ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 серпня 2011 року 15:46 № 2а-5551/11/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Амельохіна В.В., при секрет арі Чупринко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю "НТЦ «Омніс»
до Державної податкової інс пекції у Солом' янському рай оні м. Києва
про визнання протиправним та скасування податкового пові домлення-рішення від 15.09.2010р. №00033 62311/0,
за участю:
позивача - Дьордійчук В .П.
відповідач - Гега В.В.
прокуратури - Курило О.М .
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 17 серп ня 2011 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НТЦ «Омніс »(далі по тексту - позивач) зве рнулось з позовом до Державн ої податкової інспекції у Со лом' янському районі м. Києв а (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним т а скасування податкового пов ідомлення-рішення від 15.09.2010р. №0 003362311/0.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що оск аржуване податков повідомле ння - рішення прийнято відпо відачем протиправно.
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав.
Відповідач проти заявлено го позову заперечив, посилаю чись на те, що податкове повід омлення - рішення прийнято п равомірно та на підставі вст ановлених порушень.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТ АНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Солом' янськом у районі м. Києва проведено пе ревірку Товариства з обмежен ою відповідальністю "НТЦ «Ом ніс»за результатами якої 30.08.201 0р. складено акт №12460/23-11/32484796 про рез ультати невиїзної документа льної перевірки з питань пра вомірності формування подат кового кредиту з податку на д одану вартість при взаємовід носинах з ТОВ «ПФ «Добробут» (код ЄДРПОУ 36309553) за період з 01.06.2009р . по 31.01.2010р. (далі по тексту - Акт перевірки).
Актом перевірки встановле но порушення п.п. 7.2.3 п. 7.2, п.п. 7.2.6 п. 7.2 , п.п. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість»від 03.04.1997р. №168/97-ВР, п. 2.4 Поло ження про документальне забе зпечення записів у бухгалтер ському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінанс ів України від 24.05.1995р. №88, зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 05.06.1995р. за №168/704, п. 9.1 ста тті 9 Закону України «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні»від 16.07.19 99р. №996-ХІV, п. 18 Наказу ДПА України від 30.05.1997р. №165 зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 23.06.1997р. №233/2037 «Про затвердження форми податкової накладної т а порядку її заповнення», в ре зультаті чого позивачу заниж ено податок на додану вартіс ть, в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1 120 000грн. в том у числі по періодах:
Червень 2009 року - 140 000грн.;
Липень 2009 року - 140 000грн.;
Серпень 2009 року - 140 000грн.;
Вересень 2009 року - 140 000грн.;
Жовтень 2009 року - 140 000грн.;
Листопад 2009 року - 140 000грн.;
Грудень 2009 року - 140 000грн.;
Січень 2010 року - 140 000грн.
На підставі Акт перевірки в ідповідачем винесено податк ове повідомлення - рішення в ід 15.09.2010р. №0003362311/0, яким за порушенн я п.п. 7.2.3 п. 7.2, п.п. 7.2.6 п. 7.2, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ста тті 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість»від 03.0 4.1997р. №168/97-ВР, п. 2.4 Положення про до кументальне забезпечення за писів у бухгалтерському облі ку, затвердженого наказом Мі ністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 05.06.1995р. за №168/704, п. 9.1 статті 9 Закон у України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні»від 16.07.1999р. №996-ХІV, п. 18 Наказу ДПА України від 30.05.1997р. № 165 зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 23.06.1997р. №233/2 037 «Про затвердження форми под аткової накладної та порядку її заповнення» позивачу виз начено суму податкового зобо в' язання усього в сумі 1 800 000гр н. у тому числі за основним пла тежем 1 200 000грн. та штрафні (фіна нсові) санкції в розмірі 600 000гр н.
Відповідно до пункту 5.1. стат ті 5 Закону України „Про поряд ок погашення зобов' язань п латників податків перед бю джетами та державними цільо вими фондами" №2181 від 21 грудня 2000 року податкове зобов'язанн я може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному або судовому порядку.
Позивач скористався право м наданим йому п. 5.1 ст. 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників по датків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондам и»оскаржив податкове повідо млення рішення в адміністрат ивному порядку. За результат ами адміністративного оскар ження відповідачем прийняті податкові повідомлення - рі шення від 19.11.2010р. №0003362311/1 та від 04.02.2011р . №0003362311/2.
Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Відповідно до частини трет ьої статті 2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення (в чинення дії); безсторонньо (не упереджено); добросовісно; ро зсудливо; з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Судом з Акту перевірки вбач ається, що 22.06.2010р. слідчим відді лом податкової міліції ДПІ у Голосіївському районі м. Киє ва порушено кримінальну спра ву №51-3099 відносно посадових осі б ТОВ «Нордекс Лтд»(код ЄДРПО У 35591902) за фактом умисного ухиле ння від сплати податків в осо бливо великих розмірах за оз наками злочину, передбаченог о частиною третьою статті 212 К римінального кодексу Україн и, а також за фактом підроблен ня невстановленими особами д екларації з податку на додан у вартість та розшифровок по даткових зобов' язань та под аткового кредиту в розрізі к онтрагентів первинних докум ентів від ТОВ «Хогард Алтіме йт»(код ЄДРПОУ 35008291), за ознаками злочину, передбаченого част иною другою статті 358 Кримінал ьного кодексу України.
В ході провадження досудов ого слідства по кримінальній справі №51-3099 встановлено, що не встановленими особами, в 2007 - 2009 роках без наміру здійснення господарської діяльності, з метою прикриття незаконної д іяльності повторно були вчин ені дії по створенню та придб анню суб'єктів господарської діяльності - ТОВ "ПФ "Добробут " (код 36309553), який в подальшому був зареєстрований в Солом'янсь кій державній адміністрації , ДПІ у Солом'янському районі м . Києва, державному цільовому фонді, отримавши печатку вка заного товариства та відкрив ши рахунки вказаного суб'єкт а господарської діяльності в банківських установах.
Створення та придбання ТОВ "ПФ "Добробут" (код 36309553) дало змог у невстановленим особам здій снювати незаконну діяльніст ь, прикриваючись фактом реєс трації вказаного підприємст ва. Використовуючи вказану ф іктивну юридичну особу, невс тановлені особи отримали мож ливість, минуючи засновника та директора вказаного підпр иємства, розпоряджатися банк івськими рахунками, складати від імені підприємства фікт ивні господарські угоди та ф іктивні первинні документи, що свідчать про реалізовані товари, роботи (послуги), не на давати первинні документи до контролюючих установ, не спл ачувати в повному обсязі до б юджетів та державних цільови х фондів податки, збори, обов'я зкові платежі.
Відповідно до п.п. 7.2.3 п. 7.2 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість» податк ова накладна складається у м омент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох п римірниках. Оригінал податко вої накладної надаються поку пцю, копія залишається у прод авця товарів (робіт, послуг). П одаткова накладна є звітним податковим документом і одно часно розрахунковим докумен том.
Згідно з п.п. 7.2.6 п. 7.2 стат ті 7 Закону України «Про подат ок на додану вартість» подат кова накладна видається плат ником податку, який поставля є товари (послуги), на вимогу ї х отримувача, та є підставою д ля нарахування податкового к редиту.
Відповідно до п.п. 7.4.5 п. 7 .4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» не підлягають включенню до с кладу податкового кредиту су ми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбання м товарів (послуг), не підтверд жені податковими накладними чи митними деклараціями (інш ими подібними документами зг ідно з підпунктом 7.2.6 цього пун кту).
Згідно з п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському о бліку, первинні документи по винні мати такі обов'язкові р еквізити: найменування підпр иємства, установи, від імені я ких складений документ, назв а документа (форми), дата і міс це складання, зміст та обсяг г осподарської операції, одини ця виміру господарської опер ації (у натуральному та/або ва ртісному виразі), посади і прі звища осіб, відповідальних з а здійснення господарської о перації і правильність її оф ормлення, особистий чи елект ронний підпис або інші дані, щ о дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здій сненні господарської операц ії.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні»підставою для б ухгалтерського обліку госпо дарських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні бути складені під ча с здійснення господарської о перації, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закін чення. Для контролю та впоряд кування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи.
Згідно з п.18 Наказу «Про затв ердження форми податкової на кладної та порядку її заповн ення»всі складені примірник и податкової накладної підпи суються особою, уповноважено ю платником податку здійснюв ати поставку товарів (послуг ), та скріплюються печаткою та кого платника податку - прода вця. Податкова накладна не пі дписується покупцем товарів (послуг) і не скріплюється йог о печаткою.
Таким чином, позивачем не на дано суду доказів на підтвер дження використання придбан ого товару у власній господа рській діяльності та доказів на підтвердження реальності укладених з контрагентом ТО В «ПФ «Добробут»господарськ их операцій.
Відповідно до частини перш ої статті 69 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и доказами в адміністративно му судочинстві є будь-які фак тичні дані, на підставі яких с уд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґ рунтовують вимоги і заперече ння осіб, які беруть участь у с праві, та інші обставини, що ма ють значення для правильного вирішення справи. Ці дані вст ановлюються судом на підстав і пояснень сторін, третіх осі б та їхніх представників, пок азань свідків, письмових і ре чових доказів, висновків екс пертів.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позивачем не на дано суду достатніх беззапер ечних доказів на підтверджен ня своїх позовних вимог, а від повідач виконав покладений н а нього обов' язок щодо дока зування правомірності прийн ятого ним податкового повідо млення-рішення від 15.09.2010р. №0003362311/0, а тому адміністративний поз ов Товариства з обмеженою ві дповідальністю "НТЦ «Омніс» вважається таким, що не підля гає задоволенню.
Оскільки судове рішення ух валене на користь суб' єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частин и другої статті 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, відсутні.
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову Товариству з обмеженою в ідповідальністю "НТЦ «Омніс» відмовити повністю.
Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції протягом десяти дні в за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інс танції апеляційної скарги.
Повний текст постанови ви готовлений 19.08.2011р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 31.08.2011 |
Номер документу | 17885226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні