Ухвала
від 22.08.2011 по справі 2а-3745/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2011 р. < Текст >Справа № 36159/11/9104

Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Глушка І.В.,Гу ляка В.В.

при секретарі судовог о засідання Румян цевій О.І.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної інспекції України з контрол ю за цінами у Львівській обла сті на постанову Львівського окружного адміністративног о суду від 31 січня 2011 року у спра ві за позовом Державної інсп екції України з контролю за ц інами у Львівській області д о Управління Держкомзему в Я ворівському районі Львівськ ої області про стягнення заб оргованості, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернувся з вищеза значеним позовом до Львівськ ого окружного адміністратив ного суду. Просив стягнути з У правління Держкомзему у Явор івському районі в дохід Держ бюджету України - 277830,00 грн. (двіс ті сімдесят сім тисяч вісімс от тридцять грн.00 коп.).

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначає, що Держін спекцією цін було проведено перевірку порядку встановле ння, формування та застосува ння тарифів (плати) на землевп орядні роботи та послуги, в ре зультаті чого виявлено поруш ення державної дисципліни ці н, в зв'язку з чим прийнято ріш ення про застосування економ ічних санкцій, яке на даний ча с самостійно не виконано. Рез ультати перевірки відображе но в акті перевірки від 15.03.2010 р. № 00156.

Перевіркою встановлено , що відповідачем надавались юридичним та фізичним особа м послуги з видачі висновків про відсутність (наявність) о бмеження та сервітути на зем ельній ділянці містобудівно го обґрунтування, складання технічного завдання на викон ання землевпорядних робіт. П роте надання таких видів пос луг державними органами земе льних ресурсів на платній ос нові постановою Кабінету Мін істрів України № 1619 від 01.11.2000р. не передбачено. Вважає, що надан ня послуг на платній основі, п овноважень надавати які за п лату не надано нормативно-пр авовим актом, який встановлю є повноваження державних орг анів земельних ресурсів щодо надання платних послуг, а сам е постановою КМУ № 1619 від 01.11.2000р., є порушенням порядку застосув ання цін на земельно-кадастр ові послуги та роботи.

Постановою Львівського ок ружного адміністративного с уду від 31 січня 2011 року в позові відмовлено повністю.

Не погодившись із зазначен им судовим рішенням позиваче м подано апеляційну скаргу в якій просить скасувати пост анову Львівського окружного адміністративного суду від 31.01.2011року.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни № 507-ХІІ від 03.12.1990 року «Про ціни і ціноутворення»(далі З акон № 507-ХІІ) повноваження виз начати перелік продукції, то варів і послуг, державні фікс овані та регульовані ціни і т арифи на які затверджуються відповідними органами держа вного управління, а також виз начати повноваження органів державного управління в гал узі встановлення і застосува ння цін (тарифів) надано виклю чно Кабінету Міністрів Украї ни.

Відповідно до наданих зако ном повноважень Кабінет Міні стрів України видав постанов у № від 01.11.2000 року «Про затвердж ення Порядку виконання земел ьно-кадастрових робіт та над ання послуг на платній основ і державними органами земель них ресурсів» (далі Закон № 1619), в пункті 5 якої встановив пере лік видів земельно-кадастров их робіт та послуг, які можуть виконуватися та надаватись державними органами земельн их ресурсів на платній основ і.

Державні органи земельни х ресурсів мають право стягу вати плату, встановлену спіл ьним наказом Державного Комі тету по земельних ресурсах, М іністерства фінансів Україн и, Міністерства економіки Ук раїни № 97/298/124 від 15.06.2001 року, лише з а ті види землевпорядних роб іт та послуг, право які надава ти на платній основі їм надан о постановою КМУ № 1619 від 01.11.2000 ро ку. Керуватись в своїй роботі даним наказом в частині пере ліку видів землевпорядних ро біт та послуг, які надаються н а платній основі, є неправомі рно, оскільки цим наказом рег улюється лише плата за земел ьно-кадастрові роботи і посл уги. Надання послуг на платні й основі, повноважень надава ти які за плату не надано норм ативно-правовим актом, який в становлює повноваження держ авних органів земельних ресу рсів щодо надання платних по слуг, а саме постановою КМУ № 1 619 від 01.11.2000р., є порушенням поряд ку застосування цін на земел ьно-кадастрові послуги та ро боти.

Заслухавши суддю-допові дача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку , що апеляційну скаргу слід за довольнити, при цьому колегі я суддів зазначає наступне.

Як вбачається із акту № 000156 ві д 15.03.2010 року, внаслідок порушенн я Закону України «Про дозвіл ьну систему у сфері господар ської діяльної» № 2806-ІУ від 06.09.2005 року та постанови Кабінету М іністрів України № 1619 01.11.2000 року «Про затвердження Порядку ви конання земельно-кадастрови х робіт надання послуг на пла тній основі державними орган ами земельних ресурсів» зага льна сума завищення плати за видачу висновків про відсут ність (наявність) обмежень та сервітутів земельній ділянц і, висновків містобудівного обґрунтування на земельну ді лянку, складання технічного завдання на виконання земл евпорядних робіт, стягнуто ї управлінням Держкомзему в Яворівському районі Львівсь кої області із замовників за період з вересня 2008 року по 15.03.201 0 року склала 133 835,00 грн. Необґрун товано отримана виручка за п еріод з 01.04.2009 року по 15.03.2010 року скл ала 92 610,00 грн. Вказана сума еконо мічних санкцій розрахована у відповідності до ст.14 Закону України «Про ціни та ціноутв орення» та п.п.3.1,3.4 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових санкці й органами державного контро лю за цінами від 03.12.2001р. № 298/519. Вказ аними нормами зазначено, що н еправомірно отримана підпри ємством та організацією виру чка в результаті порушення д ержавної дисципліни цін підл ягає вилученню і зараховуєть ся в дохід відповідного бюдж ету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґр унтовано одержаної виручки з а належністю, що спростовує в исновки відповідача про те, щ о ці кошти не є виручкою чи до ходом, оскільки зараховуютьс я до спеціального фонду держ авного бюджету і використову ються для відшкодування витр ат, пов' язаних з виконанням , пов' язаних з веденням Держ авного земельного кадастру.

Відповідно до п.п. 1, 2, пп.11 п.4 По ложення про управління Держк омзему у Яворівському районі , затвердженого наказом Держ авного комітету України із з емельних ресурсів, управлінн я є територіальним органом Д ержкомзему, підзвітним та пі дконтрольним Держкомзему та відповідно головному управл інню у Львівській області.

Управління у своїй діяльно сті керується Конституцією У країни, законами України, пос тановами Верховної Ради Укра їни, актами Президента Украї ни і Кабінету Міністрів Укра їни, наказами Держкомзему, го ловного управління Держкомз ему у Львівській області, а та кож цим Положенням. Управлін ня відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює в установленому порядку надання платних пос луг згідно з переліком, що зат верджується Кабінетом Мініс трів України. Таким чином, упр авління Держкомзему в районі вправі надавати за плату лиш е ті послуги, які передбачені затвердженим Кабінетом Міні стрів України переліком.

Згідно із п. 2 Порядку викона ння земельно-кадастрових роб іт та надання послуг на платн ій основі державними органам и земельних ресурсів, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 листо пада 2000 року №1619 (далі - Порядок № 1619), виконання земельно-кадас трових робіт та надання посл уг здійснюється на платній о снові відповідно до поданих заяв та укладених договорів. Розгляд таких заяв проводит ься в порядку, встановленому Держкомземом.

Відповідно до п. 21 Повноваже нь центральних органів викон авчої влади, Ради міністрів А втономної Республіки Крим, о бласних, Київської та Севаст опольської міських державни х адміністрацій, виконавчих органів міських рад щодо рег улювання цін і тарифів на окр емі види продукції, товарів і послуг, затверджених постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 25 грудня 1996 року №1548 (з нас тупними змінами та доповненн ями), Держкомзем за погодженн ям з Мінфіном та Мінекономік и встановлює ціни (тарифи) на р озроблення документації із з емлеустрою та проведення зем леоцінюючих робіт. Розміри о плати земельно-кадастрових р обіт та послуг затверджені н аказом Державного комітету У країни по земельних ресурсах , Міністерства фінансів Укра їни, Міністерства економіки України від 15 червня 2001 року №97/2 98/124, зареєстрованим в Міністер стві юстиції України 10 липня 2 001 року за №579/5770 (далі - Розміри о плати). В подальшому назва пос танова Кабінету Міністрів Ук раїни від 01 листопада 2000 року № 1619 змінена, згідно постанови К абінету Міністрів України за №1112 від 21.10.2009р. А постановою Кабі нету Міністрів України від 05.0 9.2009р. за № 844 «Деякі питання реал ізації права власності на зе млю громадянами України», зо крема, п.2 заборонено стягненн я з громадян України плати за оформлення та видачу відпов ідно до затвердженого цією п остановою Порядку безоплатн их оформлення та видачі гром адянам України державних акт ів на право власності на земе льні ділянки таких актів та н адання додаткових і супутніх послуг з розроблення докуме нтації із землеустрою, а тако ж будь-яких інших платежів, зо крема внесків до благодійних та інших фондів.

Крім того, відповідно до ч. 3 с т. 1 Закону України «Про дозвіл ьну систему у сфері господар ської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-ІV, висновки віднесено до до кументів дозвільного характ еру. Частиною 1 ст. 4 вищевказан ого Закону визначено, що викл ючно законами встановлюєтьс я платність або безоплатніст ь видачі документа дозвільно го характеру.

Отже, виходячи з вищенаведе ного, колегія суддів приходи ть до висновку, що стягнення в ідповідачем плати за видачу висновків, спираючись на пол оження спільного наказу Держ авного комітету України по з емельним ресурсам Міністерс тва фінансів України та Міні стерства економіки України в ід 15.06.2001р. № 97/298/124124 «Про затверджен ня розмірів оплати земельно- кадастрових робіт та послуг» зі змінами, є такими, що не ґру нтуються на вимогах закону, о скільки вчинені з порушенням вимог Закону України «Про до звільну систему у сфері госп одарської діяльності» від 06.09 .2005 р. № 2806-ІV та Постанови Кабінет у Міністрів України від 01.11.2000 р. № 1619 «Про затвердження Порядк у виконання земельно-кадастр ових робіт та надання послуг на платній основі державним и органами земельних ресурсі в». Зазначені нормативно пра вові акти мають вищу юридичн у силу ніж підзаконний право вий акт, яким є наказ, а отже за стосуванню в спірних правові дносинах підлягають саме виз начені в них правові норми.

Таким чином, при прийнятті с пірного рішення позивач діяв на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни, а тому позовні вимоги позивача про стягнення з Упр авління Держкомзему у Яворів ському районі в дохід Держбю джету України - 277830,00 грн. (двісті сімдесят сім тисяч вісімсот тридцять грн.00 коп.) підлягают ь до задоволення.

З огляду на вищевикладене, д оводи апеляційної скарги від повідача є суттєвими і склад ають підстави для висновку п ро порушення судом першої ін станції норм матеріального п рава, що призвело до неправил ьного вирішення справи, чере з що постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нов ого рішення.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, п. 1 ч.3 ст.198, ст. 202, 205, 206, 254 КАС України, ко легія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державн ої інспекції України з контр олю за цінами у Львівській об ласті задовольнити. Постанов у Львівського окружного адмі ністративного суду від 31 січ ня 2011 року по справі № 2а-3745/10/1370 ска сувати, та прийняти нову пост анову, якою задовольнити поз овні вимоги повністю.

Стягнути із Управління Дер жкомзему у Яворівському райо ні Львівської області (р/р 3522400200 1247 у ГУДКУ у Львівській област і, МФО 825014, ЗКПО 23969130) в дохід Держа вного бюджету України (назва р/р 35224002001247 у ГУДКУ у Львівській о бласті, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23949356 ко д 21081100) - 277830,00 грн. (двісті сімдеся т сім тисяч вісімсот тридцят ь грн.00 коп.).

Постанова апеляційного су ду набирає законної сили з мо менту проголошення та може б ути оскаржена протягом двадц яти днів шляхом подання каса ційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанці ї.

Головуючий суддя Н.М. Судова-Хомюк

Судді І.В. Глушко

В.В. Гуля к

Повний текст виготовлено

та підписано 26.08.2011 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18153895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3745/10/1370

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні