Постанова
від 13.09.2011 по справі 2а/2570/4136/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                       Справа №  2а/2570/4136/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

12 вересня 2011 р.                                                                                    м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                                            Клопот С.Л.,

при секретарі                                                                      Дзюбі М.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в порядку ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України без фіксування судового процесу звукозаписувальним засобом, в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, робочий орган виконавчої дирекції Фонду - Бахмацький районний центр зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів,  -

                                                  В С Т А Н О В И В:

Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, робочий орган виконавчої дирекції Фонду - Бахмацький районний центр зайнятості (далі – Бахмацький РЦЗ) звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 164,52 грн. та незаконно отриманих коштів за оплачувані громадські роботи в сумі 3689,79 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідач перебуваючи на обліку в центрі зайнятості в період з 16.04.2010 року по 18.04.2011 року отримував соціальні послуги і забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення позивачем було встановлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в державній службі зайнятості працювала у ТОВ «МСЛ» і одночасно отримувала допомогу по безробіттю, а також працювала на громадських роботах в Товаристві Червоного Хреста, що, в свою чергу, є порушенням Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

В судове засідання представник позивача не з’явилась, про дату, час та місце судового розгляду повідомлена належним чином, надіслала заяву про розгляд справи за її відсутності.

Відповідач в судове засідання не з’явилась, про дату, час та місце судового розгляду повідомлена належним чином, причини неявки суду не повідомила. В матеріалах справи містяться письмові пояснення ОСОБА_1, в яких остання зазначає, що в зв’язку з скрутним матеріальним становищем вона знайшла тимчасову роботу, без запису до трудової книжки, з реалізації лотерей, де вона працювала у свій вільний час.

Розглянувши подані документи і матеріали, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Пунктом 1 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 р. N 219 до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні можуть звертатися всі незайняті громадяни, які бажають працювати, а також зайняті громадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, влаштуватися на роботу за сумісництвом чи у вільний від навчання час.

ОСОБА_1 звернулась до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні та була зареєстрована на обліку в Бахмацькому районному центрі зайнятості як безробітна з 16.04.2010 року по 18.04.2011 року.

Згідно ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу. 

В Україні до зайнятого населення, у відповідності до Закону Україну «Про зайнятість населення», належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: а) працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб; б) громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов’язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов’язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Керуючись ч. 2 ст. 12 Закону України «Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, на підставі даних ДПА було встановлено, що ОСОБА_1 з 01.01.2011 року на підставі цивільно-правової угоди № 51 від 01.01.2011 року працює в ТОВ «М.С.Л.», що підтверджується копією листа  № 4 від 24.06.2011 року ТОВ «М.С.Л.» та цивільно-правової угоди № 51 від 01.01.2011 року.

Враховуючи викладене, відповідач незаконно отримувала допомогу по безробіттю, оскільки працювала на підставі цивільно-правової угоди в товаристві з обмеженою відповідальністю «М.С.Л.», про що не повідомила центр зайнятості всупереч ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Відповідно даних про виконані платежі ОСОБА_1 Бахмацьким районним центром зайнятості допомоги по безробіттю виплачена відповідачу склала 164,52 грн. Крім того ОСОБА_1 на підставі договору № 2567060600163 від 06.06.2011 року, укладеного між Бахмацьким РЦЗ та Чернігівською обласною організацією Товариства Червоного Хреста, була залучена до оплачуваних громадських робіт. Вартість оплачуваних громадських робіт склала 3689,79 грн.

На підставі ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» директором Бахмацького РЦЗ прийнято Наказ № 114 від 30.06.2011 року та наказ № 115 від 30.06.2011 року про повернення незаконно отриманого матеріального забезпечення.

Крім того слід зазначити, що з метою досудового врегулювання спору, позивачем 04.07.2011 року було направлено відповідачу листа № 05-03/680, в якому повідомлено про прийняте рішення, запропоновано добровільно повернути незаконно отримане матеріальне забезпечення та роз’яснено право на оскарження наказу. Відповідач вказаний лист отримала 06.07.2011 року, до центру зайнятості вищого рівня або в судовому порядку не оскаржила, однак кошти в добровільному порядку не повернуто.  

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, робочий орган виконавчої дирекції Фонду - Бахмацький районний центр зайнятості до ОСОБА_1 підлягають задоволенню, оскільки  є законними та обґрунтованими, а незаконно отримане матеріальне забезпечення стягненню на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.  

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, робочий орган виконавчої дирекції Фонду - Бахмацький районний центр зайнятості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, робочий орган виконавчої дирекції Фонду - Бахмацький районний центр зайнятості незаконно отриману допомогу по безробіттю в розмірі 164 (сто шістдесят чотири) грн. 52 коп. та кошти за оплачувані громадські роботи в сумі 3689 (три тисячі шістсот вісімдесят дев'ять) грн. 79 коп. на р\р 37176300901007 в УДК у Чернігівській області, МФО 853592, код 21404894.  

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Суддя:                                                                                          Клопот С.Л.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2011
Оприлюднено23.09.2011
Номер документу18202284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/4136/2011

Постанова від 12.09.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 11.08.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Постанова від 13.09.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні