Постанова
від 28.07.2011 по справі 2а-5675/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №7

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 липня 2011 року Справа № 2а-5675/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді Смішливої Т.В.,

при секретарі Л юбімовій Г.Ю.,

за участю представників ст орін:

від позивача: ОСОБА_1, дов . № 174 від 19.10.2010

від відповідача: ОСОБА_2, дов. б /н від 08.06.2011

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Сіл ьскогосподарського товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Авіс" до Державної еколо гічної інспекції в Луганські й області Міністерства охоро ни навколишнього природного середовища про визнання про типравними дій з проведення позапланової перевірки, визн ання наказу № 450 від 17.06.2011 недійсн им,-

ВСТАНОВИВ:

05 липня 2011 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов вищезазначе ний адміністративний позов, у якому позивач просить суд в изнати наказ Державної еколо гічної інспекції в Луганські й області Міністерства охоро ни навколишнього природного середовища від 17.06.2011 № 450 щодо пр оведення позапланової перев ірки недійсним, визнати дії Д ержавної екологічної інспек ції в Луганській області Мін істерства охорони навколишн ього природного середовища п о проведенню позапланової пе ревірки Сільскогосподарськ ого товариства з обмеженою в ідповідальністю "Авіс" 17.06.2011 нез аконними та протиправними.

В обґрунтування позовних в имог позивачем зазначено, що 17.06.2011 надійшов запит прокурора Лутугинського району про на дання інформації та дозвілу на розміщення відходів Сільс когосподарського товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Авіс" (далі - СТОВ «Авіс») н а 2011 рік. Вказана інформація бу ла направлена прокурору райо ну 21.06.2011. Незважаючи на вказане працівниками Державної екол огічної інспекції в Луганськ ій області 17.06.2011 проведено пере вірку дотримання вимог приро доохоронного законодавства СТОВ «Авіс» без повідомленн я про проведення вказаної пе ревірки та своєчасного вруче ння керівництву товариства н аказу і направлення на перев ірку. 24.06.2011 до СТОВ «Авіс» надій шов акт Державної екологічно ї інспекції в Луганській пер евірки дотримання вимог прир одоохоронного законодавств а СТОВ «Авіс» та акт обстежен ня засміченої земельної діля нки з планом схемою земельно ї ділянки.

Вказану перевірку позивач вважає протиправною, так як З аконом України "Про основні з асади державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності" та Порядком орг анізації та проведення перев ірок суб'єктів господарюванн я щодо дотримання вимог прир одоохоронного законодавств а, затверджений наказом Міні стерства охорони навколишнь ого природного середовища Ук раїни від 10.09.2008 № 464 передбачено в ичерпний перелік підстав для проведення позапланової пер евірки, якими є неподання у вс тановлений термін суб' єкто м господарювання обов' язко вої звітності без поважних п ричин, а також письмових пояс нень про причини, які перешко джали поданню таких документ ів. Такі підстави у відповіда ча були відсутні, крім того по садовими особами Державної е кологічної інспекції в Луган ській області проведено пере вірку виконання природоохор онного законодавства без пов ідомлення та участі законних представників позивач. Зазн ачення в акті перевірки того , що під час перевірки був прис утнім директор СТОВ «Авіс» Кобилкін М.М. не відповідає дійсності, що позбавило можл ивості своєчасно ознайомити сь з підставами перевірки та оскаржити наказ та повідомл ення про проведення перевірк и. Відомості, викладені в акті обстеження засміченої земел ьної ділянки площею 1,7 га про н аявність на ній відходів у кі лькості 1352 м3 також є необ' єк тивними тому, що відповідач н е мав спеціальних знань та не обхідних приладів для отрима ння вказаної інформації. Поз ивач просив суд визнати нака з Державної екологічної інсп екції в Луганській області в ід 17.06.2011 № 450 щодо проведення поза планової перевірки недійсни м, визнати дії Державної екол огічної інспекції в Луганськ ій області по проведенню пер евірки СТОВ «Авіс» 17.06.2011 незако нними та протиправними.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і викладеним у позові, просив задовольнити позов.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали, по яснили, що 15.06.2011 до Інспекції на дійшла вимога прокурора Луту гинського району про виділен ня спеціаліста для проведенн я перевірки дотримання вимог природоохоронного законода вства СТОВ «Авіс». У зв' язку з цим 17.06.2011 видано наказ № 450 про в ідрядження спеціаліста для у часті у проведенні перевірки , яка проподиться прокуратур ою району. Таким чином, Інспек ція самостійно перевірку дія льності СТОВ «Авіс» щодо дот римання природоохоронного з аконодавства не проводила, а тому відсутні підстави для з астосування положень Закону України "Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності", так як вказаний Закон н е поширює свою дію на проведе ння перевірок з питань проку рорського нагляду. Також заз начили, що 17.06.2011 інспектор Чурін а Л.В. разом з помічником проку рора Лутугинського району пр ибули до СТОВ «Авіс», де поміч ник прокурора зареєструвавс я в журналі проведення перев ірок та запропонував керівни цтву СТОВ «Авіс», у тому числі директору Кобилкіну М.М., проїхати до земельної ділян ки, на якій здійснюється неса нкціонований вивіз відходів птахо господарства. Директо р СТОВ «Авіс» Кобилкін М.М. відмовився виїхати разом з п омічником прокурора та інспе ктором на місце перевірки, од нак, потім сам з' явився на зе мельну ділянку, де здійснюва лись заміри несанкціоновано го розміщення відходів, одна к від підписання акту переві рки відмовився. Вважали, що та к як перевірка здійснювалась прокуратурою району, всі мат еріали перевірки після її за кінчення направлено до проку ратури району та жодного ріш ення Інспекція самостійно не приймала, дії Інспекціє є зак онними, а тому просили у задов оленні позову відмовити.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, перевіривш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до на ступного.

Сільскогосподарське товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Авіс" є юридичною особ ою, зареєстровано Лутугинськ ою районною державною адміні страцією 31.03.2000, ідентифікаційн ий код 30791367. (а.с. 60-66)

Судом встановлено, що 15.06.2011 пр окурором Лутугинського райо ну Луганської області до Дер жавної екологічної інспекці ї в Луганській області напра влено вимогу № 05/01-3971 вих. 11 про ви ділення спеціаліста для учас ті у проведенні прокуратурою району 17.06.2011 перевірки додержа ння вимог природоохоронного законодавства в діяльності СТОВ «Авіс». (а.с. 27)

На підставі вищевказаної в имоги прокуратури району нач альником Державної екологіч ної інспекції в Луганській о бласті 17.06.2011 видано наказ № 450 про відрядження до прокуратури Лутугинського району праців ників Інспекції Чуріну Л.В. та Лежепьокова А.В. для у часті у перевірці. (а.с. 28)

Судом встановлено, що 17.06.2011 по мічником прокурора Лутугинс ького району Погорєловим М.О . разом зі старшим державним і нспектором з охорони навколи шнього природного середовищ а Державної екологічної інсп екції в Луганській області Чуріною Л.В. проведено пере вірку дотримання вимог приро доохоронного законодавства СТОВ «Авіс».

За результатами перевірки старшим державним інспектор ом з охорони навколишнього п риродного середовища Держав ної екологічної інспекції в Луганській області Чуріно ю Л.В. за участю помічника пр окурора Лутугинського район у Погорєловим М.О. у присутнос ті директора СТОВ «Авіс» Ко билкіна М.М. складено акту п еревірки дотримання вимог пр иродоохоронного законодавс тва СТОВ «Авіс» від 17.06.2011 (а.с. 6)

Вказаний акт перевірки міс тить загальні відомості про СТОВ «Авіс», наявність дозво лу на розміщення відходів у 201 1 році, а також дані з акту обст еження засміченої земельної ділянки від 17.06.2011, який є додатк ом до акту перевірки.

Проблемою даного спору є пр авомірність дій Державної ек ологічної інспекції в Луганс ькій області щодо проведення перевірки СТОВ «Авіс» без до тримання вимог Закону Україн и "Про основні засади державн ого нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" в частині наявності підстав д ля проведення перевірки та з авчасного повідомлення про п роведення перевірки.

З журналу реєстрації перев ірок СТОВ «Авіс» вбачається, що зареєстровано проведення перевірки помічником прокур ора Лутугинського району Пог орєловим М.О. 17.06.2011 (а.с. 10)

Також, судом встановлено, що 17.06.2011 помічником прокурора Лут угинського району Погорєлов им М.О. передано директору СТО В «Авіс» вимогу прокурора ві д 16.06.2011 № 05/01-3090 вих. 11, якою повідомле но про проведення прокуратур ою району перевірки додержан ня вимог природоохоронного з аконодавства, в тому числі, у с фері поводження з відходами, та зобов' язано надати помі чнику прокурора всю необхідн у документацію. (а.с. 8)

Той факт, що вказану вимогу вручено директору СТОВ «Авіс » Кобилкіну М.М. саме 17.06.2011 пі дтверджено листом СТОВ «Авіс » № 319 від 21.06.2011 (а.с. 9)

Таким чином, судом встановл ено, що перевірка додержання СТОВ «Авіс» вимог природоох оронного законодавства, в то му числі, у сфері поводження з відходами, проводилась прок уратурою Лутугинського райо ну.

Статтею 123 Конституції Укра їни передбачено, що організа ція і порядок діяльності орг анів прокуратури України виз начаються законом.

Відповідно до пункту 9 Перех ідних положень Конституції У країни прокуратура продовжу є виконувати відповідно до ч инних законів функцію нагляд у за додержанням і застосува нням законів - до введення в ді ю законів, що регулюють діяль ність державних органів щодо контролю за додержанням зак онів.

Так, відповідно до ст. 1 Закон у України «Про прокуратуру» прокурорський нагляд за доде ржанням і правильним застосу ванням законів Кабінетом Мін істрів України, міністерства ми та іншими центральними ор ганами виконавчої влади, орг анами державного і господарс ького управління та контролю , Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими Р адами, їх виконавчими органа ми, військовими частинами, по літичними партіями, громадсь кими організаціями, масовими рухами, підприємствами, уста новами і організаціями, неза лежно від форм власності, під порядкованості та приналежн ості, посадовими особами та г ромадянами здійснюється Ген еральним прокурором України і підпорядкованими йому про курорами.

Відповідно до положень ст. 6 Закону України «Про прокура туру», органи прокуратури Ук раїни здійснюють свої повнов аження на підставі додержанн я Конституції України та чин них законів, незалежно від бу дь-яких органів державної вл ади, посадових осіб, а також рі шень громадських об'єднань ч и їх органів; вживають заході в до усунення порушень закон у.

Статтею 20 Закону України «П ро прокуратуру» передбачено , що при здійсненні прокурорс ького нагляду за додержанням і застосуванням законів про курор має право безперешкодн о за посвідченням, що підтвер джує займану посаду, входити у приміщення підприємств, ус танов та організацій незалеж но від форм власності, мати до ступ до матеріалів і докумен тів, необхідних для проведен ня перевірки, вимагати від ке рівників та колегіальних орг анів проведення перевірок, р евізій діяльності підпорядк ованих і підконтрольних підп риємств, установ, організаці й та інших структур незалежн о від форм власності, а також в иділення спеціалістів для пр оведення перевірок, відомчих і позавідомчих експертиз.

Згідно ст. 8 Закону України « Про прокуратуру» вимоги прок урора, які відповідають чинн ому законодавству, є обов'язк овими для всіх органів, підпр иємств, установ, організацій , посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи виз начені прокурором строки. Не виконання без поважних причи н законних вимог прокурора т ягне за собою передбачену за коном відповідальність.

Враховуючи положення ст. 20 З акону України «Про прокурату ру», а також те, що наказ Держа вної екологічної інспекції в Луганській області № 450 від 17.06.2 011 «Про відрядження для участі у перевірці» винесено на під ставі вимоги прокурора Лутуг инського району, суд приходи ть до висновку про те, що оскар жуваний наказ Державної екол огічної інспекції в Луганськ ій області № 450 від 17.06.2011 відповід ає вимогам чинного законодав ства, а вимоги позивача про ви знання цього наказу недійсни м є необґрунтованими.

Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов' язки та ві дповідальність суб' єктів г осподарювання під час здійсн ення державного нагляду (кон тролю) визначає Закон Україн и "Про основні засади державн ого нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" в ід 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - З акон № 877)

Відповідно до положень ста тті 6 Закону № 877 підставою для з дійснення позапланових захо дів є звернення фізичних та ю ридичних осіб про порушення суб' єктом господарювання в имог законодавства. Позаплан овий захід у цьому разі здійс нюється тільки за наявності згоди центрального органу ви конавчої влади на його прове дення. Під час проведення поз апланового заходу з' ясовую ться лише ті питання, необхід ність перевірки яких стала п ідставою для здійснення цьог о заходу, з обов' язковим заз наченням цих питань у посвід ченні (направленні) на провед ення державного нагляду (кон тролю). Суб'єкт господарюванн я повинен ознайомитися з під ставою проведення позаплано вого заходу з наданням йому к опії відповідного документа .

Разом з цим, відповідно до с т. 2 Закону України «Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності» дія цього За кону не поширюється на відно сини, що виникають під час про ведення процедур, передбачен их Кодексом України про адмі ністративні правопорушення , а також оперативно-розшуков ої діяльності, дізнання, прок урорського нагляду, досудово го слідства і правосуддя.

Під час розгляду даної спра ви судом встановлено, що пере вірка додержання СТОВ «Авіс» вимог природоохоронного зак онодавства, в тому числі, у сфе рі поводження з відходами, пр оводилась прокуратурою Луту гинського району Луганської області в межах прокурорськ ого нагляду із залученням сп еціаліста Державної екологі чної інспекції в Луганській області.

Таким чином, посилання пози вача на те, що під час проведен ня перевірки відповідачем не дотримано вимог ст. 6 Закону № 877 та Порядку організації та п роведення перевірок суб'єкті в господарювання щодо дотрим ання вимог природоохоронног о законодавства, затверджено го наказом Міністерства охор они навколишнього природног о середовища України від 10.09.2008 № 464, суд вважає необґрунтовани ми.

Те, що в акті перевірки від 17. 06.2011 визначено дану перевірку я к позапланову та є посилання на Закон України «Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності» суд вважає ф ормальними порушеннями, які жодним чином не вплинули на с уть проведеної перевірки, як а є прокурорською перевіркою .

Також судом встановлено, що за результатами перевірки С ТОВ «Авіс» 17.06.2011 з питань додерж ання вимог природоохоронног о законодавства, в тому числі , у сфері поводження з відхода ми, Державною екологічною ін спекцією в Луганській област і жодні рішення розпорядчого характеру не приймались, всі матеріали перевірки, а також розрахунок розміру шкоди, зд ійснений на вимогу прокурора , направлені до прокуратури Л утугінського району для прий няття рішення в порядку прок урорського нагляду.

Крім того, суд вважає за нео бхідне зазначити, що акт пере вірки дотримання вимог приро доохоронного законодавства СТОВ «Авіс» від 17.06.2011 не є рішен ням суб' єкта владних повнов ажень, не спричиняє виникнен ня будь-яких прав і обов' язк ів осіб чи суб' єктів владни х повноважень, а отже, не пород жує правовідносин, що можуть бути предметом спору у даній справі. Акт є лише носієм дока зової інформації (доказом) то го, чи іншого факту у справі, а його оцінка як доказу, на підс таві якого було обчислено ро зміри шкоди, заподіяної СТОВ «Авіс» порушенням природоох оронного законодавства, є ви ключно компетенцією прокуро ра.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Суд вважає, що відповідач як суб' єкт владних повноважен ь, на якого частиною 2 статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України покладено обов'язок щодо доказування п равомірності свого рішення, довів суду правомірність сво їх дій під час видання наказу № 450 від 17.06.2011 та проведення пере вірки додержання вимог приро доохоронного законодавства СТОВ «Авіс» від 17.06.2011, що є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову .

Згідно ст. 94. Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у випадку відмови у задов оленні позову судові витрати позивачу у справі, який не є с уб' єктом владних повноваже нь, не повертаються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

< Текст >

< Текст >

У задоволенні позовн их вимог Сільскогосподарськ ого товариства з обмеженою в ідповідальністю "Авіс" до Дер жавної екологічної інспекці ї в Луганській області Мініс терства охорони навколишньо го природного середовища про визнання протиправними дій з проведення позапланової пе ревірки, визнання наказу № 450 в ід 17.06.2011 недійсним відмовити за необґрунтованістю.

< Текст >

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано. У разі подання апе ляційної скарги судове рішен ня, якщо його не скасовано, наб ирає законної сили після пов ернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляцій ного провадження або набранн я законної сили рішенням за н аслідками апеляційного пров адження

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанову складе но у повному обсязі 28 липня 2011 р оку.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18131209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5675/11/1270

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 15.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Постанова від 28.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 06.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні