ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 серпня 2011 р. (15:18) Справа №2а-5028/11/0170/5
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Сидоренка Д.В., при сек ретарі Мородецькій Ю.В.,
за участю представників:
прокуратури - Єрьоменко А.М., посвідчення № 11118;
позивача - ОСОБА_2, дові реність № 61 від 11.09.2010 року,
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Заступника прок урора м. Феодосії, діючого в ін тересах держави в особі Феод осійської міжрайонної держа вної податкової інспекції АР Крим
до Малого приватного підпр иємства «Альбіція»
про стягнення заборговано сті в сумі 18318,13 грн.,
Обставини справи: Зас тупник прокурора м. Феодосії , діючий в інтересах держави в особі Феодосійської міжрайо нної державної податкової ін спекції АР Крим звернувся до Окружного адміністративног о суду АР Крим з адміністрати вним позовом про стягнення з Малого приватного підприємс тва «Альбіція» заборгованос ті у розмірі 18318,13 грн. з орендної плати за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті. Позовні вимоги мотивова ні тим, що відповідачем несво єчасно проводиться сплата уз годженого податкового зобов ' язання з орендної плати за 2009-2011 роки.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 05.05.2011 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.
Прокурором у судовом у засіданні 04.08.2011 року заявлено клопотання про уточнення по зовних вимог, в якому він прос ив суд стягнути з відповідач а 17368,18 грн. заборгованості.
Представник позивача заявлене прокурором клопота ння не підтримав та просив су д задовольнити адміністрати вний позов у повному обсязі.
Враховуючи те, що пози вач, в інтересах якого подано позов, заяву про уточнення по зовних вимог не підтримав, су д вважає, що відсутні підстав и для прийняття вказаного ут очнення та розглядає позовні вимоги в межах, заявлених в ад міністративному позові.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час, дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином - шляхом направлення на його а дресу судової повістки. Одна к, документи повернулись до с уду з відміткою УДППЗ «Укрпо шта»: адресат вибув.
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.
Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності на час виникнення сп ірних правовідносин було виз начено Законом України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 як ого Державна податкова адмін істрація України є центральн им органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зо крема Державна податкова інс пекція в АРК .
Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Феодосійська міжрайонна дер жавна податкова інспекція АР Крим у відносинах з фізичним и та юридичними особами є суб ' єктом владних повноважень та даний спір належить до роз гляду у порядку, передбачено му Кодексом адміністративно го судочинства України.
Виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим 24.11.1994 року проведено дер жавну реєстрацію юридичної о соби - Малого приватного пі дприємства «Альбіція», що пі дтверджується витягом з ЄДРП ОУ серії АБ № 761002 станом на 05.04.2011 р оку.
Згідно з довідкою № 686 від 20.09.2 002 року відповідач з 18.02.1994 року вз ятий на облік як платник пода тків та зборів за № 54.
Як вбачається з матер іалів справи, відповідач є, зо крема, платником орендної пл ати за земельні ділянки держ авно і комунальної власності .
Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин, платниками податків і збо рів (обов' язкових платежів) є юридичні особи, на яких від повідно до Законів України п окладений обов' язок сплачу вати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пе редбачено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.
Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за зем лю на час виникнення спірних правовідносин були передбач ені Законом України «Про пла ту за землю» від 03.07.1992 року № 2535 - ХІІ (далі по тексту - Закон № 2535).
Відповідно до ст. 2 Зак ону № 2535 використання землі в У країні є платним. Плата за зем лю здійснюється у вигляді зе мельного податку чи орендної плати, що визначаються в зале жності від грошової оцінки з емель. Власники земельних ді лянок (паїв) і землекористува чі згідно з ч.2 ст. 2 Закону Украї ни «Про плату за землю» сплач ують земельний податок. Стат тею 15 даного нормативно-право вого акту передбачено, що вла сники землі і землекористува чі платять земельний податок з дня виникнення права власн ості чи права користування з емельною ділянкою.
Згідно зі ст. 14 Закону № 2535 пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку за ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій Платник п одатків має право подавати щ омісячно нову звітну податко ву декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання по даткової декларації до 1 люто го поточного року, у тому числ і і за нововідведені земельн і ділянки, що не звільняє від о бов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.
Враховуючи вимоги чи нного податкового законодав ства, відповідачем до Феодос ійської МДПІ АР Крим 28.01.2009 року була представлена податкова декларація орендної плати з а земельні ділянки державної і комунальної власності № 1272 н а 2009 рік, відповідно до якої сум а орендної плати за 2009 рік стан овить 10764,42 грн., у тому числі 897,03 гр н. щомісячно, починаючи з січн я по листопад 2009 року, та 896,99 грн. - за грудень 2009 року.
У зв' язку з несвоєча сною сплатою самостійно визн ачених сум орендної плати за відповідачем у творилась за боргованість за період з сер пня по грудень 2009 року в сумі 4082, 49 грн.
Посадовими особами Ф еодосійської МДПІ проведено невиїзну документальну пере вірку МПП «Альбіція» з питан ь своєчасності сплати податк ового зобов' язання по оренд ній платі за земельні ділянк и.
За результатами пере вірки складено акт № 2668/15-3/2074607 від 03.11.2009 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем ст. 17 Закону України «Про плату за землю», п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», щ о виявилось у несвоєчасній с плати узгодженої суми податк ових зобов' язань з орендної плати за квітень-червень 2009 ро ку.
На підставі даних акт у перевірки позивачем 16.11.2009 рок у прийняті податкові повідом лення-рішення:
№ 0009001503/0 про застосуванн я до відповідача штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 335,60 гр н.;
№ 0009011503/0 про застосуванн я до відповідача штрафних (фі нансових) санкцій в сумі 326,50 гр н.
Вказані податкові по відомлення-рішення отримані відповідачем 16.11.2009 року, про що свідчать відмітки про отрим ання на корінцях цих рішень.
Посадовими особами Ф еодосійської МДПІ проведено невиїзну документальну пере вірку МПП «Альбіція» з питан ь своєчасності сплати податк ового зобов' язання по оренд ній платі за земельні ділянк и.
За результатами пере вірки складено акт № 64/15-3/2074607 від 21.01.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем ст. 17 Закону України «Про плату за землю», п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», щ о виявилось у несвоєчасній с плати узгодженої суми податк ових зобов' язань з орендної плати за червень-серпень 2009 ро ку.
На підставі даних акт у перевірки позивачем 02.02.2010 рок у позивачем прийнято податко ве повідомлення-рішення № 00004715 03/0 про застосування до відпов ідача штрафних (фінансових) с анкцій в сумі 1090,73 грн.
Вказане податкове по відомлення-рішення отримане відповідачем 02.02.2010 року, про що свідчать відмітка про отрим ання на корінці цього рішенн я.
Посадовими особами Феодос ійської МДПІ проведено невиї зну документальну перевірку МПП «Альбіція» з питань своє часності сплати податкового зобов' язання по орендній п латі за земельні ділянки.
За результатами пере вірки складено акт № 110/15-3/2074607 від 30.06.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем ст. 17 Закону України «Про плату за землю», п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», щ о виявилось у несвоєчасній с плати узгодженої суми податк ових зобов' язань з орендної плати за вересень 2009 року.
На підставі даних акт у перевірки позивачем 14.07.2010 рок у позивачем прийнято податко ве повідомлення-рішення № 00005215 03/0 про застосування до відпов ідача штрафних (фінансових) с анкцій в сумі 80,52 грн.
Вказане податкове по відомлення-рішення розміщен о на дошці податкових оголош ень з 21.07.2010 року на підставі акт у № 17/15-3 у зв' язку з неможливіс тю вручення.
Відповідачем до Феод осійської МДПІ АР Крим 28.01.2010 ро ку була представлена податко ва декларація орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності № 2063 на 2010 рік, відповідно до якої сума орендної плати за 2010 рік с тановить 11399,41 грн., у тому числі 949,96 грн. за січень 2010 року та 949,95 гр н. щомісячно, починаючи з люто го по грудень 2010 року.
У зв' язку з несвоєча сною сплатою самостійно визн ачених сум орендної плати за відповідачем у творилась за боргованість за період з січ ня по грудень 2010 року в сумі 11399,41 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості відпові дача (основний платіж та штра фні санкції) з орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності с тановить за період 2009-2010 роки ст ановить з урахуванням частко вої сплати 15468,27 грн.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин, було передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.
На підставі зазначен ого вище, позивачем на адресу відповідача були направлені перша податкова вимога № 1/192 ві д 15.04.2009 року та друга податкова вимога № 2/251 від 28.10.2010 року, які не були отримані відповідачем у зв' язку з його відсутністю за місцем реєстрації, про що с кладено відповідні акти.
Підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. стат ті 6 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовим и фондами» було передбачено, що у разі, коли податковий ор ган або пошта не може вручи ти платнику податків податк ове повідомлення або податк ові вимоги у зв'язку з незнахо дженням посадових осіб, їх ві дмовою прийняти податкове по відомлення або податкову ви могу, незнаходженням фактичн ого місця розташування (місц езнаходження) платника подат ків, податковий орган розміщ ує податкове повідомлення аб о податкові вимоги на дошці п одаткових оголошень, встанов леній на вільному для огляду місці біля входу до приміщен ня податкового органу. При ць ому день розміщення такої по даткової вимоги або повідомл ення вважається днем їх вруч ення.
Оскільки в такому випадку ю ридично день розміщення вваж ається днем вручення, то підл ягає застосуванню підпункт 5 .2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону № 2181, я кий наголошує, що податкове з обов'язання платника податк ів, нараховане контролюючим органом відповідно до пун ктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закон у, вважається узгодженим у д ень отримання платником под атків податкового повідом лення, за винятком випадк ів, визначених підпунктом 5.2.2 ц ього пункту. Враховуючи, що по даткове зобов' язання було в изначено на підставі пункту 4.2. Закону № 2181, суд дійшов висно вку, що в даному випадку день р озміщення такого податково го повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повідомлень) вважатиметься не тільки днем його вручення , а й днем його узгодження.
На підставі зазначеного ви ще, першу та другу податкові в имоги було розміщено на дошц і податкових об' яв.
Податкові вимоги у встанов леному законом порядку оскар жені відповідачем не були.
Станом на день розгля ду справи заборгованість з о рендної плати за період 2009-2010 ро ки в сумі 15468,27 грн. не сплачена, щ о підтверджується довідкою п ро стан розрахунків з бюджет ом станом на 01.08.2011 року.
Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 15468,27 грн., поз овні вимоги в зазаченій част ині належить задовольнити.
Що стосується вимог позива ча щодо стягнення з відповід ача 2849,86 грн., у тому числі за гру день 2010 року в сумі 949,95 грн. (строк сплати - 30.01.2011 року), за січень 2 011 року в сумі 949,96 грн. (строк спла ти 02.03.2011 року) та за лютий 2011 року в сумі 949,95 грн. (строк сплати 30.03.2011 р оку), то суд зазначає наступне .
Як вбачається з матер іалів справи, відповідачем в порядку податкової зітності 28.01.2011 року до Феодосійської МДП І було подано податокву декл арацію з плати за землю (земел ьний податок та/або орендна п лата за земельні ділянки дер жавної або комунальної власн ості), відповідно до якої сума орендної плати за 2011 рік стано вить 11399,41 грн., у тому числі 949,96 грн . за січень 2011 року та 949,95 грн. щом ісячно, починаючи з лютого по грудень 2011 року.
Як зазначалось вище, згідно з відомостями, наданими пода тковим органом, відповідачем у визначені законодавством строки не сплачена сума пода тку за грудень 2010 року, січень-л ютий 2011 року.
Порядок узгодження суми по даткового боргу з 01.01.2011 року вре гульовано нормами Податково го кодексу України.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом 10 календар них днів, що настають за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого ц им Кодексом для подання пода ткової декларації, крім випа дків, встановлених цим Кодек сом.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податково го кодексу України сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання є податковим боргом.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Под аткового кодексу України).
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу Україн и).
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу У країни).
Таким чином, несплачена пла тником податків сума податко вого боргу за податковими де клараціями є узгодженою з мо менту отримання ним податков ої вимоги.
Проте, позивачем суду не бул о представлено доказів узгод ження суми боргу відповідача , який виник у 2011 року, в розмірі 2849,86 грн., а саме: не було надано д оказів напрвлення на адресу відповідача відповідних под аткових вимог.
Враховуючи зазначене, суд в важає необгрунтованими вимо ги позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 2849,86 грн., у звязку з чим ві дмовляє у їх задоволенні.
Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 02.08.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 08.08.2011 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити частко во.
2.Стягнути з Малого приватно го підприємства «Альбіція» ( 98100, АР Крим, м. Феодосія, вул. Кі рова, 4, кв. 5, ЄДРПОУ 20744607) заборг ованість з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності су мі 15468,27 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Мале приватне підприємство «Альбіція» (ко д платежу 13050200, на р/р 33211812700024 в ГУ ДК У в АРК, на користь державного бюджету м. Феодосії, ЕДРПОУ 34740 709, МФО 824026).
3. В задоволенні іншої части ни позовних вимог - відмови ти.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2011 |
Оприлюднено | 29.08.2011 |
Номер документу | 17875653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні