Категорія №10.3.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 серпня 2011 року Справа № 2а-6261/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого - судді Сверг ун І.О.,
при секретарі - Липовій К.С .,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 10.06.2011 № 03-06/1070),
представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність ві д 03.08.2011 б/н),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Приватного пі дприємства «Лисспецбудмонт аж» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені за незайняті робочі м ісця інвалідами у 2010 році в сум і 27441,22 грн.,
ВСТАНОВИВ:
20 липня 2011 року Луганське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулося до Луганського окружн ого адміністративного суду з позовом до Приватного підпр иємства «Лисспецбудмонтаж» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені за незайняті робочі міс ця інвалідами у 2010 році в розмі рі 26673,22 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 768 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на те , що згідно із ст. 19 Закону Украї ни від 21 березня 1991 року № 875-XII «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (ч. 3 ст. 19 Закону України від 21 б ерезня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»).
В порушення вимог ст. 19 Закон у України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» на підприємстві відповід ача в 2010 році працювало 2 інвалі ди при нормативі 4 робочих міс ця для працевлаштування інва лідів. Таким чином, відповіда ч до 15.04.2011 повинен був самостійн о сплатити адміністративно-г осподарські санкції у розмір і 26673,22 грн. за 2 робочі місця, приз начені для працевлаштування інвалідів і не зайняті інвал ідами. Оскільки сума адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений законом с трок відповідачем не сплачен а, позивач просить стягнути ї ї з відповідача разом із нара хованою пенею в сумі 768 грн. за п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зовних вимог заперечував, по силаючись на наступне. Відпо відач згідно поданої державн ої звітності «Звіт про зайня тість та працевлаштування ін валідів» за 2010 рік повинен був створити у 2010 році 4 робочих мі сця для працевлаштування інв алідів, а фактично на підприє мстві було працевлаштовано т ільки 2 інваліди. Протягом 2010 ро ку відповідачем до центру за йнятості подавалися звіти за формою 3-ПН, в яких він інформу вав центр зайнятості про ная вність вільної вакансії слюс аря із складання металевих к онструкцій 4 розріду, проте жо дного разу центром зайнятост і будь-якої особи-інваліда дл я працевлаштування до відпов ідача не направлялося. Таким чином, відповідач виконав по кладений на нього обов' язок щодо інформування центру за йнятості про наявність вакан сій для працевлаштування інв аліда, що виключає обов' язо к по сплаті адміністративно- господарських санкцій. Обов' язок підприємства зі створен ня робочих місць для інвалід ів не супроводжується його о бов' язком займатись пошуко м інвалідів для працевлаштув ання. Тому відповідач просит ь відмовити в задоволенні по зову.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приход ить до наступного.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 р оку № 1434 Фонд є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Міністерства п раці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.
Право відділень Фонду на зв ернення до суду у відповідни х відносинах визначено в зак онодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»).
З огляду на викладене та від повідно до п. 1 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 1 ст. 17 К одексу адміністративного су дочинства України справи за позовами суб' єктів владних повноважень - відділень Фонд у до роботодавців про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені за кож не робоче місце призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте ним, є адміністр ативними.
Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України від 21 березня 1991 ро ку № 875-XII «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»:
- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.
Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.
Аналіз зазначених положен ь Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» дає підстави для ви сновку про те, що обов' язки р оботодавців стосовно забезп ечення прав інвалідів на пра цевлаштування полягають у:
а) виділенні та створенні ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;
б) створенні для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації;
в) забезпеченні інших соціа льно-економічних гарантії, п ередбачених чинним законода вством;
г) наданні державній службі зайнятості інформації, необ хідної для організації праце влаштування інвалідів;
д) звітуванні Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року № 875-XII «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним статтею 19 цього Закону, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, на яких працює від 8 до 15 осі б, розмір адміністративно-го сподарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом, визначаєтьс я в розмірі половини середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , в установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк (ч. 2 ст. 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»).
Судом установлено, що згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 010 рік Форми 10-ПІ, складеного ві дповідачем, середньообліков а чисельність штатних праців ників облікового складу стан овила 112 осіб, кількість інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до вимог ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» становить 4 особи. Фактич но протягом року на підприєм стві працювало 2 інваліди (арк . справи 7).
Згідно листа Лисичанськог о міського центру зайнятості від 09.06.2011 № 8/07-1154 ПП «Лисспецбудмо нтаж» (код ЄДРПОУ 34403808) у 2010 році н адавало інформацію про наявн ість вакансій для осіб з обме женими можливостями за січен ь - листопад - 1 вакансія (ар к. справи 6).
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач протягом 2010 року подавав звіти за формо ю 3-ПН в міський центр зайнятос ті про наявність вільних (вак антних) місць для працевлашт ування інвалідів: станом на 28. 01.2010 про наявність 1 вакансії дл я працевлаштування інваліда , 28.02.2010 - 1 вакансія, 28.03.2010 - 1 вакан сія, 28.04.2010 - 1 вакансія, 28.05.2010 - 1 ва кансія, 28.06.2010 - 1 вакансія, 28.07.2010 - 1 вакансія, 28.08.2010 - 1 вакансія, 28.09.2 010 - 1 вакансія, 28.10.2010 - 1 вакансія , 28.11.2010 - 1 вакансія (арк. справи 30- 40).
Крім того, відповідачем над ано суду копію звіту про наяв ність вакансій станом на 28.12.2010, в якому зазначено також про н аявність одного вакантного м ісця для працевлаштування ін валіда (арк. справи 41). Однак, вк азаний звіт суд не бере до ува ги, оскільки відповідачем не надано доказів, які б підтвер джували факт подання вказано го звіту до центру зайнятост і, на самому звіті відсутні ві дмітки про прийняття звіту ц ентром зайнятості, також вищ евказаним листом Лисичанськ ого міського центру зайнятос ті від 09.06.2011 № 8/07-1154 підтверджуєть ся, що відповідачем подавали ся звіти лише за січень - лис топад 2010 року.
Таким чином, протягом січня - листопада 2010 року відповід ач надавав звіти, в яких не в п овному обсязі зазначав кільк ість вакансій для працевлашт ування інвалідів (одну заміс ть двох), тобто фактично не вик онував належним чином обов' язок подання звітності про н аявних вакантних робочих міс ць, передбачений п. 4 ст. 20 Закон у України «Про зайнятість на селення».
Отже, суд вважає встановлен им факт невиконання роботода вцем заходів щодо інформуван ня про наявність вакансій дл я працевлаштування інваліді в органів працевлаштування.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито всіх н алежних заходів для виконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.
За розрахунком позивача (ар к. справи 8) відповідач повинен був працевлаштувати у 2010 році 4 інвалідів (4% норматив при сер едньообліковій кількості шт атних працівників обліковог о складу, - 112 осіб), фактично п рацевлаштовано 2 інваліда, то му підприємство відповідача мало перерахувати адміністр ативно-господарські санкції за нестворені робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів за 2010 рік в сумі 26673,22 грн. (2 неза йняті інвалідами робочі місц я х 13336,61 грн. - середня заробітн а плата штатного працівника) .
У відповідності з Порядком нарахування пені та її сплат и, затвердженим наказом Міні стерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року № 223 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції Україн и 30 травня 2007 року за № 552/13819, за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій на 96 календарних днів ві дповідачу нарахована пеня в сумі 768 грн. Розмір нараховано ї пені відповідає вимогам ча стини 2 статті 20 Закону Україн и від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні».
Враховуючи викладене, суд д ійшов до висновку про обґрун тованість позовних вимог щод о стягнення з відповідача ад міністративно-господарськи х санкцій у розмірі 26673,22 грн. за невиконання у 2010 році нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів та 768 грн. пені за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Приватного пі дприємства «Лисспецбудмонт аж» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені за незайняті робочі м ісця інвалідами у 2010 році в сум і 27441,22 грн. задовольнити в повно му обсязі.
Стягнути з Приватног о підприємства «Лисспецбудм онтаж» (код ЄДРПОУ 34403808) на корис ть Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (91055, м. Лугансь к, вул. Володарського, буд. 59, р/р 31218230700006 в ГУ ДКУ у Луганській обл асті, МФО 804013, код 24046582, код платежу 50070000) адміністративно-господа рські санкції за невиконання у 2010 році нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі 26673,22 грн. (двадц ять шість тисяч шістсот сімд есят три грн. 22 коп.) та пеню в су мі 768,00 грн. (сімсот шістдесят ві сім грн. 00 коп.).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Луганський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння апеляційної скарги протя гом десяти днів з дня проголо шення постанови з одночасним поданням її копії до суду апе ляційної інстанції. У разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 К одексу адміністративного су дочинства України, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.
Постанову складено в повно му обсязі 18 серпня 2011 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17774333 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні