Постанова
від 06.09.2011 по справі 2а-6527/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 вересня 2011 року Справа № 2а-6527/11/1270

Луганський окружни й адмінінстратвиний суд у ск ладі:

головуючого судді Кисельової Є.О.,

за участю секретаря судово го засідання Гришиної О.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом товариства з обме женою відповідальністю «Кон структорське бюро трубопров ідної арматури і спеціальних робіт» до Державної податко вої інспекції в Артемівськом у районі у м.Луганську про ска сування наказів,

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся до Луганського окружного адмін істративного суду з позовом до Державної податкової інсп екції в Артемівському районі у м.Луганську про скасування наказів.

В обґрунтування адмі ністративного позову позив ач зазначив наступне.

31.05.2011 р. за № 450 начальником ДПІ в Артемівському районі у м.Луг анську було видано наказ про проведення з 01.05.2011 р. по 07.06.2011 р. док ументальної позапланової не виїзної перевірки ТОВ «Конст рукторське бюро трубопровід ної арматури і спеціальних р обіт».

01.06.2011 р. за № 465 від 01.06.2011 р. начальни ком ДПІ в Артемівському райо ні у м.Луганську було видано н аказ про внесення змін до нак азу № 450 в частині проведення з 01.06.2011 р. по 07.06.2011 р. документальної позапланової невиїзної пере вірки ТОВ «Конструкторське б юро трубопровідної арматури і спеціальних робіт». Таким ч ином, наказом за № 465 від 01.06.2011 р. бу ло змінено дату початку пере вірки у відповідача з 01.05.2011 р. на 01.06.2011 р.

Вважає, що вказані накази ви несенні із грубим порушенням діючого законодавства з огл яду на наступне.

Підставою для проведення д окументальної позапланової невиїзної перевірки відпові дачем у позивача в наказі № 450 в ід 31.05.2011 р. та в наказі № 465 від 01.06.2011 р. вказано п.79.1 ст.79 ПК України.

Згідно до п.79.1 ст.79 ПК України документальна позапланова н евиїзна перевірка здійснюєт ься у разі прийняття керівни ком органу державної податко вої служби рішення про її про ведення та за наявності обст авин для проведення та за ная вності обставин для проведен ня документальної перевірки , визначених статтями 77 та 78 цьо го Кодексу. Документальна не виїзна перевірка здійснюєть ся на підставі зазначених у п ідпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ц ього Кодексу документів та д аних, наданих платником пода тку у визначених цим Кодексо м випадках, або отриманих в ін ший спосіб, передбачений зак оном.

Тобто обов' язковою умово ю для здійснення відповідаче м перевірки у позивача визна чено не тільки сам факт прийн яття відповідачем рішення пр о повернення перевірки та оф ормлення цього рішення наказ ом, але й наявність обставин д ля проведення документально ї перевірки, визначених стат тями 77 та 78 ПК України. Оскільки відповідачем у позивача спі рними наказами біло визначен о позапланову перевірку, то д ля її призначення обов' язко ва наявність обставин, перед бачених ст.78 ПК України.

Вищенаведений перелік обс тавин для проведення докумен тальної перевірки, наявність яких визначено обов' язково ю згідно до п.79.1 ст.79 ПК України, є вичерпним. Жодна з переліче них обставин на дати прийнят тя відповідачем оскаржувани х наказів у позивача не відбу лася. У текстах наказів за №№ 4 50, 465 взагалі відсутні посиланн я на норми ст. 78 ПК України, які є обов' язковою підставою дл я прийняття рішення про пров едення перевірки відповідач ем у позивача.

Просить визнати протиправ ними та скасувати накази №№ 450 від 31.05.2011 р., 465 від 01.06.2011 р. про провед ення документальної позапла нової невиїзної перевірки з питань відносин з ТОВ «Транс -Тармінал 5» за період з 01.03.2008 р. п о 31.05.2011 р.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вим оги підтримав у повному обся зі.

Представник відпові дача в судовому засіданні по зовні вимоги не визнав та в за перечення на адміністративн ий позов пояснив, що на підста ві повідомлення виданого ДПІ № 40 від 31.05.2011р., Кузьмічовою Юлі єю Анатоліївною, головним д ержавним податковим ревізор ом-інспектором, інспектором податкової служби І рангу, ві дділу перевірок платників по датків управління податково го контролю юридичних осіб Д ПІ, на підставі п.79.1 ст.79 ПК Украї ни, та згідно із планом основн их питань, та відповідно нака зу виданого в ДПІ наказів № 450 в ід 31.05.2011р. та № 465 від 01.06.2010р., проведе на документальна позапланов а невиїзна перевірка ТОВ «КБ ТПА і СР» з питання правильно сті визначення повноти нарах ування та своєчасності сплат и ПДВ по взаємовідносинам з Т ОВ «Транс - Термінал 5» код ЄДР ПОУ 36827435 за період з 01.11.09 по 31.03.11.

Перевіркою встановлені по рушення ТОВ «КБ ТПА і СР» п.п. 7.4 .5, п.п. 7.4.1 п. 7.4, ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», в результаті чого встано влено заниження податку на д одану вартість у періоді, що п еревірявся на 4 739,00 грн., в тому ч ислі по періодах: квітень 2010р. - 4 676,00 грн.; травень 2010р.-63,00 грн.

З доводами викладеними у ад міністративному позові ТОВ « КБ ТПА і СР» повністю не згодн і з наступних підстав.

При розгляді матеріалів сп рави з'ясовано, що на адресу ДП А в Луганській області надій шов вирок Ленінського районн ого суду м. Луганська від 10.03.11р. № 1-406/11, згідно якого громадянин а ОСОБА_2 визнано винним у скоєнні злочину передбачено го ч. 2 ст.28 та ч.2 ст. 205 КК (Фіктивне підприємництво, створення а бо придбання суб'єкта підпри ємницької діяльності- юридич ної особи з метою прикриття н езаконної діяльності), тобто ТОВ «Транс-Термінал 5», код ЄД РПОУ 36827435, зареєстровано на під ставну особу. Засновником та директором ТОВ «Транс-Термі нал 5», відповідно до документ ів є ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_ 1, мешканець АДРЕСА_1. Ост анній засвідчив у суді, що нев становлена в ході досудового слідства особа на ім'я «ОСО БА_4» приблизно наприкінці вересня - початку листопада 200 9 року, маючи намір створити СГ Д з метою прикриття протизак онної діяльності, пов'язаної з порушенням порядку занятт я підприємницькою діяльніст ю, яка приведе до великих мате ріальних збитків державі, пр и цьому намагаючись уникнути за ці діяння кримінальної ві дповідальності, створив та з ареєстрував фактично на підс тавну особу ОСОБА_2, як зас новника (власника) ТОВ «Транс -Термінал 5», чим порушив встан овлений законом порядок заня ття підприємницькою діяльні стю та причинив велику шкоду бюджету державі.

Надалі 03.11.2009р. ОСОБА_2, визн аючи свої дії та реалізуючи з лочинний намір на здійснення вказаного злочину підписав рішення власника ТОВ «Транс- Термінал 5» від 03.11.2009г. відповід но до якого він створив ТОВ «Т ранс-Термінал 5» та призначив себе директором. В той же день ОСОБА_2 з «ОСОБА_4» укл али угоду в юридичній агенці ї «Право», в особі приватного підприємця ОСОБА_3 на офо рмлення усіх необхідних доку ментів в органах влади, стати стики, а також отримання в орг анах МВС згоду на виготовлен ня печатки та штампу.

Після цього, сумісно з невст ановленою в ході досудового слідства особою на ім'я «ОС ОБА_4» відкрив банківський рахунок в Філії акціонерного банку «Енергобанк» у м. Луган ську (МФО 304803) № НОМЕР_1

У судовому засіданні ОСО БА_2 свою провину визнав пов ністю.

З цього вбачається, що всі п ервинні бухгалтерські та под аткові документи громадянин ОСОБА_2 не виписував та не підписував.

Крім цього, зазначив, що до Д ПІ в Артемівському районі у м . Луганську від Ленінської МД ПІ у м. Луганську надійшов акт №288/23-36827435 від 18.05.11р. «Про результат и невиїзної документальної п еревірки ТОВ «Транс-Термінал 5» з питань своєчасності, дост овірності, повноти нарахуван ня та сплати податку на додан у вартість за період з 01.12.2009р. по 30.11.2010р. Вищевказаним актом вста новлено порушення: п.3 ст. 5 та п. 1 ст.7 Господарського Кодексу У країни; п.2 ст.3 Закону України в ід 16.07.1999р. № 996-Х1У «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні» (зі змінами т а доповненнями п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. З, п . 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п.п . 7.5.1 п. 7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», п.185.1 ст. 185, п.188.1 ст. 188, п.187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 19 8.2, п. 198.6 ст. 198 ПКУ, в результаті чог о ТОВ «Транс-Термінал 5» за пер іод з 01.12.2009 по 30.11.2010р. завищено пода ткові зобов'язання у сумі 2 635 104 г рн. та завищено податковий кр едит у сумі 2 619 781 грн.

У наданому акті № 288/23-36827435 від 18.05.11р., встановлено відсутн ість поставок товарів та укл адення угод з метою настання реальних наслідків. Господа рські операції за період з 01.12.2 009 по 30.11.2010р. щодо придбання ТОВ « Транс-Термінал 5» товарів (роб іт, послуг) у контрагентів -пос тачальників та продажу товар ів (робіт, послуг) на адресу ко нтрагентів покупців не підтв ерджуються стосовно врахува ння реального часу здійсненн я операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових, ви робничо-складських приміщен ь та іншого майна, які економі чно необхідні для здійснення господарських операцій.

Виходячи з вищезазначеног о, фінансово-господарських в ідносин ТОВ «КБ ТПА і СР» з ТОВ «Транс-Термінал 5» фактично н е відбувалось, а декларуванн я податкового кредиту за рах унок податкових накладних, в иписаних (отриманих) від вказ аного контрагента, неправомі рне.

В межах виконання розпоряд ження ДПА в Луганській облас ті №57-р від 26.04.10 «Щодо прийняття дієвих заходів по боротьбі з фіктивними суб'єктами госпо дарювання» ДПА в Луганській області листом від 06.05.11 №8735/7/23-907/219 з обов'язало підлеглих податко вих інспекцій вжити вичерпни х заходів щодо організації т а проведення перевірки суб'є ктів господарювання, які сфо рмували податковий кредит ві д ТОВ «Транс-термінал 5» (код З ДРПОУ 36827435).

На підставі п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20, пп.73. 3 ст.73 Податкового кодексу Укр аїни від 02.12.10 №2755-УІ на адресу ТОВ «КБ ТПА і СР» направлено запи т №6689/10/2300 від 13.05.11 щодо надання інф ормації та її документальног о підтвердження фінансово-го сподарських відносин із ТОВ «Транс-термінал 5» за період з 01.11.2069 по 01.10.2010р., який особисто 16.05.2011р . отримано особисто директор ом ТОВ «КБ ТПА і СР», Гладков им О.О.

Платником податку листом в ід 25.05.2011р №1/25052011 (вх. №11111/10 від 25.05.2011р.) та листом від 01.06.2011р. №1/01062011 (вх. №11516/10 ві д 01.06.2011р.), були надані документи бухгалтерського та податков ого обліку по взаємовідносин ам з ТОВ «Транс - Термінал 5». Ві дповідно яких операції ТОВ « КБ ТПА і СР» із ТОВ «Транс - Тер мінал 5» відбувалися у квітні та травні 2010р.

На підставі п.79.1 ст. 79 Податков ого кодексу України, де зазна чено, що документальна позап ланова невиїзна перевірка зд ійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення п ро її проведення та за наявно сті обставин для проведення документальної перевірки, ви значені статтями 77 та 78 ПКУ, бул о проведено документальну не виїзну позапланову перевірк у ТОВ «КБ ТПА і СР» з питання п равильності визначення повн оти нарахування та своєчасно сті сплати ПДВ по взаємовідн осинам з ТОВ «Транс -Термінал 5» код ЄДРПОУ 36827435 за період з 01.11.0 9 по 31.03.11, яке оформлено наказом №450 від 31.05.11, та складено повідом лення №40 від 31.05.2011р. терміном про ведення перевірки з 1 червня 20 11р. по 07 червня 2011р.

Документальна невиїзна пе ревірка здійснюється на підс таві зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу до кументів та даних, наданих пл атником податків у визначени х цим Кодексом випадках, або о триманих в інший спосіб, пере дбачений законом.

Однією з обставин, наведени х у статті 78, а саме пп.78.1.1 п.78, при п роведенні документальної по запланової перевірки ТОВ «КБ ТПА і СР» є отримання податко вої інформації та фактів (ная вність взаємовідносин із ТОВ «Транс-термінал 5», по якому є вирок суду за ст. 205 КК України) , що свідчать про можливі пору шення платником податків под аткового, валютного та іншог о законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податко вої служби.

Оскільки платником податк ів протягом 10 робочих днів з д ня отримання запиту надані д окументи фінансово-господар ської діяльності на письмови й запит ДШ призначена докуме нтальна невиїзна позапланов а перевірка.

Телефонним дзвінком дирек тора ТОВ «КБ ТПА і СР» Гладк ова О.О. було запрошено до ДШ для вручення наказу та повід омлення. Копію наказу та пові домлення про початок перевір ки гр. Гладков О.О. отриман о особисто 01.06.2011.

Форма повідомлення передб ачає відображення у розписці одночасне отримання платник ом податків як самого повідо млення, так і копії наказу, але директор Гладков О.О. нап оліг вказати в строчці, яка пе редбачає тільки «повне найме нування/ ПІБ платника податк у», запис про отримання копії наказу №450 від 30.05.11.

За результатами перевірки було складено акт №276/2300/36736275 від 1 6.06.2011р., яким встановлено поруше ння п.п. 7.4.1 , п.п. 7.4.5 ст. 7 Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість", за рахунок безпідстав ного віднесення до складу по даткового кредиту отримання товару від ТОВ «Транс-Термін ал 5» по податкових документа х, які не мають юридичної сили у розмірі 4739 грн., та виписано п одаткове повідомлення-рішен ня від 04.07.2011р. № 0000492300, сума грош ового зобов'язання склала 5924,00г рн., основний платіж - 4939,00 грн., шт рафна санкція - 1185,00 грн.

Також пояснила, що в пу нкті 1 наказу № 450 дата початку п еревірки помилково призначе на на 01.05.02011 р. замість 01.06.2011 р., та по милково вказаний ЄДРПОУ ТОВ «КБ ТПА і СР» ( повинен був бут и вказаний код 36736275 замість пом илкового 36827435), у зв' язку з цим, наказом ДПІ за №465 від 01.06.2011 р. «Пр о внесення змін до наказу від 31.05.2011 р. № 450 «про проведення доку ментальної невиїзної позапл анової перевірки ТОВ «КБ ТПА і СР» код ЄДРПОУ 36736275 з питань в ідносин із ТОВ «Транс-Термін ал 5» код ЄДРПОУ 36827435 за період з 01.03.2008 р. по 31.03.2011 р.» внесені відпов ідні зміни для виправлення п омилок щодо дат початку пере вірки.

Крім цього, вказала, що дире ктором ТОВ «КБ ТПА і СР» було п одано скаргу до прокуратури Луганської області на неправ омірні дії посадових осіб Ар темівської ДПІ у м. Луганську .

За розглядом скарги було ск ладено довідку від 01.07.2011р. №64/14-037 « Про результати службової пер евірки фактів, викладених у л исті прокуратури Артемівськ ого району у м. Луганську» у як ій зазначено, що висновки акт у перевірки від 15.06.2011р. №276/2300/36736275 ДІ Л залишено без перегляду та р екомендованим листом з повід омленням направлено на адрес у ТОВ «КБ ТПА і СР». З цього вип ливає, що проведення докумен тальної позапланової невиїз ної перевірки ТОВ «КБ ТПА і СР » код ЄДРПОУ 36736275 з 01.06.11 по 07.06.11 з пит ань відносин з ТОВ «Транс-тер мінал 5» код ЄДРПОУ 36827435 за періо д з 01.03.08 по 31.03.11 та винесене податк ове-повідомлення рішення від 04.07.2011 р. № 0000492300 відповідає вим огам чинного законодавства з врахуванням фактичних обста вин справи та наявних докуме нтів.

Отже, при розгляді матеріал ів перевірки встановлено, що докази наведені в матеріала х перевірки є достатніми для підтвердження порушень, вка заних в акті перевірки від 15.06.2 011р. реєстраційний № 276/2300/36736275 та ді ї перевіряючих відповідають вимогам чинного законодавст ва.

Просила у задоволенн і позову відмовити.

Заслухавши пояснення стор ін, перевіривши матеріали сп рави, розглянувши справу в ме жах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів , оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України, а також за стосовує інші нормативно-пра вові акти, прийняті відповід ним органом на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, пе редбачені Конституцією та за конами України.

Державна податкова інспек ція є органом державної влад и, її діяльність має підпоряд ковуватись вимогам наведено ї норми Конституції України та аналогічним вимогам ст.21 По даткового кодексу України, я кий набрав чинності з 01.01.2011 року .

Права органів державної по даткової служби визначені в статті 20 Податкового кодексу України, зокрема, відповідно до п. 20.1.4. проводити перевірки п латників податків (крім Наці онального банку України) в по рядку, встановленому цим Код ексом.

Відповідно до п. 75.1. органи де ржавної податкової служби ма ють право проводити камераль ні, документальні (планові аб о позапланові; виїзні або нев иїзні) та фактичні перевірки .

Згідно до п. 75.1.2. ПК України, до кументальною перевіркою вва жається перевірка, предметом якої є своєчасність, достові рність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та збо рів, а також дотримання валют ного та іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, дотримання роботодав цем законодавства щодо уклад ення трудового договору, офо рмлення трудових відносин з працівниками (найманими особ ами) та яка проводиться на під ставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, ста тистичної та іншої звітності , регістрів податкового та бу хгалтерського обліку, веденн я яких передбачено законом, п ервинних документів, які вик ористовуються в бухгалтерсь кому та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сп латою податків та зборів, вик онанням вимог іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на орган и державної податкової служб и, а також отриманих в установ леному законодавством поряд ку органом державної податко вої служби документів та под аткової інформації, у тому чи слі за результатами перевіро к інших платників податків.

Відповідно до пункту 78.4. ст.78 ПК України, про проведення до кументальної позапланової п еревірки керівник органу дер жавної податкової служби при ймає рішення, яке оформлюєть ся наказом. Право на проведен ня документальної позаплано вої перевірки платника подат ків надається лише у випадку , коли йому до початку проведе ння зазначеної перевірки вру чено під розписку копію нака зу про проведення документал ьної позапланової перевірки .

Відповідно до змісту ст. 79. По даткового кодексу України, д окументальна невиїзна перев ірка здійснюється у разі при йняття керівником органу дер жавної податкової служби ріш ення про її проведення та за н аявності обставин для провед ення документальної перевір ки, визначених статтями 77 та 78 ц ього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснює ться на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником под атків у визначених цим Кодек сом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений з аконом. Документальна позапл анова невиїзна перевірка про водиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу де ржавної податкової служби, о формленого наказом, та за умо ви надіслання платнику подат ків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його упо вноваженому представнику пі д розписку копії наказу про п роведення документальної по запланової невиїзної переві рки та письмового повідомлен ня про дату початку та місце п роведення такої перевірки. П рисутність платників податк ів під час проведення докуме нтальних невиїзних перевіро к не обов'язкова.

Документальна планова пер евірка проводиться відповід но до плану-графіка перевіро к.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною пе ревіркою вважається перевір ка, яка проводиться за місцез находженням платника податк ів чи місцем розташування об 'єкта права власності, стосов но якого проводиться така пе ревірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перев ірка, яка проводиться в примі щенні органу державної подат кової служби.

Відповідно до пункту 78.1.1. док ументальна позапланова пере вірка здійснюється за наслід ками перевірок інших платник ів податків або отримання по даткової інформації виявлен о факти, що свідчать про можли ві порушення платником подат ків податкового, валютного т а іншого законодавства, конт роль за дотриманням якого по кладено на органи державної податкової служби, якщо плат ник податків не надасть пояс нення та їх документальні пі дтвердження на обов'язковий письмовий запит органу держа вної податкової служби протя гом 10 робочих днів з дня отрим ання запиту.

Судом встановлено, що на адр есу ДПА в Луганській області надійшов вирок Ленінського районного суду м. Луганська в ід 10.03.11р. № 1-406/11, згідно якого гром адянина ОСОБА_2 визнано ви нним у скоєнні злочину перед баченого ч. 2 ст.28 та ч.2 ст. 205 КК та від Ленінської МДПІ у м. Луган ську надійшов акт №288/23-36827435 від 18.0 5.11р. «Про результати невиїзно ї документальної перевірки Т ОВ «Транс-Термінал 5» з питань своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти податку на додану вартіст ь за період з 01.12.2009р. по 30.11.2010р.

Вищевказаним актом встано влено порушення: п.3 ст. 5 та п.1 ст .7 Господарського Кодексу Укр аїни; п.2 ст.3 Закону України від 16.07.1999р. № 996-Х1У «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні» (зі змінами та д оповненнями п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. З, п. 4.1 с т. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п.п. 7.5.1 п . 7.5 ст.7 Закону України «Про под аток на додану вартість», п.185.1 ст. 185, п.188.1 ст. 188, п.187.1 ст. 187, п. 198.1, п. 198.2, п. 1 98.6 ст. 198 ПКУ, в результаті чого Т ОВ «Транс-Термінал 5» за періо д з 01.12.2009 по 30.11.2010р. завищено податк ові зобов'язання у сумі 2 635 104 грн . та завищено податковий кред ит у сумі 2 619 781 грн.

У наданому акті № 288/23-36827435 від 18.05.11р., встановлено відсутн ість поставок товарів та укл адення угод з метою настання реальних наслідків. Господа рські операції за період з 01.12.2 009 по 30.11.2010р. щодо придбання ТОВ « Транс-Термінал 5» товарів (роб іт, послуг) у контрагентів -пос тачальників та продажу товар ів (робіт, послуг) на адресу ко нтрагентів покупців не підтв ерджуються стосовно врахува ння реального часу здійсненн я операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових, ви робничо-складських приміщен ь та іншого майна, які економі чно необхідні для здійснення господарських операцій (а.с.48 -64).

Також встановлено, на підставі повідомлення видан ого ДПІ № 40 від 31.05.2011р., Кузьмічо вою Юлією Анатоліївною, гол овним державним податковим р евізором-інспектором, інспек тором податкової служби І ра нгу, відділу перевірок платн иків податків управління под аткового контролю юридичних осіб ДПІ, на підставі п.79.1 ст.79 П К України, та згідно із планом основних питань, та відповід но наказу виданого в ДПІ нака зів № 450 від 31.05.2011р. та № 465 від 01.06.2010р., п роведена документальна поза планова невиїзна перевірка Т ОВ «КБ ТПА і СР» з питання прав ильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати ПДВ по взаємовідноси нам з ТОВ «Транс - Термінал 5» к од ЄДРПОУ 36827435 за період з 01.11.09 по 31.03.11.

Перевіркою встановлені по рушення ТОВ «КБ ТПА і СР» п.п. 7.4 .5, п.п. 7.4.1 п. 7.4, ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», в результаті чого встано влено заниження податку на д одану вартість у періоді, що п еревірявся на 4 739,00 грн., в тому ч ислі по періодах: квітень 2010р. - 4 676,00 грн.; травень 2010р.-63,00 грн.

На підставі п.п.20.1.6 п.20.1 ст .20, пп.73.3 ст.73 Податкового кодекс у України від 02.12.10 №2755-УІ на адрес у ТОВ «КБ ТПА і СР» направлено запит №6689/10/2300 від 13.05.11 щодо наданн я інформації та її документа льного підтвердження фінанс ово-господарських відносин і з ТОВ «Транс-термінал 5» за пер іод з 01.11.2069 по 01.10.2010р., який особист о 16.05.2011р. отримано особисто дире ктором ТОВ «КБ ТПА і СР», Гла дковим О.О. (а.с. 28)

Платником податку листом в ід 25.05.2011р №1/25052011 (вх. №11111/10 від 25.05.2011р.) та листом від 01.06.2011р. №1/01062011 (вх. №11516/10 ві д 01.06.2011р.), були надані документи бухгалтерського та податков ого обліку по взаємовідносин ам з ТОВ «Транс - Термінал 5». Ві дповідно яких операції ТОВ « КБ ТПА і СР» із ТОВ «Транс - Тер мінал 5» відбувалися у квітні та травні 2010р. (а.с. 29-30).

Документи, перелічені в зап иті ДПІ №6689/10/2300 від 13.05.11 щодо надан ня інформації та її документ ального підтвердження фінан сово-господарських відносин із ТОВ «Транс-термінал 5» за п еріод з 01.11.2069 по 01.10.2010р., позивачем були направлені на адресу ДП І в Артемівському районі у вс тановлений законом строк та у повному обсязі. Даний факт п редставником відповідача не оскаржувався.

31.05.2011 р. наказом № 450 начал ьника ДПІ в Артемівському ра йоні на підставі п.79.1 ст.79 Подат кового кодексу України було призначено позапланову неви їзну перевірку ТОВ «КБ ТПА і С Р» з питань відносин з ТОВ «Тр анс-Тармінал 5» за період з 01.03.200 8 по 31.03.2011 р., в якому термін на про ведення перевірки зазначено з 01.05.2011 р. по 07.06.2011 р.(а.с.7-8).

01.06.2011 р. наказом № 465 начал ьника ДПІ в Артемівському ра йоні «Про внесення змін до на казу від 31.05.2011 р. № 450 «Про проведе ння документальної невиїзно ї позапланової перевірки ТОВ «КБ ТПА і СР» код ЄДРПОУ 36736275 з п итань відносин із ТОВ «Транс -Термінал 5» код ЄДРПОУ 36827435 за п еріод з 01.03.2008 р. по 31.03.2011 р.» внесено зміни до пункту 1 наказу № 450, в я кому дата початку перевірки помилково призначена на 01.05.02011 р . замість 01.06.2011 р.

Телефонним дзвінком дирек тора ТОВ «КБ ТПА і СР» Гладк ова О.О. було запрошено до ДШ для вручення наказу та повід омлення. Копію наказу та пові домлення про початок перевір ки гр. Гладков О.О. отриман о особисто 01.06.2011.

За результатами перевірки було складено акт №276/2300/36736275 від 1 6.06.2011р., яким встановлено поруше ння п.п. 7.4.1 , п.п. 7.4.5 ст. 7 Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість", за рахунок безпідстав ного віднесення до складу по даткового кредиту отримання товару від ТОВ «Транс-Термін ал 5» по податкових документа х, які не мають юридичної сили у розмірі 4739 грн., та виписано п одаткове повідомлення-рішен ня від 04.07.2011р. № 0000492300, сума грош ового зобов'язання склала 5924,00г рн., основний платіж - 4939,00 грн., шт рафна санкція - 1185,00 грн.

Крім цього встановлено, що д иректором ТОВ «КБ ТПА і СР» бу ло подано скаргу до прокурат ури Луганської області на не правомірні дії посадових осі б Артемівської ДПІ у м. Луганс ьку.

За розглядом скарги було ск ладено довідку від 01.07.2011р. №64/14-037 « Про результати службової пер евірки фактів, викладених у л исті прокуратури Артемівськ ого району у м. Луганську» у як ій зазначено, що висновки акт у перевірки від 15.06.2011р. №276/2300/36736275 ДІ Л залишено без перегляду та р екомендованим листом з повід омленням направлено на адрес у ТОВ «КБ ТПА і СР». З цього вип ливає, що проведення докумен тальної позапланової невиїз ної перевірки ТОВ «КБ ТПА і СР » код ЄДРПОУ 36736275 з 01.06.11 по 07.06.11 з пит ань відносин з ТОВ «Транс-тер мінал 5» код ЄДРПОУ 36827435 за періо д з 01.03.08 по 31.03.11 та винесене податк ове-повідомлення рішення від 04.07.2011 р. № 0000492300 відповідає вим огам чинного законодавства з врахуванням фактичних обста вин справи та наявних докуме нтів.

Проаналізувавши надані до кази в їх сукупності, суд прих одить до висновку про безпід ставність вимог позивача.

При вирішенні вимоги щодо з аконності винесених наказів відповідно чинного законода вства, судом враховувались в ишезазначені ст.ст.20,75,78 та 79 ПК У країни та ст. 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, а тому підстав для визнан ня вказаних наказів протипра вними та їх скасування немає , оскільки жодна норма Податк ового кодексу України не міс тить обов' язковість зазнач ення в наказі про перевірку п осилання на пункт статті Под аткового кодексу, яка є підст авою проведення перевірки. С таття 79 ПК України є відсилочн ою нормою, в якій зазначено, що за наявністю обставин для пр оведення перевірки керівник податкового органу приймає рішення про її проведення.

Тому судом не визнаються, як належні докази, доводи предс тавника позивача стосовно то го, що в оскаржуваних наказах не зазначений пункт статті 78 ПК України, так як в судовому з асіданні було встановлено, щ о підставою для проведення д окументальної позапланової перевірки ТОВ «КБ ТПА і СР» бу ло отримання податкової інфо рмації та фактів від Ленінсь кої МДПІ у м.Луганську стосов но взаємовідносин з контраге нтом ТОВ «Транс-Термінал 5», по якому є вирок суду по ст.205 КК У країни, що свідчить про поруш ення платником податків пода ткового, валютного та іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а органи податкової служби.

Суд вважає, що не може бути с касоване правільне рішення т ільки з формальних міркувань .

Що стосується посилань пре дставника позивача на протип равність винесення 01.06.2011 р. нака зу № 465 начальника ДПІ в Артемі вському районі «Про внесенн я змін до наказу від 31.05.2011 р. № 450 «П ро проведення документально ї невиїзної позапланової пер евірки ТОВ «КБ ТПА і СР» код ЄД РПОУ 36736275 з питань відносин із Т ОВ «Транс-Термінал 5» код ЄДРП ОУ 36827435 за період з 01.03.2008 р. по 31.03.2011 р.» внесено зміни до пункту 1 нака зу № 450, судом не приймається до уваги, оскільки в ході розгля ду справи, представником від повідача надано вичерпні та обґрунтовані пояснення, підт вердженні письмовими доказа ми про те, що дата початку пере вірки помилково призначена н а 01.05.02011 р. замість 01.06.2011 р.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно - пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування тощо.

Судом в ході судового з асідання, не встановлено ні я ких порушень з боку податков ого органу

З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких грунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що грунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об'єктивному дослідженн і.

Частиною 2 статті 71 КАС Украї ни, встановлено, що в адмініст ративних справах про протипр авність рішень, дій чи бездія льності суб'єкта владних пов новажень обов'язок щодо дока зування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльност і покладається на відповідач а, якщо він заперечує проти ад міністративного позову.

Питання по судових витрата х судом не вирішується, оскіл ьки рішення винесено не на ко ристь позивача.

Згідно ст. 160 Кодексу ад міністративного судочинств а України у судовому засідан ні, у якому закінчився розгля д справи, оголошено вступну т а резолютивну частини постан ови та повідомлено представн иків сторін про те, що постано ву у повному обсязі буде виго товлено протягом 5-денного ст року.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 71, 72, 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних тов ариства з обмеженою відповід альністю «Конструкторське б юро трубопровідної арматури і спеціальних робіт» до Держ авної податкової інспекції в Артемівському районі у м.Луг анську про скасування наказі в - відмовити.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування частини треть ої статті 160 КАС України, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу н е було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено та підписано 12.09.2011 року.

< Текст >

< Текст >

< Резолютивна частина >

< Текст >

< Текст >

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2011
Оприлюднено07.10.2011
Номер документу18450720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6527/11/1270

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов Володимир Васильович

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов Володимир Васильович

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 06.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні