Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2011 р. Справа № 2a-1870/3288/11
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Кунець О.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Прокурора Кролевецького району, який діє в інтересах держави в особі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Тулиголовець" про стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 7493 грн. 54 коп. ,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Кролевецького району, який діє в інтересах держави в особі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Тулиголовець", в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить стягнути адміністративно-господарських санкцій у розмірі 7433 грн. 33 коп. та пені в розмірі 60 грн. 21 коп. Свої вимоги мотивує тим, що всупереч вимогам Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідно до якого сплата адміністративно-господарських санкцій є обов’язковою для всіх підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, відповідач не сплатив адміністративно-господарські санкції в сумі 7433 грн. 33 коп. у строки та в порядку, передбаченому цим Законом. За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій була нарахована пеня в сумі 60 грн. 21 коп. У зв’язку з цим сума заборгованості відповідача перед Фондом соціального захисту інвалідів становить 7493 грн. 54 коп.
Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
В судове засідання прокурор не з’явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с.18/ Про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.
В судове засідання представник позивача не з’явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, але в письмовій заяві, що надійшла до суду, просить справу розглядати без участі їх представника /а.с.28/.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с.19/. Про причини неявки суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав. Крім того, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.
Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного:
Згідно з ч.3 ст.18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, — у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів (ч.2 ст.19 Закону).
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів (ч.9 ст.19 Закону).
Частина 1 ст.20 Закону встановлює, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ч.4 ст.20 Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 № 223, затвердженого в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 за № 552/13819, (далі - Порядок) пеня –це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання (п.п. 2.2). Відповідно до п.п. 3.1 Порядку порушення термінів сплати адміністративно –господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Як вбачається із матеріалів справи середньооблікова кількість працівників за 2010 рік облікового складу Приватного підприємства "Тулиголовець" є 18 осіб, загальний фонд оплати праці за 2010 рік становить 133800,00 грн. /а.с.23-25/. Виходячи з вимог ст. 19 Закону кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів, складає 1 особа.
Відповідач не забезпечив встановленого нормативу робочих місць за 2010 рік, чим порушив вищезазначені вимоги Закону.
За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відповідач повинен був сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 7433 грн. 33 коп. Адміністративно-господарські санкції у встановлений законом строк (до 15 квітня 2011 року) не були сплачені відповідачем. У зв'язку з цим та на підставі ч. 2 ст. 20 Закону відповідачу була нарахована пеня за період з 15 квітня 2011 року по 18 травня 2011 року в розмірі 60 грн. 21 коп.
Загальна сума заборгованості відповідача перед Фондом соціального захисту інвалідів становить 7493 грн. 54 коп. Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми недоїмки на день розгляду справи або ж спростували доводи позивача, суду не подано. Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку що вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та нарахованої пені підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Кролевецького району, який діє в інтересах держави в особі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Тулиголовець" про стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 7493 грн. 54 коп. – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства "Тулиголовець" (41320, Сумська область, Кролевецький район, с. Тулиголове, вул. Леніна, 18, код ЄДРПОУ 36113367) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (40004, м. Суми, вул. Горького, 2, код 14004771) заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 7493 грн. 54 коп. /сім тисяч чотириста дев’яносто три грн. 54 коп./.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) О.М. Кунець
З оригіналом згідно
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2011 |
Оприлюднено | 04.10.2011 |
Номер документу | 18393476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні