Постанова
від 30.06.2011 по справі 2а-1625/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Копія

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

30.06.11 місто Севастопо ль Справа №2а-1625/11/2770

Окружний адміністрати вний суд міста Севастополя у складі:

судді Кириленко О.О.,

секретар судового засідан ня Семенюк Є.Є,

за участю представника поз ивача - Федорової М.Б.,

розглянувши у судовому зас іданні справу за адміністрат ивним позовом заступника про курора Ленінського району мі ста Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольс ького міського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до приватного підприєм ства “Охоронне агентство “За порізька січ” про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

У травні 2011 року заступник п рокурора Ленінського району міста Севастополя в інтерес ах держави в особі Севастопо льського міського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до Окруж ного адміністративного суду міста Севастополя з позовом до приватного підприємства “Охоронне агентство “Запорі зька січ” про стягнення забо ргованості зі сплати адмініс тративно - господарської са нкції та пені у загальному ро змірі 5 021 гривні 68 копійок.

Позов обґрунтовано тим, що в ідповідач недотримав нормат иву робочих місць для працев лаштування 1 інваліда, за що в строк до 15 квітня 2011 року зобов ' язаний був сплатити адміні стративно - господарські са нкції в сумі 4 974 гривень 00 копій ок. Зазначені кошти відповід ач не сплатив, внаслідок чого виникла заборгованість пере д Севастопольським міським в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів на суму 4 9 74 гривень 00 копійок.

Крім того, за прострочення в иконання зобов' язання відп овідачу станом на 17 травня 2011 р оку нарахована пеня у сумі 47 г ривень 68 копійок. Адміністрат ивно - господарські санкції та пеню на загальну суму 5 021 гр ивню 68 копійок відповідач не с платив.

У судовому засіданні предс тавник позивача наполягала н а задоволенні позову в повно му обсязі.

Заслухавши доводи предста вника позивача, встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовують ся позовні вимоги, суд вважає , що позов не підлягає задовол енню з наступних підстав.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон, в реда кція на час виникнення спірн их правовідносин), діяльніст ь держави щодо інвалідів вия вляється у створенні правови х, економічних, політичних, со ціально-побутових і соціальн о-психологічних умов для зад оволення їх потреб у відновл енні здоров' я, матеріальном у забезпеченні, посильній тр удовій та громадській діяльн ості. Соціальний захист інва лідів з боку держави полягає у наданні грошової допомоги , засобів пересування, протез ування, орієнтації і сприйня ття інформації, пристосовано го житла, у встановленні опік и або стороннього догляду, а т акож пристосуванні забудови населених пунктів, громадсь кого транспорту, засобів ком унікацій і зв' язку до особл ивостей інвалідів.

Згідно з частиною першої ст атті 10 Закону фінансування за ходів щодо соціальної захище ності інвалідів і дітей-інва лідів здійснюється за рахуно к коштів державного бюджету, в тому числі Фондом соціальн ого захисту інвалідів, місце вих бюджетів, а також органам и місцевого самоврядування з а місцевими програмами соціа льного захисту окремих катег орій населення за рахунок ко штів місцевих бюджетів.

Частиною першою статті 8 Зак ону передбачено, що державне управління в галузі забезпе чення соціальної захищеност і інвалідів здійснюється цен тральним органом виконавчої влади з питань праці та соціа льної політики, Міністерство м охорони здоров' я України та органами місцевого самовр ядування України.

Відповідно до частин першо ї, другої, п' ятої статті 19 Зак ону для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється вихо дячи з 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на по вну суму недоїмки за весь її с трок. Адміністративно-господ арські санкції розраховують ся та сплачуються підприємст вами, установами, організаці ями, у тому числі підприємств ами, організаціями громадськ их організацій інвалідів, фі зичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті , самостійно в строк до 15 квітн я року, наступного за роком, в якому відбулося порушення но рмативу, встановленого части ною першою статті 19 цього Зако ну. При цьому до правовідноси н із стягнення адміністратив но-господарських санкцій, пе редбачених цим Законом, не за стосовуються строки, визначе ні статтею 250 Господарського к одексу України (частини перш а, друга, четверта статті 20 Зак ону).

Судом встановлено, що за нас лідками перевірки матеріалі в Севастопольського містког о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів виявлен о, що згідно звіту приватного підприємства “Охоронне аген тство “Запорізька січ” про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2010 рік на підпр иємстві у 2010 році кількість шт атних працівників обліковог о складу становила 8 осіб, фонд оплати праці яких склав 79 000 гр ивень 59 копійок. Середньорічн а заробітна плата по підприє мству склала 9 948 гривень 00 копі йок. Норматив для працевлашт ування інвалідів склав 1 робо че місце. Фактично на підприє мстві упродовж 2010 року жодног о інваліду не працювало.

Відповідач надав звіт про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2010 рік, при цьом у у показнику “Кількість інв алідів - штатних працівникі в, які повинні працювати на ро бочих місцях, створених відп овідно до вимог статті 19 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” (осіб)” вказано 1, нор матив для працевлаштування і нвалідів склав 1 робоче місце .

Відповідно до частини перш ої статті 218 Господарського ко дексу України, підставою гос подарсько-правової відповід альності учасника господарс ьких відносин є вчинене ним п равопорушення у сфері господ арювання.

У частині другій наведеної статті передбачено, що учасн ик господарських відносин ві дповідає, зокрема, за порушен ня правил здійснення господа рської діяльності, якщо не до веде, що ним вжито всіх залежн их від нього заходів для недо пущення господарського прав опорушення.

З дослідженого у судовому з асіданні звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2010 рік вбачається, що від повідач у 2010 році подавав звіт по формі 3-ПН (про наявність ва кансій), у тому числі і для інв алідів, належним чином з прав ильним розрахунком норматив у робочих місць для інваліді в.

При цьому, фактів відмови у працевлаштуванні з боку відп овідача за безпосереднім зве рненням інваліда до нього чи за направленням державної с лужби зайнятості встановлен о не було.

Таким чином, суд дійшов висн овку про те, що вини відповіда ча у тому, що на його підприємс тві не працювало протягом 2010 р оку жодного інваліда не має т а про необґрунтованість позо вних вимог.

Керуючись статтями 160, 161, 162, 163 К одексу адміністративного су дочинства України, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні позову відм овити.

Постанова може бути оскарж ена у строки і порядку встано вленими частинами першою, др угою статті 186 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через суд першої інста нції шляхом подачі апеляційн ої скарги в десятиденний стр ок з дня отримання копії пост анови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и.

Суддя (підпис) О.О. Кириленко

Постанову складено у по вному обсязі

05 липня 2011 року

З оригіналом згідно

Суддя О.О. Кириленко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18142381
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1625/11/2770

Постанова від 06.12.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кириленко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні