Категорія №6.12
УХВАЛА
28 липня 2011 року Справа № 2а-2151/10/1270
УХВАЛА
Луганський окружний адміністративний суд у склад і
головуючого судді Смішливої Т.В.,
при секретарі судового зас ідання Любімовій Г.Ю.
за участю представників ст орін:
від прокурора-заявника - н е з' явився,
від позивача - не з' явився,
від відповідача - ОСОБА_1, дов. № 01/4-10-149 від 01.03.2011
розглянувши у відкритому с удовому засіданні заяву Держ авного підприємства “Первом айськвугілля” про розстроче ння виконання постанови Луга нського окружного адміністр ативного суду від 28 квітня 2010 р оку у справі № 2а-2151/10/1270 за позово м Прокурора м. Первомайська Л уганської області в інтереса х держави в особі відділення виконавчої дирекції Фонду с оціального страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь України в м. Первомайську Л уганської області до Державн ого підприємства “Первомайс ьквугілля” про стягнення заб оргованості по страхових вне сках у розмірі 167173,01 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 28 квітня 2010 року у справ і № 2а-2151/10/1270 з Державного підприє мства “Первомайськвугілля” на користь Відділення викон авчої дирекції Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни в м. Первомайську Луганс ької області недоїмку зі спл ати страхових внесків на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь, які спричинили втрату пра цездатності, у сумі 167173,01 грн.
18 липня 2011 року Державне підп риємство “Первомайськвугіл ля”, звернулось до суду із зая вою про розстрочення виконан ня постанови Луганського окр ужного адміністративного су ду від 28 квітня 2010 року у справі № 2а-2151/10/1270 шляхом розстрочення т ерміну його виконання на 60 міс яців, починаючи з вересня 2011 ро ку та закінчуючи серпнем 2016 ро ку відповідно до графіку, що н адається, а також зобов' яза ти Відділення виконавчої дир екції Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в на виробництві та професій них захворювань України в м. П ервомайську Луганської обла сті внести зміни до карток ос обового рахунку Державного п ідприємства “Первомайськву гілля”.
В обґрунтування заяви про р озстрочення виконання судов ого рішення відповідач зазна чив, що виконання рішення суд у ускладнено тяжким фінансов им становищем підприємства. Так, засновником ДП «Первома йськвугілля» є Держава в осо бі Міністерства вугільної пр омисловості України. Основни м видом діяльності ДП «Перво майсьвугілля» є видобуток ву гілля. ДП «Первомайськвугілл я» є планово - збитковим підпр иємством паливно-енергетичн ого комплексу України, що під тверджується звітами про рез ультати фінансової діяльнос ті.
Надходження коштів від реа лізації вугільної продукції у 2009 році становило 157,6 млн.грн., у 2010 рік - 157,4 млн.грн., при цьому, фон д оплати праці за 2009 рік - стано вив 245,9 млн.грн., а за 2010 рік - 270,8 млн. грн. без обов'язкових нарахув ань на заробітну плату. У зв'яз ку з особливістю гірничо - гео логічних умов видобутку вугі лля на підприємстві, зносом г ірничошахтного обладнання (п риблизно 65%) та недостатністю фінансування капітального б удівництва нових лав за оста нній час видобуток вугілля н е задовольняє навіть нагальн і потреби підприємства. Кошт и державної підтримки на соб івартість, капітальне будівн ицтво та придбання гірничоша хтного обладнання, що підпри ємство отримує з державного бюджету, спрямовуються відпо відно до цільового призначен ня і виділяються у значно зме ншеному обсязі, ніж було запл ановано. Оплата поточних вне сків до фонду соціального ст рахування, відносно яких вин есено рішення суду від 28.04.2010, пр овадиться за рахунок коштів від реалізації. За результат ами господарської діяльност і ДП «Первомайськвугілля» за 2010 непокритий збиток склав 206,2 м лн. грн., заборгованість по дов гостроковим зобов'язанням 91,2м лн.грн., заборгованість по пот очним зобов'язанням за розра хунками з бюджетом - 23,1млн.гр н., заборгованість по поточни м зобов'язанням за розрахунк ами зі страхування - 33.2млн.грн., прибуток відсутній, дебітор ська заборгованість складає 25,2 млн. грн., кредиторська забо ргованість за товари, послуг и - 246,1млн.грн., що підтверджуєть ся звітом про фінансові резу льтати.Зазначив, що всі вищев казані дані свідчать про скл адне фінансове становище ДП «Первомайськвугілля», яке ун еможливлює виконання судово го рішення - постанови від 28.04.2010 в повному обсязі одночасно.
За результатами господарс ької діяльності ДП «Первомай ськвугілля» за 2010 рік непокри тий збиток склав 206,2 млн. грн., за боргованість по довгостроко вим зобов'язанням, що підтвер джується звітом про фінансов і результати.
Представник заявника - ДП “Первомайськвугілля”у судо вому засіданні заяву про над ання розстрочки підтримав, н адав пояснення, аналогічні в икладеним у заяві.
Представник Відділення ви конавчої дирекції Фонду соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Первомайську Луг анської області у судове зас ідання не з' явився, просив р озглянути справу за його від сутністю, надав письмові зап ерчення проти заяви державно го підприємства “Первомайсь квугілля” про відстрочення і розстрочення виконання судо вого рішення у справі № 2а-2151/10/1270 у яких зазначено, що згідно зі статтею 15 Закону України “Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві і професійних захворю вань, що спричинили втрату пр ацездатності”Фонд соціальн ого страхування від нещасних випадків - некомерційна сам оврядна організація, що діє н а підставі статуту, який затв ерджується її правлінням. Ві дповідно до статті 21 цього Зак ону, у разі настання страхово го випадку, Фонд соціального страхування від нещасних ви падків зобов' язаний у встан овленому законодавством пор ядку своєчасно та в повному о бсязі відшкодовувати шкоду, заподіяну працівникові внас лідок ушкодження його здоров ' я або в разі його смерті, вип лачуючи йому або особам, які п еребували на його утриманні, страхові виплати. Згідно зі с таттею 46 Закону України “Про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування від нещасних випадків на виробн ицтві і професійних захворюв ань, що спричинили втрату пра цездатності”Фонд соціально го страхування від нещасних випадків провадить збір та а кумулювання страхових внеск ів, має автономну, незалежну в ід будь-якої іншої, систему фі нансування. Фінансування Фон ду соціального страхування в ід нещасних випадків здійсню ється за рахунок внесків роб отодавців для підприємств з віднесенням на валові витрат и виробництва, для бюджетних установ та організацій - ас игнувань виділених на їх утр имання. Ненадходження коштів до Фонду та відстрочення пог ашення заборгованості не дад уть можливості своєчасно нар аховувати та виплачувати пот ерпілим належні їм страхові виплати. Також, розстрочення виконання рішення суду потя гне за собою скорочення фіна нсування соціальних програм з організації та здійснення заходів, спрямованих на попе редження нещасних випадків, усунення загрози здоров' ю п рацівників.
Розглянувши у судовому зас іданні заяву про розстроченн я виконання судового рішення , вислухавши думку представн ика заявника, дослідивши мат еріали справи, суд прийшов до такого.
Постанова Луганського окр ужного адміністративного ві д 28 квітня 2010 року у справі № 2а-2151 /10/1270 про стягнення з державног о підприємства “Первомайськ вугілля”на користь відділен ня виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань України в м. Первомайськ у Луганської області недоїмк и зі сплати страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійних зах ворювань, які спричинили втр ату працездатності, у сумі 167173, 01 грн. сторонами не оскаржувал ась і набрала законної сили. (а .с. 37)
Також суд вважає за необхід не зазначити, що ухвалою Луга нського окружного адміністр ативного суду від 18.04.2011 у задово ленні заяви Державного підпр иємства “Первомайськвугілл я” про розстрочення виконанн я постанови Луганського окру жного адміністративного суд у від 28 квітня 2010 року у справі № 2а-2151/10/1270 за позовом Прокурора м. Первомайська в інтересах де ржави в особі відділення вик онавчої дирекції Фонду соціа льного страхування від нещас них випадків на виробництві та професійних захворювань У країни в м. Первомайську Луга нської області до Державного підприємства «Первомайськв угілля» про стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків в розмірі 167173,01 грн. від мовлено, вищезазначене рішен ня суду залишено без змін ухв алою Донецького апеляційног о адміністративного суду від 16.06.2011 (а.с.67,68,89)
Згідно зі статтею 263 Кодексу адміністративного судочинс тва України за наявності обс тавин, що ускладнюють викона ння судового рішення (відсут ність коштів на рахунку, відс утність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), д ержавний виконавець може зве рнутися до адміністративног о суду першої інстанції, неза лежно від того, суд якої інста нції видав виконавчий лист, щ о видав виконавчий лист, із по данням, а особа, яка бере участ ь у справі, та сторона виконав чого провадження - із заявою п ро відстрочення або розстроч ення виконання, зміну чи вста новлення способу і порядку в иконання судового рішення. П итання про відстрочення або розстрочення виконання, змін у чи встановлення способу і п орядку виконання судового рі шення може бути розглянуто т акож за ініціативою суду. Суд розглядає питання про відст рочення або розстрочення вик онання, зміну чи встановленн я способу і порядку виконанн я судового рішення в десятид енний строк у судовому засід анні з повідомленням державн ого виконавця або сторони ви конавчого провадження, що зв ернулися із поданням (заявою ), та осіб, які беруть участь у с праві, та у виняткових випадк ах може відстрочити або розс трочити виконання, змінити ч и встановити спосіб і порядо к виконання рішення.
Відповідно до пункту 10 пост анови Пленуму Верховного Суд у України від 26 грудня 2003 року № 14 “Про практику розгляду скар г на рішення, дії або бездіяль ність органів і посадових ос іб державної виконавчої служ би та звернення учасників ви конавчого провадження”при в ирішенні заяв державного вик онавця чи сторони про відстр очку чи розстрочку виконання рішення суду потрібно мати н а увазі, що відповідно до стат ті 263 Кодексу адміністративно го судочинства України - їх за доволення можливе лише у вин яткових випадках, які суд виз начає виходячи з особливого характеру обставин, що ускла днюють або виключають викона ння рішення (відсутність кош тів на рахунку, відсутність п рисудженого майна в натурі, с тихійне лихо тощо).
Підставою для розстроченн я виконання рішення можуть б ути конкретні обставини, що у складнюють виконання рішенн я або роблять його неможливи м у строк встановлений судом , тому всі ці обставини повинн і бути доведені заявником.
Крім того, при вирішенні дан ої заяви суд вважає за необхі дне зазначити, що заявником п овинно також бути зазначено економічне обґрунтування, як е свідчить про можливість по гашення зазначеного боргу вн аслідок застосування режиму відстрочення та розстроченн я, протягом якого відбудутьс я зміни політики управління чи збутом такого заявника. У д аному випадку такі події у за явника відсутні, жодних дока зів обставин, вказаних у заяв і про розстрочення постанови суду відповідачем не надано .
Посилання на тяжке фінансо ве становище, як на підставу д ля розстрочення виконання су дового рішення, судом до уваг и не беруться, оскільки, на дум ку суду, не є винятковою обста виною у розумінні статті 263 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Доказів наявності інших об ставин, що ускладнюють викон ання рішення або роблять йог о неможливим, заявником суду не надано.
Крім того суд вважає за необ хідне зазначити, що ухилення від виконання постанови суд у та невиконання норм діючог о законодавства щодо сплати страхових внесків, тобто нес плата коштів до Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни, спричиняє значну шкод у державним інтересам, оскіл ьки внаслідок цього ставитьс я під загрозу своєчасність н арахування та виплати потерп ілим належних страхових випл ат, які являються для них житт єво важливим засобом до існу вання, оскільки зазначені ос оби не можуть на рівних умова х конкурувати на ринку праці і, як наслідок, соціальне стра хування є єдиним засобом до і снування.
Враховуючи, що тільки у виня тковому випадку, залежно від обставин справи суд має розс трочити виконання рішення, п риймаючи до уваги недоведені сть заявником необхідності н адати розстрочку виконання п останови Луганського окружн ого адміністративного суду, неможливості виконати рішен ня у встановлений законом ст рок, керуючись статтями 158, 160, 165, 2 63 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Держав ного підприємства “Первомай ськвугілля” про розстроченн я виконання постанови Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 28 квітня 2010 рок у у справі № 2а-2151/10/1270 за позовом П рокурора м. Первомайська Луг анської області в інтересах держави в особі відділення в иконавчої дирекції Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань України в м. Первомайську Луг анської області до Державног о підприємства “Первомайськ вугілля” про стягнення забор гованості по страхових внеск ах у розмірі 167173,01 грн. відмовити .
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до До нецького апеляційного адмін істративного суду. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
Апеляційна скарга на ухвал у суду першої інстанції пода ється протягом п'яти днів з дн я проголошення ухвали. Якщо у хвалу було постановлено у пи сьмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржу є, апеляційна скарга подаєть ся протягом п'яти днів з дня от римання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії ухвали суд у безпосередньо в суді, то п'ят иденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчис люється з наступного дня піс ля закінчення п'ятиденного с троку з моменту отримання су б'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду .
Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання апеляційної скарги, в становленого статтею 186 КАС Ук раїни, якщо таку скаргу не бул о подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що ухвала суду не н абрала законної сили.
Суддя
Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18131224 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні