Постанова
від 06.12.2011 по справі 2а-1625/11/2770
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-1625/11/2770

06.12.11 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Іщенко Г.М.,

суддів Кучерука О.В. ,

Щепанської О.А.

секретар судового засідання Кисельова А.О.

за участю сторін:

представник позивача, Заступник прокурора Ленінського району міста Севастополя- не з'явився,

представник позивача, Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів- ОСОБА_1, довіреність № 04-222 від 03.06.11

представник відповідача, Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ"- не з'явився,

розглянувши апеляційну скаргу Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Кириленко О.О. ) від 30.06.11 у справі № 2а-1625/11/2770

за позовом Заступника прокурора Ленінського району міста Севастополя (вул. Вороніна, 11, місто Севастополь, Автономна Республіка Крим, 99011)

Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Гоголя, 20-а, місто Севастополь, Автономна Республіка Крим, 99011)

до Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" (пр. Ген.Острякова, 125, кв.17, місто Севастополь, Автономна Республіка Крим, 99040)

про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 30.06.2011 в задоволенні адміністративного позову Заступника Прокурора Ленінського району міста Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" про стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-господарської санкції та пені у загальному розмірі 5021,68грн.

Не погодившись з даною постановою суду, Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить її скасувати, оскільки вона ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановила наступне.

Заступник Прокурора Ленінського району міста Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з позовом до Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" про стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-господарської санкції та пені у загальному розмірі 5021,68грн., а саме, 4974,00грн. за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування одного інваліда, за що в строк до 15.04.2011 зобов'язаний був сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 4974,00грн. Зазначені кошти відповідач не сплатив, внаслідок чого виникла заборгованість перед Севастопольським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на суму 4974,00грн. Крім того, за прострочення виконання зобов'язання відповідачу станом на 17.05.2011 нарахована пеня у сумі 47,68грн. Адміністративно-господарські санкції та пеню на загальну суму 5021,68грн. відповідач не сплатив.

Відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-12 від 21.03.1991 (зі змінами та доповненнями) для підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, якщо працює від 8 до 25 чоловік -у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

Із змісту штатного розкладу і табелів обліку робочого стану за 2010рік Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" вбачається, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу -8 осіб, 4% від загальної кількості працюючих складає 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, середня заробітна плата штатного працівника складає 9948,00грн.

Згідно до розрахунку позивача, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" склав 1 місце від загальної кількості працюючих на підприємстві (8 осіб), фактично на підприємстві не працював інвалід в 2010році.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Згідно з пунктом 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 №314, підприємства здійснюють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

У пункті 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів зазначено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Таким чином, Законом встановлено, що направленню інвалідів на підприємство передує обов'язок юридичної особи виконати організаційні дії по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів і інформуванню органів, передбачених статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Відповідно до пункту 3 Положення, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестовано спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Аналіз наведених положень чинного законодавства України дає підстави для висновку про те, що виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів передує вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, здійснення заходів зі створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність вакантних посад для інвалідів.

Крім того, відрахування до Фонду соціального захисту інвалідів України не носять характер обов'язкових платежів, а є санкцією за те, що кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, не залежать від наявності або відсутності прибутку.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та відповідно до пункту 3 "Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 №1767, підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша ніж встановлена нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щорічно до 15 квітня року, який наступає за звітним, сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньомісячної річної заробітної плати штатного працівника на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Таким чином, сума штрафних санкцій із розрахунку середньорічної заробітної плати по підприємству складає 4974,00грн. (9948,00грн. х 1 чоловіка : 2).

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до Закону України „Про основи соціального захисту інвалідів в Україні" №2606-IV від 31.05.2005, що набрав чинності 22.06.2005, порушення строків сплати штрафних санкцій тягне нарахування пені на суму заборгованості щодо сплати штрафних санкцій у розмірі 120% річних облікової ставки Національного Банку України за кожний календарний день її прострочення, включаючи день сплати.

З урахуванням викладеного, відповідачем не виконано покладених на нього Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та Положенням "Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів" обов'язків щодо створення в 2010 році 1 робочого місця для забезпечення працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим настають правові наслідки у вигляді сплати адміністративно-господарські санкцій в розмірі 4974,00грн. та пеня за несплату таких санкцій в сумі 47,68грн., які відповідач був зобов'язаний перерахувати на рахунок Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, чого не виконав.

Суд першої інстанції в порушення вимог статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України не дослідив повно та всебічно обставини справи, не встановив характер спірних правовідносин та, як наслідок, невірно застосував норми матеріального права до вирішення вказаних правовідносин, а тому висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні адміністративного позову Заступника Прокурора Ленінського району міста Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" про стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-господарської санкції та пені у загальному розмірі 5021,68грн. є помилковим.

Відповідно до статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин справи, що мають значення для справи та невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись частиною першою статті 195, пунктом 3 частини першої статті 198, пунктом 3 частини першої статті 202, частиною другою статті 205, статтями 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 30.06.2011 у справі №2а-1625/11/2770 скасувати.

Прийняти нове рішення.

«Адміністративний позов Заступника Прокурора Ленінського району міста Севастополя в інтересах держави в особі Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Охоронне агентство "Запорізька січ" (99040,, місто Севастополь, пр.Ген.Острякова,125,кв.17, код ЄДРПОУ 35483292) на користь Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 4974,00грн., перерахувавши їх на розрахунковий рахунок 31213230700007 в УДК міста Севастополя, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035598 та пеню -47,68грн., перерахувавши їх на розрахунковий рахунок 31213230700007 в УДК міста Севастополя, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035598».

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя підпис Г.М. Іщенко

Судді підпис О.В.Кучерук

підпис О.А.Щепанська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Г.М. Іщенко

Повний текст судового рішення

виготовлений 12 грудня 2011 року

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2011
Оприлюднено20.04.2012
Номер документу23527822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1625/11/2770

Постанова від 06.12.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кириленко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні