Постанова
від 09.08.2011 по справі 2а-5028/11/0124
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-5028/11/0124

09.08.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Ілюхіної Г.П.,

суддів Омельченк а В. А. ,

Цикуренка А.С.

секретар судового засі дання Кондратова О.В.

за участю сторін:

позивачів: не з'явився (ОС ОБА_2),

не з'явився (ОС ОБА_3),

відповідача: ОСОБА_4, по свідчення №175, довіреність № 02.1 1-07/137 від 01.03.11

третіх осіб: не з'явився ( ОСОБА_5),

не з'явився (Ял тинське міське управління зе мельних ресурсів),

розглянувши апеляційну ск аргу ОСОБА_3, ОСОБА_2 н а постанову Ялтинського місь кого суду Автономної Респуб ліки Крим (суддя Цалко А.А. ) ві д 27.04.11 у справі № 2а-5028/11/0124

за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1)

ОСОБА_3 (АДРЕСА_2)

до Ялтинської міської р ади Автономної Республіки Кр им (пл.Радянська, 1, м.Ялта, Авто номна Республіка Крим, 98600)

треті особи, які не заявляют ь самостійних вимог на предм ет спору на стороні відповід ача:

ОСОБА_5 (АДРЕСА_3)

Ялтинське міське управлін ня земельних ресурсів (вул.Ру данського 7, м.Ялта, Автономна Республіка Крим, 98600)

про визнання протиправним та скасування рішення, скасу вання державної реєстрації п рава власності на земельну д ілянку,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Ялтинського міського суду Автономної Ре спубліки Крим від 27.04.2011 в задово ленні адміністративного поз ову ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання протиправним та ск асування рішення 11 сесії 5-го с кликання Ялтинської міської Ради №62 від 25.07.2007 "Про надання О СОБА_5 права власності на зе мельну ділянку, площею 0,0333 га д ля будівництва та обслуговув ання житлового будинку, госп одарських споруд та будівель (присадибна ділянка) за адрес ою: АДРЕСА_3", та про скасува ння реєстрації державного ак ту серії ЯД№620672, виданого ОСО БА_5 на право власності на зе мельну ділянку площею 0,0333 га дл я будівництва та обслуговува ння житлового будинку, госпо дарських споруд та будівель (присадибна ділянка) за адрес ою: АДРЕСА_3 у Книзі записі в реєстрації державних актів на право власності на землю № 010900700442 відмовлено (арк.с.182-183).

Суд першої інстанції дійшо в висновку, що оскаржуване рі шення прийнято відповідачем на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, встановлений діючим законодавством Украї ни, оскільки сарай був перебу дований позивачем самовільн о, без отримання належних док ументів та дозволів.

Не погодившись з постаново ю суду, позивачі - ОСОБА_2, ОСОБА_3, звернулися до суду з апеляційною скаргою, просят ь рішення суду першої інстан ції скасувати, постановити н ове рішення, визнати незакон ним та скасувати рішення №62 ві д 25.07.2007 11 сесії 5 скликання Ялтинс ької міської Ради Автономної Республіки Крим про передач у у власність ОСОБА_5 земе льної ділянки, площею 0,0333га для будівництва та обслуговуван ня житлового будинку та госп одарських споруд та будівель (присадибна ділянка) за адрес ою АДРЕСА_3; скасувати дер жавну реєстрацію права власн ості ОСОБА_5 на земельну д ілянку площею 0,0333га для будівн ицтва та обслуговування житл ового будинку та господарськ их споруд і будівель (присади бна ділянка) за адресою: АДР ЕСА_3 (арк.с.186-190).

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що постанова суду першої інстанції прийн ята з порушенням норм матері ального та процесуального пр ава, висновки суду не відпові дають фактичним обставинам с прави, так як оскаржуваним рі шенням відповідача позбавле но позивачів частини їх влас ності - сараю літ. «В», який не є самочинним будівництвом.

В судовому засіданні 09.08.2011 представник відповідача про сив вирішити апеляційну скар гу позивачів на розсуд суду, в изнав, що права ОСОБА_2 при йнятим рішенням порушені, та к як частина сараю позивача т епер знаходиться на земельні й ділянці третьої особи, яка в свою чергу перешкоджає йому у користуванні зазначеною п обудовою, окрім того має місц е накладення меж земельних д ілянок, про яке відповідачу п ри прийнятті рішення не було відомо.

В судове засідання, признач ене на 09.08.2011, позивачі та треті о соби явку уповноважених пред ставників не забезпечили, пр о дату, час та місце апеляційн ого розгляду справи повідомл ені належним чином та своєча сно (арк.с.231-232,233-235), позивач - ОС ОБА_3, надав суду телеграму п ро відкладення розгляду спра ви (арк.с.236), інші особи про прич ини неявки суд не повідомили .

Згідно з частиною четверт ою статті 196 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, неприбуття у судове засіда ння сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належ ним чином повідомлених про д ату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає суд овому розгляду справи.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи, від' ї зд позивача не підтверджено належним чином, належні дока зи поважної причини неявки д о суду не надані.

При викладених обставинах , враховуючи те, що позивачі та треті особи викликались в су дове засідання, але в суд не з' явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду повід омлені належним чином, суд вв ажає можливим розглянути спр аву у відсутність представни ків позивачів та третіх осіб .

Розглянувши справу в поря дку статей 195, 196 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів, встанов ила наступне.

Позивачі - ОСОБА_2 і ОСО БА_3 є співвласниками житло вого будинку АДРЕСА_1: ОС ОБА_2 належить 1/3 частка буди нку на підставі Договору дар ування від 20.04.1995 (арк.с.12), ОСОБА _3 - 2/3 частка будинку на підс таві Договору купівлі - прод ажу від 14.10.1994 (арк.с.13-14).

В договорах міститься поси лання на земельну ділянку пл ощею 211 кв.м., сарай 1-5 площею 16,7 кв .м. та сараї літ. «Г»і літ. «В»бе з зазначення площі.

Відповідно до технічних па спортів на житловий будинок, ОСОБА_6 та ОСОБА_3, нале жить, зокрема, сараї: 1-5 площею 1 6,7 кв.м. та літ. «В»і літ. «Г»площ ею 5,4 кв.м. та 7,3 кв.м. відповідно (а рк.с.15-22,108-114,116-118).

Відповідно до Свідоцтва пр о право на спадщину за законо м від 19.03.2004 спадкове майно, пере дане ОСОБА_7 складається з права власності на житловий будинок АДРЕСА_3 з прилег лими до нього господарськими та побутовими будинками і сп орудами, у користуванні знах одиться земельна ділянка пло щею 629 кв.м., на якій розташовано житловий будинок літ. «А», вби ральня літ. «Б», споруди (арк.с .76).

Вказане також підтверджує ться технічним паспортом на житловий будинок (арк.с.78-82).

Межі фактично використову ємих земельних ділянок не вс тановлено в натурі парканами , огорожами та іншим.

28.07.2004 рішенням Ялтинської мі ської ради №62 дано ОСОБА_5 згоду на розробку Проекту зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки площею 0,0629 га, розташованої за адресою: АД РЕСА_3 (арк.с.59).

06.10.2005 ОСОБА_5 звернулась д о Ялтинської міської ради з з аявою про розгляд та затверд ження технічної документаці ї про надання у власність зем ельної ділянки площею 0,0463 га з земель Ялтинської міської ра ди для будування та обслугов ування житлового будинку, го сподарських будівель за адре сою: АДРЕСА_3 (арк.с.47).

25.07.2007 рішенням Ялтинської мі ської ради №62 «Про передачу у власність ОСОБА_5 земельн ої ділянки загальною площею 0,0463 га, в тому числі ділянка №1 пл ощею - 0,0333 га, ділянка №2 площею - 0,0130 га для будування та обслуго вування житлового будинку, г осподарських будівель і спор уд (присадибна ділянка) за адр есою: АДРЕСА_3, на землях Ял тинської міської ради (існую чий житловий будинок)»пункто м 1 внесено зміни до рішення 22-ї сесії Ялтинської міської ра ди 24-го скликання № 62 від 28.07.2004, пун кт 1 якого викладено в іншій ре дакції: «Надати згоду на розр обку технічної документації з землеустрою для оформленн я права власності на земельн і ділянку»; пунктом 2 затвердж ено технічну документацію з землеустрою для оформлення п рава власності на земельну д ілянку площею 0,0463га ОСОБА_5 для будування та обслуговув ання житлового будинку, госп одарських будівель за адресо ю: АДРЕСА_3; пунктом 3 переда но ОСОБА_5 у власність зем ельну ділянку (кадастровий № 0111900000:01:024:0129) площею 0,0463 га, в тому чис лі, ділянку №1 площею 0,0333га та ді лянку №2 площею 0,0130 га з земель Я лтинської міської ради для б удування та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель; підпунктом 4.1 пу нкту 4 зобов' язано ОСОБА_5 в місячний строк встановити межі земельної ділянки в нат урі (на місцевості), після чого замовити в Ялтинському упра влінні земельних ресурсів де ржавний акт на право власнос ті на землю (арк.с.45).

В жовтні 2009 року ОСОБА_5 о тримала державний акт на пра во власності на земельну діл янку на підставі рішення Ялт инської міської ради №62 від 25.07 .20007 та №387 від 11.06.2008 площею 0,0333 га в АДРЕСА_3, ділянка №1(арк.с.126).

В частині документів техні чної документації містяться виправлення розміру земельн ої ділянки з 0,0629 га на 0,0463 га, част ина документів оформлена на 0,0629 га, частина на 0,0463 га (арк.с.46-69).

Як вбачається з Кадастрово го плану земельної ділянки, з агальна площа земельної діля нки складає 0,0463 га, в тому числі : ділянка №1 площею 0,0333 га, ділянк а №2 площею 0,0130га. План узгоджен о з суміжними землекористува чами, крім ОСОБА_2 (арк.с.68).

13.10.2010 рішенням Ялтинської мі ської ради №216 «Про внесення з мін до рішення 33-ї сесії Ялтин ської міської ради 5-го склик ання від 25.06.2010 №187 «Про надання до зволу ОСОБА_3, ОСОБА_2 н а розробку технічної докумен тації з землеустрою»в частин і збільшення площі ділянки з 0,0211 га до 0,0306 га»внесено зміни до рішення від 25.06.2010 №187 в частині з більшення площі ділянки з 0,0211 г а до 0,0306 га за висновками геоде зичної зйомки (арк.с.88).

Відповідно до експлікації земельної ділянки по АДРЕС А_1 розмір сараю літ. «В»збіл ьшився з 1,85 м х 2,8 м на 1,85 м х 3,06 м (арк .с.111,119).

Відповідно до листа Комуна льного підприємства Ялтинсь кої міської ради «Бюро техні чної інвентаризації»№151640 від 12.11.2010 згідно даним інвентариза ції 10.11.2010 сарай літ. «В»розташов аний на території будинку А ДРЕСА_1 (арк.с.27).

Листом №15 від 23.12.2010 Приватним підприємцем ОСОБА_8 (інжен ер - геодезист) повідомлено по зивачів, що в результаті вико наних робіт виявлено кадастр ове накладення меж земельної ділянки площею 0,0003 га (3 кв.м.) О СОБА_5 на земельну ділянку п озивачів (арк.с.121-122).

Вивчивши матеріали справ и, обговоривши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши пр авову оцінку обставин у спра ві та повноту їх встановленн я, дослідивши правильність з астосування судом першої інс танції норм матеріального та процесуального права в межа х, в яких повинна здійснювати сь перевірка постанови, вста новлюватись обставини і досл іджуватись докази учасників процесу, судова колегія вваж ає, що апеляційна скарга підл ягає задоволенню, а постанов а суду першої інстанції - ск асуванню з постановленням но вого рішення про часткове за доволення позовних вимог, з н аступних підстав.

Статтею 59 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»встановлено, що рад а в межах своїх повноважень п риймає нормативні та інші ак ти у формі рішень.

Підставами для визнання ак та протиправним є його невід повідність вимогам діючого з аконодавства та (або) визначе ній законом компетенції орга ну, який видав цей акт. Обов' я зковою умовою визнання акта недійсним є, також, порушення у зв' язку з прийняттям відп овідного акта прав та охорон юваних законом інтересів осі б.

Відповідно до статті 144 Конс титуції України органи місце вого самоврядування в межах повноважень, визначених зако ном, приймають рішення, які є о бов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 19 Конституції Укр аїни встановлено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування та їх посадови особи зобов'язані д іяти лише на підставі та у меж ах повноважень та у спосіб, пе редбаченими Конституцією та законами України.

Згідно з статями 13, 14 Консти туції України земля є об' єк том права власності Українсь кого народу. Від імені Україн ського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого са моврядування в межах, визнач ених цією Конституцією.

Право власності на землю г арантується, набувається та реалізується громадянами ви ключно у відповідності до за кону.

Зі змісту статті 12 Земельн ого кодексу України вбачаєть ся, що розпорядження землями територіальної громади міст а, у тому числі надання їх у ко ристування, належить до повн оважень міської ради та здій снюється відповідно до вимог цього кодексу.

Відповідно до статі 81 Земел ьного кодексу України, грома дяни України набувають права власності на земельні ділян ки, зокрема, на підставі: безоп латної передачі із земель де ржавної і комунальної власно сті; приватизації земельних ділянок, що були раніше надан і їм у користування; виділенн я в натурі (на місцевості) нале жної їм земельної частки (паю ).

Статтею 116 Земельного кодек су України визначено, що гром адяни набувають права власно сті та права користування зе мельними ділянками із земель державної або комунальної в ласності за рішенням органів виконавчої влади або органі в місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визнач ених цим Кодексом. Набуття пр ава на землю громадянами зді йснюється шляхом передачі зе мельних ділянок у власність або надання їх у користуванн я. Безоплатна передача земел ьних ділянок у власність гро мадян провадиться, зокрема, у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у ко ристуванні громадян. Нада ння у користування земельної ділянки, що перебуває у власн ості або у користуванні, пров адиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передба ченому цим Кодексом.

Отже, діючим законодавство м України встановлено, що зем ельна ділянка може бути нада на у власність або у користув ання лише після вилучення її з користування (законного аб о незаконного) інших осіб.

Як вбачається з матеріалів справи, сарай літ. «В»був розш ирений позивачем з 2,8 м (арк.с.18) д о 3,06 м. (арк.с.26), у зв' язку з чим, з емельна ділянка, яка знаходи лась під сараєм співпала з ча стиною земельної ділянки, на даної у власність ОСОБА_5.

Судова колегія не погоджує ться з висновком суду першої інстанції, що, оскільки позив ач самовільно розширив сарай , то відповідач мав право нада ти землю під сараєм у власніс ть третій особі, оскільки це с уперечить вищезазначеному д іючому законодавству.

Діючим земельним законода вством передбачена передача у власність чи користування вільної земельної ділянки.

Крім того, згідно зі статте ю 118 Земельного кодексу Україн и, в редакції, чинній на час пр ийняття звернення позивача з заявою, громадяни, зацікавле ні в одержанні безоплатно у в ласність земельної ділянки і з земель державної або комун альної власності, зокрема, дл я будівництва і обслуговуван ня жилого будинку, господарс ьких будівель і споруд (приса дибної ділянки) у межах норм б езоплатної приватизації, под ають клопотання до відповідн ої районної, Київської чи Сев астопольської міської держа вної адміністрації або сільс ької, селищної, міської ради з а місцезнаходженням земельн ої ділянки. У клопотанні зазн ачаються цільове призначенн я земельної ділянки та її орі єнтовні розміри. До клопотан ня додаються графічні матері али, на яких зазначено бажане місце розташування земельно ї ділянки, погодження землек ористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебу ває у користуванні інших осі б).

Районна, Київська чи Севаст опольська міська державна ад міністрація або сільська, се лищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розробку Прое кту землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки або на дає мотивовану відмову у йог о наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу мож е бути лише невідповідніс ть місця розташування об'єкт а вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативн о-правових актів, генеральни х планів населених пунктів т а іншої містобудівної докуме нтації, схем землеустрою і те хніко-економічних обґрунтув ань використання та охорони земель адміністративно-тери торіальних утворень, проекті в землеустрою щодо впорядкув ання територій населених пун ктів, затверджених у встанов леному законом порядку.

З матеріалів справи вбачає ться, що Проект землеустрою ОСОБА_5 не був розроблений т а затверджений у встановлено му порядку та строки, отже, над ання земельної ділянки без с кладання Проекту у випадку в ідсутності встановлених в на турі меж та визначеного розм іру земельної ділянки супере чить діючому земельному зако нодавству.

Відповідач затвердив шлях ом зміни свого рішення 22-ї сес ії Ялтинської міської ради 24-г о скликання № 62 від 28.07.2004 технічн у документацію, що допускаєт ься лише при відповідності р озміру земельної ділянки мат еріалам Бюро технічної інвен таризації і наявності встано влених меж фактичного землек ористування.

Отже, судова колегія вважає за необхідне зазначити, що зе мельна ділянка надана ОСОБ А_5 з порушенням діючого зак онодавства, оскільки відпові дачем не враховано існуванн я землекористувачів на земел ьній ділянці запрошуємій О СОБА_5 та існування майна по зивачів на частині запрошено ї земельної ділянки, без вста новлення меж земельної ділян ки в натурі (на місцевості).

Згідно норм статті 50 Зако ну України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо від ведення земельних ділянок ск ладаються у разі надання, пер едачі, вилучення (викупу), відч уження земельних ділянок .

Відповідно до статті 55 Зак ону України “Про землеустрій ” при розробці технічної док ументації з землеустрою вста новлюються межі земельної ді лянки в натурі (на місцевості ), визначається місце розташу вання поворотних точок, які я к правило співпадають з забо рами, огорожами, фасадами буд івель та іншими межами терит орій.

Стаття 59 Закону України «П ро землеустрій» зазначає, що врахування приватних інтере сів при здійсненні землеустр ою на місцевому рівні поляга є у забезпеченні фізичним та юридичним особам рівних мож ливостей набуття у власність або користування, у тому числ і на умовах оренди, земельних ділянок і в захисті їхніх пра в на землю.

Статтею 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и встановлено, що завданням а дміністративного судочинст ва є захист прав, свобод та інт ересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у с фері публічно-правових відно син від порушень з боку орган ів державної влади, органів м ісцевого самоврядування, їхн іх посадових і службових осі б, інших суб'єктів при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .

Вказана стаття встановлює захист не будь-якого інтерес у, а тільки правового, або інак ше - легітимного.

Відповідно до пункту 34 стат ті 26, пункту 2 статті 77 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" питання регу лювання земельних відносин в ирішується на пленарному зас іданні ради - сесії, а суперечк и про відновлення порушених прав юридичних і фізичних ос іб, які виникають в результат і рішень, дії або бездіяльнос ті органів або посадовців мі сцевого самоврядування, вирі шуються в судовому порядку.

Отже, до компетенції адміні стративних судів відноситьс я виключно оцінка законності рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь.

Таким чином, судова колегія вважає необхідним задовольн ити позовні вимоги в частині визнання протиправними та с касування пунктів 1-3 рішення Я лтинської міської ради №62 від 25.07.2007 "Про передачу у власність ОСОБА_5 земельної ділянки загальною площею 0,0463 га, в тому числі ділянка №1 площею - 0,0333 га, ділянка №2 площею - 0,0130 га для б удування та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель і споруд (присад ибна ділянка) за адресою: АД РЕСА_3, на землях Ялтинської міської ради (існуючий житло вий будинок)" в частині: пункту 1 - про внесення зміни до ріше ння 22-ї сесії Ялтинської міськ ої ради 24-го скликання від 28.07.2004, пункт 1 якого викладено в інші й редакції: «Надати згоду на р озробку технічної документа ції з землеустрою для оформл ення права власності на земе льну ділянку»;

пункту 2 - про затвердження технічної документації з зе млеустрою для оформлення пра ва власності на земельну діл янку площею 0,0463га ОСОБА_5 дл я будування та обслуговуванн я житлового будинку, господа рських будівель за адресою: АДРЕСА_3;

пункту 3 - про передачу ОС ОБА_5 у власність земельної ділянки (кадастровий №0111900000:01:024:01 29) площею 0,0463 га,

- в частині надання у власні сть земельної ділянки №1 площ ею 0,0333га з земель Ялтинської мі ської ради для будування та о бслуговування житлового буд инку, господарських будівель , так як по ділянці №2 площею 0,0130 га спір відсутній ні по розмі ру, ні по межам.

Редакція пункту 4 зазначено го рішення дає підстави для в исновку, що межі земельної ді лянки в натурі (на місцевості ) на момент прийняття рішення були відсутні.

Судова колегія зазначає , що відповідачем не надано до суду апеляційної інстанції належних доказів на підтвер дження того, що в порядку, визн аченому законодавством Укра їни, були визначені розміри т а межі земельної ділянки, яко ю фактично користуються пози вачі та третя особа, земельна ділянка третьої особи входи ть до території будинку АДР ЕСА_1, тому судовою колегією прийняті до уваги посилання позивачів на те, що вони позба влені права на отримання зем лі, де знаходиться їх майно, у власність.

Відносно позовних вимог про скасування держав ного акту про право на землю с ерії ЯД№620672, оформленого на О СОБА_5 та скасування його ре єстрації, судова колегія заз начає наступне.

Відповідно до статті 19 Зак ону України «Про державну ре єстрацію речових прав на нер ухоме майно та їх обтяжень»д ержавна реєстрація прав пров одиться на підставі:

1) договорів, укладених у пор ядку, встановленому законом;

2) свідоцтв про право власно сті на нерухоме майно, видани х відповідно до вимог цього З акону;

3) свідоцтв про право власно сті, виданих органами приват изації наймачам житлових при міщень у державному та комун альному житловому фонді;

4) державних актів на право в ласності або постійного кори стування на земельну ділянку у випадках, встановлених зак оном;

5) рішень судів, що набрали за конної сили;

6) інших документів, що підтв ерджують виникнення, перехід , припинення прав на нерухоме майно, поданих органу держав ної реєстрації прав разом із заявою.

Отже, скасування рішення Ял тинської міської ради №62 від 2 5.07.2007 "Про передачу у власність ОСОБА_5 земельної ділянки загальною площею 0,0463 га, в тому числі ділянки №1 площею - 0,0333 га, ділянки №2 площею - 0,0130 га для б удування та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель і споруд (присад ибна ділянка) за адресою: АД РЕСА_3, на землях Ялтинської міської ради (існуючий житло вий будинок)" є підставою для скасування державного акту, отриманого на підставі зазна ченого рішення у встановлено му порядку та скасування йог о реєстрації.

Вимоги про скасування держ авного акту про право власно сті на землю та скасування йо го реєстрації заявлені перед часно.

Все вищеперелічене дає суд овій колегії право для висно вку, що позовні вимоги в цій ч астині не підлягають задовол енню.

Відповідно до статті 159 Коде ксу адміністративного судоч инства України судове рішен ня повинно бути законним і об ґрунтованим.

Законним є рішення, ухвален е судом відповідно до норм ма теріального права при дотрим анні норм процесуального пра ва.

Обґрунтованим є рішення, ух валене судом на підставі пов но і всебічно з'ясованих обст авин в адміністративній спра ві, підтверджених тими доказ ами, які були досліджені в суд овому засіданні.

Статтею 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб'єктів вл адних повноважень адміністр ативні суди перевіряють, чи п рийняті (вчинені) вони:

- на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

- з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано;

- обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

- безсторонньо (неупереджен о);

- добросовісно;

- розсудливо;

- з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації;

- пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

- з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

- своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оскаржуване рішення вказа ним вимогам не відповідає.

Суд першої інстанції прийн яв рішення з порушенням норм матеріального та процесуаль ного права, що призвело до неп равильного вирішення справи , що є підставою для скасуванн я судового рішення та прийня ття нового відповідно до пун кту 4 частини першої статті 202 К одексу адміністративного су дочинства України.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла виснов ку, що апеляційна скарга підл ягає задоволенню частково, п останова суду першої інстанц ії - скасуванню, з постановл енням нового рішення про час ткове задоволення позовних в имог.

Керуючись частиною третьо ю статті 24, статтями 160, 167, частин ою першою статті 195, статтею 196, п унктом 3 частини першої статт і 198, пунктом 4 частини першої ст атті 202, частиною другою статт і 205, статтями 207, 212, 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_3, ОСОБА_2 на по станову Ялтинського міськог о суду Автономної Республік и Крим від 27.04.11 у справі № 2а-5028/11/0124 з адовольнити частково.

2. Постанову Ялтинсько го міського суду Автономної Республіки Крим від 27.04.11 у спра ві № 2а-5028/11/0124 скасувати.

3. Прийняти нову постан ову.

4. Позовні вимоги задов ольнити частково.

5. Визнати протиправним та скасувати пункти 1, 2, 3 рішення Ялтинської міської ради №62 ві д 25.07.2007 "Про передачу у власніст ь ОСОБА_5 земельної ділянк и загальною площею 0,0463 га, в том у числі ділянка №1 площею - 0,0333 га , ділянка №2 площею - 0,0130 га для б удування та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель і споруд (присад ибна ділянка) за адресою: АД РЕСА_3, на землях Ялтинської міської ради (існуючий житло вий будинок)" - в частині перед ачі у власність земельної ді лянки №1 площею 0,0333га з земель Я лтинської міської ради для б удування та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель.

6. В задоволенні решти позов них вимог відмовити.

Постанова набирає зак онної сили з моменту проголо шення згідно з частиною п' я тою статті 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

Постанову може бути оскар жено в порядку статті 212 Кодек су адміністративного судочи нства України, згідно з якою к асаційна скарга на судові рі шення подається безпосередн ьо до Вищого адміністративно го суду України протягом два дцяти днів після набрання за конної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складен ня постанови в повному обсяз і відповідно до статті 160 цьог о Кодексу - з дня складення пос танови в повному обсязі.

Повний текст судового рі шення виготовлений 15 серпня 2011 р.

Головуючий суддя підпис Г.П .Ілюхіна

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис А.С. Цикуренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Г.П.І люхіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17774073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5028/11/0124

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Постанова від 09.08.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні