Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 вересня 2011 р. с права № 2а/0570/12515/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Кочанов ої П.В.
при секретарі Дікусяк Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом де ржавного підприємства «Шахт арськантрацит» в особі відок ремленого підрозділу «Управ ління допоміжного виробницт ва» до Шахтарського міського центру зайнятості - робочи й орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття про визнання нед ійсним рішення № 6 від 29.06.2011 року про стягнення простроченої заборгованості зі сплати стр ахових внесків, у тому числі д онарахованих сум страхових в несків (недоїмки), пені та штра фу повністю у сумі 119 926,91 грн., -
за участю представників ст орін:
від позивачів: ОСОБА_1 (дов. № 19 від 04.01.2011р.)
від відповідача: ОСОБА_2 (дов. № 05-20/231 від 27.01.2011р.)
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство «Ша хтарськантрацит» в особі від окремленого підрозділу «Упр авління допоміжного виробни цтва» звернулось до Донецько го окружного адміністративн ого суду з позовною заявою до Шахтарського міського центр у зайнятості - робочий орга н виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття про визнання недійсни м рішення № 6 від 29.06.2011 року про ст ягнення простроченої заборг ованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарах ованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу пов ністю у сумі 119 926,91 грн.
В обґрунтування позовних в имог зазначено, що відповіда чем пеня нарахована з поруше ння вимог законодавства та н а підставі нормативних актів , які втратили чинність, а саме : з 01.01.2011 року набрав чинності За кон України «Про збір та облі к єдиного внеску на загально обов' язкове державне соціа льне страхування». Так, відпо відно до цього Закону стягне ння заборгованості зі страхо вих внесків за діючими видам и загальнообов' язкового де ржавного соціального страху вання та сум штрафних санкці й, нарахованих та/або не сплач ених у період до 01.01.2011р., в тому чи слі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011р. не на став, здійснюються фондами з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння відповідно до законодавс тва, що діяло на момент виникн ення такої заборгованості аб о застосування штрафних санк цій. Тому, позивач вважає, що н а момент винесення рішення в ідповідач втратив повноваже ння щодо пред' явлення вимог и про стягнення заборгованос ті зі сплати страхових внеск ів, оскільки нарахування нед оїмки та пені було здійснено після 01.01.2011 року.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав суду пояснення анало гічні обґрунтуванню позовни х вимог. Просив позовні вимог и задовольнити повністю.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду п ояснення, які співпадають з п исьмовими запереченнями про ти позову. Просив у задоволен ні позову відмовити.
Суд, заслухавши пояснення с торін, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими о бґрунтовувалися вимоги та за перечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є ін ші фактичні дані, які мають зн ачення для вирішення справи, та докази на їх підтвердженн я, яку правову норму належить застосувати до цих правовід носин, суд приходить до висно вку про те, що позов не підляга є задоволенню з таких підста в.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я» (в редакції Закону на момен т виникнення спору) загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття (далі - страхування н а випадок безробіття) - систем а прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне з абезпечення на випадок безро біття з незалежних від застр ахованих осіб обставин та на дання соціальних послуг за р ахунок коштів Фонду загально обов'язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття; стра хувальники - роботодавці, зас траховані особи, фізичні осо би - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (вкл ючаючи юридичних осіб), які ви користовують працю фізичних осіб за договорами цивільно -правового характеру, які від повідно до цього Закону спла чують страхові внески; робот одавець - власник підприємс тва, установи, організації аб о уповноважений ним орган не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання та фізичні особи, які в икористовують найману працю .
Частиною 1 статті 8 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я» Фонд загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створю ється для управління страхув анням на випадок безробіття, провадження збору та акумул яції страхових внесків, конт ролю за використанням коштів , виплати забезпечення та над ання соціальних послуг, здій снення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фон ду.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 12 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» виконавча дирекція Фонду є в иконавчим органом правління Фонду, який забезпечує викон ання рішень правління. Функц ії виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи держ авної служби зайнятості.
Функції робочих органів ви конавчої дирекції Фонду покл адаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севасто польський міські, районні, мі ськрайонні, міські та районн і у містах центри зайнятості .
Отже, відповідач - Шахтарс ький міський центр зайнятост і, є робочим органом виконавч ої дирекції Фонду.
Судом встановлено, що позив ач - державне підприємство «Шахтарськантрацит», є юриди чною особою, зареєстровано в иконавчим комітетом Шахтарс ької міської ради Донецької області 30.04.2003 року, що підтвердж ується свідоцтвом Серії А00 № 670982; включено до ЄДРПОУ за № 32299510; у структурі має відокремл ений підрозділ «Управління д опоміжного виробництва» (код ЄДРПОУ № 36525715), який взятий на об лік як платник страхових вне ків 16.06.2009 року.
Статтею 34 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття» передба чено, що Фонд, зокрема, зобов'я заний контролювати правильн ість нарахування, своєчасніс ть сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванн ям на випадок безробіття, пер едбачених цим Законом та інш ими нормативно-правовими акт ами з питань страхування на в ипадок безробіття.
25 травня 2011 року заступником начальника відділу взаємоді ї з роботодавцями Шахтарськ ого міського центру зайнятос ті Москаленко І.І. на підс таві направлення від 19 травня 2011 року № 97, статті 34 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» та відповідно до наказу Шахт арського міського центру зай нятості від 28 квітня 2011 року № 148 була здійснена планова пере вірка відокремленого підроз ділу «Управління допоміжног о виробництва» державного пі дприємства «Шахтарськантра цит» з питань дотримання вим ог законодавства щодо правил ьності нарахування та своєча сності сплати внесків на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття до Фонду за гальнообов' язкового держа вного соціального страхуван ня України на випадок безроб іття за період з 01 грудня 2009 рок у по 30 квітня 2011 року, результат и якої викладені в акті № 100 від 26 травня 2011 року.
Згідно висновку акту № 100 від 26 травня 2011 року відповідачем виявлено, що ВП «Управління д опоміжного виробництва» дер жавного підприємства «Шахта рськантрацит» сплатило стра хові внески не в повному обся зі, а саме: залишок недоїмки зі сплати страхових внесків - 102 929,50 грн., в т.ч. донарахованих в несків - 0 грн., пеня - 21 034,35 грн . (в т.ч. пеня минулих років 4 036,94 г рн., за актом - 16 997,41 грн.), штраф з а неповне нарахування страхо вих внесків - 0 грн.
Даний акт підписаний дирек тором ВП «Управління допоміж ного виробництва» ДП «Шахтар ськантрацит» Л.П.Островим , головним бухгалтером цього відокремленого підрозділу ОСОБА_6 та скріплений відп овідною печаткою. Копія акта отримана 26 травня 2011 року голо вним бухгалтером ВП «Управлі ння допоміжного виробництва » ДП «Шахтарськантрацит» О СОБА_6.
Згідно вимог п. 7.4. Інструкції про порядок обчислення і спл ати внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики Украї ни від 18.12.2000 року № 339, зареєстров аної в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за № 30/5221 ( далі за текстом - Інструкці я № 339), за результатами перевір ки складається акт у двох при мірниках і підписується особ ами, які проводили перевірку , керівником і головним бухга лтером страхувальника. Один примірник акта передається п ід розписку керівникові або головному бухгалтеру страху вальника, інший залишається в центрі зайнятості, який про водив перевірку.
В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення при н арахуванні і сплаті страхови х внесків.
У разі виявлення під час пер евірки простроченої заборго ваності зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчисл ених та не сплачених страхов их внесків (недоїмки) вони дон араховуються та стягуються з нарахуванням пені та наклад анням штрафу.
29 червня 2011 року директором Ш ахтарського міського центру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття ОСОБА_3 на підставі акту перевірки від 26.05.2011 року № 100 було прийнято рішення № 6 від носно ВП «Управління допоміж ного виробництва» ДП «Шахтар ськантрацит» про стягнення п ростроченої заборгованості зі сплати страхових внесків , у тому числі донарахованих с ум страхових внесків (недоїм ки), пені та штрафу. Даним ріше нням з ВП «Управління допомі жного виробництва» державно го підприємства «Шахтарська нтрацит» стягнуто простроче ну заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмку) в розмірі 102 929,50 грн., пеню в розм ірі 16 997,41 грн.
Відповідно ч. 2 ст. 35 «Про зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття» роботодавец ь, зокрема, зобов'язаний своєч асно та в повному розмірі спл ачувати страхові внески.
Частиною 1 статті 38 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я» визначено, що роботодавец ь несе відповідальність за н есвоєчасність сплати та непо вну сплату страхових внесків , у тому числі страхових внеск ів, що сплачують застрахован і особи через рахунки робото давців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьниками або неповної їх спла ти страхувальники сплачують суму донарахованих контролю ючим органом страхових внеск ів (недоїмки), штраф та пеню.
Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки (без урахування штраф ів) за весь її строк.
Пунктом 7.4. Інструкції № 339 пер едбачено, що рішення про стяг нення простроченої заборгов аності зі сплати страхових в несків, у тому числі донарахо ваних сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, при ймається керівником робочог о органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем п роживанням) платника страхов их внесків на підставі акта п еревірки.
Рішення приймається, якщо з агальна сума недоїмки, пені т а штрафу складає не менше одн ого неоподатковуваного міні муму доходів громадян.
Згідно акту звірки взаємор ахунків, складеного між стор онами станом на 01.06.2011 року сума заборгованості на випадок бе зробіття по ВП «Управління д опоміжного виробництва» ДП « Шахтарськантрацит» складал а 102 929,50 грн., пеня - 21 034,35 грн.
Крім того, представник пози вача під час судового розгля ду справи підтвердив наявніс ть суми недоїмки за ВП «Управ ління допоміжного виробницт ва» ДП «Шахтарськантрацит» з і сплати страхових внесків у сумі 102 929,50 грн.
Стаття 17 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття» передб ачає, що перерахування страх ових внесків здійснюється ст рахувальниками одночасно з о держанням (перерахуванням) к оштів на оплату праці (виплат у доходу), у тому числі в безго тівковій чи натуральній форм і, або виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фа ктичним одержанням (перераху ванням) коштів на оплату прац і (виплату доходу) вважається одержання відповідних сум г отівкою, зарахування на банк івський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, о держання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальни х цінностей в рахунок зазнач ених виплат (доходу), фактичне здійснення з цих виплат (дохо ду) відрахувань, передбачени х законодавством або за вико навчими документами, чи будь -яких інших відрахувань.
У разі нестачі у роботодавц ів коштів на виплату заробіт ної плати та сплату страхови х внесків у повному обсязі на рахування їх на заробітну пл ату і перерахування страхови х внесків до Фонду провадить ся у пропорційних сумах.
Згідно п. 7.1 Інструкції № 339 з н абранням чинності Законом Ук раїни «Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування» на період до повно го стягнення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття та сум ш трафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період д о 1 січня 2011 року, в тому числі на рахованих внесків, строк спл ати яких на 1 січня 2011 року не на став, та відповідних штрафни х санкцій (пені та штрафів) цен три зайнятості мають право з дійснювати перевірки щодо пр авильності нарахування, своє часного і повного перерахува ння та застосовувати фінансо ві санкції відповідно до зак онодавства, що діяло до набра ння чинності цим Законом.
Відповідно до п. 7 Прикінцев их та перехідних положень За кону України «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування» суми внескі в, нарахованих на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими похованням , загальнообов'язкове держав не соціальне страхування від нещасного випадку на виробн ицтві та професійного захвор ювання, які спричинили втрат у працездатності, строк спла ти яких не настав на 1 січня 2011 р оку, та суми нарахованого збо ру на обов'язкове державне пе нсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не н астав на 1 січня 2011 року, не спла чені станом на 1 січня 2011 року, п ідлягають сплаті в порядку, щ о діяв до 1 січня 2011 року.
Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування та сум шт рафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період д о 1 січня 2011 року, в тому числі ст рахових внесків, строк сплат и яких на 1 січня 2011 року не наст ав, здійснюється фондами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в ідповідно до законодавства, що діяло на момент виникненн я такої заборгованості або з астосування штрафних санкці й. Погашення заборгованості з використанням коштів, що на дходять у рахунок сплати єди ного внеску, забороняється.
На період до повного стягне ння заборгованості із сплати страхових внесків за діючим и видами загальнообов'язково го державного соціального ст рахування та сум штрафних са нкцій, нарахованих та/або не с плачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нараховани х внесків, строк сплати яких н а 1 січня 2011 року не настав, та ві дповідних штрафних санкцій з а фондами загальнообов'язков ого державного соціального с трахування зберігаються пов новаження щодо контролю за п равильністю нарахування, сво єчасністю сплати страхових в несків, застосування фінансо вих санкцій, якими вони були н аділені до набрання чинності цим Законом.
Суд, проаналізувавши вищев икладене, дійшов висновку, що суб' єктом владних повноваж ень за порушення вимог закон одавства на несплачену суму недоїмки правомірно нарахов ано позивачу пеню в порядку т а розмірі, що відповідав вимо гам законодавства. Таким чин ом, суд, посилання позивача на те, що пеня відповідачем нара хована з порушенням вимог за конодавства та на підставі н ормативних атків, які втрати ли чинність, вважає необґрун тованими.
Частиною 1 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень, шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності.
Згідно статті 19 Конституції України, органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Таким чином, відповідач-суб ' єкт владних повноважень пі д час прийняття оскаржуваног о рішення діяв на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Законом Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» .
Відповідно до п.п. 2, 3, 4 ч. 2 ст. 129 К онституції України, основним и засадами судочинства є рів ність усіх учасників судовог о процесу перед законом та су дом, забезпечення доведеност і вини, змагальність сторін т а свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості .
Згідно із ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідач - Шахтарський мі ський центр зайнятості - ро бочий орган виконавчої дирек ції Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття, як суб' єкт владних повноважень довів с уду правомірність прийняття ним рішення № 6 від 29 червня 2011 р оку про стягнення прострочен ої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому чис лі донарахованих сум страхов их внесків (недоїмки), пені та штрафу.
За таких обставин, дослідив ши зібрані у справі докази та давши їм правову оцінку в сук упності, суд дійшов висновку , що позовні вимоги непідтвер джені належними доказами, а т ому не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-5 9, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовних вим ог державного підприємства « Шахтарськантрацит» в особі в ідокремленого підрозділу «У правління допоміжного вироб ництва» до Шахтарського місь кого центру зайнятості - ро бочий орган виконавчої дирек ції Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття про визнання недійсним рішення № 6 від 29.06.2011 р оку про стягнення прострочен ої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому чис лі донарахованих сум страхов их внесків (недоїмки), пені та штрафу повністю у сумі 119 926,91 гр н. - відмовити повністю.
Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 01 ве ресня 2011 року.
Повний текст постанови скл адений 05 вересня 2011 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Кочанова П.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18249280 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні