Постанова
від 17.08.2011 по справі 2а-2590/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" серпня 2011 р. С права № 2a-2590/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окру жний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап' юк С.В.,

за участю секретаря Хо ми О.В.,

представника позивача: Стасіва В.С.,

представника відповідача : Ткачука П.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Івано-Франкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Приватної агро фірми "Господар" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені в розмір і 4820,67 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

05.08.2011 року Івано-Франк івське обласне відділення Фо нду соціального захисту інва лідів (далі - позивач) зверну вся до суду з адміністративн им позовом до Приватної агро фірми "Господар" (далі - відпо відач) про стягнення адм іністративно-господарських санкцій за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів в 2010 р оці та пені за несвоєчасну їх сплату в розмірі 4820,67 гривень.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідач, в порушен ня статей 19, 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні», не сплатив адміністративно-гос подарські санкції за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда та не за йняте ним в 2010 році в розмірі 4666, 67 гривень та пеню нараховану з а несвоєчасну сплату адмініс тративно-господарських санк цій в розмірі 154 гривні. Загаль на сума несплачених адмініст ративно-господарських санкц ій та пені становить 4820,67 гриве нь.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав з підстав вказаних в позо вній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечив, мотивуючи в ідсутністю робочих місць, ви конання роботи на яких могло б здійснюватись інвалідами, а також відсутністю коштів у підприємства. Крім того, вказ ав на специфіку виробничої д іяльності підприємства та не задовільний стан діяльності галузі сільського господарс тва.

Розглянувши матеріали а дміністративної справи, засл ухавши пояснення представни ків сторін, дослідивши матер іали справи, суд приходить до висновку, що адміністративн ий позов підлягає до задовол ення.

В судовому засіданні вста новлено, що відповідач є юрид ичною особою, зареєстрованою 01.02.2000 року Тлумацькою районною державною адміністрацією Ів ано-Франківської області, як а здійснює господарську діял ьність та використовує найма ну працю.

17.06.2011 року відповідачем подан о позивачу звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2010 рік, згідно якого сер едньооблікова кількість шта тних працівників облікового складу за рік становила 9 чоло вік, середня річна заробітна плата штатного працівника с тановила 9333,33 гривень в рік та з гідно якого, відповідачем са мостійно визначено суму штра фних санкцій за нестворене р обоче місце для інваліда в 2010 р оці в розмірі 4666,67 гривень.

Вказані обставини також пі дтверджуються розрахунком з аборгованості по сплаті адмі ністративного-господарськи х санкцій та пені (а.с.-7).

Відповідачем адміністрати вно-господарські санкції за 2010 рік в розмірі 4666,67 гривень не с плачені. За несвоєчасну спла ту вказаних санкцій позиваче м нараховано пеню в розмірі 154 гривні.

Крім того, судом встановлен о, що відповідач у 2010 році не по давав Тлумацькому районному центру зайнятості інформаці ю про наявність вакантних ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів.

Відповідачем адміністрати вно-господарські санкції та пеню в загальному розмірі 4820,67 гривень не сплачено.

Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливос тей для участі в економічній , політичній і соціальній сфе рах життя суспільства, створ ення необхідних умов, які даю ть можливість інвалідам вест и повноцінний спосіб життя з гідно з індивідуальними здіб ностями та інтересами визнач ені Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні».

Відповідно до частини перш ої статті 17 вказаного Закону, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвал ідів та з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії їм забезпечується право п рацювати на підприємствах, в установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, не забороненою законом.

Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізуєт ься шляхом створення спеціал ьного робочого місця, адапта цією основного й додаткового обладнання, технічного осна щення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можли востей інваліда.

Частина 3 статті 18 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні»встановлює обов' язок п ідприємств, установ, організ ацій, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації та забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством; надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.

Таким чином, відповідач в по рушенні обов' язку, передбач еного частиною 3 статті 18 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»не надавав держав ній службі зайнятості інформ ацію, необхідну для організа ції працевлаштування інвалі дів.

Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»встановлено для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Таким чином, норматив робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідача скла дав один штатний працівник з а 2010 рік.

Постановою Кабінету Мініс трів України за №70 від 31 січня 2 007 року «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»затверджен о Порядок реєстрації підприє мств, установ, організацій та фізичних осіб, що використов ують найману працю. Згідно вк азаного порядку роботодавці реєструються у відділеннях Фонду соціального захисту ін валідів за місцем їх державн ої реєстрації як юридичних о сіб або фізичних осіб - підп риємців. Для реєстрації пунк том 3 вказаного Порядку встан овлено обов' язок роботодав ців подати (надіслати рекоме ндованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за фо рмою, що затверджується Мінп раці, та копію свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи або фізичної особи - підприємця.

Також, зазначеною постано вою Кабінету Міністрів Украї ни за №70 від 31 січня 2007 року затв ерджено Порядок подання підп риємствами, установами, орга нізаціями та фізичними особа ми, що використовують найман у працю, звітів про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів та інформації, необхідної для організації їх працевла штування. Згідно якого, звіт п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів роботодавці п одають (надсилають рекомендо ваним листом) щороку до 1 берез ня відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів, в яки х вони зареєстровані, за форм ою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом . Форма вказаного звіту затве рджена наказом Міністерства праці та соціальної політик и України за №42 від 10.02.2007 року.

Крім того, Порядок подання п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування передбачає, обов ' язок роботодавців подання центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття інформації про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів. Наказо м Міністерства праці та соці альної політики України за № 420 від 19.12.2005 року затверджено фор му подання такої звітності т а інструкцій щодо її заповне ння.

Таким чином, суд приходить до висновку, що обов' язки ро ботодавців стосовно забезпе чення прав інвалідів на прац евлаштування передбачають с обою:

1. Виділення та створе ння робочих місць для працев лаштування інвалідів, в тому числі спеціальних робочих м ісць.

2. Створення для інвалі дів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації.

3. Надання державні й службі зайнятості інформац ії, необхідної для працевлаш тування інвалідів.

4. Звітування Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів.

5. Забезпечення інш их соціально-економічних гар антій, передбачених чинним з аконодавством.

Судом встановлено, що відп овідачем не виконано всіх об ов' язків, а також не надано д оказів вжиття відповідачем б удь-яких заходів спрямованих на забезпечення прав інвалі дів на працевлаштування.

Частиною 1 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачена відповіда льність роботодавців за не з дійснення працевлаштування інвалідів. А саме, підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом.

Частиною 2 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачено, що порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється вихо дячи з 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на п овну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно частини 4 статті 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач, в порушення статей 19, 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», не виконав нормативу п о працевлаштуванню одного ін валіда та в строк до 15 квітня 201 1 року не сплатив адміністрат ивно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на робочому місці, на загальну суму 4666,67 гривень. Поз ивач за порушення відповідач ем термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й, у відповідності до частини 2 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», нара хував пеню в розмірі 154 гривні . Загальна сума несплачених а дміністративно-господарськ их санкцій та пені становить 4820,67 гривень.

Як наслідок, суд зазначає , що створення робочих місць д ля інвалідів супроводжуєтьс я обов' язком підприємства в жити всіх вище перерахованих заходів.

За таких обставин, оскільки , відповідач будь-яких заході в на виконання зазначених об ов' язків не вчиняв, то суд пр иходить до висновку про прав омірність стягнення з відпов ідача адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 4666 ,67 гривень та нарахованої пені за несвоєчасну сплату адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів в 2010 році в розмірі 154 гривні.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги в д аній адміністративній справ і такими, що підлягають до зад оволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -

П ОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Приватної агрофірми "Господар" (вулиця Незалежності, 34, село Живачів , Тлумацький район, Івано-Фран ківська область, код ЄДРПОУ 307 70331) на користь Івано-Франківсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів (вулиця Гуцульська, 9, мі сто Івано-Франківськ) адміні стративно-господарські санк ції та нараховану пеню за нес воєчасну сплату адміністрат ивно-господарських санкцій з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів в 2010 році в розмір і 4820 (чотирьох тисяч вісімсот д вадцяти) гривень 67 гривень.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня про голошення постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повно му обсязі 22.08.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2011
Оприлюднено21.09.2011
Номер документу18130640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2590/11/0970

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 17.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні