ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
04 квітня 2011 року 16:07 справа № 2а-19173/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., при секретарі Пасулька О.М., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Євро»
до
Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва
про
зобов’язання вчинити певні дії
за участю представників сторін:
від позивача: не з’явився,
від відповідача: Пальчик А.М.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
В С Т А Н О В И В:
ТОВ «Фаворит-Євро»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про зобов’язання вчинити певні дії Державну податкову інспекцію у Святошинському районі м. Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем неправомірно не прийнято податкові декларації з податку на додану вартість за звітний період з березня 2010 року по вересень 2010 року.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, надавши усні заперечення.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
ТОВ «Фаворит-Євро»до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва подано податкові декларації з податку на додану вартість за березень 2010 року (надіслано поштою 20 квітня 2010 року), за квітень 2010 року (надіслано поштою 21 травня 2010 року), за травень 2010 року (надіслано поштою 22 червня 2010 року), за червень 2010 року (надіслано поштою 21 липня 2010 року), за липень 2010 року (надіслано поштою 23 серпня 2010 року), за серпень 2010 року (надіслано поштою 20 вересня 2010 року) та за вересень 2010 року (надіслано поштою 20 жовтня 2010 року).
При цьому, відповідачем зазначені податкові декларації не були прийняті, а також не було повідомлено позивача про причини не прийняття зазначених декларацій за відповідні періоди.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до пункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Згідно з пунктом 4.1.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г»підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Згідно з пунктом 4.1.4 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до ч. 5 пп. 4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. Тобто, у самому Законі України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», зокрема ст. 4, прямо передбачено, за яких обставин податковий орган може не визнати декларацію.
Згідно з п 4.1.2 вказаної норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття попередньої), то такий платник податків має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження.
За наведених норм Закону, податковий орган зобов’язаний прийняти податкову декларацію без попередньої перевірки зазначених у ній показників та може не визнати податкову звітність як податкову декларацію виключно з підстав заповнення її всупереч правил, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення.
Відповідно до пп. 4.1.7 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків має право не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання декларації, визначеного згідно з підпунктом 4.1.4 цього пункту, надіслати декларацію (розрахунок) на адресу податкового органу поштою з повідомленням про вручення.
Можливість подавати податкову декларацію поштою також передбачено пп. 4.1.5 п. 4 Порядку № 159, якою встановлено, що декларація може бути надіслана на адресу податкової інспекції (адміністрації) за місцем реєстрації платника поштою з повідомленням про вручення не пізніше ніж за 10 днів (дата відправлення на поштовому штемпелі) до закінчення граничного терміну, установленого для подання декларації.
Як свідчать матеріали справи та встановлено судом, податкові декларації ТОВ «Фаворит-Євро»з податку на додану вартість за березень 2010 року (надіслано поштою 20 квітня 2010 року), за квітень 2010 року (надіслано поштою 21 травня 2010 року), за травень 2010 року (надіслано поштою 22 червня 2010 року), за червень 2010 року (надіслано поштою 21 липня 2010 року), за липень 2010 року (надіслано поштою 23 серпня 2010 року), за серпень 2010 року (надіслано поштою 20 вересня 2010 року) та за вересень 2010 року (надіслано поштою 20 жовтня 2010 року) надіслані на адресу ДПІ у Святошинському районі м. Києва рекомендованими листами з повідомленням про вручення та описом вкладення в межах встановлених законом строків.
З огляду на викладене, суд вважає обґрунтованими вимоги позивача щодо визнання протиправними дій ДПІ у Святошинському районі м. Києва по неприйняттю податкових декларацій позивача з податку на додану вартість березень –вересень 2010 року
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов‘язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Керуючись статтями 9, 11, 69, 70, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Зобов’язати Державну податкову інспекцію у Святошинському районі м. Києва провести податкові декларації з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Фаворит-Євро»(код ЄДРПОУ 35909291) за звітні місяці з березня 2010 року по вересень 2010 року.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18142330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні