ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" серпня 2011 р. Справа № 2a-2436/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Хо ми О.В.,
представника позивача: Стасіва В.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом заступника п рокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Міського комунального підприємства "Косівміськвод осервіс" про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій та пені в розмірі 12530,03 гри вень, -
ВСТАНОВИВ:
26.07.2011 року заступник про курора Івано-Франківської об ласті в інтересах держави в о собі Івано-Франківського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів (д алі - позивач) звернувся до с уду з адміністративним позов ом до Міського комунального підприємства "Косівміськвод осервіс" (далі - відповідач) п ро стягнення адміністр ативно-господарських санкці й за невиконання нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів в 2010 році та пе ні за несвоєчасну їх сплату в розмірі 12530,03 гривень.
Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідач, в порушен ня статей 19, 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні», не сплатив адміністративно-гос подарські санкції за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда та не за йняте ним в 2010 році в розмірі 12330 ,23 гривень та пеню нараховану за несвоєчасну сплату адміні стративно-господарських сан кцій в розмірі 199,80 гривень. Заг альна сума несплачених адмін істративно-господарських са нкцій та пені становить 12530,03 гр ивень.
Прокурор в судове засіданн я не з' явився без поважних п ричин та без повідомлення пр о причини неприбуття хоча, пр о дату, час та місце судового р озгляду справи був належним чином повідомлений.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав з підстав вказаних в позо вній заяві.
Відповідач, в судове засід ання не з' явився повторно б ез поважних причин та без пов ідомлення про причини неприб уття хоча, про дату, час та міс це судового розгляду справи був належним чином повідомле ний. Правом подання письмово го заперечення проти заявлен ого позову не скористався.
Розглянувши матеріали а дміністративної справи, засл ухавши пояснення представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, суд приходить д о висновку, що адміністратив ний позов підлягає до задово лення.
В судовому засіданні вста новлено, що відповідач є юрид ичною особою, яка здійснює го сподарську діяльність та вик ористовує найману працю.
28.02.2011 року відповідачем подан о позивачу звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2010 рік, згідно якого сер едньооблікова кількість шта тних працівників облікового складу за рік становила 43 чол овіка, з них одна особа, якій в становлена інвалідність та я ка працювала на підприємстві , середня річна заробітна пла та штатного працівника стано вила 12330 гривень в рік.
Однак, судом встановлено, що середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу за 2010 рік становила 43 чоловіка, кількість робочих місць, призначених для забез печення працевлаштування ін валідів, відповідно до 4% норма тиву становить дві особи, яки м встановлено інвалідність, проте відповідачем працевла штовано одного інваліда, у зв ' язку із чим відповідачем н е забезпечено працевлаштува ння ще одного інваліда. Фонд о плати праці штатних працівни ків становив 530200 гривень в рік. Середня заробітна плата шта тного працівника відповідач а становить 12330,23 гривень. Сума а дміністративно-господарськ их санкцій за 2010 рік за одного н е працевлаштованого інвалід а становить 12330,23 гривень та пен я, нарахована за несвоєчасну сплату адміністративного-го сподарських санкцій, станови ть 199,80 гривень. Вказані обстави ни також підтверджуються роз рахунком заборгованості по с платі адміністративного-гос подарських санкцій та пені (а .с.-8).
Крім того, судом встановлен о, що відповідач у 2010 році не по давав Косовському районному центру зайнятості інформаці ю про наявність вакантних ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів.
Відповідачем адміністрати вно-господарські санкції та пеню в загальному розмірі 12530,03 гривень не сплачено.
Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливос тей для участі в економічній , політичній і соціальній сфе рах життя суспільства, створ ення необхідних умов, які даю ть можливість інвалідам вест и повноцінний спосіб життя з гідно з індивідуальними здіб ностями та інтересами визнач ені Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні».
Відповідно до частини перш ої статті 17 вказаного Закону, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвал ідів та з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії їм забезпечується право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, не забороненою законом.
Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізуєт ься шляхом створення спеціал ьного робочого місця, адапта цією основного й додаткового обладнання, технічного осна щення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можли востей інваліда.
Частина 3 статті 18 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»встановлює обов' язок п ідприємств, установ, організ ацій, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації та забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством; надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.
Таким чином, відповідач в по рушенні обов' язку, передбач еного частиною 3 статті 18 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»не надавав держав ній службі зайнятості інформ ацію, необхідну для організа ції працевлаштування інвалі дів.
Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»встановлено для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.
Таким чином, норматив робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідача скла дав два штатних працівника з а 2010 рік, одне з яких зайняте ін валідом не було.
Постановою Кабінету Мініс трів України за №70 від 31 січня 2 007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»затверджен о Порядок реєстрації підприє мств, установ, організацій та фізичних осіб, що використов ують найману працю. Згідно вк азаного порядку роботодавці реєструються у відділеннях Фонду соціального захисту ін валідів за місцем їх державн ої реєстрації як юридичних о сіб або фізичних осіб - підп риємців. Для реєстрації пунк том 3 вказаного Порядку встан овлено обов' язок роботодав ців подати (надіслати рекоме ндованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за фо рмою, що затверджується Мінп раці, та копію свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи або фізичної особи - підприємця.
Також, зазначеною постано вою Кабінету Міністрів Украї ни за №70 від 31 січня 2007 року затв ерджено Порядок подання підп риємствами, установами, орга нізаціями та фізичними особа ми, що використовують найман у працю, звітів про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів та інформації, необхідної для організації їх працевла штування. Згідно якого, звіт п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів роботодавці п одають (надсилають рекомендо ваним листом) щороку до 1 берез ня відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів, в яки х вони зареєстровані, за форм ою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом . Форма вказаного звіту затве рджена наказом Міністерства праці та соціальної політик и України за №42 від 10.02.2007 року.
Крім того, Порядок подання п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування передбачає, обов ' язок роботодавців подання центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття інформації про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів. Наказо м Міністерства праці та соці альної політики України за № 420 від 19.12.2005 року затверджено фор му подання такої звітності т а інструкцій щодо її заповне ння.
Таким чином, суд приходить до висновку, що обов' язки ро ботодавців стосовно забезпе чення прав інвалідів на прац евлаштування передбачають с обою:
1. Виділення та створе ння робочих місць для працев лаштування інвалідів, в тому числі спеціальних робочих м ісць.
2. Створення для інвалі дів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації.
3. Надання державній с лужбі зайнятості інформації , необхідної для працевлашту вання інвалідів.
4. Звітування Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів.
5. Забезпечення інших соціально-економічних гаран тій, передбачених чинним зак онодавством.
Судом встановлено, що відп овідачем не виконано всіх об ов' язків, а також не надано д оказів вжиття відповідачем б удь-яких заходів спрямованих на забезпечення прав інвалі дів на працевлаштування.
Частиною 1 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачена відповіда льність роботодавців за не з дійснення працевлаштування інвалідів. А саме, підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом.
Частиною 2 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачено, що порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється вихо дячи з 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на п овну суму недоїмки за весь її строк.
Згідно частини 4 статті 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач, в порушення статей 19, 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», не виконав нормативу п о працевлаштуванню одного ін валіда та в строк до 15 квітня 201 1 року не сплатив адміністрат ивно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на робочому місці, на загальну суму 12330,23 гривень. Поз ивач за порушення відповідач ем термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й, у відповідності до частини 2 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», нара хував пеню в розмірі 199,80 гривен ь. Загальна сума несплачених адміністративно-господарсь ких санкцій та пені становит ь 12530,03 гривень.
Як наслідок, суд зазначає , що створення робочих місць д ля інвалідів супроводжуєтьс я обов' язком підприємства в жити всіх вище перерахованих заходів.
За таких обставин, оскільки , відповідач будь-яких заході в на виконання зазначених об ов' язків не вчиняв, то суд пр иходить до висновку про прав омірність стягнення з відпов ідача адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 1233 0,23 гривень та нарахованої пен і за несвоєчасну сплату адмі ністративно-господарських с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів в 2010 роц і в розмірі 199,80 гривень.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги в д аній адміністративній справ і такими, що підлягають до зад оволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Міського комунального підприємства "К осівміськводосервіс" (майдан Незалежності 1А/44, місто Косів , Івано-Франківська область, к од ЄДРПОУ 32167199) на користь Івано -Франківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (вулиця Гуцу льська, 9, місто Івано-Франківс ьк) адміністративно-господар ські санкції та нараховану п еню за несвоєчасну сплату ад міністративно-господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів в 2010 році в розмірі 12530 (дванадцяти т исяч п' ятсот тридцяти) грив ень 03 копійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня про голошення постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повно му обсязі 22.08.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 21.09.2011 |
Номер документу | 18130639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні