ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2011 року 16 год. 16 хв. Справ а № 2а-0870/4489/11
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді: Лазарен ка М.С.
при секретарі Ширшові А.А.
за участю представників:
від позивача Мацко К.Є., Паскалов І.О.
від відповідача: Панцако в С.Ю.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу
за позовом: Товариства з обм еженою відповідальністю «Ді скавер Юкрейн»
до: Державної податкової ін спекції в Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя
про: відміну анулювання реє страції платника податку на додану вартість та визнання протиправним і скасування рі шення від 29.04.2011 року №109.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежен ою відповідальністю «Діскав ер Юкрейн» звернулося до Зап орізького окружного адмініс тративного суду з позовом до Державної податкової інспек ції в Орджонікідзевському ра йоні м. Запоріжжя про відміну анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть та визнання протиправним і скасування рішення від 29.04.2011 р оку №109 про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив позов задовольнити , посилаючись на те, що під час прийняття оскаржуваного ріш ення податковим органом пор ушено вимоги Положення про р еєстрацію платників податку на додану вартість, затвердж еного наказом ДПА України №978 від 22.12.2010 року.
Представник відповідача у судовому засіданні проти за явленого позову заперечував , просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те , що рішення про анулювання св ідоцтва платника податку на додану вартість прийнято на підставі вимог Податковог о кодексу України, зокрема з підстав того, що обсяг поста чання товарів/послуг платник ами податку, зареєстрованими добровільно, іншим платника м податку за останні 12 календа рних місяців сукупно станови ть менше 50 відсотків загально го обсягу постачання.
Дослідивши матеріали спра ви, з' ясувавши обставини сп рави та перевіривши їх надан ими доказами, судом встановл ено наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Діскавер Юкр ейн» зареєстроване Виконавч им комітетом Запорізької міс ької ради 06.04.2009 року, про що вчин ено запис в Єдиному державно му реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 1103 1020000025233.
23.05.2011 року Державною податков ою інспекцією в Орджонікідзе вському районі м. Запоріжжя в идано Довідку №694 про взяття п латника податків ТОВ «Діскав ер Юкрейн» з 07.04.32009 року за №3065 на облік як платника податків.
28 травня 2009 року ДПІ у Орджоні кідзевському районі м. Запор іжжя видано Свідоцтво №100228363 пр о реєстрацію товариства з об меженою відповідальністю «Д іскавер Юкрейн» як платника податку на додану вартість.
29 квітня 2011 року Державною по датковою інспекцією у Орджон ікідзевському районі м. Запо ріжжя прийнято рішення №109 про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть.
Як вбачається з даного ріше ння, судом встановлено, що ріш ення №109 від 29.04.2011 року складене к омісією, створеною відповідн о до розпорядження ДПІ у Ордж онікідзевському районі м. За поріжжя від 12 травня 2008 року №41-р ., від 19.09.2008 року №72-р., від 24 листопа да 2008 року №91 та від 23 січня 2009 рок у №7-р. Комісією встановлено, щ о платник ліквідуються з при чин: обсяг постачання товарі в/послуг платниками податку зареєстрованими добровільн о. Іншим платникам податку за останні 12 календарних місяці в сукупно становить менше 50 ві дсотків загального обсягу по стачання (п.п. «и» п.184.1 ст.184 Под аткового кодексу України), що підтверджується службово ю відділу адміністрування ПД В управління оподаткування ю ридичних осіб від 28.04.2011 року №269.
На підставі викладеного, ко місією зроблено висновок, що перелічені документи та від повідно до п.п. «и» п.184.1 ст.1 Под аткового кодексу України є підставою для анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість. Днем анулюв ання реєстрації є 29.04.2011 року.
З прийнятим рішенням позив ач не погодився та звернувся до суду з вимогою про визнанн я його протиправним та скасу вання.
Стаття 184 ПК визначає порядо к анулювання реєстрації плат ника податків. Анулювання зд ійснюється шляхом вилучення особи з реєстру платників по датку. Підстави для такого ви лучення визначені в тексті с татті. Перелік зазначених пі дстав є виключним та не підля гає розширеному тлумаченню.
Анулювання реєстрації осо би як платника податку на дод ану вартість здійснюється за наявності підстав передбаче них статтею 184 розділу V Кодекс у, та в порядку, визначеному ро зділом V Положення. про реєстр ацію платників податку на до дану вартість, затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації від 22.12.2010, № 978.
З аналізу зазначених норм в бачається, що анулювання реє страції особи як платника по датку на додану вартість мож е здійснюватись безпосередн ьо за заявою платника податк у на додану вартість на підст авах, визначених у підпункта х "а" - "и" пункту 184.1 статті 184 розді лу V Кодексу, та за ініціативою відповідного податкового ор гану на підставах, визначени х у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 с татті 184 розділу V Кодексу.
Рішення про анулювання реє страції особи як платника по датку на додану вартість за і ніціативою податкового орга ну приймається за наявності відповідних підтвердних док ументів, які зазначені у підп ункті 5.2 пункту 5 розділу V Полож ення про реєстрацію платникі в податку на додану вартість , затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції від 22.12.2010, № 978.
Відповідно до п.п. «и» п.184.1 ст. 184 Податкового кодексу Ук раїни реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платн ика податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбува ється у разі якщо обсяг поста чання товарів/послуг платник ами податку, зареєстрованими добровільно, іншим платника м податку за останні 12 календа рних місяців сукупно станови ть менше 50 відсотків загально го обсягу постачання
Згідно п.184.2 ст. 184 Податковог о кодексу України анулюван ня реєстрації на підставі, ви значеній у підпункті "а" пункт у 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у пі дпунктах "б" - "и" пункту 184.1 цієї с татті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням від повідного органу державної п одаткової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника пода тку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Аналогічні підстави та пор ядок анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість визначено розділом V П оложення. про реєстрацію пла тників податку на додану вар тість, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції від 22.12.2010, № 978 (далі - Пол оження).
Відповідно до п. 5 розділу V По ложення анулювання реєстрац ії за ініціативою відповідно го податкового органу може б ути здійснене на підставах, в изначених у підпунктах "б" - "и" п ункту 184.1 статті 184 розділу V Коде ксу (підпункти "б" - "и" пункту 1 ць ого розділу).
Податкові органи здійснюю ть постійний моніторинг плат ників ПДВ, включених до Реєст ру, та приймають рішення про а нулювання реєстрації платни ків ПДВ у разі існування відп овідних підстав.
Відповідно до п.п.5.2.14 п.5 розді лу V Положення рішення про ану лювання реєстрації за ініціа тивою податкового органу при ймаються за наявності відпов ідних підтвердних документі в (відомостей). Такими докумен тами зокрема є: акт (довідка) д окументальної чи камерально ї перевірки або реєстр (перел ік) податкових декларацій (по даткових розрахунків) особи, зареєстрованої добровільно , за 12 послідовних податкових місяців, який свідчить про те , що обсяг постачання товарів /послуг іншим платникам пода тку за останні 12 календарних м ісяців сукупно становить мен ше 50 відсотків загального обс ягу постачання (підстава - під пункт "и" пункту 184.1 статті 184 роз ділу V Кодексу). У реєстрі (пере ліку) зазначаються дані про р еєстрацію особи платником ПД В та по кожній декларації (под атковому розрахунку) - податк овий період, дата надходженн я декларації (податкового ро зрахунку) до податкового орг ану, загальні обсяги поставо к звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колон ках податкової декларації (п одаткового розрахунку), обся ги постачання товарів/послуг та їх відсоток платникам ПДВ .
Згідно п.п. 5.3 зазначеного ро зділу за наявності зазначени х підтвердних документів (ві домостей) податковий орган п риймає рішення про анулюванн я реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійсненн я податковим органом докумен тальних та камеральних перев ірок такої особи і їх результ атів, а також обов'язку такої о соби бути зареєстрованою та/ або нараховувати чи сплачува ти податок на додану вартіст ь відповідно до законодавств а.
Відповідно до п. 5.4 розділу V П оложення рішення про анулюва ння реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового о ргану оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 6). Таке рішенн я складається у двох примірн иках комісією, утвореною від повідно до розпорядження под аткового органу, та підписує ться керівником податкового органу. У рішенні про анулюва ння реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підст ава для такого анулювання з п осиланням на відповідні норм и Кодексу.
Дослідивши оскаржува не рішення та матеріали, що на дані відповідачем, судом вст ановлено, що в порушення зазн ачених вимог розділу V Положе ння підтвердним документом є службова відділу адміністру вання ПДВ управління оподатк ування юридичних осіб, що так ож підтверджується Протокол ом засідання комісії по анул ювання свідоцтв №7 від 28.04.2011 рок у.
Крім того, вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що до набр ання чинності Податковим кодексом України, правовідн осини з приводу анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість були визна чені пунктом 9.8 статті 9 Закону України «Про податок на дода ну вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997, ві дповідно до якого, реєстраці я діє до дати її анулювання, як а відбувається у випадках, як що:
а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;
б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 8-1 цього Закону;
ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання;
д) установчі документи особ и, зареєстрованої як платник податку, за рішенням суду виз нані недійсними;
е) в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців зроблен о запис про відсутність юрид ичної особи або фізичної осо би за її місцезнаходженням.
Вказаною нормою було визна чено вичерпний перелік підст ав, за яких орган державної по даткової служби мав право пр овести анулювання реєстраці ї платника ПДВ. При цьому, у За коні України «Про податок на додану вартість» була відсу тня норма, яка б встановлювал а таку підставу для анулюван ня реєстрації платника ПДВ я к «обсяг постачання товарів/ послуг платниками податку, і ншим платникам податку за ос танні 12 календарних місяців с укупно становить менше 50 відс отків загального обсягу пост ачання».
Прикінцевими положеннями Податкового кодексу Укра їни передбачено, що Податко вий кодекс України набирає чинності з 1 січня 2011 року. При ц ьому його норми, за загальним правилом, застосовуються до тих правовідносин, що виникл и після набрання ним чинност і.
Суд зазначає, що відповідно до положень статті 58 Конститу ції України, закони та інші но рмативно-правові акти не маю ть зворотної дії в часі, крім в ипадків, коли вони пом'якшуют ь або скасовують відповідаль ність особи. Ніхто не може від повідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися з аконом як правопорушення.
При цьому, суд звертає увагу на те, що відповідно до рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 09 лютого 1999 року в справі №17/99 надання зворотної дії в ча сі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про ц е в законі або іншому нормати вно-правовому акті.
Виходячи із вищевикладени х положень випливає, що не мож уть мати зворотної дії юриди чні норми, які встановлюють н ові права й обов'язки чи забор они, оскільки порушення таки х прав, невиконання таких обо в'язків, недотримання таких з аборон завжди буде новим вид ом, новим «складом» правопор ушень, окрім наявності в норм ативно-правовому акті прямої вказівки про застосування т акої нової норми до правовід носин які мали місце до набра ння ним чинності, та стосуват ись це може лише юридичних ос іб чи суб' єктів господарюва ння взагалі.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владн их повноважень адміністрат ивні суди перевіряють, чи при йняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України;
2) з використанням повн оваження з метою, з якою це по вноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупер еджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій д искримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі пр ийняття рішення;
10) своєчасно, тобто про тягом розумного строку.
Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повн оважень обов' язок щодо док азування правомірності свог о рішення, дії чи бездіяльнос ті покладається на відповід ача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи, що обов' язок д оведення наявності фактів по рушення податкового законод авства покладений на органи державної податкової служби , суд вважає, що відповідачем н е доведений факт порушення п озивачем Податкового ко дексу України, а отже, його ріш ення про анулювання реєстрац ії позивача як платника пода тку на додану вартість є прот иправними з огляду на те, що ві дповідач діяв при неповному з' ясуванні обставин справи , в умовах відсутності підста в для анулювання реєстрації платника податку на додану в артість.
Відповідно до п. 1 ч.2 ст. 162 КАС У країни, у разі задоволення ад міністративного позову суд м оже прийняти постанову про в изнання протиправними рішен ня суб' єкта владних повнова жень чи окремих його положен ь, дій чи бездіяльності і про с касування або визнання нечин ним рішення чи окремих його п оложень, про поворот виконан ня цього рішення чи окремих й ого положень із зазначенням способу його здійснення.
При цьому звертає увагу на т е, що вимоги позивача про відм іну анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість та визнання протиправн им і скасування рішення Держ авної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від 29.04.1011 року №109 пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть є за своєю суттю тотожним и.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов є об ґрунтованим та таким, що підл ягає задоволенню в повному о бсязі.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольни ти в повному обсязі.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в Орджоні кідзевському районі м. Запор іжжя №109 від 29.04.2011 про анулювання реєстрації Товариства з обм еженою відповідальністю «Ді скавер Юкрейн» (код ЄДРПОУ 3644763 2) як платника податку на додан у.
Стягнути з державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Діскавер Юкрейн» (ко д ЄДРПОУ 36447632) судові витрати в р озмірі шість грн.. 80 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня скл адення її в повному обсязі, ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії відповідно до кілько сті осіб, які беруть участь у с праві.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанову в повному обсязі буде виготовлено відповідно до ч.3 ст.160 КАС України.
Копію постанови у повному о бсязі сторони можуть отримат и 15 вересня 2011 року.
Суддя М.С. Лазар енко
Постанову виготовлено у по вному обсязі 12 вересня 2011 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18249788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні