Головуючий у 1 інстанції - Свергун І.О.
Суддя-доповідач - Попов В .В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2011 року < > сп рава № 2а-6261/11/1270
приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Попова В .В.
суддів Лях О.П. , Горбенко К .П.
при секретарі - Турко І.Б.
за участю сторін - від відп овідача: Нескородов А.М.- д иректор, представник відпові дача - Ковальчук І.М.
розглянувши у відкри тому судовому засіданні апел яційну скаргу Приватного під приємства "Лисспецбудмонтаж " на постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 15 серпня 2011 р. у справі № 2а-6261/11/1270 за позовом Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Приватного підприємст ва "Лисспецбудмонтаж" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені за незайняті робочі місця інва лідами у 2010 році в сумі 27441,22 грн, -
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 15 серпня 2011 р. у справі № 2а-6261/11/1270 адміністративний позо в Луганського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватного підприємства «Лисспецбудмо нтаж» про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за незайняті робоч і місця інвалідами у 2010 році в с умі 27441,22 грн. , задоволено в повн ому обсязі.
Постановлено стягнути з Пр иватного підприємства «Лисс пецбудмонтаж» (код ЄДРПОУ 34403808 ) на користь Луганського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів (91055, м . Луганськ, вул. Володарського , буд. 59, р/р 31218230700006 в ГУ ДКУ у Луганс ькій області, МФО 804013, код 24046582, код платежу 50070000) адміністративно -господарські санкції за нев иконання у 2010 році нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі 26673,22 грн. (двадцять шість тисяч шіс тсот сімдесят три грн. 22 коп.) та пеню в сумі 768,00 грн. (сімсот шіст десят вісім грн. 00 коп.).
Не погодившись з судовим рі шенням, відповідач подав апе ляційну скаргу, яку обґрунто вує неправильним застосуван ням судом норм матеріального права і просить постанову су ду скасувати та постановити нову, якою в задоволенні позо вних вимог відмовити в повно му обсязі.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, вважає, що апеля ційна скарга підлягає частко вому задоволенню, а постанов у суду першої інстанції необ хідно змінити з наступних пі дстав.
Судами першої та апеляційн ої інстанції встановлені нас тупні обставини.
Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України від 21 березня 1991 ро ку № 875-XII «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»:
- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.
Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.
Аналіз зазначених положен ь Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» дає підстави для ви сновку про те, що обов' язки р оботодавців стосовно забезп ечення прав інвалідів на пра цевлаштування полягають у:
а) виділенні та створенні ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;
б) створенні для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації;
в) забезпеченні інших соціа льно-економічних гарантії, п ередбачених чинним законода вством;
г) наданні державній службі зайнятості інформації, необ хідної для організації праце влаштування інвалідів;
д) звітуванні Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року № 875-XII «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним статтею 19 цього Закону, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, на яких працює від 8 до 15 осі б, розмір адміністративно-го сподарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом, визначаєтьс я в розмірі половини середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , в установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк (ч. 2 ст. 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»).
Судами встановлено, що згід но звіту про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2010 рік Форми 10-ПІ, складеного ві дповідачем, середньообліков а чисельність штатних праців ників облікового складу стан овила 112 осіб, кількість інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до вимог ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» становить 4 особи. Фактич но протягом року на підприєм стві працювало 2 інваліди (арк . справи 7).
Згідно листа Лисичанськог о міського центру зайнятості від 09.06.2011 № 8/07-1154 ПП «Лисспецбудмо нтаж» (код ЄДРПОУ 34403808) у 2010 році н адавало інформацію про наявн ість вакансій для осіб з обме женими можливостями за січен ь - листопад - 1 вакансія (ар к. справи 6).
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач протягом 2010 року подавав звіти за формо ю 3-ПН в міський центр зайнятос ті про наявність вільних (вак антних) місць для працевлашт ування інвалідів: станом на 28. 01.2010 про наявність 1 вакансії дл я працевлаштування інваліда , 28.02.2010 - 1 вакансія, 28.03.2010 - 1 вакан сія, 28.04.2010 - 1 вакансія, 28.05.2010 - 1 ва кансія, 28.06.2010 - 1 вакансія, 28.07.2010 - 1 вакансія, 28.08.2010 - 1 вакансія, 28.09.2 010 - 1 вакансія, 28.10.2010 - 1 вакансія , 28.11.2010 - 1 вакансія (арк. справи 30- 40).
Таким чином, протягом січня - листопада 2010 року відповід ач надавав звіти, в яких не в п овному обсязі зазначав кільк ість вакансій для працевлашт ування інвалідів (одну заміс ть двох), тобто фактично не вик онував належним чином обов' язок подання звітності про н аявних вакантних робочих міс ць, передбачений п. 4 ст. 20 Закон у України «Про зайнятість на селення».
Отже, суд вважає встановлен им факт невиконання роботода вцем заходів щодо інформуван ня про наявність вакансій дл я працевлаштування інваліді в органів працевлаштування.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що відп овідачем не було вжито всіх н алежних заходів для виконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.
За розрахунком позивача (ар к. справи 8) відповідач повинен був працевлаштувати у 2010 році 4 інвалідів (4% норматив при сер едньообліковій кількості шт атних працівників обліковог о складу, - 112 осіб), фактично п рацевлаштовано 2 інваліда, то му підприємство відповідача мало перерахувати адміністр ативно-господарські санкції за нестворені робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів за 2010 рік в сумі 26673,22 грн. (2 неза йняті інвалідами робочі місц я х 13336,61 грн. - середня заробітн а плата штатного працівника) .
За цим-же розрахунком позив ача, у відповідності з Порядк ом нарахування пені та її спл ати, затвердженим наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 15 трав ня 2007 року № 223 та зареєстровани м в Міністерстві юстиції Укр аїни 30 травня 2007 року за № 552/13819, за порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій на 96 календарних дн ів відповідачу нарахована пе ня в сумі 768 грн.
Проте колегія суддів не мож е погодитися вказаним розрах унком з наступних обставин:
Відповідач протягом 2010 року подавав звіти за формою 3-ПН в міський центр зайнятості пр о наявність вільних (вакантн их) місць для працевлаштуван ня інвалідів, тобто про наявн ість 1 вакансії для працевлаш тування інваліда, а позиваче м були невірно зазначені вих ідні данні для розрахунку ад міністративно-господарськи х санкцій, та пені, та невірно був проведений розрахунок ви ходячи з двох незайнятих інв алідами робочих місць, а не од ного. При цьому колегія судді в враховує, що випадків відмо ви у працевлаштуванні інвалі да з боку відповідача не було .
За таких обставин колегія с уддів приходить до висновків , що розмір адміністративно-г осподарських санкцій повине н становити 13336 грн. 61 коп. , а розм ір пені - 384 грн.
Виходячи з вищевикладеног о, з врахуванням приписів час тини 1 статті 201 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів дійшла д о висновку про те, що судом пер шої інстанції правильно по с уті вирішена справа, але з пом илковим застосуванням норм м атеріального права, що обумо влює зміну постанови суду пе ршої інстанції.
Керуючись статтями 160, 167, 184, 195, 196, 198, 201, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Приватн ого підприємства "Лисспецбуд монтаж" - задовольнити час тково.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 15 серпня 2011 р. у справі № 2а-6261/11/1270 - змінити.
В абзаці 2 резолютивної част ини постанови Луганського ок ружного адміністративного с уду від 15 серпня 2011 р. у справі № 2а-6261/11/1270 замість слів «у розмір і 26673,22 грн. (двадцять шість тисяч шістсот сімдесят три грн. 22 ко п.) та пеню в сумі 768,00 грн. (сімсот шістдесят вісім грн. 00 коп.)» з азначити «у розмірі 13336 грн. 61 ко п. та пеню в сумі 384 грн.»
В іншій частині постанову Л уганського окружного адміні стративного суду від 15 серпня 2011 р. у справі № 2а-6261/11/1270 за позово м Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Приватно го підприємства "Лисспецбудм онтаж" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені - залишити без змін .
Постанова набирає за конної сили з моменту прогол ошення та може бути оскаржен а безпосередньо до Вищого ад міністративного суду Україн и протягом двадцяти днів піс ля набрання законної сили су довим рішенням суду апеляцій ної інстанції.
Ухвала в повному обс язі складена та підписана ко легією суддів 21.10.2011 року.
Колегія суддів : В.В. Попов О.П.Лях
К.П. Горбенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2011 |
Оприлюднено | 11.04.2012 |
Номер документу | 22423425 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні