Постанова
від 22.08.2011 по справі 2а-2462/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

22.08.11 місто Севас тополь Справа №2а-2462/11/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:

головуючого судді - Прохорч ук О.В.;

секретар судового засідан ня - Іванов Д.Б.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1, дові реність № 04-222 від 03.06.2011,

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність б/н від 07.05.2010,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в місті Севастополі а дміністративну справу за поз овом Севастопольського міс ького відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відпо відальністю «Квадрант»про с тягнення заборгованості зі с плати адміністративно-госпо дарських санкцій та пені,

В С Т А Н О В И В :

Севастопольське міське в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулос ь до Окружного адміністрати вного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Квадрант»п ро стягнення заборгованості зі сплати адміністративно-г осподарських санкцій та пені у розмірі 12571,30 грн.

Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем вим ог діючого законодавства, що виразилося у недотриманні н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2010 році.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 08.08.2011 відкрито прова дження в адміністративній сп раві. Іншою ухвалою суду від 08.08.2011 закінчено підготовче про вадження, справу призначено до судового розгляду.

У ході судового розгляду сп рави представник позивача на позовних вимогах наполягала .

Представник відповідача п озовні вимоги не визнала з пі дстав, викладених у заперече нні на адміністративний позо в, вважає, що на виконання вим ог статей 18, 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»№ 875- XII від 21.03.1991 товариством приймал ись усі заходи щодо працевла штування інвалідів на підпри ємстві. Вказує, що товариство не може нести відповідальні сть за невиконання нормативу з працевлаштування інваліді в, оскільки його вина у невико нанні нормативу відсутня.

Розглянувши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, суд дійшов висновку про від сутність підстав для задовол ення позову виходячи з насту пного.

Відповідно до частини перш ої статті 17 Закону України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні” № 875-XII від 21.03.1991 з метою реалізації тв орчих і виробничих здібносте й інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації їм забезпечується п раво працювати на підприємст вах, в установах, організація х, а також займатися підприєм ницькою та іншою трудовою ді яльністю, яка не заборонена з аконом.

Частиною третьою статті 18 в казаного Закону встановлено , що підприємства, установи, ор ганізації, фізичні особи, які використовують найману прац ю, зобов' язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.

Відповідно до пункту 1.1 Інст рукції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) “Звіт про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів”, затвердженої наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України від 10.02.20 07 № 42, зареєстрованої в Міністе рстві юстиції України 13.02.2007 за № 117/13384 форма № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів", що заповнюєтьс я за рік, поширюється на всі пі дприємства, установи і орган ізації, у тому числі підприєм ства громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, у яких працює за основним м ісцем роботи від 8 і більше осі б.

Згідно з пунктом 2.1 вказаної Інструкції звіт складається роботодавцями щороку і до 1 бе резня, наступного після звіт ного періоду, подається або н адсилається рекомендованим листом за місцем їх державно ї реєстрації відділенню Фонд у соціального захисту інвалі дів.

Обчислення середньообліко вої чисельності працюючих зд ійснюється відповідно до Інс трукції зі статистики кілько сті працівників, затверджено ї наказом Державного комітет у статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722.

Частинами першою, третьою, ч етвертою статті 19 Закону Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” встановлено, що для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найма ну працю, установлюється нор матив робочих місць для прац евлаштування інвалідів у роз мірі чотирьох відсотків сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліково го складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Статтею 20 Закону визначено, що підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Виходячи з системного анал ізу положень статей 18-20 Закону , суд приходить до висновку, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та опла чувану роботу, в тому числі з у мовою про виконання роботи в дома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення д о підприємств, установ, орган ізацій чи до державної служб и зайнятості, а обов'язок по пр ацевлаштуванню інвалідів ві дповідно до встановленого За коном нормативу покладаєтьс я як на роботодавців, так і на державну службу зайнятості. Обов'язки ж роботодавців сто совно забезпечення прав інва лідів на працевлаштування ви значені частиною третьою ста тті 18 Закону, а саме:

а) виділення та створення ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;

б) створення для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації.

Згідно з частиною п'ятою пун кту 1 статті 7 Закону України “ Про зайнятість населення” п рацевлаштування інвалідів з дійснюється відповідно до ре комендацій МСЄК, наявних у ін валіда кваліфікації і знань, з урахуванням його побажань .

Зі звіту про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів фо рми № 10-ПІ за 2010 рік, поданого 22.02.201 1 Товариством з обмеженою від повідальністю «Квадрант» до Севастопольського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів, вбачаєт ься, що середньооблікова чис ельність штатних працівникі в облікового складу склала 8 о сіб, норматив для працевлашт ування інвалідів склав 1 особ у, фактично на підприємстві і нваліди не працювали.

Згідно з частиною 1 Інструкц ії щодо заповнення форми зві тності № 3-ПН "Звіт про наявніс ть вакансій", затвердженої на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420, зареєстрованої в М іністерстві юстиції України 21.12.2005 за № 1534/11814, підприємства, уст анови й організації, їх струк турні підрозділи та філії не залежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повном у обсязі подавати інформацію про наявність вільних робоч их місць (вакансій) центрам за йнятості за місцем їх реєстр ації як платника страхових в несків.

Матеріалами справи підтве рджується, що на виконання ви мог вказаної Інструкції відп овідачем протягом 2010 року до С евастопольського міського ц ентру зайнятості подавалася звітність про наявність вак ансій за формою № 3-ПН станом н а 05.01.2010, 11.02.2010, 02.03.2010, 01.04.2010, 05.05.2010, 10.06.2010, 02.07.2010, 02.08.2010, 06.09.2010, 12.10.2010, 01.11.2010, 02.12.2010.

Частиною другою статті 19 За кону України “Про зайнятість населення” визначено право державної служби зайнятості направляти для працевлаштув ання на підприємства, в устан ови і організації всіх форм в ласності при наявності там в ільних робочих місць (вакант них посад) інвалідів, які звер таються до служби зайнятості , відповідно до рівня їх освіт и і професійної підготовки т а рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.

Аналіз положень Закону дає підстави зробити висновок п ро те, що обов' язок підприєм ства щодо створення робочих місць для інвалідів не супро воджується його обов' язком підбирати і працевлаштовува ти інвалідів на створені роб очі місця.

Таким чином, суд дійшов до в исновку, що відповідач викон ав передбачені чинним законо давством заходи щодо створен ня та атестації робочих місц ь для працівників інвалідів, визначив види виробництва, з дійснив усі заходи по забезп еченню працевлаштування ін валідів, інформував центр за йнятості про наявність вільн их робочих місць для працевл аштування інвалідів, вживав всіх необхідних заходів для працевлаштування інвалідів , покладених на нього Законом .

Таким чином, дослідивши, про аналізувавши та оцінивши над ані суду докази у їх сукупнос ті слід визнати, що відповіда чем у справі вжиті передбаче ні чинним законодавством зах оди по забезпеченню працевл аштування інвалідів, так від повідач створив робоче місце для інвалідів відповідно до встановленого нормативу, ін формував центр зайнятості пр о наявність вільних робочих місць (вакантних посад) у спір ний період, що сторонами не за перечується.

В той же час, центром зайнят ості та позивачем спрямуванн я інвалідів до відповідача д ля працевлаштування не здійс нювалося. Відсутні також вип адки безпосереднього зверне ння інвалідів до відповідача з питань працевлаштування т а відмови відповідача у цьом у. Дана обставина позивачем н е спростована, зворотного не доведено.

Частиною першої статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позивачем не надані належн і докази того, що відповідаче м не виділені та не створені р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів, не повідомив фактів відмови у працевлашт уванні з боку підприємства з а безпосереднім зверненням і нваліда до відповідача чи за направленням державної служ би зайнятості.

Сам факт відсутності на під приємстві працевлаштованих інвалідів не є безспірною оз накою відповідальності Това риства з обмеженою відповіда льністю «Квадрант», яка могл а настати лише у випадку невч инення останнім прямо передб ачених законодавством заход ів.

Враховуючи викладені обст авини, суд вважає вимоги пози вача необґрунтованими та так ими, що не підлягають задовол енню.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб'єктом в ладних повноважень, суд прис уджує всі здійснені нею доку ментально підтверджені судо ві витрати з Державного бюдж ету України (або відповідног о місцевого бюджету, якщо інш ою стороною був орган місцев ого самоврядування, його пос адова чи службова особа).

Пунктом 1 частини 3 статті 87 К одексу адміністративного су дочинства України до витрат , пов'язаних з розглядом справ и, належать витрати на правов у допомогу.

Як свідчать матеріали спра ви між відповідачем та Прива тним підприємством “Юридичн а фірма “Семенова і Партн ери" було укладено договір № 09 /08/01-2011-У від 09.08.2011 про над ання юридичних послуг. Згідн о з актом здачі-прийняття роб іт (надання послуг) Приватним підприємством “Юридична фір ма “Семенова і Партнери” були проведені роботи на заг альну суму 427,50 грн. Згідно зі зв ітом про виконання робіт ста ном на 18.08.2011 Приватне підприємс тво “Юридична фірма “Семен ова і Партнери” надала юрид ичні послуги на суму 427,50 грн.

Частинами 1, 3 статті 90 Кодекс у адміністративного судочин ства України встановлено, що витрати, пов'язані з оплатою д опомоги адвоката або іншого фахівця в галузі права, які на дають правову допомогу за до говором, несуть сторони, крім випадків надання безоплатно ї правової допомоги, передба чених законом. Граничний роз мір компенсації витрат на пр авову допомогу встановлюєть ся законом.

Згідно з положеннями поста нови Кабінету Міністрів Укра їни від 27.04.2006 № 590 “Про граничні р озміри компенсації витрат, п ов'язаних з розглядом цивіль них та адміністративних спра в, і порядок їх компенсації за рахунок держави” сума витра т, пов'язаних з правовою допом огою стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і як а не є суб'єктом владних повно важень, якщо компенсація від повідно до закону сплачуєтьс я за рахунок держави, не пови нна перевищувати суму, що обч ислюється виходячи з того, що особі, яка надає правову допо могу, виплачується 5 відсоткі в розміру мінімальної заробі тної плати за повний робочий день.

Як вбачається з звіту про виконання робіт Приватним пі дприємством “Юридична фірма “Семенова і Партнери” фа ктично було відпрацьовано 24 г одини, що дорівнює трьом робо чим дням.

Законом Украйни від 13.05.10 " 2254-VІ “Про Державний бюджет Україн и на 2011 рік” встановлена мінім альна заробітна плата з 01.04.2011 у розмірі 960,00 грн.

Таким чином, витрати відпов ідача на правову допомогу мо жуть бути стягнути у розмірі 144,00 грн. (960,00 грн. : 100% х 5% х 3 дні). Але, вр аховуючи, що представник від повідача у судовому засіданн і визначив суму витрат у розм ірі 130,00 грн., суд дійшов висновк у, що витрати на правову допом огу підлягають стягненню з д ержавного бюджету України на користь Товариства з обмеже ною відповідальністю “Квадр ант” у розмірі 130,00 грн.

Керуючись статтями 94 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.

Стягнути з державного бюдж ету України (Ленінський райо н міста Севастополя, код ЄДРП ОУ 24035598, МФО 824509, р/р 31113095700007) на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Квадрант» (99008, м істо Севастополь,вул. Пожаро ва, 28-а, ЄДРПОУ 25149128, р/р 26001254988051 в СФ АТ «Приватбанк», МФО 324935) витрати на правову допомогу у розмір і 130 грн. (сто тридцять гривень).

Постанова може бути оск аржена у строки і порядку, вст ановлені частинами першою, д ругою статті 186 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни до Севастопольського ап еляційного адміністративно го суду через суд першої інст анції шляхом подачі апеляцій ної скарги в десятиденний ст рок з дня отримання копії пос танови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на подання апеляційної ск арги.

Суддя О.В. Прохорчук

Постанову складено та пі дписано в порядку частини 3 ст атті 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України 29 с ерпня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено23.09.2011
Номер документу18202362
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2462/11/2770

Ухвала від 30.11.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 22.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні