Постанова
від 03.08.2011 по справі 2а-1670/5777/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/5777/11

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Удов іченка С.О.,

при секретарі - Авдєєнко Є.В.,

за участю:

представника позивача - П рохорової Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Качанове -Агро" про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

05 липня 2011 року Полтавське обласне відділення Фонду со ціального захисту інвалідів по тексту -позивач) звернувс я до Полтавського окружного адміністративного суду з адм іністративним позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Качанове -Агро" ( по т ексту - відповідач/ТОВ "Качано ве-Агро" про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені в сумі 15307,32 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у зв' язку із не виконання м нормативу робочих місць по працевлаштуванню інвалідів (однієї особи) відповідачем, в порушення вимог статті 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні", не нараховано та не сплачено адміністративно - г осподарську санкцію в розмі рі 17 395,48 грн та пеню в розмірі 371,8 4 грн, які підлягають стягненн ю на користь Полтавського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів.

Представник позивача у су довому засіданні позовні ви моги підтримав та просив їх з адовольнити у повному обсязі .

Відповідач у судове засіда ння не з'явився, хоча в матеріа лах справи наявні докази про те, що він належним чином пові домлений та час та місце розг ляду справи.

Відповідно до частини 4 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України у р азі повторного неприбуття ві дповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належн им чином повідомленого про д ату, час і місце судового розг ляду, без поважних причин або без повідомлення ним про при чини неприбуття розгляд спра ви не відкладається і справу може бути вирішено на підста ві наявних у ній доказів.

Враховуючи, що відповідач повторно не прибув у судове з асідання, про причини неприб уття суду не повідомив, клопо тань про відкладення судовог о розгляду не подавав, суд при ходить до висновку про необх ідність розгляду даної справ и за відсутності відповідача за наявними у справі матеріа лами.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, всебіч но і повно з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги та з аперечення, об' єктивно оцін ивши докази, які мають юридич не значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як зазначено у статті 8 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 № 875-XII (в редакці ї, чинній на час виникнення сп ірних правовідносин) державн е управління в галузі забезп ечення соціальної захищенос ті інвалідів здійснюється це нтральним органом виконавчо ї влади з питань праці та соці альної політики, Міністерств ом охорони здоров'я України т а органами місцевого самовря дування України.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 № 1434 (далі - Положення), Фонд є уряд овим органом державного упра вління, який діє у складі Мінп раці та підпорядковується йо му.

Згідно з пунктом 9 цього Пол оження для реалізації поклад ених на Фонд завдань за погод женням з Мінпраці утворюютьс я територіальні відділення Ф онду в межах граничної чисел ьності його працівників. Пол оження про територіальні від ділення затверджує директор Фонду. Керівники територіал ьних відділень Фонду признач аються на посаду та звільняю ться з посади Міністром прац і та соціальної політики.

У відповідності до части ни 8 статті 19 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів з метою контр олю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку, передб аченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати пере вірки підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, щодо ре єстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ни ми звітів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів, в иконання нормативу робочих м ісць, призначених для працев лаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно -господарських санкцій.

Судом встановлено, що Пол тавським обласним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів 31.05.2011 проведено план ову невиїзну перевірку ТОВ К ачанове-Агро, за результатам и якої складено акт № 142 від 31.05.20 11.

Перевіркою встановлено, щ о середньооблікова кількіст ь працівників облікового скл аду за 2010 рік на підприємстві складає 31 особу, норматив роб очих місць, призначених для п рацевлаштування інвалідів складає 1 особа.

При цьому, на підприємстві в 2010 році працював інвалід гр. ОСОБА_2, який відпрацював на ТОВ Качанове - Агроз 01.01.2010 по 10.0 6.2010, тобто 5,3 місяці, тому фактич но на підприємстві норматив в 2010 році не виконувався.

Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" передбачено, що для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.

Згідно з частинами 2, 3 вказ аної статті підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів. При р озрахунках кількість робочи х місць округлюється до ціло го значення. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно здійснюють праце влаштування інвалідів у раху нок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цьо го Закону.

Згідно з частинами 1, 2 статті 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів . Порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.

Статтею 18 Закону України "П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні" пер едбачено, що забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості. Під приємства, установи, організ ації, фізичні особи, які викор истовують найману працю, зоб ов'язані виділяти та створюв ати робочі місця для працевл аштування інвалідів, у тому ч ислі спеціальні робочі місця , створювати для них умови пра ці з урахуванням індивідуаль них програм реабілітації і з абезпечувати інші соціально -економічні гарантії, передб ачені чинним законодавством , надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевла штування інвалідів, і звітув ати Фонду соціального захист у інвалідів про зайнятість т а працевлаштування інваліді в у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 18-1 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" інвалід, який не дося г пенсійного віку, не працює, а ле бажає працювати, має право бути зареєстрованим у держа вній службі зайнятості як бе зробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Судом встановлено, що чотир ьохвідсотковий норматив для працевлаштування інвалідів для ТОВ Качанове-Агро станов ить 1 особа.

Як вбачається із матеріалі в справи, зокрема, наказів від 15.07.2003 та 10.06.2010, впродовж 2010 року, а са ме з 01.01.2010 по 10.06.2010 у ТОВ Качанове-А гропропрацював гр. ОСОБА_2 , якому у відповідності до пос відчення серії АЗ №260082, копія я кого наявна в матеріалах спр ави, є інвалідом ІІ групи.

Таким чином, фактична кіль кість повних місяців, відпра цьованих 1 інвалідом на підпр иємстві відповідача у 2010 році становить 5, що відповідно до пункту 3.4 Інструкції щодо зап овнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів ", затвердженої наказом Мініс терства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 № 42 та зареєстрованої в Міністерст ві юстиції України 13.02.2007 за № 117/1338 4, округлюється до 0 осіб.

З огляду на викладене, на пі дприємстві відповідача прот ягом 2010 року, кількість незайн ятих робочих місць, призначе них для забезпечення працевл аштування інвалідів, станови ть 1 робоче місце, тобто не вик онано норматив для працевлаш тування інвалідів.

Згідно листа Гадяцького ра йонного центру зайнятості ві д 01.07.2011 вих. № 1019, копія якого наявн а в матеріалах справи, ТОВ Кач анове-Агроу 2010 році звіт про н аявність вільних робочих міс ць для працевлаштування інва лідів (за формою №3-ПН із запов нення гр.15 звіту) не подавало, у зв' язку із чим центром зайн ятості направлень на працевл аштування інвалідів не видав алось.

Інших доказів про те, що від повідач інформував центр зай нятості або інші служби про с творення робочого місця для інваліда та просив направити інваліда для працевлаштуван ня, суду не надано.

Відтак, з урахуванням того, що у відповідача в 2010 році кіль кість незайнятих робочих міс ць, призначених для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів склала 1 одиницю, Товарис тво з обмеженою відповідальн істю Качанове-Агроповинно сп латити адміністративно - гос подарську санкцію згідно із статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" в розм ірі 14935,48 грн (463000 грн : 31 х 1).

Відповідно до частин 3, 5 стат ті 20 Закону України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні" сплату адмі ністративно-господарських с анкцій і пені підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , проводять відповідно до зак ону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядже нні після сплати всіх податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів).

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном.

Згідно із частиною 2 статті 20 цього Закону порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, сума пені за по рушення відповідачем термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій станови ть 371,84 грн (14935,48 грн х 0,03 %) х 83 дні).

Таким чином, заборгованіст ь відповідача зі сплати адмі ністративно-господарських с анкцій та пені становить 15307,32 г рн.

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні" ці суми можуть бути стягнуті в приму совому порядку за відповідни м рішенням суду.

З огляду на викладене, позов ні вимоги обґрунтовані та пі длягають задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163,167 Кодексу адміністративного с удочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Качанове-Агро" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені задовол ьнити.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Кач анове-Агро" (37331, Полтавська обл асть, Гадяцький район, село Ка чанове, код ЄДРПОУ 32387266, р/р 26000054501033 в філії "ПГРУ ЗАТ КБ " Приватбан к", МФО 331401) на користь Полтавськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (м. Полтава, вул. Зигіна,1, р /р 31211230700032 в ГУДКУ в Полтавській о бласті, МФО 831019, код 34698301, одержува ч - УДК в Гадяцькому районі) ад міністративно-господарські санкції у розмірі 14935 /чотирнад цять тисяч дев'ятсот тридцят ь п'ять/ грн 48 коп. та пеню за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських с анкцій у розмірі 371/ триста сім десят одну/ грн 84 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Постанову в повному обся зі складено 08 серпня 2011 року.

Суддя С.О. Уд овіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено30.08.2011
Номер документу17873650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/5777/11

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Удовіченко С.О.

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні