Головуючий у 1 інстанції - Пляшкова К. О.
Суддя-доповідач - Ляшенк о Д.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 грудня 2011 року справа №2а-5 093/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Ляшенка Д.В.
суддів Чумака С.Ю. , Ястреб ової Л.В.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Луганського облас ного відділення фонду соціал ьного захисту інвалідів на п останову Луганського окружн ого адміністративного суду від 13 липня 2011 р. у справі №2а 5093/11/1 270, за позовом Луганського обл асного відділення фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю Підприємства п ротипожежного обладнання “П ірена”, про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені,-
ВСТАНОВИВ:
16 червня 2011 року Луганс ьке обласне відділення фонду соціального захисту інвалід ів звернулось до суду з позов ом до Товариства з обмеженою відповідальністю Підприємс тва протипожежного обладнан ня “Пірена про стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені за невиконан ня нормативу робочих місць у 2010 році.
Позивачем зазначено, що у 2010 році відповідач в поруш ення діючого законодавства н е працевлаштував 1 інваліда.
За одне робоче місце, призначене для працевлаштув ання інвалідів і не зайняте і нвалідами, відповідач до 15.04.2010 п овинен був самостійно сплати ти адміністративно - господа рські санкції у розмірі 11640 грн .
Дана сума заборгован ості відповідачем не сплаче на, а тому нарахована пеня в су мі 216,38 грн.
Постановою суду 1 інст анції позов задоволено част ково і стягнуто санкції в сум і 3880 грн. і пеню в сумі 71,92 грн.
Позивач вважаючи, що ц е судове рішення ухвалено з п орушенням норм матеріальног о права, звернувся до суду з ап еляційною скаргою, в якій про сив постанову суду скасувати і прийняти нову постанову, як ою вимоги задовольнити повні стю.
Відповідач постанову не оскаржив.
Представники сторін за викликом до суду не прибул и.
Заслухавши доповідач а, дослідивши матеріали спра ви колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга задоволенн ю не підлягає, а постанову су ду першої інстанції необхідн о залишити без змін з наступн их підстав.
Відповідно до ст. 19 ч.1 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні" від 21.03.91 № 875-XII (далі - Закон № 875), п. 8 Постанови Кабіне ту Міністрів України від 03.05.95 № 314 "Про організацію робочих мі сць для працевлаштування інв алідів" (далі - Постанова № 314) дл я підприємств (об'єднань), уста нов і організацій незалежно від форм власності і господа рювання встановлюється норм атив робочих місць для забез печення працевлаштування ін валідів у розмірі 4% від загаль ної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбаче но законом.
У відповідності з ч. 1,3 с т. 18 Закону № 875 забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до д ержавної служби зайнятості .
Підприємства, устано ви, організації, фізичні особ и, які використовують найман у працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні ро бочі місця, створювати для ни х умови праці з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 3 ст. 18-1 З акону № 875 державна служба зай нятості здійснює пошук підхо дящої роботи відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у і нваліда кваліфікації та знан ь, з урахуванням його побажан ь.
Пунктами 5,10-14 "Положенн я про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштува ння інвалідів", затвердженог о Постановою КМУ від 03.05.1995р. № 314 (д алі -Положення), передбачено, щ о підприємства розробляють з аходи по створенню робочих м ісць для інвалідів, вносять ї х в колективний договір, інфо рмують центри зайнятості, мі сцеві органи соціального зах исту населення та відділення Фонду соціального захисту і нвалідів про створення (прис тосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів , а працевлаштування інвалід ів здійснюється державною сл ужбою зайнятості, органами М інсоцзахисту, місцевими рада ми народних депутатів, грома дськими організаціями інвал ідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхн іх здібностей і професійних навичок відповідно до виснов ків МСЕК.
Відповідно до звіту в ідповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Мінпраці України ві д 29.12.04 № 338, за 2010 рік середньооблік ова чисельність штатних прац івників облікового складу - 15 осіб, фактично на підприємст ві відповідача в січні - бер езні 2010р. працював 1 інвалід.
Як вбачається з матер іалів справи центру зайнятос ті у 2010 році відповідачем напр авлялись звіти за Ф 3-ПН з інфо рмацією про наявність вакант них місць для працевлаштуван ня інвалідів лише за період б ерезень- травень 2010р.(а.с.6-8).
Підприємством не нап равлялись звіти за період че рвень-грудень 2010 р. і відповіда чем самостійно сплачені санк ції в сумі 3880 грн. (а.с.9).
Відповідно до ст.20 Зак ону України № 875-ХІІ від 21.03.1991 під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, за кожне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом. Для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом, визначається в розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, у фізичної особ и, яка використовує найману п рацю. Положення цієї частини не поширюється на підприємс тва, установи і організації, щ о повністю утримуються за ра хунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Згідно статті 20 ч.4 зазн аченого Закону що адміністра тивно-господарські санкції р озраховуються та сплачуютьс я підприємствами, установами , організаціями, у тому числі п ідприємствами, організаціям и громадських організацій ін валідів, фізичними особами, з азначеними в частині першій цієї статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося п орушення нормативу, встановл еного ч. 1 ст.19 цього Закону.
Позивачем відповідач у нараховані адміністративн о-господарські санкції за не виконання нормативу робочих місць, призначених для праце влаштування інвалідів у 2010 ро ці у розмірі - 11640 грн. (а.с.9).
Санкція розрахована виходячи із середньорічної з аробітної плати штатного пра цівника -15520 грн. (15520 грн. - 3880 грн. (сп лачені добровільно)=11640 грн.)
Але на підприємстві в ідповідача працюють 15 осіб, а тому розмір адміністративно -господарських санкцій за ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, повинно в изначатись в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати.
Тобто санкція повинн а складати 3880 грн. (15520 грн.:2=7760 грн- 3880 грн.=3880 грн.)
Виходячи із належної суми несплаченої санкції пе ня повинна дорівнювати 72,17 грн . (3880 х 0,03%=1,164 грн. х 62 дн.=72,17 грн.)
Таким чином судом спр аву вирішено правильно і без порушень норм матеріального та процесуального права.
Підстави для скасува ння рішення відсутні.
Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Лугансь кого обласного відділення фо нду соціального захисту інва лідів на постанову Лугансько го окружного адміністратив ного суду від 13 липня 2011 р. у спр аві №2а 5093/11/1270- залишити без зад оволення , а постанову суду бе з змін.
Ухвала суду апеля ційної інстанції за наслідка ми перегляду набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копії особам, я кі беруть участь у справі, та м оже бути оскаржена до Вищого адміністративного суду Укра їни протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2011 |
Оприлюднено | 12.04.2012 |
Номер документу | 22465652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні