ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 серпня 2011 р. 09:40 Справа №2а-6048/11/0170/12
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі Головуючого су дді Котаревої Г.М., при секрета рі судового засідання Лиган М.В.,
розглянувши адміністратив ну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Він ціта"
про стягнення 1756,47грн.
за участю :
представник позивача - ОСОБА_1, довіреність № 127/10-0 від 30.11.2010р.представник відповідач а- не з'явився
Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Сімферопол і АР Крим (далі - позивач) зве рнулась до Окружного адмініс тративного суду АРК з позово м до ТОВ «Фірма «Вінціта» (дал і - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 1756,47 грн .
Позовні вимоги мотивовані нормами Законів України, «Пр о державну податкову службу в Україні», «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», а також Податкового Коде ксу України.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час та місце розгляду був сповіщений належним чином. П роте відповідач заперечень п роти позову не надав, клопота ння про відкладення розгляду справи не надіслав, про причи ни неявки суд не повідомив.
Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, керуючись ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглядати справу у відсутн ості представників сторін.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Відповідно до пункту 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС Укр аїни визначено поняття суб' єктів владних повноважень, д о яких належать орган держав ної влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб' єкт, який здійснює владні упр авлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС Укр аїни визначено поняття спра ви адміністративної юрисдик ції, - переданий на вирішення а дміністративного суду публі чно-правовий спір, у якому хоч а б однією зі сторін є орган ви конавчої влади, орган місцев ого самоврядування, їхня пос адова чи службова особа або і нший суб'єкт, який здійснює вл адні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Оцінюючи правомірніс ть дій відповідача, суд під ч ас розгляду справи керувався положеннями нормативних акт ів у редакціях, що діяли на мо мент виникнення спірних прав овідносин.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 З акону України від 04.12.1990 року №509-Х ІІ «Про державну податкову с лужбу в Україні» державні по даткові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах вх одять до складу органів держ авної податкової служби і є о рганами виконавчої влади.
Основним завданням ор ганів державної податкової с лужби є здійснення контролю за додержанням податкового з аконодавства, правильністю о бчислення, повнотою і своєча сністю сплати до бюджетів, де ржавних цільових фондів пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), а також неподаткових доходів, установлених закон одавством (ст. 2 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про держа вну податкову службу в Украї ні»).
До функцій державних податкових інспекцій в райо нах, містах, без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відпо відно до ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» віднесено, зокре ма: здійснення контролю за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів; контрол ь своєчасності подання платн иками податків бухгалтерськ их звітів і балансів, податко вих декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язан их з обчисленням податків, ін ших платежів, а також перевір ка достовірності цих докумен тів щодо правильності визнач ення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів (п.п.1,3 ст.10).
Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.
Згідно з п.п. 20.1.18 ст. 20 Податков ого кодексу України, органи д ержавної податкової служби м ають право звертатися до суд у щодо стягнення коштів плат ника податків, який має подат ковий борг, з рахунків у банка х, обслуговуючих такого плат ника податків, на суму податк ового боргу або його частини .
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, є с уб' єктами владних повноваж ень.
Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова ін спекція в м. Сімферополі АР Кр им є органом виконавчої влад и та суб' єктом владних повн оважень.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.
Товариство з обмежен ою відповідальністю «Фірма « Вінціта» (ЄДРПОУ 22276470) 11.10.1994р. заре єстрована як юридична особа Виконавчим комітетом Сімфер опольскої міської ради АР Кр им, що підтверджується довід кою з ЄДРПОУ (а.с.11 ), Витягом з Є ДР (а.с. 10 ).
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «Фірма «Вінціта» є юридичною особою, яка зобов' язана виконувати обов' язки , покладені на неї законами у з в' язку зі здійсненням діяль ності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Позивач просить стягнути с уму податкового боргу 1075,42 грн. з податку на додану вартість , яка складається з самостійн о узгодженого відповідачем п одаткового зобов' язання, не сплаченого у встановлені те рміни.
Судом встановлено, що ТОВ «Ф ірма «Вінціта» самостійно з адекларовано податок на дода ну вартість згідно з наступн им:
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за липень місяц ь 2009р. № 183517 від 07.09.2009р. підприємств о задекларувало суму податку , яка складає 484,00грн., частково с плачено на суму 457,13грн. Заборго ваність, яка до теперішнього часу не сплачена складає 26,87 гр н. (а.с.14)
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за серпень міся ць 2009р. № 183726 від 07.09.2009р. (а.с. 16 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 162,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за вересень міс яць 2009р. № 213694 від 12.10.2009р. (а.с. 19 ) підпр иємство задекларувало суму п одатку, яка складає 95,00грн., яка до теперішнього часу не спла чена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за жовтень міся ць 2009р. № 243998 від 05.11.2009р. (а.с. 20 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 46,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за листопад міс яць 2009р. № 263821 від 11.12.2009р. (а.с. 22 ) підпр иємство задекларувало суму п одатку, яка складає 46,00грн., яка до теперішнього часу не спла чена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за грудень міся ць 2009р. № 293361 від 12.01.2010р. (а.с. 24 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 46,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за січень місяц ь 2010р. № 10687 від 11.02.2010р. (а.с. 36 ) підприє мство задекларувало суму под атку, яка складає 33,00грн., яка до теперішнього часу не сплаче на.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за лютий місяць 2010р. № 19534 від 10.03.2010р. (а.с. 38 ) підприєм ство задекларувало суму пода тку, яка складає 74,00грн., яка до теперішнього часу не сплачен а.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за березень міс яць 2010р. № 47266 від 14.04.2010р. (а.с. 45 ) підпр иємство задекларувало суму п одатку, яка складає 39,00грн., яка до теперішнього часу не спла чена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за квітень міся ць 2010р. № 77960 від 13.05.2010р. (а.с. 47 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 34,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за травень міся ць 2010р. № 85257 від 04.06.2010р. (а.с. 49 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 13,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за червень міся ць 2010р. № 121677 від 19.07.2010р. (а.с. 51 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 8,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за серпень міся ць 2010р. № 162767 від 23.09.2010р. (а.с. 53 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 1,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за жовтень міся ць 2010р. № 208685 від 08.11.2010р. (а.с. 57 ) підпри ємство задекларувало суму по датку, яка складає 24,00грн., яка д о теперішнього часу не сплач ена.
Відповідно податкової дек ларації з ПДВ за листопад міс яць 2010р. № 225585 від 15.12.2010р. (а.с. 59 ) підпр иємство задекларувало суму п одатку, яка складає 14,00грн., яка до теперішнього часу не спла чена.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникне ння спірних правовідносин) п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов' язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів); сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в'язкових платежів) у встанов лені законами терміни.
Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вар тість, надання податкової зв ітності встановлений Законо м України “Про податок на дод ану вартість” від 3 квітня 1997 ро ку N 168/97-ВР (що діяв на момент вин икнення спірних правовіднос ин).
Відповідно до абзацу 1 підпу нкту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України “Про податок на дода ну вартість” податковим пері одом є один календарний міся ць. Згідно з підпунктом 7.7.1 пунк ту 7.7 статті 7 зазначеного Зако ну сума податку, що підлягає с платі (перерахуванню) до бюдж ету або бюджетному відшкодув анню, визначається як різниц я між сумою податкового зобо в'язання звітного податковог о періоду та сумою податково го кредиту такого звітного п одаткового періоду. При пози тивному значенні суми, розра хованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підл ягає сплаті (перерахуванню) д о бюджету у строки, встановле ні законом для відповідного податкового періоду.
Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” (що діяв на момент виникн ення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового з обов'язання, яку зазначає у по датковій декларації.
Відповідно до п. 5.1. статті 5 За кону України “Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” (що діяв на момент виникне ння спірних правовідносин) п одаткове зобов'язання, самос тійно визначене платником по датків у податковій декларац ії, вважається узгодженим з д ня подання такої податкової декларації.
За таких обставин, податков е зобов'язання, самостійно ви значене відповідачем у подат ковій декларації, відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України №2181 є у згодженим.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 15.12.2009 р. проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача з питання своєчасності сплати податку на додану вар тість до бюджету, в ході якої в иявлені порушення пункту п.п . 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами”, а саме: несво єчасна сплата узгодженого по даткового зобов' язання з по датку на додану вартість:
за травень 2009р. - граничний строк сплати - 30.06.2009р., фактичн о сплачено - 29.09.2009р., кількість днів затримки - 91;
за червень 2009р. - граничний строк сплати - 30.07.2009р., фактичн о сплачено - 29.09.2009р., кількість днів затримки - 61;
за січень 2009р. - граничний с трок сплати - 02.03.2009р., фактично сплачено - 06.03.2009р., кількість д нів затримки - 4;
за липень 2009р. - граничний с трок сплати - 07.09.2009р., фактично сплачено - 29.09.2009р., кількість д нів затримки - 22.
Результати перевірки знай шли відображення в акті № 965/15-2/22 276470 від 15.12.2009 року (а.с. 32 ).
Акт перевірки отримано від повідачем, згідно поштового повідомлення 18.12.2009р. (а.с. 34 ).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0000251502/0 від 14.01.2010 року (а.с.26 ) про з астосування штрафних санкці й з податку на додану вартіст ь в сумі 47,01грн., податкове пові домлення-рішення №0000261502/0 від 14.01.20 10 року (а.с. 28 ) про застосування ш трафних санкцій з податку на додану вартість в сумі 16,20грн., податкове повідомлення-ріше ння №0000271502/0 від 14.01.2010 року (а.с. 30 ) про застосування штрафних санкц ій з податку на додану вартіс ть в сумі 10,34грн.
Зазначені податкові повід омлення-рішення, отримані ві дповідачем, згідно поштового повідомлення 25.01.2010р. (а.с. 31 ).
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 14.04.2010 р. проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача з питання своєчасності подання податкової звітност і, в ході якої виявлені поруше ння пункту п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” , а саме: несвоєчасне подання декларації з податку на дода ну вартість за липень 2009р., гран ичний строк подання якої - 20. 08.2009р., фактично подана - 07.09.2009р.
Результати перевірки знай шли відображення в акті № 4743/15-2/2 2276470 від 14.04.2010 року (а.с.42).
Акт перевірки відповідаче м не отримано, про що складено Акт про неможливість ознайо млення з актом перевірки про порушення податкового закон одавства № 2619/15-2 від 14.04.2010р. (а.с.41 ).
Також, актом перевірки дост овірності юридичної адреси № 1758/15-2 від 13.04.2010р. (а.с. 44 ) встановлен о, що ТОВ «Фірма «Вінціта» не з находиться за адресою реєстр ації.
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0005571502/0 від 14.01.2010 року (а.с. 40 ) про з астосування штрафних санкці й з податку на додану вартіст ь в сумі 170,00 грн.
Зазначене податкове повід омлення-рішення, не отримано відповідачем, про що складен о Акт про неможливість вруче ння податкового повідомленн я-рішення № 2742/15-2 від 15.04.2010р. (а.с. 41 ) .
Відповідно до Наказу ДПА України від 21.06.01р. № 253 «Про з атвердження Порядку направл ення органами державної пода ткової служби України податк ових повідомлень платникам п одатків та рішень про застос ування штрафних (фінансових) санкці» (який діяв на момент в иникнення спірних взаємовід носин), податкове повідомлен ня вважається надісланим (вр ученим) юридичній особі, як що його передано посадовій особі такої юридичної особ и під розписку або надіслано листом з повідомленням про в ручення.
Податкове повідомлен ня вважається надісланим (вр ученим) фізичній особі, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або її закон ному представникові чи надіс лано листом на її адресу за м ісцем проживання або останнь ого відомого місця її знаход ження з повідомленням про вр учення.
У даному випадку, пода ткове повідомлення-рішення № 0005571502/0 від 14.01.2010 року відповідачу н адіслано не було.
Враховуючи зазначене, сума 170 грн., яка вказана у зазначено му повідомленні-рішенні не м оже вважатися узгодженою у в становленому законом порядк у.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 03.11.2010 р. проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача з питання своєчасності подання податкової звітност і, в ході якої виявлені поруше ння пункту п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” , а саме: несвоєчасне подання декларації з податку на дода ну вартість за серпень 2010р., гра ничний строк подання якої - 20.09.2010р., фактично подана - 23.09.2010р.
Результати перевірки знай шли відображення в акті № 15851/15-2/ 22276470 від 03.11.2010 року (а.с.56 ).
Акт перевірки отримано від повідачем, про що свідчить пі дпис уповноваженої особи під приємства на акті.
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0018391502/0 від 03.11.2010 року (а.с. 55 ) про з астосування штрафних санкці й з податку на додану вартіст ь в сумі 170,00грн.
Зазначене податкове повід омлення-рішення отримано від повідачем, про що складено пі дпис уповноваженої особи під приємства на коринці повідом лення-рішення.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статт і 5 Закону №2181 передбачено, що п одаткове зобов'язання платни ка податків, нараховане конт ролюючим органом, зокрема, як що платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію, вважається у згодженим у день отримання п латником податків податково го повідомлення.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов'язання з податку на додан у вартість, відповідно до под аткових повідомлень рішень № 0000251502/0 від 14.01.2010 року на суму 47,01грн., №0000261502/0 від 14.01.2010 року на суму 16,20грн ., №0000271502/0 від 14.01.2010 на суму 10,34грн., №001839 1502/0 від 03.11.2010 року на суму 170,00грн.
Таким чином, сума заборгова ності відповідача з податку на додану вартість, яка є узго дженою у встановленому закон ом порядку та підлягає стягн енню, у цілому складає 905,42грн.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 18.10.2010 р. проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача з питання своєчасності подання податкового розраху нку з податку на землю, в ході якої виявлені порушення ст. 14, 15 Закону України “Про плату з а землю» а саме: несвоєчасне подання розрахунку з податку на землю за 2010р., граничний стр ок подання якої - до 01.02.2010р., фак тично подана - 26.08.2010р.
Результати перевірки знай шли відображення в акті № 14751/15-3/ 22276470 від 18.10.2010 року (а.с. 62 ).
Акт перевірки отримано від повідачем, згідно поштового повідомлення 20.10.2009р. (а.с. 63 ).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0011441503/0 від 29.10.2010 року (а.с.61 ) про з астосування штрафних санкці й з податку на землю в сумі 170,00г рн.
Зазначене податкове повід омлення-рішення отримано від повідачем, про що складено пі дпис уповноваженої особи під приємства на коринці повідом лення-рішення.
Сума, яка вказана у зазначен ому повідомленні-рішенні час тково сплачена відповідачем у сумі 91,82грн., заборгованість, яка до теперішнього часу не с плачена складає 78,18грн.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 28.10.2010 р. проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача з питання своєчасності сплати до бюджету земельног о податку, в ході якої виявлен і порушення п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону № 2181 а саме: несвоєчасна сплата до бюджету податкового зобо в'язання з податку на землю, г раничний строк сплати якого - 30.09.2010р., фактично сплачено - 14.10.2010р., кількість днів затримк и - 14 днів.
Результати перевірки знай шли відображення в акті № 15603/15-3/ 22276470 від 28.10.2010 року (а.с. 66 ).
Акт перевірки отримано від повідачем, згідно поштового повідомлення 01.11.2010р. (а.с. 67 ).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0011471503/0 від 04.11.2010 року (а.с. 64 ) про з астосування штрафних санкці й з податку на землю в сумі 1,80гр н.
Зазначене податкове повід омлення-рішення отримано від повідачем, згідно поштового повідомлення 06.11.2010р. (а.с. 65 ).
Сума, яка вказана у зазначен ому повідомленні-рішенні час тково сплачена відповідачем у сумі 91,82грн., заборгованість, яка до теперішнього часу не с плачена складає 78,18грн.
Судом встановлено, що ТОВ «Ф ірма «Вінціта» самостійно з адекларовано податок на земл ю згідно з наступним:
Відповідно до розрахунку з емельного податку за 2010 рік № 15 3179 від 26.08.2010р. (а.с. 68 ) підприємство задекларувало суму податку, яка складає 290,12грн., до теперіш нього часу сума податку не сп лачена.
З метою погашення податков ої заборгованості ТОВ «Фірма «Вінціта» ДПІ в м.Сімферопол і АР Крим було здійснено низк у заходів, передбачених Зако ном України “Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що д іяв на момент виникнення спі рних правовідносин).
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що діяв на момент виникнення спірних правовід носин) у разі коли платник по датків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язанн я в установлені строки, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що 29.01.2009 року позивачем була склад ена перша податкова вимога № 1/431 на суму податкового боргу в ідповідача в розмірі 51,26 гриве нь (а.с.74 ).
Перша податкова вимога отр имана відповідачем, про що св ідчить підпис уповноваженої особи підприємства на корин ці зазначеної вимоги.
Судом встановлено, що 25.05.2009 ро ку позивачем була складена д руга податкова вимога № 2/1737, в я кій було вказано, що сума пода ткового боргу відповідача ст ановить 725,08 гривень. (а.с.75).
Друга податкова вимога отр имана відповідачем, про що св ідчить підпис уповноваженої особи підприємства на корин ці зазначеної вимоги.
На час розгляду справи у суд у відсутні відомості щодо ос карження відповідачем зазна чених податкових вимог у вст ановленому діючим законодав ством порядку.
Суд зазначає, що Рішенням пр о стягнення коштів та продаж інших активів платника пода тків в рахунок погашення йог о податкового боргу № 277/24-1 від 30.07.2009 року відповідно до Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (що ді яв на момент виникнення спір них правовідносин) позивач в ирішив здійснити стягнення к оштів та продаж інших активі в, що перебувають у власності (повному господарському від анні) платника податків ТОВ «Фірма «Вінціта», а також тих активів, права власності на я кі він набуде у майбутньому, в рахунок погашення узгоджено ї суми податкового боргу цьо го платника податків.
У зв' язку з викладеним суд приходить до висновку, що мат еріалами справи підтверджен о застосування позивачем зах одів досудового стягнення су м податкового боргу, передба чених статтею 6 Закону №2181.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим 14.12.2010 р. проведено невиїзну док ументальну перевірку відпов ідача з питання своєчасності сплати до бюджету земельног о податку, в ході якої виявлен і порушення п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону № 2181 а саме: несвоєчасна сплата до бюджету податкового зобо в'язання з податку на землю, г раничний строк сплати якого - 01.11.2010р., фактично сплачено - 02.11.2010р., кількість днів затримк и - 1 день.
Результати перевірки знай шли відображення в акті № 19983/15-3/ 22276470 від 14.12.2010 року (а.с. 71).
Акт перевірки отримано від повідачем, згідно поштового повідомлення 15.12.2010р. (а.с.72 ).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0013941503/0 від 24.12.2010 року (а.с. 69 ) про з астосування штрафних санкці й з податку на землю в сумі 20,81г рн.
Зазначене податкове повід омлення-рішення отримано від повідачем, згідно поштового повідомлення 28.12.2010р.
На час виникнення спірних п равовідносин набрав чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) , який згідно з п.1.1 ст. 1 регулює в ідносини, що виникають у сфер і справляння податків і збор ів, зокрема, визначає вичерпн ий перелік податків та зборі в, що справляються в Україні, т а порядок їх адміністрування , платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.
Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу Україн и грошове зобов' язання плат ника податку набуває статусу податкового боргу з моменту його узгодження та несплати у порядку, визначеному Подат ковим кодексом України.
Отже, відповідно до п. 14.1.175 ст. 1 4 Податкового кодексу Україн и, сума зі сплати штрафних сан кцій згідно повідомлення-ріш ення №0013941503/0 від 24.12.2010 є податкови м боргом.
Відповідно до пп. 14.1.39 ПК Украї ни грошове зобов'язання плат ника податків - це сума кошт ів, яку платник податків пови нен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'я зання та/або штрафну (фінансо ву) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у с фері зовнішньоекономічної д іяльності.
В свою чергу штрафна санкці я (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксовано ї суми та/або відсотків, що спр авляється з платника податкі в у зв'язку з порушенням ним ви мог податкового законодавст ва та іншого законодавства, к онтроль за дотриманням яких покладено на контролюючі орг ани, а також штрафні санкції з а порушення у сфері зовнішнь оекономічної діяльності (пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Таким чином, сума заборгова ності зі сплати штрафних (фін ансових) санкцій, що справляє ться у зв'язку з порушенням ви мог іншого законодавства, ко нтроль за дотриманням яких п окладено на контролюючі орга ни (у тому числі за порушення в имог Закону №265 та Закону №98) ві дноситься до категорії “грош ове зобов' язання платника п одатків”у розумінні ПК Украї ни.
Податковий борг виник післ я набрання чинності Податков им кодексом України, підляга є стягненню відповідно до но рм Податкового кодексу Украї ни.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право в тому числ і стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або п одаткового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановл ених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового к одексу України орган державн ої податкової служби здійсню є за платника податків і на ко ристь держави заходи щодо по гашення податкового боргу та кого платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 П одаткового кодексу України стягнення коштів та продаж м айна платника податків прова дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 П одаткового кодексу України, тобто з урахуванням змісту п оняття “податковий борг”, вс тановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податко вого кодексу України, податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків на сум у податкового боргу.
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов' язання та по винна містити вказану в п. 59.3 ст . 59 Податкового кодексу Україн и інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення - рішенн я згідно з п. 59.4. ст. 59 Податковог о кодексу України.
З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:
- після надіслання под аткової вимоги на податковий борг із зазначенням конкрет ного розміру податкового бор гу;
- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.
При цьому відповідно до ст.с т. 59, 95, 14 Податкового кодексу Укр аїни податкова вимога надсил ається органом державної под аткової служби платнику пода тків щодо погашення податков ого боргу за кожний конкретн ий період за кожних конкретн их підстав (наприклад, на підс таві кожної податкової декла рації або на підставі кожног о податкового повідомлення-р ішення). Так, відповідно до п.п . 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодек су України податкова вимога - письмова вимога органу держ авної податкової служби до п латника податків щодо погаше ння суми податкового боргу. В ідповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Под аткового кодексу України под атковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгодженого платником податків або узго дженого в порядку оскарження , але не сплаченого у встановл ений цим Кодексом строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 По даткового кодексу України гр ошове зобов' язання платник а податків - це сума коштів, я ку платник податків повинен сплатити до відповідного бюд жету як податкове зобов' яза ння та/або штрафну (фінансову ) санкцію, а також санкції за п орушення законодавства у сфе рі зовнішньоекономічної дія льності.
Норма п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону Укр аїни № 2181 від 21.12.2000 р. “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми і державними цільовими фо ндами”, яка встановлювала, що у разі коли у платника податк ів, якому було надіслано перш у податкову вимогу, виникає н овий податковий борг, друга п одаткова вимога має містити суму консолідованого боргу, при цьому окрема податкова в имога щодо такого нового под аткового боргу не виставляєт ься, втратила чинність з 01.01.11 р. у зв' язку із набранням чинн ості Податковим кодексом Укр аїни, у якому подібна норма ві дсутня.
Норма п. 59.5 ст. 59 Податкового к одексу України стосується ви падків самостійного погашен ня податкового боргу платник ом податків.
Норма п. 60.6 ст. 60 Податкового к одексу України стосується ви падків збільшення податково го боргу внаслідок адміністр ативного оскарження.
Порядок направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових вимог платникам податків, затверд жений Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 3 липня 2001 р. № 266, зареєстров аний в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 р. за № 595/5786, згі дно з п. 4.6. якого окрема податко ва вимога щодо нового податк ового боргу не формується, з ч асу набрання чинності Податк овим кодексом України не діє .
У Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби податкових вимог платни кам податків, затвердженому Наказом Державної податково ї адміністрації України 24.12.2010 N 1037, зареєстрованому в Міністе рстві юстиції України 30 грудн я 2010 р. за N 1432/18727, який діє з часу наб рання чинності Податковим ко дексом України, відповідна н орма щодо неформування та не направлення окремої вимоги н а новий борг відсутня.
В адміністративному позов і Державної податкової інспе кції в м.Сімферополі вказано про наявність у відповідача податкового боргу зі сплати штрафних санкцій з земельно го податку сумі 20,81грн., але док азів направлення податкових вимог, які містять відомості , передбачені ч. 2 п. 59.3 ст. 59 Податк ового кодексу України, відпо відачу на зазначену суму под аткового боргу позивачем до матеріалів адміністративно ї справи не надано.
Таким чином, врегулювання с пірних відносин в частині пр ава позивача на звернення до суду із позовними вимогами п ро стягнення податкового бор гу повинно відбуватись за ви могами чинного Податкового к одексу України, а саме з ураху ванням п. 95.2 ст. 95 Податкового ко дексу України, згідно якого д ля виникнення права на стягн ення податкового боргу, необ хідно настання двох подій, а с аме:
- направлення платнику пода тків податкової вимоги про п огашення податкового боргу п о кожному виду податку, по кож ному податковому періоду окр емо;
- сплив терміну 60 днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.
Проте позивачем до матеріа лів адміністративного позов у не надано доказів формуван ня та направлення таких пода ткових вимог.
Таким чином, не підляг ають задоволенню позовні вим оги, щодо стягнення з відпові дача штрафних санкцій,згідно повідомлення-рішення №0013941503/0 в ід 24.12.2010 у сумі 20,81 грн.
З огляду на викладене , суд дійшов висновку, що позо вні вимоги ДПІ у м. Сімферопол і підлягають частковому задо воленню.
В судовому засіданні 04.08.2011р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Від повідно до ст.160 КАС України по вний текст постанови виготов лено 09.08.2011р.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити част ково.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ф ірма «Вінціта» (ЄДРПОУ 22276470) заб оргованість з податку на дод ану вартість та штрафних сан кцій - код платежу 3014010100 (р/р 31114029700002 в Державного Бюджету м. С імферополь, ГУ ДКУ в АРК, ЕДРПО У 34740405, МФО 824026) у сумі 905,42грн.
3. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ф ірма «Вінціта» (ЄДРПОУ 22276470) заб оргованість з земельного под атку з юридичних осіб та штра фних санкцій - код платежу 5213050103 (р/р 33219811700005 до Місцевого бюд жету Центрального району м. С імферополь, ГУ ДКУ в АРК, ЕДРПО У 34740405, МФО 824026) у сумі 660,24грн.
4. У іншій частини позовних в имог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ко тарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2011 |
Оприлюднено | 23.08.2011 |
Номер документу | 17774236 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні