановлення обмежень щодо порядку використання земельної ділянки щодо надання якої в оренду надано проект для узгодження.
Отже, законодавцем визначено конкретні форми і способи реалізації відповідачем своїх повноважень щодо забезпечення державної політики у сфері питаннях земельних ресурсів, які в силу ст. 19 Конституції України є вичерпними і дотримання яких є безумовним обов'язком відповідача.
Все вищеперелічене дає судовій колегії право для висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.11 у справі № 2а-5786/10/17/0170 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.11 у справі № 2а-5786/10/17/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 13 лютого 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис М.В. Кукта
підпис В.А.Омельченко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2012 |
Оприлюднено | 24.04.2012 |
Номер документу | 23589396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні