16/82пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
07.07.08 р. Справа № 16/82пн
Суддя господарського суду Донецької області В.В. Манжур
Розглянувши матеріали справи при секретарі судового засідання
М.В. Муравйовій,
за позовом: Приватного підприємства Торгова Фірма «Ольга і К°», м.Одеса
до відповідачів: 1.Відкрите акціонерне товариство «Донецькобленерго», м.Горлівка, Донецька обл.
2.Товариства з обмеженою відповідальністю «Постачальник-2007», м.Донецьк
треті особи без самостійних вимог на предмет спору:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «Домашній доктор», м.Донецьк
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Топ-Енерго», м.Донецьк
про відміну торгів на закупівлю - інша пластмасова тара (роторні пломбувальні пристрої)
За участю
представників сторін :
від позивача: не з”явився
від відповідача-1: Гаєвой Р.А. – по дов.
від відповідача-2: не з'явився
від третьої особи-1: не з'явився
від третьої особи-2: не з'явився
В С Т А Н О В И В: в с удовому засіданні було оголошено перерву згідно ст. 77 ГПК України до 07.07.2008р.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 17.04.08р. порушено провадження по справі за позовом Приватного підприємства Торгова Фірма «Ольга і К°», м.Одеса, до Відкритого акціонерного товариства «Донецькобленерго», м.Горлівка, Донецька обл., Товариства з обмеженою відповідальністю «Постачальник-2007», м.Донецьк, за участю третіх осіб: 1.Товариства з обмеженою відповідальністю «Домашній доктор», м.Донецьк, 2.Товариства з обмеженою відповідальністю «Топ-Енерго», м.Донецьк про відміну торгів, проведених 28.02.2008р. , на закупівлю товарів - інша пластмасова тара ( роторні пломбу вальні пристрої), які проводились на замовлення ВАТ “ Донецькобленерго” ; про заборону ВАТ “ Донецькобленерго” укладати з ТОВ “ Торговий будинок “ Постачальник-2007” договір про закупівлю одноразових роторних пломбувальних пристроїв , які стали предметом проведення торгів із зменшенням ціни від 28.02.2008р. , з ціллю забезпечення вимог відповідно до статті 66-67 ГПК України. За вказаною позовною заявою, розгляд справи призначено на 06.05.2008р. – 9 год. 45 хв. Судом визнано обов`язковою явку у судове засідання представників сторін, сторони у справі зобов`язані надати докази та документи, необхідні для всебічного, повного та об`єктивного розгляду справи.
У судовому засіданні не було надано клопотання про фіксацію судового процесу технічними засобами , на підставі чого фіксація процесу не була проведена . Крім цього, роз'яснено вимоги ст.811 Господарського процесуального кодексу України, тому складено протокол, який долучено до матеріалів справи.
У відповідності до п.п.2, 3, 4 частини ст.129 Конституції України, основними засадами судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом та судом, забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ст.42 Господарського процесуального кодексу України - правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Відповідно до ст.43 Господарського процесуального кодексу України - судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Ст.33 Господарського процесуального кодексу України зазначає - кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що відповідачем № 1 було порушено законодавство при розкритті тендерних пропозицій . а саме : необ`єктивно проведені відкриті торги із зменшенням ціни та заздалегідь порушені законні інтереси позивача , оскільки його пропозиція була з найменшою ціною . Згідно з зазначеним , позивач , вважає відповідне рішення замовника ( відповідача ) про перемогу в тендері , який проводився 28.02.2008р. , ТОВ “ Торгівельний будинок “ Постачальник -2007” , таким що суттєво порушує норми діючого законодавства України , а саме Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” - норм ст.ст. 36, 37-1 , з приводу чого просить відмінити торги, проведені 28.02.2008р. , на закупівлю товарів - інша пластмасова тара ( роторні пломбувальні пристрої), які проводились на замовлення ВАТ “ Донецькобленерго” .
Згідно ч.4. ст. 22 ГПК України - позивач вправі до прийняття рішення по справі змінити підставу або предмет позову , збільшити розмір позовних вимог та умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках , передбачених ст. 5 цього Кодексу в цій частині , відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог.
Позивачем в порядку ст. 22 ГПК було надано уточнення позовних вимог від 21.05.2008р. , згідно якого він посилається на Тимчасове положення про закупівлю товарів , робіт і послуг за державні кошти , яке визначає на сьогоднішній час механізм здійснення закупівлі товарів , робіт і послуг за державні кошти , зазначає , що норми зазначеного Положення дублюють норми Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р., з приводу чого наполягає на відміні торгів , проведених 28.02.2008р. , на закупівлю товарів - інша пластмасова тара ( роторні пломбувальні пристрої), які проводились на замовлення ВАТ “ Донецькобленерго” .
Передбачені частиною четвертою статті 22 ГПК права позивача змінити підставу або предмет позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог, відмовитись від позову можуть бути реалізовані до прийняття рішення судом першої інстанції. Ця норма не застосовується під час розгляду справи в інших інстанціях. Зазначені права можуть бути використані позивачем також під час нового розгляду справи у першій інстанції після скасування рішення і передачі у встановленому порядку справи на новий розгляд суду першої інстанції.
Зміна предмета позову означає зміну матеріально-правової вимоги до позивача. Зміна підстави позову означає зміну обставин, якими позивач обгрунтовує свою вимогу до відповідача. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається. Під збільшенням розміру позовних вимог слід розуміти збільшення суми позову за тією ж вимогою, яку було заявлено у позовній заяві (абзац другий підпункту 3.7 із змінами, внесеними згідно з
рекомендаціями президії Вищого господарського суду України
від 31.05.2007 р. N 04-5/103)
Уточнення позовних вимог в порядку ст. 22 ГПК України судом приймається , оскільки вони подані в порядку , встановленому ГПК України , зокрема ст.ст.22, 45- 46 ГПК України .
В позовній заяві позивачем в порядку ст. 66 , 67 ГПК України було подане клопотання про забеспечення позову , шляхом заборони ВАТ “ Донецькобленерго” укладати з ТОВ “ Торговий будинок “ Постачальник-2007” договір про закупівлю одноразових роторних пломбувальних пристроїв , які стали предметом проведення торгів із зменшенням ціни від 28.02.2008р.
Відповідно до статті 66 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК)
заходи до забезпечення позову застосовуються господарським судом за заявою сторони, прокурора чи його заступника, який подав позов, або з ініціативи господарського суду як гарантія реального виконання рішення суду.
Приймаючи ухвалу про заборону відпо відачеві вчиняти певні дії, господарський суд повинен точно визначити, які саме дії за бороняється вчиняти. Помилковими слід визнати ухвали, якими боржникам заборо няється користуватись їх майном, якщо че рез особливості цього майна користування ним не тягне знищення або зменшення його цінності. За наявності підстав для застосу вання такого заходу забезпечення позову господарський суд може заборонити витра чання майна на власні потреби, відчуження його у будь-який спосіб, у тому числі здійс нення тих чи інших платежів або перераху вання авансом певних сум тощо. Таке пра вило повинно застосовуватись і до інших осіб, яким на підставі ст. 67 ГПК забороня ється вчинення дій щодо предмета спору.
В даному випадку , дослідивши матеріали справи , суд відмовляє в задоволенні вимог про забеспечення позову , оскільки позивачем не доведена необхідність заборони ВАТ “ Донецькобленерго” укладати з ТОВ “ Торговий будинок “ Постачальник-2007” договір про закупівлю одноразових роторних пломбувальних пристроїв , які стали предметом проведення торгів із зменшенням ціни від 28.02.2008р.
Відповідач № 1 - ВАТ “ Донецькобленерго” проти задоволення позову заперечує, зазначає , що пропозиція позивача ним була відхилена на підставі ч.7. ст.26 , абз 3 ч.1. ст.27 Закону України “ Про закупівлю товарів , робіт і прослуг за державні кошти” в зв`язку з тим , що тендерна пропозиція не відповідала вимогам тендерної документації , а саме п.3, 10 технічного завдання . На підставі викладеного відповідач просить в задоволенні позову відмовити .
Відповідач № 2 - ТОВ “ ТД “ Поставник -2007” проти задоволення позову заперечує , посилається на те , що позивачем не вказано , які саме порушення здійснені ним з-за чого торги повинні бути визнані недійсними . Також, посилається на якість пропонованої продукції , в якій бути розроблені всі останні тенденції та побажання енергетичних компаній. На підставі викладеного відповідач просить в задоволенні позову відмовити .
Треті особи в судову засідання жодного разу не з`явились , письмові пояснення з приводу заявлених вимог не представили , що є виключно їх правами , а не обов`язками .
Справа розглянута за наявними матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України .
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін суд встановив:
Відповідачем № 1- ВАТ “ Донецькобленерго”оголошено торги (тендер) на закупівлю пластмасової тари ( роторні пломбувальні пристрої), оголошення про заплановану закупівлю № 03034508 , опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України № 3 ( 127) від 21.01.208р .
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2008р. № 274 від 02.04.2008р. набрало чинності Тимчасове положення про закупівлю товарів , робіт і послуг за державні кошти , яке визначає на сьогоднішній день ( з втратою чинності Закону України “ Про закупівлю товарів , робіт і послуг за державні кошти” від 22.02.2000р. ) механізм здійснення закупівлі товарів , робіт і послуг за державні кошти .
Відповідно до статті 14 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р. (в редакції до 11.03.2007р.) п.20 Тимчасового Положення основними процедурами здійснення державних закупівель є редукціон та відкриті торги.
Частиною 1 статті 18 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р. (в редакції до 11.03.2007р.) , п.13-14 Тимчасового Положення встановлено, що під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники, запрошені замовником шляхом публікації оголошення .
Як визначено в частині 1 статті 21 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р. (в редакції до 11.03.2007р.) тендерна документація повинна містити: інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій; перелік критеріїв, які висуваються тендерним комітетом з метою оцінки відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам; інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам; інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі: - відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки, підготовлені відповідно до частин другої та третьої цієї статті; - кількість товару; - місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги; - додаткові послуги, які мають бути надані; - строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції; зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю; опис окремої частини або частин предмета закупівлі, щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції у разі, якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції тільки стосовно частини товарів, робіт чи послуг, що закуповуються; спосіб оцінки і порівняння альтернативних тендерних пропозицій; методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, робіт чи послуг, наприклад, витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо; інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції; вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю; умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення; зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій; виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників; зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій; зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками; інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції; іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно тендерної документації встановлено, що під час оцінки замовником пропозицій використовуються критерії та методика зазначені у Додатку №4.
В цьому Додатку передбачено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі основних критерієв : ціни тендерної пропозиції , умови розрахунків , строк поставки .
Згідно протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти 28.02.2008р. свої тендерні пропозиції надали : ПП “ ТФ “ Ольга і К” , ТОВ” ТД “ Постачальник –2007” , ТОВ “ Домашній Доктор” , ТОВ “ Тон-Енерго” .
28.02.2008р. в 11 год 00хв було проведено розкриття тендерних пропозицій відкритих торгів із зменшенням ціни , про що свідчить відповідний протокол № 27/87-08.
Згідно протоколу акцепту тендерних пропозицій із закупівлі одноразових роторних пломбувальних пристроїв № 27/119 –08 від 17.03.2008р. , щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю переможцем був визнаний ТОВ ТД “ Постачальник –2007” .
Представник позивача стверджує , що згідно з зазначеним протоколом акцепту тендерних пропозицій із закупівлі одноразових роторних пломбувальних пристроїв № 27/119 –08 від 17.03.2008р., його критерій відносно ціни лоту був самий низький , але це не враховано відповідачем № 1 в порушення п.56 Тимчасового Положення . Окрім того , позивач зазначає , що відповідачем № 1 в порушення вимог п.13-14 , 20 Тимчасового Положення , ст.ст. 17 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р. , не було опубліковано у спеціальному друкованому засобі масової інформації та мережі Інтернет звіту про проведення торгів.
Суд не приймає до уваги посилання позивача на порушення відповідачем норм ст.ст.17, 36, 37-1 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р., та пунктів 13-14 , 20, 36 , 56 Тимчасового Положення з огляду на зазначене .
Дослідивши матеріали справи , судом встановлено наступне :
Пункт 36 Постанови КМ Положення від 2008.03.28, "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" передбачає : строк для подання тендерних пропозицій повинен становити 30 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути зменшено до 15 календарних днів (до 10 календарних днів - у разі проведення торгів з обмеженою участю). Причини скорочення строку викладаються у звіті про результати проведення процедури закупівлі. Вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Зі сторони позивача строк подання тендерних пропозицій не був порушений, своєчасно та в повному об`ємі надіслана тендерна пропозиція замовникові .
Згідно з п. 53 Тимчасового положення розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації. З метою забезпечення відкритості та прозорості процедур закупівель під час розкриття тендерних пропозицій можуть бути присутні представники засобів масової інформації. До участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій замовником повинні бути допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники. Відсутність учасника або його уповноваженого представника під час проведення процедури розкриття тендерних пропозицій не є підставою для нерозкриття, нерозгляду або відхилення його тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність усіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, правильність їх оформлення, а також оголошується найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складаєтеся протокол за встановленою уповноваженим органом формою, копія якого подається всім учасникам на їх запит. Ці відомості зазначаються у звіті про результати проведення процедури закупівлі.
Зазначені вимоги не були порушені зі сторони замовника процедур закупівлі ( відповідача № 1) , що підтверджується протоколом розкриття тендерних пропозицій № 27/87-08 від 28.02.2008р. , протоколом акцепту тендерних пропозицій із закупівлі одноразових роторних пломбувальних пристроїв № 27/119 –08 від 17.03.2008р.
Згідно п.56 Тимчасового Положення замовник визначає переможця торгів з числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на підставі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
Основними критеріями оцінки є: ціна; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; якість та функціональні характеристики, екологічна чистота; післяпродажне обслуговування; умови розрахунків; експлуатаційні витрати; передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником.
У разі коли для визначення найкращої тендерної пропозиції використовуються критерії інші, ніж ціна, у тендерній документації повинен бути визначений (якщо це можливо) їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою 70 відсотків. Загальний строк проведення оцінки, порівняння та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 30 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій ( п. 37 Тимчасового Положення) .
Згідно протоколу акцепту тендерних пропозицій із закупівлі одноразових роторних пломбувальних пристроїв № 27/119 –08 від 17.03.2008р. , вбачається , що пломбувальний пристрой наданий ПП ТФ “ Ольга і К” являється недостатньо стойким к маніпуляціям з ними , є наявність розробки пломбувального пристрою з метою проведення маніпуляцій з ним для здійснення можливості зняття устройства після встановлення його на об`єкті та повторної її установки без встановлення відімих слідів . Також, можливе витягування роторної вставки з корпусу пломбувального пристрою за допомогою зовнішнього джерела гарячого повітря або плоскогубців з метою проведення маніпуляцій з ним ( зтачування внутрішніх виступів корпусу) для здійснення наступної можливості многократного витягування роторної вставки з корпусу пломбувального пристрою після установки його на об`єкті та повторної установки пломбувального пристрою без залишення на ньому відімих слідів.
З зазначеного вбачається , що даний недолік тягне за собою пряму погрозу для енергопостачальної компанії зі сторони споживачів у вигляді вкрадання електроенергії шляхом доступу до облікових сілових мереж , вимірювальних мережх , приборів обліку електроенергії , що захищаються пломбувальними пристроями .
То б то з наведеного вбачається , що надані пломбувальні пристрої ТОВ ТФ “ Ольга і К” не відповідають технічному завданню , а саме пунктам 3, 10 Технічного завдання , на підставі чого у відповідача № 1 - ВАТ “ Донецькобленерго” були підстави для відхилення пропозиції позивача - ТОВ ТФ” Ольга і К” , про що він був повідомлений листом № 24-208/ш-1966 від 18.03.2008р.
Окрім того , позивачем не доведені порушення зі сторони відповідача № 1 норм ст. 17 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р. стосовно не опублікування взагалі : в мережах масової інформації та в мережах масової інформації та мережі Інтернет звіту про результати проведення торгів .
У позовній заяві позивач зазначив, що ч.5 ст.17-3 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” встановлено: з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або в електронному вигляді тендерну (кваліфікаційну) документацію, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій, протокол оцінки та звіт про результати здійснення процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дати їх затвердження.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону, звіт про результати процедури закупівлі (крім інформації, що містить державну таємницю) протягом 10 календарних днів з дати його затвердження оприлюднюється замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет.
Згідно ч. 2 ст. 29 Закону протягом п'яти календарних днів з дня акцепту замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Згідно з нормами Закону , а саме , ч.4. ст.4-1 Закону передбачено наступне : замовник оприлюднює інформацію, передбачену цим Законом, в інформаційних системах в мережі Інтернет шляхом її направлення до таких систем у паперовому або електронному вигляді в порядку, передбаченому інформаційними системами.
Але з огляду на зазначене , суд застосовує , норми Тимчасового положення від 2008.03.28, "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" , оскільки Закон України “Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" втратив чинність на момент оголошення результатів проведення торгів , друкування звіту .
Згідно з п.13 Тимчасового Положення передбачено , що оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації публікується безоплатно в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель", що видається уповноваженим органом, та безоплатно розміщується на веб-порталі з питань державних закупівель, створеному уповноваженим органом. Доступ для користувачів до інформації, що розміщена на веб-порталі з питань державних закупівель, створеному уповноваженим органом, є безоплатним. Оголошення про заплановану закупівлю може оприлюднюватися на веб-сайтах замовників або головних розпорядників бюджетних коштів у розділі "Державні закупівлі" та у друкованих засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження. Інтернет-ресурси, на яких оприлюднюється інформація з питань державних закупівель, повинні відповідати встановленим законодавством вимогам щодо захисту інформації. Інформаційний бюлетень "Вісник державних закупівель" опубліковує оголошення, передбачені цим Тимчасовим положенням, у строк не пізніше семи днів з дати реєстрації відповідного оголошення в такому бюлетені.
Зазначені вимоги були виконані зі сторони відповідача № 1 ( замовника), що підтверджується матеріалами справи , в свою чергу , згідно з вимогами ст. 4-1 Закону та п. 13 Тимчасового Положення в паперовому вигляді було відправлено в Вісник державних закупівель № 3 ( 301)/04.2008 .Оголошення про результати проведення відкритих торгів було опубліковане 08.04.2008р.
Окрім того , суд зазначає , що нормами п. 29 Тимчасового Положення передбачено , що інформація про відхилення тендерної (кваліфікаційної) пропозиції учасника із зазначенням підстави наводиться замовником у звіті про результати проведення процедури закупівлі та повідомляється протягом семи календарних днів учаснику, пропозиція якого відхилена. Ця вимога була замовником торгів ( відповідачем № 1 ) виконана , позивач про результати торгів повідомлений листом № 24-208/ш-1966 від 18.03.2008р.
Згідно з п. 31 Тимчасового положення передбачено . що у звіті про результати проведення процедури закупівлі за встановленою уповноваженим органом формою, який зберігається замовником протягом трьох років, обов'язково зазначаються: стислий опис предмета закупівлі; найменування та адреси учасників, що подали тендерні пропозиції, заявки на участь у попередній кваліфікації учасників, найменування та адреса учасника, з яким укладено договір про закупівлю, а також ціна цього договору; ціна і стислий опис інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткові умови, запропоновані учасниками; стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі; у разі відхилення окремих або всіх тендерних пропозицій обґрунтування підстав відхилення; дата опублікування оголошення про заплановану закупівлю та оголошення про результат здійсненої закупівлі в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" чи дата відправлення запрошення до участі в процедурах торгів з обмеженою участю, запиту цінових пропозицій (котирувань), закупівлі в одного учасника та дата повідомлення учасникам про результат проведеної процедури; виклад причин і обставин, якими керувався замовник під час обрання іншої процедури закупівлі, ніж процедура відкритих торгів, з обґрунтуванням її вибору; стислий виклад будь-яких запитів щодо роз'яснення умов здійснення попередньої кваліфікації учасників або тендерної документації, відповідей на них, а також будь-яких змін до цієї документації; у разі коли в результаті торгів не було укладено договір про закупівлю, - підстави прийняття такого рішення; у разі відхилення тендерної пропозиції відповідно до цього Тимчасового положення - підстави для відхилення; відомості про: - кваліфікацію учасників, що подали тендерні пропозиції; - заявки на участь у попередній кваліфікації учасників або запис про відсутність таких заявок; - підстави застосування попередньої кваліфікації учасників; - подані скарги, позови та результати їх розгляду; - зупинення процедури закупівлі; - склад тендерного комітету; дата акцепту тендерної пропозиції.
Але відомості щодо обов`язкової публікації звіту Тимчасове Положення від 2008.03.28, "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" , не містить . З приводу чого суд зазначає , що звіт про результати проведення торгів ( від 08.05.2008р.) не зобов`язаний нормими Положення бути опублікованим .
З огляду на вищевикладене , вбачається , що зі сторони замовника торгів (відповідача № 1 ) не передбачаються порушення вимог Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” та Тимчасового положення КМ від 2008.03.28, "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" , з приводу яких торги могли б бути відмінені .
Статтею 28 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” визначений вичерпний перелік підстав для відміни торгів. Так, торги відміняються у разі
якщо:
- на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;
- було відхилено всі тендерні пропозиції;
- замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації;
- якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників;
- комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів;
- торги відміняються частково (за лотом), якщо було подано менше трьох тендерних пропозицій до відповідного лота.
Згідно з п. 62 Тимчасового положення торги відміняються у разі, коли:
подано менше ніж дві тендерні пропозиції;
відхилено всі тендерні пропозиції.
На підставі викладеного , позовні вимоги є не доведеними належним чином в розумінні ст.ст. 33-34 ГПК України , та такими , що не підлягають задоволенню .
Судові витрати підлягають розподілу з урахуванням норм статті 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись нормами Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” №1490-ІІІ від 22.02.2000р., 20, 36 , 56 , 62 Тимчасового положення КМ від 2008.03.28, "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" ст.ст. 1, 2, 4, 43, 44, 45, 46, 21, 22, 33, 34, 36, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд –
В И Р І Ш И В:
У задоволенні вимог Приватного підприємства Торгова Фірма «Ольга і К°», м.Одеса, до Відкритого акціонерного товариства «Донецькобленерго», м.Горлівка, Донецька обл., Товариства з обмеженою відповідальністю «Постачальник-2007», м.Донецьк, за участю третіх осіб: 1.Товариства з обмеженою відповідальністю «Домашній доктор», м.Донецьк, 2.Товариства з обмеженою відповідальністю «Топ-Енерго», м.Донецьк про відміну торгів, проведених 28.02.2008р. , на закупівлю товарів - інша пластмасова тара ( роторні пломбувальні пристрої), які проводились на замовлення ВАТ “ Донецькобленерго” ; про заборону ВАТ “ Донецькобленерго” укладати з ТОВ “ Торговий будинок “ Постачальник-2007” договір про закупівлю одноразових роторних пломбувальних пристроїв , які стали предметом проведення торгів із зменшенням ціни від 28.02.2008р. , з ціллю забезпечення вимог відповідно до статті 66-67 ГПК України. , відмовити.
Рішення набуває законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття або підписання .
Рішення підписано 07.07.2008р.
Суддя
Надруковано 6 примірника :
1 прим- Господарському суду
5 прим - сторонам
Виконавець - Подолян О.О.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2008 |
Оприлюднено | 10.07.2008 |
Номер документу | 1792532 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Манжур В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні