Категорія №10.3.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 серпня 2011 року Справа № 2а-6257/11/1270
Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого судді: Смішлива Т.В.
при секретарі: Любімовій Г.Ю.,
за участю представників
представника позивача: ОСОБА_1.(дов. від 10.06.2011 №03-06/1070)
представника відповідач: Бєлікова О.І.(в.о. директо ра),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о Лисичанського комунальног о підприємства "Комбінат шкі льного харчування" про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
У липні 2011 року позивач звер нувся з позовом до Лисичансь кого комунального підприємс тва "Комбінат шкільного харч ування" про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для і нвалідів
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дно до змісту статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні» від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, у разі незабезпечення викона ння нормативів робочих місць для працевлаштування інвалі дів, неподання Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів несуть від повідальність у встановлено му законом порядку.
Відповідно до статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів » підприємства (об' єднання) , установи і організації, в то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбачений статт ею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції, сума яких ви значається у розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, у тому числі підприємств, організ ацій громадських організац ій інвалідів, фізичної особі , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом.
Позивач зазначає, що у 2010 роц і відповідач на підставі нав едених положень чинного зако нодавства та згідно Звіту ві дповідача від 25.02.2011 про зайняті сть та працевлаштування інв алідів на 2010 рік мав працевлаш тувати 2 інвалідів, з них праце влаштовано 1 інвалід. Фактичн о не працевлаштовано 1 інвалі д. Середньорічна заробітна п лата штатного працівника від повідача складає 9495,00 грн.
Отже, оскільки у відповідач а не було створено 1 робоче міс це для інваліда, який, відпові дно не працевлаштований, то в ідповідно до статті 20 Закону у відповідача, утворилася за боргованість за невиконанн я нормативу по створенню роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у розмірі 9495,00 гр н. та пені за порушення строкі в сплати зазначеної суми адм іністративно-господарських санкцій у розмірі 273,60 грн., що ра зом складає 9768,60 грн. Відповідн о до ст. 18 Закону України "Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні" забезпе чення прав інвалідів на прац евлаштування та оплачувану р оботу, в тому числі з умовою пр о виконання роботи вдома, зді йснюється шляхом їх безпосер еднього звернення до підприє мств, установ, організацій чи до державної служби зайнято сті.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я аналогічні викладеним у по зові.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав поясн ення аналогічні викладеним у запереченні проти позову та додатково пояснив, що Лисича нське комунальне підприємст во "Комбінат шкільного харчу вання" у 2010 році інформувало Ли сичанський міський центр зай нятості за формою №3-ПН про ная вність вакансій на підприємс тві. Жодного інваліда центр з айнятості для працевлаштува ння на підприємство не напра вив, а тому к КП "Комбінат шкіл ьного харчування" відсутня в ина у невиконанні 4% нормативу працевлаштування інвалідів . (а.с.22-33).
Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позов не пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
Судом встановлено, що Лисич анське комунальне підприємс тво "Комбінат шкільного харч ування" є юридичною особою, за реєстроване виконавчим комі тетом Лисичанської міської р ади 20.12.2002, ідентифікаційний код 21817202. (а.с. 15-21)
Відповідно до звіту ЛКП "Ком бінат шкільного харчування" ф. 10-ПІ від 25.02.11 про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, середньооблікова чи сельність працівників, яким відповідно до чинного законо давства встановлена інвалід ність у 2010 році становила 1 особ а з 60 штатних працівників облі кового складу. У вказаному зв іті у рядку за кодом 03 зазначе но, що відповідачем повинно б ути працевлаштовано 3 інвалі да, середньорічна заробітна плата штатного працівника ст ановила 9495,00 грн. (а.с.6).
З аналізу даних вищевказан ого звіту встановлено, що хоч а ЛКП "Комбінат шкільного хар чування" і зазначив у рядку 03 з віту те, підприємство повинн о створити місця для працевл аштування 3\х інвалідів, однак , згідно нормативу, передбаче ному у статті 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» , необхідна кількість інвалі дів для ЛКП "Комбінат шкільно го харчування" при середньоо бліковій кількості працюючи х - 60 чоловік становить лише 2 інваліди. Тобто, ЛКП "Комбіна т шкільного харчування" пови нно було у 2010 році працевлашту вати двох інвалідів, з яких фа ктично працював лише один ін валід.
З відповіді Лисичанського міського центру зайнятості №8/07-1154 від 24.05.2011 на запит Луганськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів вбачається, що ЛКП "Комбі нат шкільного харчування" на давав інформацію про наявніс ть вільних робочих місць та п отребу в працівниках за форм ою 3-ПН.(а.с.5)
У вказаному листі також заз начено, що протягом 2010 року від мов у прийнятті на роботу інв алідів за направленням центр у зайнятості на Лисичанське комунальне підприємство "Ком бінат шкільного харчування" не було.
Факт своєчасного інформув ання центру зайнятості про с творення у 2010 році вільних міс ць для працевлаштування інва лідів також підтверджено над аними відповідачем звітами п ро наявність вакансій форми З-ПН за 2010 рік з відмітками Лиси чанського міського центру за йнятості про їх прийняття. (а.с . 22 - 33)
Згідно з положенням ст.17 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інвалід ів в Україні» інвалідам забе зпечується право працювати н а підприємствах (об' єднання х), в установах і організаціях із звичайними умовами праці , у цехах і на дільницях, де зас тосовується праця інвалідів .
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про охорону праці» де ржавна політика в галузі охо рони праці базується, зокрем а, на принципах пріоритету жи ття і здоров'я працівників, по вної відповідальності робот одавця за створення належних , безпечних і здорових умов пр аці; встановлення єдиних вим ог охорони праці для всіх під приємств та суб'єктів підпри ємницької діяльності незале жно від форм власності та вид ів діяльності. Статтею 5 цього Закону передбачено також, що умови трудового договору не можуть містити положення, що суперечать законам та іншим нормативно-правовим актам з охорони праці. Працівнику не може пропонуватись робота, я ка за медичним висновком про типоказана йому за станом зд оров'я. Якщо специфіка підпри ємства визначає, що більшіст ь посад на підприємстві пов'я зана з важкими умовами праці , де заборонена праця інвалід ів, то праця інвалідів має вик ористовуватися на цьому підп риємстві з урахуванням такої специфіки. Тобто при визначе нні нормативу для працевлашт ування інвалідів слід врахов увати кількість лише тих роб очих місць, які не пов'язані зі шкідливими, важкими та небез печними умовами праці, що виз начаються в порядку, встанов леному законодавством Украї ни.
Статтею 18-1 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" пере дбачено, що державна служба з айнятості здійснює пошук під ходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та зн ань, з урахуванням його побаж ань.
Згідно з частиною 1 статті 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізаційну тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.
Відповідно до п.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 31.01.2007 № 70, інфо рмацію про наявність вільних робочих місць (вакантних пос ад) для працевлаштування інв алідів роботодавці подають ц ентру зайнятості за місцем ї х реєстрації як платників ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення» підприємства, установ и і організації незалежно ві д форми власності реєструють ся у місцевих центрах зайнят ості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встан овленому законодавством. Нес воєчасна реєстрація або відм ова від неї, порушення порядк у подання адміністративних д аних тягне за собою відповід альність, передбачену законо м.
Згідно статті 16 Закону Укра їни "Про охорону праці", підпри ємства, які використовують п рацю інвалідів, зобов'язані с творювати для них умови прац і з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертиз и та індивідуальних програм реабілітації, вживати додатк ових заходів щодо безпеки пр аці, які відповідають специф ічним особливостям цієї кате горії працівників.
З метою реалізації творчих і виробничих здібностей інв алідів та з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації їм забезпечується право працювати на підприємствах (об'єднаннях), в установах і ор ганізаціях із звичайними умо вами праці, в цехах і на дільни цях, де застосовується праця інвалідів, а також займатися індивідуальною та іншою тру довою діяльністю, яка не забо ронена законом (ст. 17 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні").
Працівнику не може пропону ватися робота, яка за медични м висновком протипоказана йо му за станом здоров'я ( ст. 5 Зако ну України "Про охорону праці ").
Пунктом 32 Положення про мед ико-соціальну експертизу, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 22.0 2.1992 № 83, визначено що: "Медико-соц іальні експертні комісії ви дають особам, визнаним інвал ідами, довідки МСЕК та індиві дуальні реабілітаційні прог рами і в триденний строк надс илають копії цих документів управлінню праці та соціальн ого захисту населення районн ої, районної в мм. Києві та Сев астополі державної адмініст рації та відповідному відділ у, управлінню міської, районн ої у місті ради, на території я кого проживає інвалід. Копія програми надсилається також підприємству, установі, орга нізації, яка зобов'язана нада вати соціальну допомогу і зд ійснювати реабілітацію інва ліда".
Створення підприємством д ля інвалідів умов праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації неможливе без наявності конкретного і нваліда.
Чинне законодавство Украї ни пов'язує виконання підпри ємствами, організаціями поло жень Закону стосовно забезпе чення працевлаштування інва лідів саме з наявністю реком ендацій медико-соціальної ек спертизи, за відсутністю яки х підприємство позбавлено мо жливості самостійно створит и необхідне робоче місце для інваліда, насамперед не усві домлюючи, який саме інвалід, з якими анатомічними дефектам и чи нозологічними формами з ахворювання може звернутися безпосередньо, чи буде напра влений з метою працевлаштува ння.
Законом на підприємства не покладений обов'язок займат ися пошуком інвалідів для пр ацевлаштування самостійно. З акон зобов'язує підприємства забезпечити працевлаштуван ня інваліда шляхом створення робочих місць для інвалідів , з урахуванням стану здоров'я , здібностей і професійних на вичок інвалідів, направлених на підприємство органами з ї х працевлаштування, визначен ими статтею 18 Закону України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні".
З урахуванням встановлени х у судовому засіданні факті в того, що ЛКП "Комбінат шкільн ого харчування" продовж 2010 рок у вжито передбачених чинним законодавством заходів щодо створення місць для працевл аштування інвалідів, а також проінформовано спеціально у повноважений державою орган з питань працевлаштування п ро наявність вакантних місць для працевлаштування інвалі дів, а також оцінюючи надані п озивачем та відповідачем у с праві докази у їх сукупності , суд прийшов до висновку, що п озовні вимоги не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, ст . ст. 2, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
< Текст >
< Текст >
У задоволенні позовн их вимог Луганського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Лис ичанського комунального під приємства "Комбінат шкільног о харчування» про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання 4% нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів за 2010 рік відмовити за не обґрунтованістю
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанову складе но у повному обсязі 05 серпня 2011 року.
< Текст >
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17772893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні