ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сім ферополь, Автономна Республі ка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 січня 2011 р. Справа №2а-5747/10/16/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі :Головуючог о судді Александрова О.Ю.
при секретарі судового зас ідання Габрись П.С.,
розглянувши адміністратив ну справу
за позовом Спеціалізован ого Алуштинського санаторію «Ветеран»
до Державної податкової і нспекції в м. Алушті АР Крим
про визнання протиправним та скасуванні податкового п овідомлення - рішення,
за участю:
представника позивача 1 - ОСОБА_1, довіреність № 01-33/54 в ід 25.01.11р.;
представника позивача 2 - ОСОБА_2, довіреність № 01-33/55 в ід 25.01.11р.;
представника відповідача - ОСОБА_3, довіреність № 1 408/9/10-0 від 20.11.09р.
Суть спору: Позивач - Спеці алізований Алуштинський сан аторій «Ветеран» звернувся д о Окружного адміністративно го суду АР Крим з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї в м. Алушта Автономної Респу бліки Крим, в якому просить су д: визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення ДПІ у м. Алушта АРК від 30.03.2010р. №0000111502/1, відповідно до я кого позивач має сплати до бю джету податку на додану варт ість 793,00грн., з них 610,00грн. основн ого платежу, 183,00грн. штрафні са нкції.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 05.05.10р. відк рито провадження по справі, з акінчено підготовче провадж ення та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав в повному обсязі, надав по яснення по суті спору. Вимоги мотивовані тим, що під час вин есення вказаного повідомлен ня-рішення податковим органо м невірно застосовані положе ння Закону України “Про пода ток на додану вартість”.
Представник відповідача у судовому засіданні, надав за перечення на позов, в яких з по зовними вимогами не погодивс я, вказав, що у позивача згідно з Законом України “Про подат ок на додану вартість” не бул о підстав для включення сум п одатку на додану вартість до складу податкового кредиту у листопаді 2009 року за податко вими накладними, виписаними у жовтні 2009р.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб'єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб'єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Судом встановлено, що відпо відачем по справі є Державн а податкова інспекція в м. Алу шті АР Крим. Частиною 1,3 статт і 4 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ в редакц ії, що діла на час перевірки та винесення спірних рішень, Де ржавна податкова адміністра ція України є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах, містах (крім міст Києв а та Севастополя), районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї підпорядковуються відпові дним державним податковим ад міністраціям в Автономній Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві та Севастополі.
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб'єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб'єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова інспекція в м. Алушті АР Крим є суб'єктом владних повнова жень.
Спеціалізований Алуштинсь кий санаторій «Ветеран» заре єстрований 31.10.1994р. Виконавчим комітетом Алуштинської місь кої ради АР Крим в якості юри дичної особи, що підтверджує ться Свідоцтвом про державну реєстрацію серії А01 №148855), Довід кою з ЄДРПОУ та Статутом підп риємства.
Таким чином, судом встановл ено, що Спеціалізований Алуш тинський санаторій «Ветеран » являється суб'єктом госпо дарювання, юридичною особою, зобов'язано виконувати об ов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійс ненням господарської діяльн ості.
Тобто, зазначений спір має о знаки публічно-правового спо ру та підлягає розгляду в пор ядку адміністративного судо чинства.
Судом встановлено, що посад овими особами Державної пода ткової інспекції в м.Алушта А Р Крим проведено документал ьну невиїзну (камеральну) пер евірку податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь за листопад 2009р. Спеціалізов аного Алуштинського санатор ію «Ветеран».
За результатами перевірки складено Акт № 105 від 18.02.2010 р.
У висновках зазначеного ак ту зафіксовано порушення п. п . 4.4 п. 4 Порядку заповнення та на дання податкової декларації з ПДВ, затвердженого Наказом ДПА України № 166 від 30.05.1997р.
На підставі чого, відповідн о до п.п. 7.7.5 та 7.7.7. п. 7.7 ст. 7 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, зм еншується сума, що підлягала зарахуванню до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду у сумі 610,00гр н по декларації за листопад 200 9 року.
На підставі акту перевірки № 105 від 18.02.2010 р. ДПІ м. Алушта АР Кр им прийнято податкове повідо млення - рішення від 30.03.2010р. №0000 111502/1, відповідно до якого позив ачу нараховано податку на до дану вартість у сумі 610,00грн., та на підставі п. «б» п.п. 4.2.2 ст. 4 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” застосовані штрафні санкц ії у сумі 183,00грн.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи та надані сто ронами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуют ься позовні вимоги, об'єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають за доволенню з наступних підста в:
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов'язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Отже “на підставі” означає , що суб'єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов'язаний діяти на ви конання закону, за умов та обс тавин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов 'язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов 'язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виник ли до набрання чинності Пода тковим кодексом України, суд вважає за необхідне керуват ися нормами, чинними на момен т виникнення спірних правові дносин.
Платники податку на додану вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування , перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опер ацій, особливості оподаткува ння експортних та імпортних операцій визначені в законі України “Про податок на дода ну вартість”.
Згідно з п.п. 1.6 та 1.7 ст. 1 З акону України “Про податок н а додану вартість” податкове зобов'язання це загальна с ума податку, одержана ( нарахо вана) платнику податку у звіт ному ( податковому) періоді, в изначена згідно з Законом, а п одатковий кредит - це сума, н а яку платник податку має пра во зменшити податкове зобов' язання звітного періоду , виз начена цим законом.
Пунктом 7.5. п.п. 7.5.1. ст. 7 Зак ону України “Про податок на д одану вартість” , передбачен о, що датою виникнення права п латника податку на податко вий кредит вважається:
дата здійснення першої з подій:
або дата списання кошті в з банківського рахунку пл атника податку в оплату то варів (робіт, послуг), дата виписки відповідного раху нку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
або дата отримання пода ткової накладної, що засвідч ує факт придбання платником податку товарів (робіт, послу г)
Відповідно до п.п. 7.2.3 п.7. 2. ст. 7 Закону України “Про пода ток на додану вартість”, є з вітним податковим докумен том і одночасно розрахунков им документом та має містити реквізити, передчені законо давством, зокрема п. 7.2.1 Закону та Порядком заповнення та по дання податкової декларації з податку на додану вартість , затвердженого Наказом ДПА У країни від 30.05.97р. № 166
Підпунктом 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 З акону України “Про податок н а додану вартість” , встановл ено, що не підлягають включен ню до складу податкового кре диту суми сплаченого (нарах ованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг ), не підтверджені податкови ми накладними чи митними д еклараціями (іншими подібни ми документами згідно з під пунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент пер евірки платника податку орга ном державної податкової сл ужби суми податку, попереднь о включені до складу податк ового кредиту, залишаютьс я не підтвердженими зазначе ними цим підпунктом докуме нтами, платник податку несе відповідальність у вигляд і фінансових санкцій, устан овлених законодавством, нар ахованих на суму податково го кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Відповідно до п.п. 7.2.6. п. 7.2. ст. 7 Закону України “Про под аток на додану вартість” , под аткова накладна видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вим огу їх отримувача, та є під ставою для нарахування подат кового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою дл я нарахування податкового кредиту при поставці товар ів (послуг) за готівку чи з ро зрахунками картками платіжн их систем, банківськими або п ерсональними чеками у межах граничної суми, встановлен ої Національним банком Укр аїни для готівкових розраху нків, є належним чином оформл ений товарний чек, інший пла тіжний чи розрахунковий д окумент, що підтверджує при йняття платежу постачальни ком від отримувача таких т оварів (послуг), з визначення м загальної суми такого пл атежу, суми податку та податк ового номера постачальника.
У разі відмови з боку постач альника товарів (послуг) над ати податкову накладну або при порушенні ним порядку ї ї заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право до дати до податкової декларац ії за звітний податковий пер іод заяву зі скаргою на таког о постачальника, яка є підста вою для включення сум цього п одатку до складу податковог о кредиту. До заяви додають ся копії товарних чеків або і нших розрахункових докумен тів, що засвідчують факт спл ати податку внаслідок придба ння таких товарів (послуг).
Таким чином стає зрозуміли м, що згідно з Законом України “Про податок на додану варті сть”, підставою для включенн я відповідних сум до складу п одаткового кредиту є належни м чином оформлена податкова накладна, за умови сплати под атку на додану вартість разо м з ціною товару постачальни кам товарів (послуг).
Також суд зазначає, що право подачи скарги із заяво ю на постачальника з включен ням сум до податкового креди ту без наявності податкових накладних є правом, а не обов' язком покупця.
Наявність у покупця - Спеціа лізованого Алуштинського са наторію «Ветеран» належним ч ином оформлених документів, які згідно Закону України “П ро податок на додану вартіст ь” необхідні для віднесення певних сум до податкового кр едиту, зокрема, виданих прода вцем податкових накладних, н е є безумовною підставою обґ рунтованості податкового кр едиту у тому періоді, у якому т акі податкові накладні факти чно отримані.
Судом встановлено, що Спеці алізований Алуштинський сан аторій «Ветеран» в податково ї декларації з податку на дод ану вартість за листопад 2009 ро ку від 12.12.09р. задекларував пода тковий кредит минулих період ів, а саме:
-У листопаді 2009 року по 4 подат ковим накладним, виписаних у жовтні 2009 року.
Так, відповідно до Дог овору № 53 від 10.08.2009р., укладеному між позивачем та Санітарно-е підеміологічною станцією у м . Алушта, остання зобов'язан а виконати певні види робіт, передбачені договором. Строк виконання - до 31.12.2009р.
Відповідно до акту ви конаних робіт № 52 від 12.10.09р. СЕС у м. Алушта виконано робіт на за гальну суму 1250,00грн., у т.ч. ПДВ - 250,00грн., на цій підставі викона вцем робіт виставлено рахуно к на оплату робіт від 12.10.09р. № 52, с кладений акт виконаних робіт № 52 від 12.10.2009р. та виписана подат кова накладна № 2280 від 19.11.2010р.
Сплата виконаних роб іт у повному обсязі підтверд жується платіжним доручення м № 2839 від 18.11.2009р.
Також, фактичне отрим ання позивачем вказаної пода ткової накладної у листопаді 2009 року підтверджується реєс тром отриманих та виданих по даткових накладних за листоп ад, в якому помилково зазначе ні реквізити накладної (№52 від 12.10.09, що є реквізитами акту вико наних робіт та рахунку), але вс і інші показники відповідают ь накладної № 2280.
Відповідно до Догово ру № 117 від 08.10.2009р., укладеному між позивачем та СК «Уют», останн ій зобов'язаний виконані п евні види ремонтних робіт, пе редбачені договором. Строк в иконання - до 31.12.2009р.
Відповідно до акту ви конаних робіт № б/н від 23.10.09р., СК «Уют» виконано робіт по пото чному ремонту (демонтаж наве ла пляжу) на загальну суму 1042,00г рн., у т.ч. ПДВ - 173,81грн., на цій пі дставі виконавцем робіт випи сана податкова накладна № 75 ві д 16.11.2010р.
Сплата виконаних роб іт у повному обсязі підтверд жується платіжним доручення м від 16.11.2009р.
Також, фактичне отримання п озивачем вказаної податково ї накладної у листопаді 2009 рок у підтверджується реєстром о триманих та виданих податков их накладних за листопад (п.8), в якому помилково зазначені д ата і номер накладної, але всі інші показники відповідають накладної № 75.
Відповідно до Догово ру № ГРА 18-0120 від 01.01.2009р., укладеном у між позивачем та Управлінн ям державної служби охорони при ГУ МВС України в АРК, остан ній зобов'язаний надати по слуги забезпечення безпеки о б'єктів Замовника. Відповідно до акту виконаних робіт № ГРА - 0056 22 від 14.10.09р. Управлінням держав ної служби охорони при ГУ МВС України в АРК надано послуг у жовтні 2009р. на суму 817,30грн, у т.ч. П ДВ - 136,21грн, відповідно до акт у виконаних робіт № ГРА - 005631 від 14.10.09р. Управлінням державної с лужби охорони при ГУ МВС Укра їни в АРК надано послуг у жовт ні 2009р. на суму 300,00грн, у т.ч. ПДВ - 50,00грн, на цій підставі виписан а податкова накладна № 0000003214 від 16.11.2010р. та податкова наклад на № 0000003245 від 16.11.09р. та виписа ний рахунок - фактура № ГРА08- 0638 від 13.10.09р. та рахунок-фактура № ГРА18-0120 від 13.10.09р. .
Сплата виконаних роб іт у повному обсязі підтверд жується платіжним доручення м № 2754 від 11.11.2009р. на суму 300,00грн. у т. ч. ПДВ - 50,00грн та платіжним до рученням № 2756 від 11.11.2009р. на суму 81 7,30грн, у т.ч. ПДВ - 136,21грн .
На підставі викладен ого, суд приходить до висновк у, що податкові накладні на за гальну суму 610,00грн. (250,00+173,81+50,00+136,21) фак тично виписані та отримані п озивачем у листопаді 2009 року, с плату також проведено в лист опаді 2009р., та що вказані податк ові накладні по формі та зміс ту відповідають положенням д іючого законодавства.
Недбале ведення Реєстру от риманих та виданих податкови х накладних позивачем, не є, на думку суду, підставою для нев рахування наданих податкови х накладних у бухгалтерськом у та податковому обліку пози вача.
Відповідно до п. 15.1.1 п. 15.1 ст. 15 Закону України “Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (н адалі - Закон №2181) (що діяв на м омент виникнення спірних пра вовідносин), За винятком випа дків, визначених підпунктом 15.1.2 цього пункту, податковий о рган має право самостійно ви значити суму податкових зобо в'язань платника податків у випадках, визначених цим За коном, не пізніше закінченн я 1095 дня, наступного за остан нім днем граничного строку п одання податкової деклараці ї, а у разі, коли така податко ва декларація була надана пі зніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом заз наченого строку податковий орган не визначає суму подат кових зобов'язань, платник по датків вважається вільним ві д такого податкового зобов'я зання, а спір стосовно тако ї декларації не підлягає розгляду в адміністративн ому або судовому порядку.
Податкові накладні за вико нання робіт, надання послуг у жовтні 2009 року направлені на а дресу позивача і включені пі дприємством до складу податк ового кредиту у листопаді 2009 р оку - тобто, не пізніше термі ну, встановленого п. п. 15.1.1 п.15.1 ст . 15 Закона № 2181.
Враховуючи зазначене, суд п риходить до висновку, що викл ючення зі складу податкового кредиту позивача у листопад і 2009 року податкових накладни х на загальну суму 610,00 грн. необ ґрунтовано.
Враховуючи, що суд визнав н еобґрунтованим збільшення податковим повідомленням - рішенням ДПІ в м. Алушті АР К рим від 30.03.2010р. №0000111502/1 позивачеві податкового зобов'язання з ПДВ за основним платежем в розмірі 610,00 гривень, суд прихо дить до висновку, що нарахува ння позивачу штрафних санкці й в розмірі 183,00 гривень зазнач еним податковим повідомленн ям - рішенням також є безпідст авним.
В силу викладеного суд вваж ає, що позовні вимоги підляга ють задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ух валене на користь сторони, як а не є суб'єктом владних повн оважень, суд присуджує всі з дійснені нею документально підтверджені судові витрат и з Державного бюджету Украї ни.
У зв'язку зі складністю сп рави судом 25.01.2011 р. були оголоше ні вступна та резолютивна ча стини постанови. Відповідно до ст.ст.160, 163 КАСУ постанову ск ладено 28.01.2011р.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов за довольнити повністю.
2.Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції ДПІ у м. Алушті АРК від 30.03.2010р. №0000111502/1, відповідно до якого Спеціалізованому А луштинському санаторію «Вет еран» донараховано податку н а додану вартість 793,00грн., з них 610,00грн. основного платежу, 183,00гр н. штрафні санкції.
3. Стягнути на користь Спеці алізованого Алуштинськогоу санаторію «Ветеран» (ЄДРПОУ 05507614) з Державного бюджету Укра їни судовий збір в сумі 3,40 грн .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Александров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2011 |
Номер документу | 18450298 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні