Рішення
від 29.06.2011 по справі 59/58
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 59/58 29.06.11

За позовом Львівс ького обласного територіаль ного відділення Антимонопол ьного

комітету України

До Товариства з об меженою відповідальністю "Ек ологія - Дніпро 2004"

Про стягнення 29 850,00 грн.

Суддя Картавцева Ю.В .

Представники:

від позивача ОСОБА_1. - представник (дов. № 13/08-1460 від 21.09.2010 р.)

від відповідача Мамул а І.М. - директор (Рішення засн овника від 30.04.10 р.)

СУТЬ СПОРУ:

Львівське обласне територ іальне відділення Антимоноп ольного комітету України зве рнулось до господарського су ду м. Києва з позовом до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Екологія - Дніпро 2004" про стягнення з відповідача до д ержавного бюджету штрафу в р озмірі 15 000 грн. та пеню в розмір і 14 850 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що позивач вчасно не сп латив накладеного на нього ш трафу у розмірі 15 000,00 грн. відпов ідно до рішення адміністрати вної колегії ЛОТВ АМК Україн и від 21.10.2010 р № 81.

Ухвалою господарського су ду м. Києва від 30.05.2011 р. порушено п ровадження у справі №59/58 та при значено до розгляду на 15.06.2011 р.

Представник відповідача в судове засідання 15.06.2011 р. не з'яв ився, про поважні причини нея вки суд не повідомив, вимоги у хвали суду не виконав.

Відповідно до поштового по відомлення № 0103014189452 ухвала, наді слана відповідачу за адресою м. Київ, вул. В. Василевської, 17, о ф. 616, не вручена, оскільки відпо відач за зазначеною адресою не проживає (вибув).

15.06.2011 р. відділом діловодства суду отримано від представн ика позивача письмові поясне ння та додаткові документи, з яких вбачається, що юридична адреса відповідача - м. Київ, в ул. В. Василевської, 7, а фактичн а адреса - м. Київ, вул. Кудрявсь кий узвіз, 3-а, оф. 1.

За таких обставин, а саме у з в' язку з нез' явленням в су дове засідання представника відповідача, з метою належно го повідомлення відповідача за фактичною та юридичною ад ресою, розгляд справи відкла дено на 29.06.11 р., про що 15.06.2011 р. винес ено відповідну ухвалу.

29.06.11р. відділом діловодства с уду отримано від представник а позивача додаткові докумен ти.

В судовому засіданні 29.06.11 р. п редставник позивача підтрим ав вимоги, викладені в позовн ій заяві та просить суд стягн ути з відповідача до державн ого бюджету суму штрафу та пе ні.

В судовому засіданні предс тавник 29.06.11 р. відповідача нада в пояснення на позовну заяву відповідно до яких, позов виз нає повністю. Також, подав пис ьмове клопотання відповідно до якого просить розстрочит и виконання рішення, стосовн о сплати штрафу та пені, на шіс ть місяців у зв' язку із скру тним фінансовим становищем.

В судовому засіданні 29.06.11 р. о голошено вступну та резолюти вну частини рішення.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, об' єктивно оцінивши док ази, які мають значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, господарський су д міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням адміністрат ивної колегії Львівського об ласного територіального від ділення Антимонопольного ко мітету України від 21.10.2010 № 81 вста новлено, що Товариство з обме женою відповідальністю "Екол огія-Дніпро 2004" та Товариство з обмеженою відповідальністю «Технопластбуд»під час учас ті у торгах на капітальне буд івництво підвідного газопро воду високого тиску до села Я вора та капітальне будівницт во газопроводу середнього ти ску до сіл Явірської сільськ ої ради (сіл Явора, Мала Волося нка та Стоділки) вчинили анти конкурентні узгоджені дії, я кі стосуються спотворення ре зультату тендеру, що розгляд ається як порушення законода вства про захист економічної конкуренції, яке передбачен е пунктом 4 частини 2 статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону Укра їни «Про захист економічної конкуренції».

У зв' язку із вказаним пору шенням відповідача, рішенням Адміністративної колегії Ль вівського обласного територ іального відділення Антимон опольного комітету України № 81 від 21.10.2010 року було накладено ш траф на Товариство з обмежен ою відповідальністю "Екологі я-Дніпро 2004" у розмірі 15 000, 00 грн.

25.10.2010 року відповідач отримав Рішення № 81 та повідомлення Л ОТВ АМК України від 21.10.2010р. Факт отримання відповідачем вище вказаного рішення підтвердж ується повідомленням про вру чення поштового відправленн я (рекомендоване) Українсько го державного підприємства п оштового зв'язку «Укрпошта»№ 02952028.

Однак, відповідачем сума шт рафу сплачена не була, у зв' я зку із чим позивач звернувся до господарського суду міст а Києва з вимогою про стягнен ня суми штрафу з Товариства з обмеженою відповідальністю "Екологія-Дніпро 2004".

Проаналізувавши матеріал и справи та пояснення предст авників сторін, суд приходит ь до висновку про те, що позовн і вимоги підлягають до задов олення з огляду на таке.

Відповідно до ст. 238 ГК Украї ни, за порушення встановлени х законодавчими актами прави л здійснення господарської д іяльності до суб'єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.

Статтею 239 ГК України встано влено, що органи державної вл ади та органи місцевого само врядування відповідно до сво їх повноважень та у порядку, в становленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів г осподарювання такі адмініст ративно-господарські санкці ї: вилучення прибутку (доходу ); адміністративно-господарс ький штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежів); засто сування антидемпінгових зах одів; припинення експортно-і мпортних операцій; застосува ння індивідуального режиму л іцензування; зупинення дії л іцензії (патенту) на здійснен ня суб'єктом господарювання певних видів господарської д іяльності; анулювання ліценз ії (патенту) на здійснення суб 'єктом господарювання окреми х видів господарської діяльн ості; обмеження або зупиненн я діяльності суб'єкта господ арювання; скасування державн ої реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання; інш і адміністративно-господарс ькі санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами .

Відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економіч ної конкуренції", рішення та р озпорядження органів Антимо нопольного комітету України , голів його територіальних в ідділень є обов'язковими до в иконання.

Згідно ч. 3 ст. 56 зазначеного З акону особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Ант имонопольного комітету Укра їни, сплачує його у двомісячн ий строк з дня одержання ріше ння про накладення штрафу.

Кінцевий термін сплати від повідачем штрафу є 27.12.10 р.

Згідно п. 8 ст. 56 цього ж Закону , протягом п' яти днів з дня сп лати штрафу суб' єкт господа рювання зобов' язаний надіс лати відповідно до Антимоноп ольного комітету України або його територіального відділ ення документи, що підтвердж ують сплату штрафу.

Частина 1 ст. 33 ГПК України пе редбачає, що кожна сторона по винна довести ті обставини, н а які вона посилається як на п ідставу своїх вимог і запере чень.

Станом на день розгляду спо ру штраф відповідачем не спл ачений, доказів зворотнього суду не надано.

Таким чином відповідач, всу переч вимогам ч. 2 ст. 56 Закону У країни “Про захист економічн ої конкуренції”, ухилився ві д виплати у встановлений Зак оном термін накладеного на н ього позивачем штрафу.

Враховуюче викладене, суд в важає позовні вимоги щодо ст ягнення з відповідача штрафу у розмірі 15 000, 00 грн. обґрунтова ними, законними та такими, що п ідлягають задоволенню у повн ому обсязі.

Крім того, позивач нарахову є відповідачеві пеню у розмі рі 14 850 грн. за період з 28.12.2010 року п о 03.03.2011 року.

Господарські санкції у виг ляді грошової суми (неустойк а, штраф, пеня), яку учасник гос подарських відносин зобов' язаний сплатити у разі поруш ення ним правил здійснення г осподарської діяльності, нев иконання або неналежного вик онання господарського зобов ' язання у ГК України визнаю ться штрафними санкціями (ча стина 1 статті 230 ГК України).

Відповідно до п. 1 ст. 231 ГК Укра їни, законом щодо окремих вид ів зобов' язань може бути ви значений розмір штрафних сан кцій, зміна якого за погоджен ням сторін не допускається.

Відповідно до частини 5 стат ті 56 Закону України “Про захис т економічної конкуренції” з а кожний день прострочення с плати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка в ід суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру ш трафу, накладеного відповідн им рішенням органу Антимоноп ольного комітету України.

Сума штрафу, накладеного Рі шенням № 81 від 21.10.2010 р., складає 15 000 гривень. Розмір пені за один д ень складає 225 грн. (15 000 : 100 х 1,5 %=225 грн .)

З 28.12.2010 р. прострочено сплату ш трафу. Отже, сума пені, що підл ягає стягненню з урахуванням встановлених обмежень (ст. 56 З акону) становить 14 850 грн., що не п еревищує розміру штрафу.

Враховуючи викладене вимо ги позивача про стягнення пе ні в сумі 14 850 грн. є обґрунтован ими, підтверджуються матеріа лами справи та підлягають за доволенню за розрахунком поз ивача, перевіреним судом.

Відповідно до частини 7 стат ті 56 Закону України “Про захис т економічної конкуренції у разі несплати штрафу у строк и, передбачені рішенням, та пе ні органи Антимонопольного к омітету України стягують штр аф та пеню в судовому порядку .

Станом на день розгляду спо ру штраф та пеня відповідаче м не сплачені, доказів на підт вердження їх оплати відповід ачем не надано.

Згідно з ч. 2 статті 34 Господа рського процесуального коде ксу України обставини справи , які відповідно до законодав ства повинні бути підтвердже ні певними засобами доказува ння, не можуть підтверджуват ися іншими засобами доказува ння.

Суму штрафу та пеню відпові дач визнав в повному обсязі.

Стосовно клопотання предс тавника відповідача про розс трочку виконання рішення, ст осовно сплати штрафу та пені , то суд вважає за необхідне за значити наступне.

Згідно із статтею 121 ГПК Укра їни, при наявності обставин, щ о ускладнюють виконання ріше ння або роблять його неможли вим, за заявою сторони, держав ного виконавця, за поданням п рокурора чи його заступника або за своєю ініціативою гос подарський суд, який видав ви конавчий документ, у десятид енний строк розглядає це пит ання у судовому засіданні з в икликом сторін, прокурора чи його заступника і у винятков их випадках, залежно від обст авин справи, може відстрочит и або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, зм інити спосіб та порядок їх ви конання.

Відповідно до Роз' ясненн я Вищого арбітражного суду У країни від 12.09.96 р. №02-5/333 „Про деякі питання практики застосуван ня статті 121 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, господарський суд на підст аві статті 121 ГПК має право за з аявою сторони, державного ви конавця, за поданням прокуро ра чи його заступника або за в ласною ініціативою у винятко вих випадках залежно від обс тавин справи відстрочити, ро зстрочити виконання рішення , ухвали, постанови, змінити сп осіб та порядок їх виконання .

Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право го сподарського суду певним стр оком, воно може бути реалізов ане у будь-який час набрання р ішенням законної сили до йог о фактичного повного виконан ня.

Застосовуючи заходи, перед бачені статтею 121 ГПК України, господарські суди повинні м ати на увазі таке.

Відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рі шення на новий строк, який виз начається господарським суд ом.

Розстрочка означає викона ння рішення частинами, встан овленими господарським судо м, з певним інтервалом у часі. Строки виконання кожної част ини повинні визначатись госп одарським судом. При цьому сл ід мати на увазі, що розстрочк а можлива при виконанні ріше ння, яке стосується предметі в, що діляться (гроші, майно, не визначене індивідуальними о знаками; декілька індивідуал ьно визначених речей тощо).

Підставою для відстрочки, р озстрочки, зміни способу та п орядку виконання рішення мож уть бути конкретні обставини , що ускладнюють виконання рі шення або роблять його немож ливим у строк або встановлен им господарським судом спосо бом. При цьому слід мати на ува зі, що згоди сторін на вжиття з аходів, передбачених статтею 121 ГПК України, ця стаття не вим агає, і господарський суд зак онодавчо не обмежений будь-я кими конкретними термінами в ідстрочки чи розстрочки вико нання рішення. Проте, вирішую чи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішенн я, зміну способу і порядку вик онання рішення, господарськи й суд повинен враховувати ма теріальні інтереси сторін, ї х фінансовий стан, ступінь ви ни відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держав и та інші обставини справи.

Представник позивача не за перечив проти задоволення кл опотання представника відпо відача щодо надання йому роз строчки у виконанні рішення суду.

За таких обставин клопотан ня відповідача про розстрочк у виконання рішення, стосовн о сплати штрафу та пені, на шіс ть місяців підлягає до задов олення.

Згідно положень ч. 3 ст. 49 ГПК У країни державне мито, від спл ати якого позивач у встановл еному порядку звільнений, ст ягується з відповідача в дох од бюджету пропорційно розмі ру задоволених вимог, якщо ві дповідач не звільнений від с плати державного мита. Витра ти на інформаційне технічне забезпечення судового проце су при задоволенні позову по кладаються на відповідача в силу положень ч. 5 ст. 49 ГПК Укра їни.

За таких обставин, керуючис ь ст. ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, госпо дарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задово льнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ек ологія - Дніпро 2004" (03055, м. Київ, вул . Ванди Василевської, 7; код ЄДР ПОУ 33247384) до державного бюджету на рахунок за наступними рек візитами:

УДК у Солом'янському райо ні міста Києва

код ЄДРПОУ 26077951,

банк одержувача - ГУ ДКУ у м. К иєві,

МФО 820019,

рахунок 31118106700010,

код платежу - 21081100 (символ зві тності 106),

штраф у розмірі 15 000 (п'ятнадц ять тисяч) грн. 00 коп., пеню у роз мірі 14 850 (чотирнадцять тисяч ві сімсот п' ятдесят) грн. 00 коп., р озстрочивши виконання насту пним чином:

липень 2011р.- 4850,00 грн.;

серпень 2011 р. - 5000,00 грн.;

вересень 2011 р. 5000,00 грн.;

жовтень 2011 р. - 5000,00 грн.;

листопад 2011 р. - 5000,00 грн.;

грудень 2011 р. - 5000,00 грн.

3. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ек ологія - Дніпро 2004" (03055, м. Київ, вул . Ванди Василевської, 7 ; код ЄДР ПОУ 33247384) на користь державного бюджету України витрати по с платі державного мита у сумі 298 (двісті дев' яносто вісім) г рн. 50 коп., та витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 236 (дві сті тридцять шість) грн. 00 коп.

4. Після набрання рішенням з аконної сили видати накази.

5. Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом

Суддя Ю.В. Картавцева

Дата складання

повного рішення : 05.07.11р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено25.08.2011
Номер документу17830757
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —59/58

Ухвала від 22.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

Ухвала від 03.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

Рішення від 29.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Картавцева Ю.В.

Ухвала від 15.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Картавцева Ю.В.

Рішення від 26.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

Рішення від 07.07.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні