20/458-нА
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" червня 2007 р. Справа № 20/458-нА
м. Житомир
Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Майора Г.І.
суддів: Горшкової Н.Ф.
Філіпової Т.Л.
при секретарі Швидченко О.В. ,
за участю представників сторін:
від позивача: не з'явився,
від відповідача: Войт В.Д., довіреність №11896/10/10-019 від 04.06.2007р., Кушнір Д.А., довіреність №1497/10/10-017 від 31.08.2006р.,
розглянувши апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області
на постанову господарського суду Хмельницької області
від "29" січня 2007 р. у справі № 20/458-нА (суддя Гладій С.В.)
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Кам'янець-Подільське АТП 16855", м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області
до Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області
про скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Хмельницької області від 29.01.2007 року у справі №20/458-нА позов задоволено: скасовано податкові повідомлення-рішення КАм'янець-Подільської ОДПІ №0003091543/0 від 01.11.2006 року про застосування штрафних санкцій на суму 530,59 грн., №0003101543/0 від 01.11.2006 року про застосування штрафних санкцій на суму 809,18 грн., №0003111543/0 від 01.11.2006 року про застосування штрафних санкцій на суму 907,29 грн., №0003121543/0 від 01.11.2006 року про застосування штрафних санкцій на суму 738,26 грн., №0003131543/0 від 01.11.2006 року про застосування штрафних санкцій на суму 253,09 грн.
Крім того, стягнуто з Державного бюджету України на користь ВАТ "Кам'янець-Подільське АТП 16855" 3,40 грн. відшкодування сплаченого державного мита (а.с.82-83).
Не погоджуючись з прийнятою постановою Кам'янець-Подільська ОДПІ звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову з підстав, викладених у скарзі (а.с.91-93).
Посилається на те, що Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.
Зазначає, що стаття 9 цього Закону чітко визначає зобов'язання платників обов'язкових платежів, серед яких, слід виділити обов'язок подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Відповідно до ст.11 Закону відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України. Відповідно до ст.14 Закону України "Про систему оподаткування", плата за землю відноситься до загальнодержавних податків, механізм адміністрування його визначається Законом України "Про плату за землю", де окрім строків подання звітності та порядку сплати плати за землю, передбачено розділом 8 відповідальність платників.
Зокрема в ст.26 Закону зазначено, що за порушення Закону України "Про плату за землю" платники несуть відповідальністю передбачену Земельним кодексом України та законами України. Отже, при несвоєчасній сплаті податку за землю, застосування положень ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо нарахування у відповідному розмірі штрафних санкцій є правомірним та таким, що відповідає нормам чинного законодавства.
Також зазначає, що Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами.
Вказує на те, що відповідно ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків штрафні санкції у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
В судовому засіданні представники відповідача доводи апеляційної скарги підтримали в повному обсязі.
Позивач - Відкрите акціонерне товариство "Кам'янець-Подільське АТП-16855" у письмових запереченнях зазначив, що оспорювані податкові повідомлення-рішення винесені відповідачем на підставі пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”. Даним підпунктом 17.1.7 ст.17 цього Закону передбачена відповідальність платника податку у вигляді штрафу, коли він не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків визначених цим Законом. Вказує, що строки сплати податку за землю та відповідальність за несвоєчасну сплату встановлюються спеціальним Законом, тому у відповідача відсутні правові підстави розповсюджувати дію вищевказаного Закону в частині застосування штрафних санкцій за порушення строків сплати даного податку.
Крім того, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
04.06.2007 року від ВАТ "Кам'янець-Подільське АТП-16855" надійшла телеграма, в якій просить розглядати апеляційну скаргу без участі їх представника та апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської ОДПІ залишити без задоволення.
Відповідно до ст.196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду не перешкоджає судовому розгляду справи. Відповідач повідомлений про дату, час і місце засідання, про що свідчить повідомлення про вручення йому повістки (а.с.98).
Представники відповідача не заперечили проти розгляду апеляційної скарги за відсутності представника позивача.
З врахуванням викладеного колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності представника позивача, оскільки неявка представників не перешкоджає повному та всебічному розгляду апеляційної скарги за наявними в матеріалах справи документами.
Заслухавши пояснення представників відповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, розглянувши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Працівниками Кам'янець-Подільської ОДПІ 24.10.2006 року проведено невиїзні документальні перевірки Відкритого акціонерного товариства "Кам'янець-Подільське АТП-16855" з питань своєчасності погашення узгоджених сум податкових зобов'язань по платі за землю за 2006 рік.
За результатами перевірок складено:
1) акт перевірки №11605/153/03374244 від 24.10.2006р., яким встановлено податкове зобов'язання за січень 2006 року в сумі 1061,17 грн. (з врахуванням переплати) з граничним терміном сплати по 02.03.2006 року фактично було сплачено позивачем 27.07.2006 року, тобто з затримкою на 147 календарних днів та 30.08.2006 року, тобто з затримкою на 181 календарних днів;
2) акт перевірки №11606/153/03374244 від 24.10.2006р., яким встановлено податкове зобов'язання за лютий 2006 року в сумі 1814,56 грн. з граничним терміном сплати по 30.03.2006 року фактично було сплачено позивачем 30.08.2006 року, тобто з затримкою на 153 календарних днів та 14.09.2006 року, тобто з затримкою на 168 календарних днів;
3) акт перевірки №11607/153/03374244 від 24.10.2006р., яким встановлено податкове зобов'язання за березень 2006 року в сумі 1618,36 грн. з граничним терміном сплати по 03.05.2006 року фактично було сплачено позивачем 14.09.2006 року, тобто з затримкою на 134 календарних дні;
4) акт перевірки №11603/153/03374244 від 24.10.2006р., яким встановлено податкове зобов'язання за квітень 2006 року в сумі 1476,55 грн. (з врахуванням переплати) з граничним терміном сплати по 30.05.2006 року фактично було сплачено позивачем 14.09.2006 року, тобто з затримкою на 107 календарних днів;
5) акт перевірки №11604/153/03374244 від 24.10.2006р., яким встановлено податкове зобов'язання за травень 2006 року в сумі 1265,46 грн. (з врахуванням переплати) з граничним терміном сплати по 30.06.2006 року фактично було сплачено позивачем 14.09.2006 року, тобто з затримкою на 76 календарних днів.
На підставі актів перевірок, відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язаннь платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року (далі - Закон №2181), відповідачем 01.11.2006 року, прийняті податкові повідомлення-рішення №0003091543/0 про застосування штрафних санкцій на суму 530,59 грн., №0003101543/0 про застосування штрафних санкцій на суму 809,18 грн., №0003111543/0 про застосування штрафних санкцій на суму 907,29 грн., №0003121543/0 про застосування штрафних санкцій на суму 738,26 грн., №0003131543/0 про застосування штрафних санкцій на суму 253,09 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Преамбулою Закону №2181-ІІІ, зазначено, що він є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Цим Законом запроваджено процедури адміністрування податків, зокрема передбачено право платників податків самостійно визначати суму податкових зобов'язань та узгоджувати таку суму податкових зобов'язань шляхом подання податкової декларації (п. 5.1 ст. 5).
Поняття "самостійне узгодження податкового зобов'язання", в Законі №2181-ІІІ встановлює, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює :
календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю, - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
календарному року, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним двом звітного (податкового) року;
календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб, - до 1 квітня року, наступного за звітним (абзац перший п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4).
Відповідно до абз.2 пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону №2181-ІІІ, під терміном "базовий податковий період" розуміється податковий період, визначений відповідним законом з питань оподаткування.
Згідно зі статтею 14 Закону України "Про плату за землю" платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Таким чином, базовим податковим (звітним) періодом для сплати вказаного податку є календарний рік.
Абзацом 1 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України №2181-ІІІ встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п. 4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації.
Під останньою, як передбачено п.1.11 ст.11 вказаного Закону, розуміється як податкова декларація, так і розрахунок суми податку (збору).
Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону №2181-ІІІ відповідальність платника податків у вигляді пені і штрафу встановлено для тих випадків, коди платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом.
Оскільки відповідачем застосовано штрафні санкції виходячи із строків сплати податку щомісячно, відповідно до вимог ст.17 Закону України "Про плату за землю", а не із граничних термінів передбачених Законом №2181-ІІІ, господарський суд першої інстанції правомірно вважає, що штрафні санкції відповідачем визначені з порушенням вимог пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181-ІІІ.
З урахуванням наведеного, господарський суд першої інстанції обгрунтовано скасував податкові повідомлення-рішення КАм'янець-Подільської ОДПІ №0003091543/0 від 01.11.2006 року, №0003101543/0 від 01.11.2006 року, №0003111543/0 від 01.11.2006 року, №0003121543/0 від 01.11.2006 року, №0003131543/0 від 01.11.2006 року.
Доводи особи, яка подала апеляційну скаргу спростовуються вищевказаним, матеріалами справи та не грунтуються на вимогах чинного законодавства.
Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, судова колегія дійшла до висновку, що постанова господарського суду Хмельницької області від 29.01.2007 року у справі №20/458-нА є законною і обгрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.ст. 160,195,196,198,200,205,206,212,254, п.п.6,7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд ,-
УХВАЛИВ:
1. Постанову господарського суду Хмельницької області від 29 січня 2007 року у справі 20/458-НА залишити без змін, а апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Хмельницької області, м. Кам'янець-Подільський Хмельницької області - без задоволення.
2. Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення ухвали в повному обсязі.
3. Справу №20/458-НА повернути до господарського суду Хмельницької області.
Головуючий суддя Майор Г.І.
судді:
Горшкова Н.Ф.
Філіпова Т.Л.
Віддрук. 4 прим.
1 - до справи
2,3 - сторонам
4 - в наряд
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 712592 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Майор Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні