Постанова
від 13.07.2011 по справі 2а-5093/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.3.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 липня 2011 року Справа № 2а-5093/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Б урихіні О.С.,

за участю представників

позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 03-06/1070 в ід 10.06.2011);

відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з об меженою відповідальністю пр отипожежного обладнання «Пі рена» про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені у розмірі 11856,38 грн., -

ВСТАНОВИВ:

16 червня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відп овідальністю протипожежног о обладнання «Пірена», у яком у позивач просив стягнути з в ідповідача адміністративно -господарські санкції та пен ю у розмірі 11856,38 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що у порушення вимог ст.ст.19, 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» ТОВ ППО «Пірена» не працевлаштувало необхідн у кількість інвалідів. Так на підприємстві замість одного інваліда працювало 0 інвалід ів. За 1 робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в ідповідач до 15.04.2011 мав самостій но сплатити адміністративно -господарські санкції у розм ірі 11640,00 грн. Оскільки вищезазн ачена сума не була своєчасно сплачена, позивачем нарахов ана пеня у розмірі 216,38 грн.

Загальна сума заборговано сті підприємства перед Держа вним бюджетом становить 11856,38 г рн.

За таких обставин позивач п росив позовні вимоги задовол ьнити у повному обсязі.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав у повному обсязі, надав по яснення аналогічні викладен им у позові.

Відповідач повторно не заб езпечив явку свого повноважн ого представника у судове за сідання, про дату, час та місце розгляду справи повідомлени й належним чином, причини нея вки суду не відомі. Правом над ати заперечення на адміністр ативний позов відповідач не скористався.

З огляду на положення ст.128 КА С України, суд вважає за можли ве розглянути адміністратив ну справу за відсутності пре дставника відповідача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, перевірив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і наданих ст оронами доказів, оцінивши до кази відповідно до вимог ст.с т.69-72 КАС України, суд прийшов д о такого.

Фонд соціального захисту і нвалідів, відповідно до п.1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного наказом Міністерства со ціальної політики України ві д 14.04.2011 № 129, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 2 8.04.2011 за № 528/19266, є бюджетною устано вою, діяльність якої спрямов ується, координується та кон тролюється Державною службо ю з питань інвалідів та ветер анів.

Фонд соціального захисту і нвалідів згідно п.3, 4 Положенн я про Фонд соціального захис ту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України №1434 від 26.09.2002 (із насту пними змінами і доповненнями ) відповідно до покладених на нього завдань здійснює конт роль за виконанням підприємс твами нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів та сплатою ними адмініс тративно-господарських санк цій і пені, а також відповідно до п.п.3 п.5 Положення має право проводити перевірку підприє мств щодо реєстрації, поданн я ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалід ів, виконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів та сплати адмін істративно-господарських са нкцій і пені, цільового викор истання наданих Фондом кошті в.

Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів відповідно до п.9 з азначеного Положення є терит оріальним органом бюджетної установи Фонду соціального захисту інвалідів, і діє на пі дставі Положення про Лугансь ке відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів.

Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ законодав ство про соціальну захищеніс ть інвалідів в Україні склад ається з цього Закону та інши х актів законодавства, що вид аються відповідно до нього.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни (частина 3 статті 18 Закону № 875-ХІІ).

Статтею 19 Закону № 875-ХІІ, вста новлено, що для підприємств (о б'єд нань), установ і організац ій незалежно від форми власн ості і господарювання встано влюється норматив робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів у розмір і чотирьох відсотків від сер едньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік, - у кількості од ного робочого місця.

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни № 875-ХІІ від 21.03.1991 підприємс тва, установи, організації, у т ому числі підприємства, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичні особ и, які використовують найман у працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, передбаченим стат тею 19 цього Закону, щороку спл ачують відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі, організації , у тому числі підприємстві, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної о соби, яка використовує найма ну працю, за кожне робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір а дміністративно-господарськ их санкцій за робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом, визначається в розмір і половини середньої річної заробітної плати на відповід ному підприємстві, в установ і, організації, у тому числі пі дприємстві, організації гром адських організацій інвалід ів, у фізичної особи, яка викор истовує найману працю. Полож ення цієї частини не поширює ться на підприємства, устано ви і організації, що повністю утримуються за рахунок кошт ів державного або місцевих б юджетів.

Частина 4 статті 20 зазначено го Закону передбачає, що адмі ністративно-господарські са нкції розраховуються та спла чуються підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами, орган ізаціями громадських органі зацій інвалідів, фізичними о собами, зазначеними в частин і першій цієї статті, самості йно в строк до 15 квітня року, на ступного за роком, в якому від булося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 цього За кону.

Судом установлено, підтвер джено матеріалами справи, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалід ів за 2010 рік, складеного відпов ідачем, середньооблікова кіл ькість штатних працівників о блікового складу ТОВ ППО «Пі рена» у 2010 році складала 15 осіб , кількість інвалідів - штат них працівників, які повинні працювати на робочих місцях , створених відповідно до вим ог ст.19 Закону України «Про ос нови соціальних захищеності інвалідів в Україні» - 1, кільк ість працівників, яким відпо відно до чинного законодавст ва встановлена інвалідність - 0 (а.с.10).

Позивачем відповідачу адм іністративно-господарські с анкції за невиконання нормат иву робочих місць, призначен их для працевлаштування інва лідів у 2010 році у розмірі - 15520,00 грн. (а.с.9).

З розрахунку нарахування а дміністративно-господарськ их санкцій вбачається, що від повідачем добровільно сплач ено адміністративно-господа рські санкції у розмірі 3880,00 гр н.

За розрахунком позивача ро змір нарахованих позивачем а дміністративно-господарськ их санкцій та не сплачених ві дповідачем до 15 квітня 2011 року складає 11640,00 грн.

Згідно наданих позивачем р озрахунків (а.с.9), сума пені, яку має сплатити відповідач, ста новить 216,38 грн.

За змістом ч.3 ст.19 Закону № 875-Х ІІ підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно здійснюють працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць, вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.

Згідно ч.1 ст.18 вищевказаного Закону забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, у тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості.

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону № 875-ХІІ (в редакції Закону Укра їни «Про внесення змін до дея ких законів України щодо реа лізації інвалідами права на трудову зайнятість» від 23.02.2006) п ідприємства зобов'язані виді ляти та створювати робочі мі сця для працевлаштування інв алідів, у тому числі спеціаль ні робочі місця, створювати д ля них умови праці з урахуван ням індивідуальних програм р еабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні г арантії, передбачені чинним законодавством, надавати дер жавній службі зайнятості інф ормацію, необхідну для орган ізації працевлаштування інв алідів, і звітувати Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України.

Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці повідомляють те риторіальні відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів згідно з наказом Міністе рства праці та соціальної по літики України «Про затвердж ення форми звітності № 10-ПІ (рі чна) «Звіт про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів» т а Інструкцію щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) « Звіт про зайнятість і працев лаштування інвалідів» від 10.02 .2007 № 42 щороку до 1 березня, насту пного після звітного періоду , подається або надсилається рекомендованим листом за мі сцем їх державної реєстрації відділенню Фонду.

Звіт про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2010 рік Форми №10-ПІ поданий відпов ідачем до Луганського обласн ого відділення фонду соціаль ного захисту 28 лютого 2010 року (а .с.10).

Водночас, про наявність вак антних місць роботодавці пов инні повідомляти центри зайн ятості, направляючи звітніст ь у формі № 3-ПН згідно з наказо м Міністерства праці та соці альної політики України від 19.12.2005 № 420.

З матеріалів адміністрати вної справи вбачається, що ТО В ППО «Пірена» до Сєвєродоне цького міського центру зайня тості протягом 2010 року подано лише 3 звіти форми № 3-ПН, а саме : звіти про наявність вакансі й станом на 28.03.2010, на 28.04.2010, на 28.05.2010 (а.с .6-8).

Відповідно до ч.1 ст.218 Господ арського кодексу України під ставою господарсько-правово ї відповідальності учасника господарських відносин є вч инене ним правопорушення у с фері господарювання.

Частиною 2 наведеної статті передбачено, що учасник госп одарських відносин відповід ає, зокрема за порушення прав ил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від н ього заходів для недопущення господарського правопоруше ння.

Отже, для стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій слід виходити із за гальних норм права відносно відповідальності за порушен ня зобов' язань та встановле ння в діях або бездіяльності підприємства складу правопо рушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-г осподарських санкцій.

Слід враховувати, що елемен тами правопорушення є вина т а наявність причинного зв' я зку між самим порушенням та й ого наслідками.

Суд зазначає, що обов' язок підприємства зі створення р обочих місць для працевлашту вання інвалідів не супроводж ується його обов' язком займ атись пошуком інвалідів для працевлаштування.

Разом з тим, у судовому засі данні встановлено, що відпов ідач не вживав у повній мірі п ередбачені чинним законодав ством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів . Надання до Сєвєродонецьког о міського центру зайнятості протягом 2010 року лише 3 звітів форми № 3-ПН, на думку суду, не мо же свідчити про те, що відпові дач у повній мірі повідомляв відповідні органи про наявн у можливість на підприємстві для працевлаштування інвалі дів, чим позбавив можливості виконання органами, за значе ними в ст.18 Закону України № 875-Х ІІ, обов'язку стосовно безпос ереднього працевлаштування інвалідів. Тим самим відпові дач порушив вимоги ст.ст.19, 20 За кону України № 875-ХІІ.

За таких обставин суд вважа є за потрібне стягнути з відп овідача суму адміністративн о-господарських санкцій за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом.

Що стосується розміру адмі ністративно-господарських с анкцій, суд зазначає, що позив ачем їх розраховано з поруше нням вимог ст.20 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» .

Так, відповідно до вказаної норми Закону, для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на я ких працює від 8 до 15 осіб, розмі р адміністративно-господарс ьких санкцій за робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом, визначається в роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, в уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, у фізичної особи, яка в икористовує найману працю.

Як вбачається зі звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2010 рік та розра хунку, середньооблікова кіль кість штатних працівників об лікового складу становить 15 о сіб, середньорічна заробітна плата штатного працівника - 15520,00 грн. Таким чином розмір адм іністративно-господарських санкцій складає 50% від 15520,00 грн., тобто 7760,00 грн., а не 15520,00 грн. як заз начив позивач.

З розрахунку суми позову вб ачається, що відповідачем до бровільно сплачено санкції у розмірі 3880,00 грн. Таким чином су ма несплачених адміністрати вно-господарських санкцій ст ановить 3880,00 грн.

Як встановлено у судовому з асіданні, ця сума адміністра тивно-господарських санкцій відповідачем у встановлений ст.20 Закону № 875-ХП строк (до 15 кві тня року, наступного за роком , в якому відбулося порушення нормативу) сплачена не була, щ о дає підстави для нарахуван ня пені відповідно до ст.20 цьо го Закон і п. 4 Порядку сплати п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, суми адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів (затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70 « Про реалізацію статей 19 і 20 Зак ону») з 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України за кожний кале ндарний день прострочення.

З розрахунку суми позову вб ачається, що ставка НБУ - 7,75%, к ількість днів у 2010 році - 365, одн оденний розмір пені - 0,03%, кіль кість днів прострочення - 62 д ні. Таким чином сума пені, яку необхідно сплатити становит ь (3880,00 х 0,03%) х 62 дні = 71,92 грн.

Врахувавши вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів підля гають частковому задоволенн ю.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі ч.3 ст.160 КАС Украї ни у судовому засіданні 13 липн я 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луган ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до товариства з обм еженою відповідальністю про типожежного обладнання «Пір ена» про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені у розмірі 11856,38 грн., - зад овольнити частково.

Сягнути з товариства з обме женою відповідальністю прот ипожежного обладнання «Піре на» (місцезнаходження: 93400, Луга нська область, м. Сєвєродонец ьк, вул. МЖК «Мрія», код ЄДРПОУ 31023117) на користь Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( місцезнаходження: 91055, м. Луганс ьк, вул. Володарського, 59, одерж увач - ВДК м. Сєвєродонецьк, р /р 31212230700080 в ГУДКУ у Луганській об ласті, МФО 804013, код 24046627, код платеж у 50070000) адміністративно-господ арські санкції у розмірі 3880,00 г рн. (три тисячі вісімсот вісім десят гривень) та пеню за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 71,92 грн. (сімдеся т одна гривня дев' яносто дв і копійки).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Повний текст постанови скл адено та підписано 18 липня 2011 р оку.

Суддя К.О. Пляшкова

Дата ухвалення рішення13.07.2011
Оприлюднено21.09.2011
Номер документу18131274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5093/11/1270

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 31.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 01.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 13.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні