Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 серпня 2011 року Справа № 2а-5440/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді - Цицюри О .О.,
при секретарі судового зас ідання - Бойко В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у у м.Луганську адміністрати вну справу за адміністративн им позовом Ленінської міжрай онної державної податкової інспекції у м. Луганську до Пр иватного акціонерного товар иства «Вуглеприлад» про стяг нення податкового боргу з ор ендної плати за землю з юриди чних осіб в сумі 95241,33 грн., -
В С Т А Н О В И В:
29 червня 2011 року позив ач - Ленінська МДПІ у м. Луганс ьку звернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Приватного акціонер ного товариства «Вуглеприла д» про стягнення податкового боргу з орендної плати за зе млю з юридичних осіб в сумі 95241, 33 грн., в обґрунтування якого п ослався на наступне.
Приватне акціонерне товариство «Вуглеприлад» є п латником податків та зборів та перебуває на податковому обліку в Ленінській МДПІ м. Лу ганська. Станом на червень 2011 р оку ПАТ «Вуглеприлад» має по датковий борг з орендної пла ти за землю з юридичних осіб у розмірі 95241,33 грн., який виник за період з 11.11.2010 по 30.05.2011, внаслідок несплати самостійно нарахов аного податку в декларації з орендної плати за землю №445 ві д 21.01.2010, №1755 від 27.01.2011, уточнюючій по датковій декларації №65085 від 20. 05.2011 по терміну сплати 30.05.2011 та утв орилась внаслідок несплати с ум узгодженого податкового з обов' язання - податкового повідомлення-рішення №0001431520/0 в ід 14.04.2011. Податкове повідомленн я-рішення №0001431520/0 від 14.04.2011 на суму 11098,90 грн. було надіслано листом з повідомленням про врученн я платнику податків. Органом державної податкової служби здійснювалися заходи, перед бачені Законом України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетом та державними ціль овими фондами», а саме: направ лено першу податкову вимогу №1/192523616/24-504 від 07.07.2009, направлено дру гу податкову вимогу №2/380 від 22.02. 2010, прийнято рішення №18 від 02.04.2010 п ро стягнення коштів та прода ж інших активів платника под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу.
На підставі викладено го, позивач просив суд стягну ти з рахунків у банках відпов ідача податковий борг з орен дної плати за землю з юридичн их осіб в сумі 95241,33 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтри мала адміністративний позов , надала пояснення аналогічн і викладеним у позові.
Представник відповід ача в судовому засіданні зап еречував проти задоволення а дміністративного позову, пос илаючись на те, що за ПАТ «Вугл еприлад» відсутній податков ий борг, у зв' язку з повною йо го сплатою.
Заслухавши поясненн я сторін, дослідивши матеріа ли справи, розглянувши справ у в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст . 69-72 КАС України, суд дійшов вис новку про обґрунтованість за явлених вимог з огляду на так е.
Частиною 1 ст.2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Стаття 67 Конституції Ук раїни передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
Органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
01 січня 2011 року набув чин ності Податковий Кодекс Укра їни від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлю є перелік податків та зборів , що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу Україн и органи державної податково ї служби мають право визнача ти у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платни ків податків (підпункт 20.1.27 пун кту 20.1); застосовувати до платн иків податків фінансові (штр афні) санкції, стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м, стягувати суми прострочен ої заборгованості суб'єкта г осподарювання перед державо ю (Автономною Республікою Кр им чи територіальною громадо ю міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) а бо під державну (місцеву) гара нтію, а також за кредитом з бюд жету в порядку, визначеному ц им Кодексом (підпункт 20.1.28 пунк ту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника по датків, який має податковий б орг, з рахунків у банках, обслу говуючих такого платника, на суму податкового боргу або й ого частини (пункт 20.1.18 пункту 20. 1).
Відповідно до п.54.1 ст.54 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, пере дбачених податковим законод авством, платник податків са мостійно обчислює суму подат кового та/або грошового зобо в' язання та/або пені, яку заз начає у податковій (митній) де кларації або уточнюючому роз рахунку, що подається контро люючому органу у строки, вста новлені цим Кодексом.
Відповідно до ст.288 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підставою для нарахув ання орендної плати за земел ьну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. О б' єктом оподаткування є зем ельна ділянка, надана в оренд у. Розмір та умови внесення ор ендної плати встановлюються у договорі оренди між орендо давцем (власником) і орендаре м.
До набрання чинності П одатковим Кодексом України в ід 02.12.2010 №2755-VI та на час виникнення спірних в даній адміністрат ивній справі правовідносин п орядок справляння плати за з емлю в Україні встановлювавс я Законом України від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ „Про плату за зе млю”.
Статтею 2 Закону Украї ни від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ „Пр о плату за землю” передбачал ося, що плата за землю справля ється у вигляді земельного п одатку або орендної плати, що визначається залежно від гр ошової оцінки земель.
Відповідно до ст. 14 Зако ну України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 1 січня і до 1 лютого поточ ного року подають відповідно му органу державної податков ої служби за місцезнаходженн ям земельної ділянки податко ву декларацію на поточний рі к за формою, встановленою цен тральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Подання такої декларації зв ільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Платник податків має пр аво подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію , що не звільняє його від обов' язку подання податкової декл арації до 1 лютого поточного р оку, у тому числі і за нововідв едені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступно го за звітним.
Податкове зобов'язан ня по земельному податку, а та кож по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності, визначене у податк овій декларації на поточний рік, відповідно до статті 17 За кону України від 03 липня 1992 рок у № 2535-XII «Про плату за землю» спл ачується рівними частками вл асниками та землекористувач ами земельних ділянок за міс цезнаходженням земельної ді лянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця. Податкове з обов'язання по земельному по датку, а також по орендній пла ті за землі державної та кому нальної власності, визначене у новій звітній податковій д екларації, у тому числі і за но вовідведені земельні ділянк и, сплачується власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.
Контроль за правильн істю обчислення і справляння земельного податку, а також о рендної плати за земельні ді лянки державної та комунальн ої власності здійснювався ор ганами державної податкової служби (стаття 27 Закону Украї ни від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю»).
За прострочення встан овлених строків сплати подат ку справляється пеня. Розмір пені за несвоєчасне внесенн я орендної плати передбачаєт ься у договорі оренди, проте в ін не може перевищувати став ки пені за несвоєчасну сплат у земельного податку, відпов ідно до ст. 25 Закону України ві д 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ „Про пла ту за землю”.
Судом встановлено, що в ідповідач - Приватне акціон ерне товариство «Вуглеприла д» (ідентифікаційний код 05400885) з ареєстровано юридичною особ ою 22.10.1996 Виконавчим комітетом Л уганської міської ради (а.с.6), п еребуває на податковому облі ку в Ленінській МДПІ у м. Луган ську в якості платника подат ків з 27.02.1997 за № 14 (а.с.14) та є суб'єкт ом плати за землю (платником).
Відповідачем було сам остійно визначено у податков ій декларації з орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності №1755 від 27.01.2011 суму податкового з обов' язання з зазначеного п одатку за 2011 рік у розмірі 80406,50 гр н. (а.с.19) та №445 від 21.01.2010 за 2010 рік у ро змірі 184900,01 грн. (а.с.20)., в уточнюючі й декларації з зазначеного п одатку №65085 від 20.05.2011 в розмірі 117,47 грн.
Наявність податкового боргу за відповідачем підтв ерджується деклараціями оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності, розрахунком подат кового боргу з орендної плат и з юридичних осіб за період з 01.11.2010 по 30.05.2011 (а.с.16) та розрахунком пені, висновком Ленінської М ДПІ у м. Луганську(а.с.15).
До набрання чинності П одатковим кодексом України в ід 02.12.2010 №2755-VI спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлював порядок погаш ення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов' язкових платежів), вкл ючаючи збір на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня та внески на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування, нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами, у тому числі за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності, та визна чав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 21 81-III «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами».
Згідно зі статтею 6 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетом т а державними цільовими фонда ми» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року, який ді яв на момент виникнення спір них правовідносин, у разі, кол и платник податків не сплачу є узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені с троки, податковий орган надс илає такому платнику податкі в податкові вимоги.
Відповідачу відповід но до цієї статті було направ лено першу податкову вимогу №1/192523616/24-504 від 07.07.2009 на суму 25966,89 грн.(а .с.17), другу податкову вимогу за № 2/380 від 22.02.2010 на суму 101611,56 грн. (а.с.17, зворотній бік), дані вимоги бу ли отримані уповноваженою ос обою ПАТ «Вуглеприлад», що пі дтверджується підписом у кор інцях податкових вимог, не ос каржені у встановленому зако ном порядку і відповідно є чи нними.
14.04.2011 фахівцями Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську було про ведено камеральну перевірк у відповідача з питань своєч асності сплати узгодженої су ми податкового зобов' язанн я по орендній платі за землю, з а результатами якої було скл адено акт №143/152-214 від 14.04.2011 (а.с.24-25).
На підставі акту перев ірки №143/152-214 від 14.04.2011 Ленінською М ДПІ у м. Луганську 21.04.2011 відносн о відповідача було прийнято податкове повідомлення-ріше ння за платежем «орендна пла та за землю з юридичних осіб» №0001431520/0 на суму 11098,90 грн. та , яке бул о отримано уповноваженою осо бою ПАТ «Вуглеприлад» 26.04.2011 (а.с . 23-24)
Даних про оскарження з азначеного податкового пові домлення-рішення відповідач ем на час розгляду справи суд ом не встановлено.
Представником відпов ідача на підтвердження повно ї сплати податкового боргу з орендної плати з юридичних о сіб було надано платіжні дор учення, а саме: платіжне доруч ення №765 від 25.10.2010, згідно якого с плачено 6701,00 грн. згідно орендн ої плати за землю згідно дого вору від 11.12.2007 без зазначення пе ріоду, за який здійснюється о плата .
Платіжне доручення №940 від 27 грудня 2010 року, згідно яко го сплачено 6701,00 грн. орендної п лати за землю згідно договор у від 11.12.2007 без зазначення періо ду, за який здійснюється опла та.
Платіжне доручення №941 в ід 27.12.2010, згідно якого сплачено 4000,00 грн. орендної плати за земл ю згідно договору від 21.01.2008 без зазначення періоду, за який з дійснюється оплата.
Платіжне доручення №1000 в ід 25.01.2011, згідно якого сплачено 6701,00 грн. орендної плати за земл ю згідно договору від 11.12.2007 без зазначення періоду, за який з дійснюється оплата.
Платіжне доручення №1001 в ід 25.01.2011, згідно якого сплачено 6000,00 грн. орендної плати згідно договору від 21.01.2008 без зазначен ня періоду, за який здійснюєт ься оплата.
Платіжне доручення №1063 в ід 28.02.2011, згідно якого сплачено 6701,00 грн. орендної плати згідно договору від 11.12.2007 без зазначен ня періоду, за який здійснюєт ься оплата.
Платіжне доручення №1142 ві д 21.03.2011, згідно якого сплачено 6701 ,00 грн. орендної плати згідно д оговору від 11.12.2007 за лютий 2011 рок у без зазначення періоду, за я кий здійснюється оплата.
Як вбачається з картки особового рахунку платника п одатків ПАТ «Вуглеприлад» по датковим органом було здійсн ено розподіл коштів сплачени х згідно вищевказаних платіж них доручень.
Суд вважає такі дії под аткового органу правомірним и, оскільки в платіжних доруч еннях позивачем не вказано з а який період здійснюється о плата податку з орендної пла ти за землю.
Також, на підтвердженн я відсутності податкового бо ргу, представником відповіда ча надано такі платіжні дору чення.
Платіжне доручення №1143 ві д 21.03.2011, згідно якого сплачено 1390 1,67 грн. орендної плати згідно д оговору від 11.12.2007 за грудень 2010 р оку та січень 2011 року.
Платіжне доручення №1144 від 21.03.2011, згідно якого сплачен о 6575,06 грн. орендної плати за зем лю згідно договору від 21.01.2008 за квітень, травень 2010 року.
Платіжне доручення №1231 в ід 18.04.2011, згідно якого сплачено 5318,76 грн. орендної плати за земл ю згідно договору від 21.01.2008 за ч ервень 2010 року.
Платіжне доручення №1263 в ід 28.04.2011, згідно якого сплачено 6701,00 грн. орендної плати за земл ю згідно договору від 11.12.2007 за б ерезень 2011 року.
Платіжне доручення №1299 в ід 18.05.2011, згідно якого сплачено 6818,01 грн. орендної плати за земл ю згідно договору від 11.12.2007 за к вітень 2011 року.
Платіжне доручення №1300 в ід 18.05.2011, згідно якого сплачено 20000,00 грн. орендної плати за земл ю згідно договору від 21.01.2008 без зазначення конкретного пері оду.
Як вбачається з картки о собового рахунку платника по датків ПАТ «Вуглеприлад» кош ти, сплачені згідно вищевказ аних платіжних доручень були зараховані не за призначенн ям платежу.
Згідно п. 87.9 ст. 87 Податково го кодексу України у разі ная вності у платника податків п одаткового боргу органи держ авної податкової служби зобо в' язані зарахувати кошти, щ о сплачує такий платник пода тків, в рахунок погашення под аткового боргу згідно з черг овістю його виникнення незал ежно від напряму сплати, визн аченого платником податків.
Спрямування коштів пла тником податків на погашення грошового зобов' язання пер ед погашенням податкового бо ргу забороняється, крім випа дків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування.
Враховуючи викладене, суд вважає, що зазначені плат іжні доручення не можуть бут и доказом відсутності податк ового боргу, у зв' язку його п овною сплатою.
Позивачем вживалися в становлені Законом України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" № 2181-ІІІ від 2 1.12.2000 року заходи щодо погашенн я відповідачем існуючого под аткового боргу, однак позити вних результатів не досягнут о.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20 П одаткового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертати ся до суду щодо стягнення кош тів платника податків, який м ає податковий борг, з рахункі в у банках, обслуговуючих так ого платника, на суму податко вого боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 Под аткового кодексу України рег ламентовано, що орган держав ної податкової служби здійсн ює за платника податків і на к ористь держави заходи щодо п огашення податкового боргу т акого платника податків шлях ом стягнення коштів, які пере бувають у його власності, а в р азі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платни ка податків, яке перебуває у п одатковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 стат ті 87 Податкового кодексу Укра їни визначено, що джерелами с амостійної сплати грошових з обов'язань або погашення под аткового боргу платника пода тків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послу г), майна, випуску цінних папер ів, зокрема корпоративних пр ав, отримані як позика (кредит ), та з інших джерел, з урахуван ням особливостей, визначених цією статтею, а також суми над міру сплачених платежів до в ідповідних бюджетів. Джерела ми погашення податкового бор гу платника податків є будь-я ке майно такого платника под атків з урахуванням обмежень , визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Стягнення коштів з ра хунків платника податків у б анках, обслуговуючих такого платника податків, провадить ся не раніше ніж через 60 кален дарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95 .2 та 95.3 статті 95 Податкового код ексу України).
Таким чином, суд вважа є встановленим, що за відпові дачем дійсно рахується подат ковий борг з орендної плати з а землю з юридичних осіб в сум і 95241,33 грн., який до теперішнього часу не сплачено, вимоги пода ткового органу про стягнення коштів в сумі 95241,33 грн. з рахунк ів платника податків у банка х, обслуговуючих такого плат ника податків, визнаються су дом обґрунтованими, доведени ми і такими, що підлягають зад оволенню.
Суд вважає, що підстав и для відмови у задоволенні п озову відсутні, тому адмініс тративний позов підлягає зад оволенню.
Питання по судових ви тратах не вирішується, оскіл ьки позивач звільнений від ї х сплати у встановленому пор ядку, а ст. 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и не передбачено їх стягненн я у даних випадках.
На підставі частини 3 с татті 160 КАС України у судовом у засіданні 01 серпня 2011 року пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Скла дення постанови у повному об сязі відкладено на 05 серпня 2011 року, про що згідно вимог част ини 2 статті 167 КАС України пові домлено після проголошення в ступної та резолютивної част ин постанови в судовому засі данні.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Ленінс ької міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анську до Приватного акціоне рного товариства «Вуглеприл ад» про стягнення податковог о боргу з орендної плати за з емлю з юридичних осіб в сумі 95 241,33 грн. задовольнити в повному обсязі.
Стягнути кошти з Прива тного акціонерного товарист ва «Вуглеприлад» (ідентифіка ційний код 05400885, місцезнаходже ння: 91002, Луганська область, м.Лу ганськ, вул.Рабочая, буд. 24) з ра хунків у банках, обслуговуюч их платника податків на кори сть місцевого бюджету Камяно брідського району м. Лугансь ка, р/р 3321581270005 код платежу 13050200, одер жувач УДК у м. Луганську ГУДКУ в Луганській області, і.к. 24046582, б анк ГУДКУ в Луганській облас ті МФО 80403 в рахунок погашення п одаткового боргу з орендної плати за землю в сумі 95241,33 грн. (д ев' яносто п' ять тисяч двіс ті сорок одна грн. 33 коп.).
Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано, набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.
Згідно з частиною 3 стат ті 160 КАС України постанова у п овному обсязі складена та пі дписана 05 серпня 2011 року.
< Резолютивна частина >
< Текст >
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17772981 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні