УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 квітня 2011 р. Справа № 2а-13770/10/2070
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Кононе нко З.О.
Суддів: Бондара В.О. , Донець Л.О.
за участю секретаря судово го засідання Лаби О. П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Приватного п ідприємства "З.В.Є" на постанов у Харківського окружного адм іністративного суду від 26.01.2011р . по справі № 2а-13770/10/2070
за позовом Приватного підприємства "З.В.Є"
до Державної податково ї інспекції у Фрунзенському районі м. Харкова
про скасування рішень п ро застосування штрафних фін ансових санкцій від 26.06.2010 р. №№ 0001972303, 0001982303,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Приватне підпр иємство "З.В.Є.", звернувся до Х арківського окружного адмін істративного суду з позовом, в якому просив суд скасувати рішення ДПІ у Фрунзенському районі м. Харкова про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій №0001972303 від 25.06.2010 р. на суму 7150 ,00грн., скасувати рішення ДПІ у Фрунзенському районі м. Харк ова про застосування штрафни х санкцій №0001982303 від 25.06.2010 р. на сум у 3400,0грн.
Постановою Харківського о кружного адміністративного суду від 26.01.2011 року у задоволе нні адміністративного позов у відмовлено.
Приватне підприємство "З.В.Є ", не погодившись із постаново ю суду першої інстанції, пода ло апеляційну скаргу, в якій п росить суд апеляційної інста нції оскаржувану постанову с касувати та прийняти нову по станову суду, в якій позовні в имоги задовольнити у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги відповідач по силається на порушення судом першої інстанції норм матер іального і процесуального п рава, що призвело до неправил ьного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників позивача, пер евіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої і нстанції, дослідивши матеріа ли справи, вважає, що апеляцій на скарга Приватного підприє мства "З.В.Є" не підлягає задов оленню з таких підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено в с уді апеляційної інстанції, щ о Приватне підприємство "З.В.Є .", як платник податку знаходит ься на обліку в Державній под атковій інспекції у Фрунзенс ькому районі міста Харкова.
Головними державними пода тковими ревізорами-інспекто рами ДПА у Харківській облас ті Фоменком С.В. та Ласка вцевим Д.І. 31.05.2010 року проведен о планову перевірку за дотри манням суб'єктами господарюв ання порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій кафе “Тракти р Зверь”, розташованого за ад ресою: м.Харків, вул. Корчагінц ів, буд. 34-А, що належить ПП “З.В.Є .”, код 35858483.
Перевірку проведено згідн о плану перевірок на травень 2010 року, затвердженого голово ю ДПА у Харківській області, т а на підставі направлення № 583 0 від 28.05.2010.
За результатами перевірки складено акт від 31.05.2010 №4522/20/40/23/35858483.
Перевірка проводилась у пр исутності директора підприє мства Шляхової О.П. та адм іністратора кафе Юрьєвої О .П.
Перевіркою були виявлені н аступні порушення:
- ведення з порушенням вста новленого порядку обліку то варів за місцем реалізації (в ідсутні накладні) згідно з оп исом на загальну суму 3575,00грн., ч им порушено п.12 ст. 3 Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг " від 06.07.1995 № 265/95-ВР (із зміна ми та доповненнями);
- роздрібна торгівля алкого льними напоями та тютюновими виробами без наявності ліце нзій, а саме строк дії ліцензі ї АГ№019375 від 18.05.2009 на алкогольні н апої скінчився
18.05.2010, строк д ії ліцензії на тютюнові виро би АГ019907 від 18.05.2009 скінчився 17.05.2010. Н аступна ліцензія на алкоголь ні напої відновлена з 25.05.2010 (АГ2570 09), на тютюнові вироби з 25.05.2010 (АГ 25 7627), тобто у період з 18.05.2010 до 25.05.2010 пі дприємством здійснювалась р еалізація алкогольних та тют юнових виробів без наявності відповідних ліцензій, чим по рушено ч.6 ст.15 Закону України "П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів" від 19.12.1995 № 481/95-ВР із змінами та доповненнями.
Директор ПП “З.В.Є.”Ш ляхова О.П. була ознайомлен а з актом перевірки, однак, від підпису та отримання другог о примірника акту перевірки відмовилась.
ДПА у Харківській обл асті, які проводили перевірк у, складений акт відмови від п ідписання матеріалів переві рки від 31.05.2010 року.
За результатами пере вірки та на підставі зазначе ного акту перевірки були вин есені рішення ДПІ у Фрунзенс ькому районі м. Харкова про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій №0001972303 від 25.06.2010 р. на с уму 7150,00грн., №0001982303 від 25.06.2010 р. на сум у 3400,00 грн.
Відмовляючи в задоволені а дміністративного позову, суд першої інстанції виходив з т ого, що посилання позивача на порушення відповідачем поря дку проведення перевірки не знайшли свого підтвердження , а виявлені під час проведенн я перевірки порушення дійсно мали місце.
Колегія суддів погоджуєть ся з вищезазначеним висновко м суду першої інстанції, врах овуючи наступне.
Згідно п. 2 ст. 11 Закону Україн и від 04.12.1990 року № 509-ХІІ “Про держ авну податкову службу в Укра їні” (далі - Закон №509) орг ани державної податкової слу жби мають право здійснювати контроль за додержанням поря дку проведення готівкових ро зрахунків за товари (послуги ) у встановленому законом пор ядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб' єк тів підприємницької діяльно сті, ліцензій на провадження видів господарської діяльно сті, що підлягають ліцензува нню відповідно до закону, з на ступною передачею матеріалі в про виявлені порушення орг анам, які видали ці документи , торгових патентів.
Органи державної податков ої служби при здійсненні кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків, проводять перевірки у межах повноважень та на під ставі Законів України "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні" та “Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі гро мадського харчування та посл уг”.
Статтями 8, 9, 10 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні" визначені функц ії органів державної податко вої служби, до яких належать, з окрема, здійснення контролю за додержанням порядку прове дення готівкових розрахункі в за товари (послуги) у встанов леному законом порядку.
Цей порядок встановлено За коном України “Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і громадського харчування та послуг”. Зокрема, статтями 15 т а 16 Закону України “Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі громадського харчуванн я та послуг” визначено, що кон троль за додержанням суб'єкт ами підприємницької діяльно сті порядку проведення розра хунків за товари (послуги), інш их вимог цього Закону здійсн юють органи державної податк ової служби України шляхом п роведення планових або позап ланових перевірок.
У межах повноважень, визнач ених Законом України “Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчу вання та послуг”, органи держ авної податкової служби пров одять планові перевірки стос овно додержання порядку пров едення розрахункових операц ій за товари (послуги), інших в имог Закону України “Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі громадського харчув ання та послуг” згідно з затв ердженими керівництвом пода ткових органів планами-графі ками проведення перевірок. П еревірки, які не передбачені в планах-графіках органів де ржавної податкової служби, а ле виникають за інших обстав ин, зокрема за дорученнями Пр езидента України, Верховної Ради України, Кабінету Мініс трів України, вважаються поз аплановими.
Разом з тим, пунктом 1 статті 11 Закону України "Про державн у податкову службу в Україні " визначені права органів дер жавної податкової служби щод о здійснення документальних невиїзних перевірок (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планових та позапла нових виїзних перевірок своє часності, достовірності, пов ноти нарахування і сплати по датків та зборів (обов'язкови х платежів).
Закон України “Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі громадського харчування та послуг” регулює правовід носини суб'єктів підприємниц ької діяльності, що здійснюю ть розрахункові операції у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг, тобто є законом, не пов'язаним з нарах уванням та сплатою податків, зборів (обов'язкових платежі в).
Законом України “Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі громадського харчуван ня та послуг” не передбачено надсилання письмового повід омлення платникам податків п ро початок перевірки не пізн іше, ніж за десять днів до дня її проведення.
Відповідно до статті 11-2 Зако ну №509-ХІІ посадові особи орга ну державної податкової служ би вправі приступити до пров едення планової або позаплан ової виїзної перевірки за на явності підстав для їх прове дення, визначених цим та інши ми законами України, та за умо ви надання платнику податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;
2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.
Ненадання цих документів п латнику податків або їх нада ння з порушенням вимог, встан овлених частиною першою цієї статті, є підставою для недоп ущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або п озапланової виїзної перевір ки.
Разом з цим колегія суддів з азначає, що наявність зазнач ених порушення могже бути пі дставою для не допуску посад ових осіб до проведення пере вірки, як це передбачено ч. 2 ст . 11-2 Закону №509, проте позивач так им правом не скористався, оск ільки перевірка фактично бул а проведена, що підтверджуєт ься, матеріалами справи.
Колегією суддів встановле но, що в ході перевірки переві ряючими у присутності посадо вої особи підприємства - дире ктора Шляхової О.П. та адм іністратора кафе Юрьєвої О .П. складена відомість про ф актичні залишки запасів това рно-матеріальних цінностей, які знаходились в реалізації , відомість підписана адміні стратором Юрьєвою О.П. без буд ь - яких зауважень. При цьому, н акладні на товар по 5-ти позиці ях на суму 3575,00 грн. не надані, що не заперечується позивачем.
Відповідно до пункту 12 стат ті 3 Закону України “Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі громадського харчуван ня та послуг” суб'єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні пос луг) у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг з обов'язані вести у порядку, вс тановленому законодавством , облік товарних запасів на ск ладах та/або за місцем їх реал ізації, здійснювати продаж л ише тих товарів, які відображ ені в такому обліку, за винятк ом продажу товарів особами, я кі відповідно до законодавст ва оподатковуються за правил ами, що не передбачають веден ня обліку обсягів реалізован их товарів (наданих послуг).
Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону України “Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в Україні”б ухгалтерський облік є обов'я зковим видом обліку, який вед еться підприємством.
Відповідно до пунктів 1, 3, 5 ст атті 9 Закону України “Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні” підс тавою для бухгалтерського об ліку господарських операцій є первинні документи, які фік сують факти здійснення госпо дарських операцій. Первинні документи повинні бути склад ені під час здійснення госпо дарської операції, а якщо це н еможливо - безпосередньо піс ля її закінчення.
До документів, що є підстав ою для оприбуткування товару , як правило, належать накладн і та товарно-транспортні нак ладні. Такі документи є підст авою для внесення запасів до облікових бухгалтерських ре єстрів. Відсутність відповід них первинних документів, як і підтверджують рух товарно- матеріальних цінностей, є по рушенням встановленого поря дку ведення бухгалтерського обліку.
В ході проведення перевірк и директором підприємства на дано ліцензії на роздрібну т оргівлю алкогольними напоям и та тютюновими виробами тер міном дії до 18.05.2010 року та термі ном дії з 25.05.2010 року, однак, згідн о контрольних стрічок РРО за 21.05.2010 та за 22.05.2010 підприємством зд ійснювалась реалізація алко гольних напоїв та тютюнових виробів (копії вищезазначени х документів містяться в мат еріалах справи) без наявност і відповідних ліцензій.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд дійшов вичерпн их юридичних висновків щодо встановлення обставин справ и і правильно застосував нор ми матеріального та процесуа льного права.
Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанці ї залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщ о визнає, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу При ватного підприємства "З.В.Є" за лишити без задоволення.
Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 26.01.2011р. по справі № 2а-13770/10/ 2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) Кононенко З.О.
Судді (підпис)
(підпис) Бондар В.О.
Донець Л.О.
Кононенко З.О.
Повний текст ухвали вигото влений 26.04.2011 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2011 |
Оприлюднено | 26.09.2011 |
Номер документу | 18206266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні