ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 вересня 2011 року о 13 год. 56 хв. Справа № 2а-0870/5198/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за заявою Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія ВДВ-Бізнес»
про стягнення коштів з рахунків платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (надалі – позивач або ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія ВДВ-Бізнес» (надалі – відповідач або ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес») про стягнення 1920 грн. 00 коп. коштів у сумі податкового боргу з рахунків платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків.
Позивач у адміністративному позові зазначив, що податковий борг відповідача станом на 15.06.2011 виник: з податку на прибуток у сумі 390 грн. 00 коп., по податку на додану вартість у сумі 170 грн. 00 коп., з комунального податку у сумі 1360 грн. 00 коп., а всього у сумі 1920 грн. 00 коп.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у письмовому провадженні. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від відповідача не надходило.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З’ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, інформації з Головного управління статистики у Запорізькій області відповідач зареєстрований: 69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул. Сєдова, буд.9. ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес» має ідентифікаційний код 35673361.
1. Відповідачем до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства №81690 від 05.08.2010, якою ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес» самостійно визначено податкові зобов’язання у сумі 230 грн. 00 коп.
Згідно акту №736/15-1/35673361, складеного 03.08.2010 співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес», в порушення пп.4.1.4. п.4.1. ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» своєчасно не подано податкову звітність. Так, відповідачем, у строк до 11.05.2010 не подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2010 року.
За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.«а» пп.4.2.2 п.4.2 ст.4, п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 10.08.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0005921501/0, яким ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес» визначено податкове зобов’язання з податку на прибуток у розмірі 170 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу, 170 грн. 00 коп. – штрафні (фінансові) санкції).
У зв’язку з поверненням податкового повідомлення-рішення №0005921501/0 від 10.08.2008 поштовим відділенням у зв’язку з закінченням терміну зберігання, воно 15.09.2010 розміщено на дошці податкових оголошень.
Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день розміщення такої податкової вимоги на дошці оголошень вважається днем її вручення.
Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов’язання є узгодженим і підлягає сплаті.
З урахуванням наявності переплати відповідачем податку на прибуток у розмірі 10 грн. 00 коп. (що підтверджується обліковою карткою платника (зворотній бік, скорочена форма) з податку на прибуток приватних підприємств), його податкове зобов’язання становить 390 грн. 00 коп., яке не оскаржене в установленому порядку.
Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з податку на прибуток у сумі 390 грн. 00 коп.
2. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування, відповідно ст.143 Конституції України, встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону.
Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території (ст.144 Конституції України).
Згідно зі ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори» комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств.
Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів. Як встановлено ст.19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори», місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.
Згідно акту №142/16/35673361, складеного 18.02.2010 співробітниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пп.2.5. п.2 Рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» не подано своєчасно, до 20.01.2010, Розрахунок комунального податку за грудень 2009 року.
За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 27.02.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0001381501/0, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання з комунального податку у розмірі 170 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу, 170 грн. 00 коп. – штрафні (фінансові) санкції). У зв’язку з поверненням податкового повідомлення-рішення № 0001381501/0 від 27.02.2010 поштовим відділенням у зв’язку з закінченням терміну зберігання, воно 03.02.2010 розміщено на дошці податкових оголошень.
Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день розміщення такої податкової вимоги на дошці оголошень вважається днем її вручення.
Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0001381501/0 від 27.02.2010.
За приписами п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов’язання є узгодженим і підлягає сплаті.
Крім того, відповідно до акту №1639/15-2/35673361, складеного 31.12.2010 співробітниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пп.2.5. п.2 Рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» своєчасно не подано у строки і у встановленому порядку Розрахунки з комунального податку за березень-листопад 2010 року.
За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 31.12.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0007541502/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов’язання з комунального податку у розмірі 1190 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу, 1190 грн. 00 коп. – штрафні (фінансові) санкції).
Податкове повідомлення-рішення №0007541502/0 від 31.12.2010 вручено під підпис 31.12.2010 відповідачу.
За приписами п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов’язання є узгодженим і підлягає сплаті.
Згідно наданої позивачем облікової картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) за відповідачем обліковується податковий борг з комунального податку у сумі 1360 грн. 00 коп.
Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з комунального податку у сумі 1360 грн. 00 коп.
3. За результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності співробітниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 18.02.2010 складено акт №142/16/35673361, в якому зазначено про порушення ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес», як платником податку на додану вартість, пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.10.2. ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», не подання до 20.01.2010 податкової декларації по податку на додану вартість за грудень 2009 року.
За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.4.2.2 п.4.2, пп.4.1.4 п.4.1 ст.4, пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем 27.02.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0001371501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов’язання по податку на додану вартість у розмірі 170 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу і 170 грн. 00 коп. – штрафні (фінансові) санкції).
У зв’язку з поверненням податкового повідомлення-рішення №0001371501/0 від 27.02.2010 поштовим відділенням у зв’язку з незнаходженням підприємства за юридичною адресою, воно 03.03.2010 розміщено на дошці податкових оголошень.
Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день розміщення такої податкової вимоги на дошці оголошень вважається днем її вручення.
Згідно облікової картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) за відповідачем обліковується податковий борг по податку на додану вартість у сумі 170 грн. 00 коп.
Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з податку на додану вартість у сумі 170 грн. 00 коп.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010, №2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету – в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкових повідомлень-рішень) податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Аналогічні норми містить і п.14.1.153. ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до приписів п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг – це податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Як зазначено у п.14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом досліджено надані позивачем: першу податкову вимогу №1/396 від 18.03.2010, повернуту поштовим відділенням у зв’язку з неможливістю її вручення (з 25.05.2010 розміщена на дошці податкових оголошень); другу податкову вимогу №2/732 від 25.06.2010, вручену 19.07.2010 безпосередньо уповноваженому представнику відповідача.
Відповідно до ч.95.1. ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Враховуючи вище викладене, судом з’ясовано, що ТОВ «Компанія ВДВ-Бізнес» на час судового засідання має заборгованість у сумі 1920 грн. 00 коп., яка у добровільному порядку – не сплачена. У зв’язку з цим суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, –
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія ВДВ-Бізнес» (69035, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 9, ідентифікаційний код 35673361) кошти у сумі податкового боргу з рахунків платника податків та за рахунок готівки, що належить платнику податків: 1920 (одну тисячу дев’ятсот двадцять гривень) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя перерахувавши:
– 390 (триста дев’яносто) грн. 00 коп. податку на прибуток на р/р 31116009700007, код платежу 11021000, код отримувача 34677145, банк – ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015;
– 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп. податку на додану вартість на р/р 31118029700007, код платежу 14010100, код отримувача 34677145, банк – ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015;
– 1360 (одна тисяча триста шістдесят гривен) грн. 00 коп. з комунального податку на р/р 33210828700007, код платежу 16010200, код отримувача 34677145, банк – ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова виготовлена у повному обсязі 01.09.2011.
Суддя (підпис) О.О. Прасов
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2011 |
Оприлюднено | 04.10.2011 |
Номер документу | 18391653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні