Ухвала
від 13.02.2012 по справі 2а-738/11/17/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-738/11/17/0170

13.02.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кучерука О.В.,

суддів Дадінської Т.В. ,

Курапової З.І.

секретар судового засідання Каптусаров С.Д.

за участю сторін:

представник позивача, Дочірнього підприємства "Кримський винний дім"- ОСОБА_2, довіреність № 29 від 29.06.11

представник відповідача, Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши апеляційну скаргу Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Папуша О.В. ) від 05.07.11 по справі № 2а-738/11/17/0170

за позовом Дочірнього підприємства "Кримський винний дім" (вул. Л. Самаріной 19,Феодосія,Автономна Республіка Крим,98100)

до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України (вул. Б. Грінченка, 1,Київ 1,01001)

про визнання протиправним та скасування

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.2011 адміністративний позов Дочірнього підприємства "Кримський винний дім" до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про визнання протиправним та скасування рішення - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України від 10.12.2010 № 000371.

Відшкодовано з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства "Кримський винний дім" судові витрати - 3,40 грн.

Не погодившись з даним рішенням суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.2011 скасувати та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволенні позовних вимог Дочірнього підприємства "Кримський винний дім" відмовити в повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача наполягав на відмові у задоволенні апеляційної скарги, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, а тому підстави для його скасування відсутні. Представник відповідача правом на участь у судовому засіданні при апеляційному розгляді справи не скористався, явку уповноважених представників не забезпечив, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, причини неявки суду не повідомив.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, позивач здійснює види діяльності за КВЕД: 15.93.0 -Виробництво виноградних вин; 15.32.0 -Виробництво фруктових та овочевих соків; 15.91.0 -Виробництво дистильованих алкогольних напоїв; 51.34.0 -Оптова торгівля напоями; 15.94.0 -Виробництво сидру та інших плодово-ягідних вин; 52.25.0 -Роздрібна торгівля алкогольними напоями та іншими напоями, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організації України АБ № 055000 від 22.07.2009 року (т.1 а.с.101).

При апеляційному перегляді справи встановлено, що рішенням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України від 10.12.10р. №000371 за результатами перевірки стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у Дочірньому підприємстві "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" на підставі протоколу обшуку від 11.06.10р. встановлено порушення ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" відповідно до якого: алкогольні напої та тютюнові вироби, що виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку визначеному законодавством, в порушення вказаної норми виявлено зберігання алкогольних напоїв без марок акцизного збору встановленого зразка, у зв'язку з чим відповідно до абзацу п'ятнадцятого частини другої статті 17 вказаного Закону застосовано до Дочірнього підприємства "Кримський Винний Дім" Товариства з обмеженою відповідальністю "L'EMPIRE DU VIN" фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 243 228,00грн.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України. визначені у Законі України від 19.12.95р. №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змінами та доповненнями).

Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481 затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.03р. №790 "Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і глодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Частиною другою статті 17 Закону України "Про державне регулювання" передбачено, що у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Законом України від 15.09.95р. №329/95-ВР "Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби" встановлено, що марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. Її наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів. Марки акцизного збору для алкогольних напоїв та тютюнових виробів, вироблених в Україні, відрізняються від марок для імпортованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів дизайном та кольором відповідно до зразків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Статтею 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змінами та доповненнями). передбачено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до статті 1 вказаного Закону алкогольними напоями є продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 2204, 2205, 2206, 2208.

За приписами частини першої статті 9 Закону спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, алкогольні напої та тютюнові вироби повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.

З положень частини першої статті 1 Закону України від 23.12.97р. №771/97-ВР "Про безпечність та якість харчових продуктів", який регулює відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються, харчовий продукт (їжа) - будь-яка речовина або продукт (сирий, включаючи сільськогосподарську продукцію, необроблений, напівоброблений або оброблений), призначений для споживання людиною. Харчовий продукт включає напій, жувальну гумку та будь-яку іншу речовину, включаючи воду, які навмисно включені до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки.

У розумінні положень вказаної вище статті Закону під виробництвом розуміється господарська діяльність, пов'язана з виробленням об'єктів санітарних заходів, включаючи всі стадії технологічного процесу, у тому числі виготовлення, підготовку, змішування та пов'язані з цим процедури, обробку, наповнення, пакування, переробку, відновлення та інші зміни стану об'єкта.

Вимоги до виробництва харчових продуктів, визначені частиною першою статті 27 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів", якою встановлено, що харчові продукти, вироблені в Україні, повинні бути безпечними, придатними до споживання, правильно маркованими та відповідати санітарним заходам і технічним регламентам.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 23.12.97р. №771/97-ВР "Про безпечність та якість харчових продуктів" стандарт - документ, затверджений центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання та споживчої політики, яким встановлено для загального та систематичного використання правила, інструкції або характеристики продуктів, пов'язаних з ними процесів або послуг, додержання яких є обов'язковим. Стандарт не містить вимог щодо безпечності харчових продуктів, встановлених санітарними заходами, та може включати або бути цілком присвячений вимогам щодо позначення, упаковки, маркування та етикетування продукту чи процесу, а також вимогам до термінології, яка вживається щодо процесу, продукту чи послуги.

Під технічним регламентом відповідно до положень статті 1 Вказаного Закону слід розуміти нормативно-правовий акт, затверджений центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання та споживчої політики, в якому зазначаються характеристики продукту чи пов'язані з ним процеси і методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, виконання яких є обов'язковим. Технічний регламент не містить вимог щодо безпечності харчових продуктів, встановлених санітарними заходами, та може включати або бути цілком присвяченим вимогам щодо термінології, позначення, пакування, маркування та етикетування стосовно продукту, процесу чи методу виробництва.

У відповідності до Закону України "Про стандартизацію", Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.07р. №144 затверджено національні стандарти України з наданням чинності з 1 січня 2009 р. ДСТУ 4806:2007 "Вина. Загальні технічні умови" (зі скасуванням в Україні чинності ГОСТ 7208-84).

Згідно приписів статті 1 Закону України від 15.09.95р. №329/95-ВР "Про акцизний збір на алкогольні напої та тютюнові вироби" маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - наклеювання марки акцизного збору в порядку, передбаченому Положенням про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору, маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів. У свою чергу марка акцизного збору - спеціальний знак, яким маркуються алкогольні напої та тютюнові вироби. Її наявність на цих товарах підтверджує сплату акцизного збору, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Відповідно до пункту3 Положення про марки акцизного збору, затвердженого Указом Президент України від 18.09.95р. №849/95 "Про запровадження марок акцизного збору на алкогольні напої та тютюнові вироби", яке визначає порядок реалізації марок акцизного збору, позначення ними алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також застосування таких марок на території України, встановлено, що наявність марки акцизного збору на пляшці (упаковці) або на одиниці іншої тари, в яку розлиті алкогольні напої, та на пачці (упаковці) тютюнових виробів є однією з підстав для ввезення на митну територію України, реалізації їх споживачам, перевезення територією України (крім міжнародного транзиту) і зберігання на території України (крім зберігання виробником до маркування виробів згідно з технологічним процесом або зберігання для вивозу з митної території України).

Крім того, положення ст. 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»містять таки поняття, як «сировина»- предмети праці та природні компоненти, які підлягають подальшій переробці, а також «повний технологічний цикл виробництва»- сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій, акредитованих органами виконавчої влади, уповноваженими відповідно до законодавства.

Оцінивши в сукупності положення вищевказаних норм, суд приходить до висновку, що до алкогольних напоїв слід відносити готову продукцію, яка регламентується основними нормативними документами, які відповідають для кожного виду продукції -Технологічним інструкціям, с подальшим маркуванням.

Слід зазначити, що готова продукція, призначена для реалізації безпосередньо споживачу в торгівлі -алкогольний напій, що має певний аромат, смак, колір, розфасований у споживчу тару різної місткості, дозволеної Міністерством охорони здоров'я для контакту з харчовими продуктами, по своїм показникам відповідаючий параметрам встановленим відповідними вимогами, якість та безпека якого регламентується основними нормативними документами, відповідаючими для кожного виду продукції -Технологічними інструкціями, ДСТУ, сертифікований у Дерстандарті та такий, що витримує гарантійні строки зберігання.

Діючім законодавством не вважається алкогольна рідина що не пройшла повного технологічного циклу та не відповідає існуючим стандартам для алкогольних напоїв.

Отже товар, який знаходиться на стадії незавершеного виробництва до закінчення повного технологічного процесу у любій фазі обробки, не може відноситися до розряду готової алкогольної продукції та не може бути маркірований, як готова продукція для реалізації кінцевому споживачу.

З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з доводами позивача стосовно того, що виробленим алкогольний напій вважається лише у тому випадку, коли він пройшов всі стадії технологічного процесу виробництва, визначені у відповідних технологічних документах на виробництво продукції та щодо таких алкогольних напоїв виконано вимоги Закону щодо маркування алкогольних напоїв, визначені, зокрема статтею 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів". При цьому склади підприємства-виробника алкогольних напоїв є частиною повного технологічного циклу виробництва алкогольних напоїв. Продукція, до того, як вона буде відвантажена від підприємства-виробника фактично перебуває на стадії виробництва.

Отже, будь-які порушення маркування продукції неможливо виявити на території акцизного складу підприємства-виробника, інакше, ніж встановивши факт відвантаження такої готової продукції. До відвантаження товару для його подальшої реалізації він перебуває у процесі виробництва, що повністю узгоджується з визначенням терміну "виробництво", наведеним у ст.1 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" та у ст.1 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів", які містять чіткі вимоги стосовно того, що виробництво включає в себе всі стадії технологічного процесу.

Також, на спростування доводів акту перевірки про порушення позивачем положень ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95, позивачем надані до суду копії накладних-вимог на внутрішнє переміщення №№12569,12572 від 06.06.2010, №№ 12564,12566,12567,12568 від 05.06.2010, копії акту забраковки із незавершеного виробництва від 10.06.2010 та від 07.10.2010, копія акту №37 від 08.10.2010 про слив та разукомплектацію алкогольної продукції в пляшках з подальшою відправкою на ділянку вторинного виноробства на доопрацювання і зберігання.

На підставі викладеного, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, щодо безпідставності доводів податкового органу щодо порушення позивачем ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», оскільки його висновки не ґрунтуються на вимогах діючого законодавства та спростовуються матеріалами справи.

Відтак, рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України від 10.12.2010 № 000371 про застосування фінансових санкцій є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Частиною 2 даної статті встановлено, що законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. При вказаних обставинах Севастопольський апеляційний адміністративний суд дійшов до висновку про повне з'ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, і їх достовірності, які суд першої інстанції визнав встановленими. Висновки, викладені в рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи. Порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права не встановлені.

Керуючись статтями 195, 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтею 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.2011 у справі № 2а-738/11/17/0170 - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.2011 у справі № 2а-738/11/17/0170 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 20 лютого 2012 р.

Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис З.І.Курапова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Кучерук

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2012
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23703586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-738/11/17/0170

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 05.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні