Постанова
від 10.08.2011 по справі 2а-0870/5290/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2011 року Справа № 2а-0870/5290/11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді Сіпаки А .В.

при секретарі Глінському А .А.

за участю представника поз ивача Лиски Н.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Інспекції держа вного архітектурно - будіве льного контролю у Запорізькі й області

до Закритого акціонерного товариства «Інженерно - ко мерційний центр»

про стягнення штрафу

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позово м, в якому просив суд стягнути з відповідача суму штрафу, ос кільки відповідач не погасив його в добровільному порядк у.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і зокрема зазначивши, що спів робітниками позивача була пр оведена перевірка відповіда ча з питань дотримання держа вних стандартів, норм і прави л та проектних рішень у сфері містобудування. Так за резул ьтатами перевірки був складе ний акт від 10.02.2011 та винесено пр ипис №16 від 10.02.2011 про усунення в иявлених порушень.

22.02.2011 позивачем проведено пер евірку виконання вищевказан ого припису, за результатами якої складено акт, яким встан овлено не виконання припису.

На підставі вищевказаних д окументів позивачем винесен о ряд постанов за якими до від повідача застосовані штрафн і санкції на загальну суму 85 176 грн. 42 коп. та їх направлено на адресу відповідача.

Так станом на день розгляду справи відповідачем не спла чено суми заборгованості, то му представник позивача прос ить суд стягнути її з відпові дача в примусовому порядку.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду був повідомлен ий належним чином, про причин и неявки суд не повідомив, зая в про розгляд справи за його в ідсутності до суду не надход ило.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, вивчи вши обставини та наявні у спр аві докази у їх сукупності, вс тановив наявність підстав дл я задоволення позову виходяч и з наступного.

Судом встановлено, що 31.01.2011 на адресу позивача надійшов ли ст прокуратури Запорізької о бласті про проведення переві рки додержання вимог містобу дівного законодавства за адр есою: Запорізька область, Зап орізький район, с. Малишівка, в ул. Жовтнева, 2-А.

Так співробітниками позив ача було проведено перевірк у за зазначеною адресою, в ход і якої встановлено, що адміні стративно - виробнича будівл я, яка експлуатується як готе ль-бар за адресою: с. Малишівка , вул. Жовтнева, 2-А побудована б ез погодженої та затверджено ї в установленому порядку пр оектної документації, що є по рушенням ст. 9 Закону України « Про архітектурну діяльність », ст. 23 Закону України «Про пла нування і забудову територій », ст. 5 Закону України «Про осн ови містобудування», ДБН А.2.2-3-2 004 «Склад, порядок розроблення , погодження та без затвердже ння проектної документації д ля будівництва».

Відповідно до вищезазначе них нормативних документів б удівництво об'єктів здійснює ться відповідно до затвердже ної проектної документації.

Крім того, за результатами п еревірки встановлено, що вищ езазначений об'єкт нерухомог о майна побудований без дозв олу на виконання будівельних робіт, що є порушенням ст. 29 Зак ону України «Про планування і забудову територій».

Також перевіряючими встан овлено, що адміністративно-в иробнича будівля експлуатує ться як готель-бар та в експлу атацію не приймалася, сертиф ікат відповідності не видава вся, але будівля експлуатуєт ься, що є порушенням ст. 301 Закон у України «Про планування і з абудову територій» та Порядк у прийняття в експлуатацію з акінчених будівництвом об'єк тів, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 8.10.2008 № 923.

Крім того, під час будівницт ва об'єкта не здійснювався ав торський та технічний нагляд , що є порушенням ст. 11 Закону Ук раїни «Про архітектурну діял ьність», Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2007. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва о б'єкта архітектури», проект б удівництва не підлягав держа вній експертизі, що є порушен ням постанови Кабінету Мініс трів України від 31.10.2007р. «Про по рядок затвердження інвестиц ійних програм і проектів буд івництва та проведення їх де ржавної експертизи».

За результатами перевірки було складено акт б/н від 10.02.2011.

10.02.2011 позивачем відносно відп овідача винесено припис №16 пр о усунення виявлених в резул ьтаті перевірки порушень, в т ому числі припинити експлуат ацію адміністративно-виробн ичої будівлі та надати довід ку про вартість виконаних ро біт з будівництва будівлі.

Відповідно до довідки ЗАТ « Інженерно-комерційний центр » вартість виконаних робіт з будівництва об'єкта нерухом ості станом 15.02.2011 становить 140 544 г рн. 17 коп..

22.02.2011 співробітниками позива ча проведено перевірку викон ання зазначеного припису, за результатами якої складений акт перевірки, відповідно до якого ЗАТ «Інженерно-комерц ійний центр» вимоги припису не виконало, а саме адміністр ативно-виробнича будівля екс плуатується без прийняття об 'єкта в експлуатацію.

Відповідальність за право порушення у сфері містобудув ання передбачена Законом Укр аїни «Про відповідальність п ідприємств, їх об'єднань, уста нов та організацій за правоп орушення у сфері містобудува ння».

Відповідно до ч. 1 ст. 2 вищевк азаного Закону, справи про пр авопорушення, передбачені ци м Законом, розглядаються Дер жавною архітектурно-будівел ьною інспекцією України та ї ї територіальними органами.

Так 28.02.2011 уповноваженою особо ю позивача винесено ряд пост анов, а саме: постанова № 17 про н акладення штрафу за правопор ушення у сфері містобудуванн я, відповідно до на відповіда ча накладено штраф у розмірі 10% вартості виконаних робіт у розмірі 14 054 грн. 42 коп.; постанов а № 18 про накладення штрафу за правопорушення у сфері міст обудування - штраф у розмірі 50 % вартості робіт, проведених б ез дозволу на їх виконання та без затвердженої проектної документації у розмірі 70 272 грн . 00 коп.; постанова № 19 про наклад ення штрафу за правопорушенн я у сфері містобудування - ш траф у розмірі п'ятдесяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян, що становить 850,00 грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про архітектурну діял ьність» для забезпечення під час забудови територій, розм іщення і будівництва об'єкті в архітектури додержання суб 'єктами архітектурної діяльн ості затвердженої містобуді вної та іншої проектної доку ментації, місцевих правил за будови заселених пунктів, ви мог вихідних даних, а також з м етою захисту державою прав с поживачів будівельної проду кції здійснюється в установл еному законодавством порядк у державний архітектурно-буд івельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-бу дівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань бу дівництва, містобудування та архітектури. Державний конт роль та нагляд у системі цент рального органу виконавчої в лади з питань будівництва, мі стобудування та архітектури здійснює Державна архітекту рно-будівельна інспекція Укр аїни та її територіальні орг ани.

Відповідно до п. 3 Положення про інспекцію державного ар хітектурно - будівельного ко нтролю у Запорізькій області , затвердженого наказом Держ авної архітектурно-будівель ної інспекції України від 24.02.20 09 № 28, одним з основних завдань інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю є виконання в межах компете нції дозвільних, реєстраційн их функцій та здійснення кон тролю і нагляду у сфері будів ництва, містобудування та ар хітектури.

Відповідно до підпунктів 4, 5 п. 3 Положення про державний а рхітектурно - будівельний ко нтроль, затвердженого Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 25.03.1993 № 225, Держархбудінсп екція та її територіальні ор гани здійснюють вибіркові пе ревірки відповідності розмі щення об'єктів, виконання буд івельних робіт, виробництва будівельних матеріалів, виро бів і конструкцій законодавс тву, державним стандартам, но рмам і правилам, архітектурн им вимогам, технічним умовам , затвердженим проектним ріш енням, а також місцевим прави лам забудови населених пункт ів; розглядають справи про пр авопорушення у сфері містобу дування і приймають відповід ні рішення.

Відповідно до пп. 6 п. 4 Положе ння про інспекції державного архітектурно-будівельного в АРК, областях, мм. Києві і Сева стополі, затвердженого наказ ом Міністерства регіонально го розвитку та будівництва У країни 19.11.2007 № 317, інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю відповідно до покладених на них завдань пр оводять у встановленому поря дку перевірки додержання вст ановленого порядку прийнятт я в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

Відповідно до п. 2 Положення про порядок накладення штра фів за правопорушення у сфер і містобудування, затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України від 06.04.1995 № 244 , штрафи накладаються інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю на підприємства, їх об'єднання, у станови та організації, що до пустили правопорушення у сфе рі містобудування, за резуль татами контрольних перевіро к, а також перевірок, проведен их за зверненнями заінтересо ваних юридичних або фізичних осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну д іяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ре монт) об' єкта архітектури з дійснюється відповідно до за твердженої проектної докуме нтації, державних стандартів , норм і правил, місцевих прави л забудови населених пунктів у порядку, визначеному статт ею 24 Закону України «Про плану вання і забудову територій».

Відповідно до ст. 23 Закону Ук раїни «Про планування і забу дову територій», забудова те риторій полягає в розміщенні та здійсненні будівництва о б'єктів, реконструкції, реста врації, капітального ремонту , впорядкування існуючих об'є ктів містобудування, розшире ння та технічного переоснаще ння підприємств. Будівництво об'єктів містобудування зді йснюється згідно з вимогами законодавства та відповідно до затвердженої проектної д окументації.

Розділом 9 державних будіве льних норм (ДБН) А.2.2-3-2004 «Склад, пр ядок розробки, погодження та затвердження проектної доку ментації для будівництва» вс тановлено, що склад, порядок р озробки, погодження та затве рдження проектної документа ції на нове будівництво та ре конструкцію будинків та спор уд (об'єктів) громадського при значення та на нове будівниц тво, реконструкцію та техніч не переоснащення об'єктів пр омислового призначення (далі - будівництво), вимоги яких є о бов'язковими для застосуванн я юридичними та фізичними ос обами-суб'єктами господарськ ої діяльності в галузі будів ництва незалежно від м власн ості.

Згідно п. 9.12. ДБН А.2.2-3-2004 проект д о його затвердження підлягає обов'язковій комплексній де ржавній експертизі відповід но до законодавства незалежн о від джерел фінансування бу дівництва. Згідно п. 9.16. ДБН А.2.2-3-2 004 пред'явлення проектної доку ментації на погодження, експ ертизу та затвердження є обо в'язком замовника. Відповідн о до п. 9.17. та 9.19. вищезазначеного ДБН затвердження проектної документації інвестором і за мовником) є фактом прийняття під його повну відповідальн ість рішень, передбачених в д окументації. Проектна докуме нтація затверджується при на явності позитивного комплек сного висновку державної екс пертизи.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 29 Закону України «Про планування і за будову територій», дозвіл на виконання будівельній робіт - це документ, що засвідчує пр аво замовника та підрядника на виконання підготовчих роб іт (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відпов ідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівел ьних робіт, підключення об'єк та будівництва до інженерних мереж та споруд. Дозвіл на вик онання будівельних робіт над асться інспекціями державно го архітектурно-будівельног о контролю.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закот У країни «Про основи містобуду вання», забудова земельних д ілянок, що надаються для міст обудівних потреб, здійснюєть ся після виникнення права вл асності чи права користуванн я земельною ділянкою у поряд ку, передбаченому законом, та отримання дозволу на викона ння будівельних робіт.

Відповідно до ст. 29 Закону Ук раїни «Про планування і забу дову територій», здійснення будівельних робіт на об'єкта х містобудування без дозволу на виконання будівельних ро біт або його перереєстрації, а також здійснення не зазнач ених у дозволі будівельних р обіт вважається самовільним будівництвом і тягне за собо ю відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ст. 30-1 Закону У країни «Про планування і заб удову територій» та Порядку прийняття в експлуатацію зак інчених будівництвом об'єкті в, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 08.10.2008р. № 923 закінчені будівниц твом об'єкти підлягають прий няттю в експлуатацію.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про відповідальніс ть підприємств, їх об'єднань, у станов та організацій за пра вопорушення у сфері містобуд ування» справи про правопору шення, передбачені цим Закон ом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною ін спекцією України та її терит оріальними органами.

Згідно ч. 1 ст. 1 вищевказаного Закону, підприємства, їх об'єд нання, та організації незале жно від форм власності, які є з амовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядчика, несуть відпові дальність у вигляді штрафу з а таке правопорушення як про ведення будівельних робіт бе з дозволу на їх виконання або без затвердженої проектної документації - у розмірі п'ятд есяти відсотків вартості цих робіт.

Абзацом 10 ч. 1 ст. 1 Закону Украї ни «Про відповідальність під приємств, їх об'єднань, устано в та організацій за правопор ушення у сфері містобудуванн я» встановлена відповідальн ість за експлуатацію або вик ористання будинків чи споруд після закінчення будівництв а без прийняття їх державним и (технічними) комісіями - у ро змірі десяти відсотків варто сті виконаних робіт.

Абзацом 8 ч. 1 ст. 1 Закону Украї ни «Про відповідальність під приємств, їх об'єднань, устано в та організацій за правопор ушення у сфері містобудуванн я» встановлена відповідальн ість за ухилення від виконан ня або несвоєчасне виконання приписів інспекцій державно го архітектурно-будівельног о контролю - у розмірі п'ятдеся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян.

Тобто з вищевикладеного вб ачається, що відповідач вчин ив правопорушення, за які чин ним законодавством передбач ена відповідальність. Перше правопорушення - виконання б удівельних робіт без дозволу на їх виконання та без затвер дженої проектної документац ії, друге правопорушення - екс плуатація об'єкту нерухомого майна без прийняття його в ек сплуатацію в установленому з аконодавством порядку, третє правопорушення - ухилення ві д виконання припису інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання», підставою для розгляд у справи про правопорушення у сфері містобудування є про токол, складений уповноважен ою на те особою інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю за результат ами перевірки. Рішення посад ової особи інспекції державн ого архітектурно-будівельно го контролю про накладення ш трафу оформляється постанов ою про накладення на підприє мство штрафу за правопорушен ня у сфері містобудування ві дповідно до цього Закону.

Відповідно до ч. 7 ст. З Закону України «Про відповідальніс ть підприємств, їх об'єднань, у станов та організацій за пра вопорушення у сфері містобуд ування» штраф підлягає сплат і підприємством у п'ятнадцят иденний термін з дня його нак ладення. У разі несплати штра фу у зазначений термін він ст ягується у судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене та той факт, що на сьогоднішні й день заборгованість відпов ідачем не сплачена, суд прихо дить до висновку, що позов під лягає до повного задоволення .

Керуючись ст.ст. 71, 159-163, КАС Укр аїни, Законом України «Про ві дповідальність підприємств , їх об'єднань, установ та орга нізацій за порушення у сфері містобудування», Положенням про порядок накладення штра фів за правопорушення у сфер і містобудування, Законом Ук раїни «Про основи містобудув ання», Законом України «Про п ланування і забудову територ ій», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціо нерного товариства «Інженер но - комерційний центр» (70412, З апорізька область, с.Малишів ка, вул.Жовтнева, буд.2А, ЄДРПОУ 13608418) штраф за правопорушення у сфері містобудування у розм ірі 14 054 (чотирнадцять тисяч п' ятдесят чотири) гривні 42 (соро к дві) копійки за постановою п ро накладення штрафу №17 від 28.02 .2011.

Стягнути з Закритого акціо нерного товариства «Інженер но - комерційний центр» (70412, З апорізька область, с.Малишів ка, вул.Жовтнева, буд.2А, ЄДРПОУ 13608418) штраф за правопорушення у сфері містобудування у розм ірі 70 272 (сімдесят тисяч двісті сімдесят дві) гривні 00 копійок за постановою про накладенн я штрафу №18 від 28.02.2011.

Стягнути з Закритого акціо нерного товариства «Інженер но - комерційний центр» (70412, З апорізька область, с.Малишів ка, вул.Жовтнева, буд.2А, ЄДРПОУ 13608418) штраф за правопорушення у сфері містобудування у розм ірі 850 (вісімсот п' ятдесят) гр ивень 00 копійок за постановою про накладення штрафу №17 від 28.02.2011.

Стягнуті кошти перерахува ти за наступними реквізитами : р/р 31110106700003, код платежу 21081100, отрим увач Державний бюджет Жовтне вого району м. Запоріжжя, банк - ГУДКУ у Запорізькій облас ті, МФО 813015, ЄДРПОУ 34677124.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України, або прийня ття постанови у письмовому п ровадженні - з дня отримання к опії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії від повідно до кількості осіб, як і беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя /підпис / А.В. Сіпака

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2011
Оприлюднено05.09.2011
Номер документу17889380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/5290/11

Постанова від 10.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Постанова від 10.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні