Постанова
від 20.09.2011 по справі 20/458-на
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

  

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

"20" вересня 2011 р.                               м. Київ                                        К-13849/07

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого  - Шипуліної Т.М.,

суддів: Голубєваї Г.К.,  Карася О.В.,   Рибченка А.О., Федорова М.О.

        

розглянула у  відкритому судовому засіданні касаційну скаргу  Кам’янець –Подільської об’єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області на постанову Господарського суду Хмельницької області від 29.01.2007 року та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 05.06.2007 року у справі № 20/458-на за позовом Відкритого акціонерного товариства «Кам’янець –Подільське АТП 16855»до Кам’янець –Подільської об’єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області про скасування податкових повідомлень – рішень

          Заслухавши доповідь судді Шипуліної Т.М., перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами  першої та апеляційної   інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія:

В С Т А Н О В И Л А :

На розгляд суду передано вимоги Відкритого акціонерного товариства «Кам’янець –Подільське АТП 16855»(далі-ВАТ  «Кам’янець –Подільське АТП 16855»,  позивач) до  Кам’янець –Подільської об’єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області (далі- Кам’янець –Подільська ОДПІ  Хмельницької області, відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень від 01.11.2006 №0003091543/0, №0003101543/0, №0003111543/0, №0003121543/0 про застосування штрафних фінансових санкцій  за порушення граничних термінів сплати узгодженої  суми  податкового  зобов’язання по платі за землю за 2006 рік.  

Постановою Господарського суду Хмельницької області від 29.01.2007 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного господарського суду від 05.06.2007 року, позовні вимоги–задоволено.  При цьому, суди виходили з того, що  базовим податковим періодом для  сплати земельного податку є календарний рік, а податковий орган при визначенні  штрафних санкцій виходив  із строків сплати податку  щомісячно.

Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, Кам’янець –Подільська об’єднана державна податкова інспекція Хмельницької області 29.06.2007 року звернулась з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, який своєю ухвалою від 30.09.2008 року прийняв її до свого провадження.

В касаційній скарзі відповідач просить   скасувати постанову Господарського суду Хмельницької області від 29.01.2007 року та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 05.06.2007 року, в задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування своїх вимог  відповідач   посилається на порушення судом норм матеріального, зокрема,   п.п. 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України  «Про  порядок  погашення  зобов’язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами».

З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, та які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріалами за відсутності сторін.

Перевіривши матеріалами справи, наведені у скарзі  доводи, колегія суддів, дійшла висновку, що касаційна скарга    підлягає  задоволенню  з наступних підстав.

На підставі належних та допустимих доказів, досліджених з дотриманням норм процесуального права, судами попередніх інстанцій було встановлено,  що  податковим органом на підставі актів   №11605/153/03374244, №11606/153/03374244, №11607/153/03374244, №11603/153/03374244, №11604/153/03374244 від 24.10.2006 було  прийнято податкові повідомлення-рішення від 01.11.2006: №0003091543/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій за затримку на 181 календарних днів граничного строку сплати  узгодженої суми  податкового зобов’язання із земельного податку у сумі 530,59грн.; №0003101543/0  про застосування штрафних (фінансових) санкцій за затримку на 134 календарних днів граничного строку сплати  узгодженої суми  податкового зобов’язання із земельного податку у сумі 809,18грн.; №0003111543/0 про застосування штрафних фінансових санкцій  за затримку на 153 календарних днів граничного строку сплати  узгодженої суми  податкового зобов’язання із земельного податку у сумі 907,29грн., №0003121543/0 про застосування штрафних фінансових санкцій  за затримку на 107 календарних днів граничного строку сплати  узгодженої суми  податкового зобов’язання із земельного податку у сумі 738,26грн., №0003131543/0 про застосування штрафних фінансових санкцій  за затримку на 76 календарних днів граничного строку сплати  узгодженої суми  податкового зобов’язання із земельного податку у сумі 253,09грн.

Правовою підставою для прийняття спірних повідомлень-рішень  зазначено п.п.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону  України №2181-ІІІ.

Відповідно до приписів  п.п.17.1.7 ст. 17  Закону України  №2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:  при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

За змістом преамбули  Закону України «Про плату за землю» розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та  контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, визначаються цим Законом.

Частиною 1 статті 26 України «Про плату за землю» встановлено, що  за порушення норм цього Закону  платники податків несуть  відповідальність, передбачену  Земельним кодексом  України та законами України.

Спеціальним законом з  питань оподаткування, який встановлює, в тому числі, порядок визначення податкового зобов’язання, базовий податковий період, строки сплати податків, відповідальність за порушення податкового законодавства   є  Закон України №2181-ІІІ.

Враховуючи межі застосування Закону України «Про плату за землю»та за принципом превалювання спеціальної норми над загальною,    положення Закону України №2181-ІІІ є спеціальною нормою у галузі податкового законодавства, а Закон України «Про плату за землю»є загальним з цих питань.

Підпунктом 4.1.4 ст. 4 Закону України №2181-ІІІ встановлено, що  податкові декларації   подаються за базовий податковий (звітний) період, що  може дорівнювати  календарному місяцю, календарному кварталу або календарному півріччю, календарному  року.

Згідно п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону України №2181-ІІІ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації (розрахунку),  протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 4.1.4 ст. 4 цього Закону для подання податкової декларації (розрахунку).

За змістом  статті 14 Закону України «Про плату за землю»юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку в порядку, визначеному цим законом, за формою, встановленою Головною державною податковою інспекцією України, щороку станом на 1 січня, до 1 лютого подають дані відповідній державній податковій інспекції.

Відповідно до п.2 Порядку подання податкового розрахунку земельного податку. затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 26.10.2001 року №434  розрахунок податку складається на підставі даних державного земельного кадастру за станом на 1 січня поточного року і щороку подається власником землі та/або землекористувачами до органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 лютого поточного року з розбивкою річної суми земельного податку рівними частками за місяцями.

Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про плату за землю»податкове зобов’язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної і комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює 1 календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, що відповідає положенням п.п. 4.1.4 «а»п.4.1  ст. 4 Закону України №2181-ІІІ.

Враховуючи вищезазначене,  застосування до позивача штрафних санкцій на підставі ст. 17 Закону України  №2181-ІІІ  є правомірним та таким, що відповідає вимогам  чинного законодавства.

Відповідно до  ст. 229 КАС України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій  та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.           

Керуючись ст. ст. 210, 220, 221, 223, 229, 230, 232 та ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія –

ПОСТАНОВИЛА :

Касаційну скаргу Кам’янець –Подільської об’єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області задовольнити.

Постанову Господарського суду Хмельницької області від 29.01.2007 року та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 05.06.2007 року у справі № 20/458-на скасувати.

Постановити нове рішення, яким у задоволенні позову  відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Верховного Суду України в порядку, на підставі та у строки, передбачені статтями 236 –238 Кодексу адміністративного судочинства України.

                             Головуючий:


Т.М. Шипуліна

                               Судді:            


Г.К. Голубєва

                                                      


О.В. Карась

                                                      


А.О. Рибченко

                                                      


М.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення20.09.2011
Оприлюднено07.10.2011
Номер документу18456065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —20/458-на

Постанова від 20.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 05.06.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Майор Г.І.

Постанова від 29.01.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні