Постанова
від 05.07.2011 по справі 2а-738/11/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

05 липня 2011 р. (13:12)

Справа №2а-738/11/17/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Папуші О.В., за участю секретаря судового засідання Суконнової Г.В., представників сторін:

позивача – ОСОБА_1, довіреність від 29.06.11р. № 29,

відповідача – ОСОБА_2, довіреність від 11.03.11р. № 1366/32-0817, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   

за позовом   Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім"      

до   Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації  України           

про визнання протиправним та скасування рішення

 

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 10.01.2011 року надійшов адміністративний позов Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про визнання протиправним та скасування рішення від 10.12.11р. № 000371 про застосування фінансових санкцій, яким до Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" застосовано фінансові санкції за порушення ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.95р. № 481/95-ВР на загальну суму 243 228,00 грн.

Ухвалою суду від 10.01.11р. відкрито провадження в адміністративній справі, розпочато підготовче провадження, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є.

Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи, судом з’ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов’язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог, за результатами чого закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні 01.03.11р.

Позивач вважає спірне рішення відповідача від 10.12.10р. № 000371 про застосування фінансових санкцій розміром 243 228,00 грн. за порушення статті 11 Закону України від 19.12.95р. № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" протиправним та таким, що прийнято з порушенням норм чинного законодавства. В обґрунтування своєї позиції посилається на те, що відповідно до приписів статті 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" алкогольні напої є продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08. Згідно приписів статті 1 Закону України від 23.12.97р. № 771/97-ВР "Про безпечність та якість харчових продуктів" напої також відносяться до харчових продуктів.

При цьому, статтею 9 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначено, що спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, алкогольні напої та тютюнові вироби повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.

Стаття 1 Закону України від 23.12.97р. № 771/97-ВР "Про безпечність та якість харчових продуктів", що регулює відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються, визначає поняття виробництва харчових продуктів, з якого це є господарська діяльність, пов'язана з виробленням об'єктів санітарних заходів, включаючи всі стадії технологічного процесу, у тому числі виготовлення, підготовку, змішування та пов'язані з цим процедури, обробку, наповнення, пакування, переробку, відновлення та інші зміни стану об'єкта.

Так, частина сьома статті 3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового та алкогольних напоїв видаються суб'єктам господарювання, які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового та алкогольних напоїв, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб'єкт господарювання.

Таким чином, на думку позивача, виробленим алкогольний напій вважається лише у тому випадку, коли він пройшов всі стадії технологічного процесу виробництва, визначені у відповідних технологічних документах на виробництво продукції та щодо таких алкогольних напоїв виконано вимоги Закону щодо маркування алкогольних напоїв, визначені, зокрема статтею 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів". Склади підприємства-виробника алкогольних напоїв є частиною повного технологічного циклу виробництва алкогольних напоїв. Продукція, до того, як вона буде відвантажена від підприємства-виробника фактично перебуває на стадії виробництва. Тобто, будь-які порушення маркування продукції неможливо виявити на території акцизного складу підприємства-виробника, інакше, ніж встановивши факт відвантаження такої готової продукції. До відвантаження коньяків для їх подальшої реалізації вони перебувають у процесі виробництва, що підтверджується визначенням терміну "виробництво", наведеним у ст. 1 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" та у ст. 1 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів", які містять чіткі вимоги стосовно того, що виробництво включає в себе всі стадії технологічного процесу.

За таких підстав, позивач вважає, що здійснення маркування продукції, у тому числі, нанесення на виноробну продукцію етикетки та контретикетки із зазначенням на них інформації щодо алкогольних напоїв, визначеної як обов’язкова згідно вимог чинного законодавства, є етапом технологічного процесу виробництва вин, без виконання якого вина не можуть вважатись харчовими продуктами, придатними для реалізації та споживання, а отже не можуть вважатись готовою продукцією.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, з підстав викладених в адміністративному позові.

Представник відповідача, адміністративний позов не визнав, проти задоволення вимог, з підстав викладених у ньому, заперечив, відповідно до наданих суду письмових заперечень.

Заперечуючи проти адміністративного позову відповідач зазначив, що посадовими особами ВПМ ДПІ в м. Феодосії проведено обшук цеху та складу готової продукції Дочірнього підприємства "Кримський винний дім Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN", про що складено протокол обшуку від 11.06.10р.

В результаті перевірки встановлено факт зберігання алкогольної продукції в пляшках ємністю 0,7л. вина плодово-ягідного "Мікадо" біле і "Мікадо" червоне в кількості 19 549 пляшок та шампанського "Ореанда" в кількості 288 пляшок без марок акцизного збору.

Відповідно до протоколу, вартість виявленого шампанського "Ореанда" складає 340 грн., вартість вина плодово-ягідного "Мікадо" не встановлена, оскільки відсутня ціна, вартість зазначеної партії визначено виходячи з розміру мінімальних цін, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.08р. № 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва", а саме: 12 грн. за пляшку.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, визначенні Законом України від 19.12.95р. № 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змінами та доповненнями).

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08.

Законом України від 15.09.95р. № 329/95-ВР "Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби" встановлено, що марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. Її наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів. Марки акцизного збору для алкогольних напоїв та тютюнових виробів, вироблених в Україні, відрізняються від марок для імпортованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів дизайном та кольором відповідно до зразків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Зокрема, стаття 11 Закону України "Про державне регулювання" визначає, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.96р. № 1284 "Про затвердження Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів і Порядку реалізації або знищення конфіскованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів" затверджено Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідно до п. 26-29 вказаного Положення маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками цієї продукції.

Марки акцизного збору мають бути наклеєні виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів на кожну пляшку, пачку (упаковку), у тому числі сувенірні, у такий спосіб, щоб вони розривалися під час відкупорювання (розкривання) товару.

Алкогольні напої та тютюнові вироби, не позначені українськими марками акцизного збору встановленого зразка, які зберігаються або транспортуються в товарних обсягах (крім товарів, призначених для вивезення за межі митної території України), розглядаються як такі, що призначені для реалізації на території України.

Алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог цього Положення або марками, які не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, розглядаються як немарковані.

З метою надійного прикріплення марки акцизного збору на пляшці (пачці тощо) для її наклеювання повинен використовуватися клей (дисперсійний, дескрин тощо), який не дає змоги зняти марку з товарів без пошкодження і змивається у процесі миття пляшок для повторного їх використання.

На кожну пляшку алкогольних напоїв як серійного виробництва, так і сувенірних, марки акцизного збору наклеюються П-подібним чи Г-подібним способом через горловину пляшки.

Таким чином, позивачем порушено норми чинного законодавства України щодо транспортування, зберігання та реалізації алкогольних напоїв, зокрема, статті 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Частиною другою статті 17 Закону України "Про державне регулювання" передбачено, що у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Розрахунок фінансових санкцій виходячи з кількості пляшок помноженої на ціну за одиницю продукції з урахуванням податку на додану вартість, а тому 288 пляшок Вина ігристе "Ореанда" * 30 грн. дорівнює 8 640,00 грн., 19 549 пляшок Плодово-ягідного "Мікадо" * 12 грн. дорівнює 234 588,00 грн., що разом складає 243 228,00 грн.

Зазначені норми встановлюють правила обов'язкові до виконання всіма суб'єктами господарювання, невиконання яких тягне за собою юридичну відповідальність. Підставою для застосування адміністративно-господарських санкцій є виключно правопорушення, якого припустився суб'єкт господарювання. Факт порушення законодавства зафіксований в протоколі обшуку від 11.06.10р.

Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481 затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.03р. № 790 "Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і глодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

На підставі матеріалів перевірки ВПМ ДПІ в м. Феодосії, в.о. директора Департаменту САТ ДПА України було прийняте рішення про застосування фінансових санкцій від 10.12.10р. № 000371, відповідно до якого до ДП "Кримський винний дім" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 243 228,00 грн.

Враховуючи викладене, відповідач, що також було підтримано у судовому засіданні його повноважним представником, вважає дії посадових осіб Департаменту вчинені на підставі, в межах повноважень та у спосіб передбачений Конституцією України та Законами України, і рішення про застосування фінансових санкцій до позивача є правомірним, а тому, керуючись ст.ст. 49, 51, 100, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у задоволенні вимог позивача просить відмовити повністю.

Заслухавши представників сторін та дослідивши зібрані по справі матеріали в їх сукупності, які сторони визнали достатніми для підтвердження своїх вимог та доводів, судом з’ясовано, що позивач звернувся до окружного адміністративного суду з підстав, передбачених п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України, оскарживши до суду рішення суб’єкта владних повноважень про застосування фінансових санкцій.

Позивач – Дочірнє підприємство "Кримський Винний Дім" – суб’єкт господарювання, ідентифікаційний код юридичної особи 32945625, що здійснює свою діяльність на підставі Статуту Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" в двадцять п’ятій редакції, затверджений рішенням власника від 01.06.11р., номер запису у Єдиному державному реєстрі від 20.06.11 р., внаслідок проведення реєстраційних змін щодо найменування, зміни організаційно-правової форми, внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є правонаступником всіх прав та обов’язків Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" (т.2 а.с.4-18), зареєстрований Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради Автономної Республіки Крим 21.06.11р., за адресою: АР Крим, м. Феодосія, вул. Люби Самаріної, будинок, 19, підтвердженням чого є копія Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії ААБ № 689474, копія довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 21.06.11р. (т.2 а.с.19-20).

Відповідач - Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України – суб’єкт владних повноважень, який здійснює свою діяльність на підставі Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 10.02.07 р. № 71, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.02.07 р. № 116/13383, функціонує як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи у складі Державної податкової адміністрації України, є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням та інші печатки і штампи, бланки. Департамент є розпорядником коштів нижчого рівня, має право у межах покладених на нього завдань укладати договори, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у судах України. У своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

Рішенням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України від 10.12.10р. № 000371 за результатами перевірки стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов’язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у Дочірньому підприємстві "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" на підставі протоколу обшуку від 11.06.10р. встановлено порушення ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" відповідно до якого: алкогольні напої та тютюнові вироби, що виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку визначеному законодавством, в порушення вказаної норми виявлено зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка, у зв’язку з чим відповідно до абзацу п’ятнадцятого частини другої статті 17 вказаного Закону застосовано до Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 243 228 грн.

Розглядаючи матеріали справи, доводи та заперечення сторін, аналізуючи обставини, якими обґрунтовуються вимоги і заперечення, та докази, якими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи відповідно до статті 19 Конституції України зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спосіб – це визначене законом в їх компетенції порядок, у якому здійснюються дії, спрямовані на реалізацію владних повноважень. Здійснюючи такі дії, вони можуть спиратись тільки на компетенційні права і обов’язки та використовувати у своїй діяльності ті засоби, форми, прийоми, що передбачені законодавством.

Досліджуючи оскаржене рішення, суд приходить до висновку, що позивач, будучі виробником харчових продуктів – алкогольних напоїв, виробництво яких підпадає під ліцензійний вид діяльності, повинно відповідати відповідним санітарним заходам, технічним регламентам, характеристикам, встановленим вимогам, визначеними, затвердженими і зареєстрованими у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють на території України, включаючи дотримання всіх стадій технологічного процесу, повного технологічного циклу виробництва з дотримання процесів та методів виробництва, розмістивши недоукомплектовану продукцію, внаслідок відсутності площ та тривалого процесу оформлення та маркування продукції, вироблену в цеху розливу, тимчасово перемістивши її на склад готової продукції, з метою дооформлення та маркування продукції у відповідності з діючими законодавством і нормативними документами по мірі надходження комплектуючих. Місце тимчасового зберігання ідентифіковано биркою з відміткою "Ділянка незавершеного виробництва" (т.1 а.с.84, 85, 212, 213, 217, 223, 224).

Закон України від 19.12.95р. № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.

Відповідно до статті 1 вказаного Закону алкогольними напоями є продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08.

На вимогу частини першої статті 9 Закону спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, алкогольні напої та тютюнові вироби повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.

З положень частини першої статті 1 Закону України від 23.12.97р. № 771/97-ВР "Про безпечність та якість харчових продуктів", який регулює відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються, харчовий продукт (їжа) - будь-яка речовина або продукт (сирий, включаючи сільськогосподарську продукцію, необроблений, напівоброблений або оброблений), призначений для споживання людиною. Харчовий продукт включає напій, жувальну гумку та будь-яку іншу речовину, включаючи воду, які навмисно включені до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки.

Відповідно положень вказаної вище статті Закону під виробництвом розуміється господарська діяльність, пов'язана з виробленням об'єктів санітарних заходів, включаючи всі стадії технологічного процесу, у тому числі виготовлення, підготовку, змішування та пов'язані з цим процедури, обробку, наповнення, пакування, переробку, відновлення та інші зміни стану об'єкта.

На вимогу частини першої статті 27 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів", що визначає вимоги до виробництва харчових продуктів, встановлено, що харчові продукти, вироблені в Україні, повинні бути безпечними, придатними до споживання, правильно маркованими та відповідати санітарним заходам і технічним регламентам.

Згідно частини першої статті 1 Закону України від 23.12.97р. № 771/97-ВР "Про безпечність та якість харчових продуктів" стандарт - документ, затверджений центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання та споживчої політики, яким встановлено для загального та систематичного використання правила, інструкції або характеристики продуктів, пов'язаних з ними процесів або послуг, додержання яких є обов'язковим. Стандарт не містить вимог щодо безпечності харчових продуктів, встановлених санітарними заходами, та може включати або бути цілком присвячений вимогам щодо позначення, упаковки, маркування та етикетування продукту чи процесу, а також вимогам до термінології, яка вживається щодо процесу, продукту чи послуги.

Під технічним регламентом відповідно до положень статті 1 Вказаного Закону слід розуміти нормативно-правовий акт, затверджений центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання та споживчої політики, в якому зазначаються характеристики продукту чи пов'язані з ним процеси і методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, виконання яких є обов'язковим. Технічний регламент не містить вимог щодо безпечності харчових продуктів, встановлених санітарними заходами, та може включати або бути цілком присвяченим вимогам щодо термінології, позначення, пакування, маркування та етикетування стосовно продукту, процесу чи методу виробництва.

Відповідно до Закону України "Про стандартизацію", на виконання Плану національної стандартизації на 2007 рік та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 14.05.07р. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.07р. № 144 затверджено національні стандарти України з наданням чинності з 1 січня 2009 р. ДСТУ 4806:2007 "Вина. Загальні технічні умови" (зі скасуванням в Україні чинності ГОСТ 7208-84).

З положень частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" повний технологічний цикл виробництва - це сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій, акредитованих органами виконавчої влади, уповноваженими відповідно до законодавства.

Згідно приписів статті 1 Закону України від 15.09.95р. № 329/95-ВР "Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби" маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - наклеювання марки акцизного збору в порядку, передбаченому Положенням про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору, маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів. У свою чергу марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. Її наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Відповідно до пункту 3 Положення про марки акцизного збору, затвердженого Указом Президент України від 18.09.95р. № 849/95 "Про запровадження марок акцизного збору на алкогольні напої та тютюнові вироби", яке визначає порядок реалізації марок акцизного збору, позначення ними алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також застосування таких марок на території України, встановлено, що наявність марки акцизного збору на пляшці (упаковці) або на одиниці іншої тари, в яку розлиті алкогольні напої, та на пачці (упаковці) тютюнових виробів є однією з підстав для ввезення на митну територію України, реалізації їх споживачам, перевезення територією України (крім міжнародного транзиту) і зберігання на території України (крім зберігання виробником до маркування виробів згідно з технологічним процесом або зберігання для вивозу з митної території України).

За таких підстав, суд приходить до висновку, що оформлення та маркування продукції у відповідності з діючими законодавством і нормативними документами, як стадія технологічного процесу, повного технологічного циклу виробництва, який вимагає дотримання процесів та методів виробництва, не виключає переміщення продукції розлитої по пляшках на склад, у тому числі і готової продукції, оскільки такі вимоги передбачені відповідним санітарними заходами, технічними регламентами, характеристиками, встановленими вимогами, визначеними, затвердженими і зареєстрованими у встановленому законодавством порядку нормативними документами, які діють на території України, та розповсюджуються на ліцензійні види діяльності.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, надавши оцінку доводам та запереченням сторін, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що заявлені вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій, підтверджено належним чином, ґрунтуються на положеннях Законів України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", "Про безпечність та якість харчових продуктів", "Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби", а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Підпунктом 2 пункту 3 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розмір судового збору визначається відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.93р. № 7-93 "Про державне мито", крім випадків, встановлених підпунктом 3 цього пункту. Розмір ставки державного мита із скарг за неправомірні дії органів державного управління і службових осіб, що ущемляють права громадян становить 0,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Натомість, позивачем сплачено судовий збір розміром 6,80 грн., - у розмірі більшому, ніж встановлено законом, оскільки сплаті підлягало 3,40 грн.

Питання про повернення надмірно сплаченої суми судового збору може бути вирішено за заявою позивача. Під час розгляду адміністративної справи позивач не надав суду заяви про повернення надмірно сплаченої суми судового збору.

Приймаючи до уваги, що пропорційність стягнення судових витрат не поширюється на правовідносини, пов’язані з немайновими вимогами, суд вважає необхідним стягнути з Державного бюджету України на користь позивача судовий збір, факт понесення якого підтверджено квитанцією від 06.01.11р. № 2872.53.1, сумою 3,40 грн.

Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України від 10.12.10р. № 000371.

Відшкодувати з Державного бюджету України, на користь Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" судові витрати - 3,40 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя                                                                                     О.В. Папуша

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.07.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17772492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-738/11/17/0170

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 05.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні