донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
13.07.2011 р. справа №22/30б
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
Головуючого:
Запорощенка М.Д.
суддів
Дучал Н.М.
Калантай М.В.
За участю представників сторін:
від кредиторів:
від боржника:
від скаржника:
арбітражний керуючий:
не з'явився
не з'явився
ОСОБА_1., за довіреністю
не з'явився
Розглянув апеляційну скаргу
Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" м.Луганськ
На ухвалу
господарського суду
Луганської області
Від
12.05.2011р.
у справі
№ 22/30б ( суддя Ковалінас М.Ю.)
за заявою кредитора
Управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області
До боржника
Приватного підприємства "Бірюза" с.Білолуцьк
Арбітражний керуючий
Льовін Андрій Петрович м.Рубіжне
Про
Визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.05.2011р. у справі №22/30б затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Приватного підприємства "Бірюза", ідентифікаційний код 24844151, вул. Поштова (тепер Панасенко), буд. 55, с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області.
Ліквідовано банкрута - Приватне підприємство "Бірюза", ідентифікаційний код 24844151, вул. Поштова (тепер Панасенко), буд. 55, с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області, як юридичну особу.
Провадження у справі припинено та скасовано мораторій на задоволення вимог кредиторів.
У зв’язку з ліквідацією банкрута, зобов’язано:
Головне управління статистики у Луганській області - виключити банкрута із Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
Державного реєстратора Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області - в порядку ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Приватного підприємства "Бірюза", ідентифікаційний код 24844151, вул. Поштова (тепер Панасенко), буд. 55, с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області.
Затверджено Звіт від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про оплату його послуг, за час виконання ним повноважень ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 22134грн. 90коп., починаючи з дня його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. оплату послуг ліквідатора здійснювати за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну, а також про затвердження Звіту від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про відшкодування його витрат, за час виконання ним обов'язків ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 1928грн. 44коп., починаючи з моменту його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. - за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну.
Кредитор, Товариство з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" м.Луганськ , не погоджуючись з ухвалою господарського суду звернулося з апеляційною скаргою про її скасування , так як вважає, що дану ухвалу в цій частині прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права.
В обґрунтування своїх вимог скаржник посилається на те, що протягом всього часу розгляду справи скаржник не повідомлявся про хід процедури банкрутства ні судом , ні комітетом кредиторів по справі. Посилається на те , що судом не було взято до уваги , що 19.04.11р. на засідання комітету кредиторів ( протокол 1/3) , на якому стояло питання про затвердження Звіту ліквідатора про оплату йому послуг та відшкодування його витрат у зв’язку з виконанням ним обов’язків ліквідатора по справі , скаржник , як кредитор, запрошений не був , у зв’язку з чим був позбавлений можливості зробити своє волевиявлення щодо послуг ліквідатора. Крім того , з урахуванням практики розгляду справ про банкрутство та приписів ст.. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , вважає , що оплата праці ліквідатора боржника має покладатися на всіх кредиторів у справі пропорційно до їх кредиторських вимог.
В нинішнє судове засідання представники ініціюючого кредитора , боржника та арбітражний керуючий не з’явилися . Поважних причин нез’явлення суду не повідомлено. Про час та місце розгляду апеляційної скарги сторони були сповіщені належним чином.
Зважаючи на вищенаведене, достатність наданих сторонами доказів та керуючись ст.75 Господарського процесуального кодексу України - справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Згідно зі ст.101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв‘язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення повноважного представника скаржника, що був присутній в судовому засіданні, судова колегія встановила.
Кредитор - Управління Пенсійного Фонду України в Новопсковському районі Луганської області, подав до суду заяву від 23.04.10. №7799/03-10 про порушення справи про банкрутство боржника - Приватного підприємства "Бірюза", с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області, в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , у зв’язку з неспроможністю останнього сплатити безспірну податкову заборгованість перед бюджетом у розмірі 19155 грн. 56 коп. у встановлений Законом строк, та у зв’язку з відсутністю підприємства - боржника за його місцезнаходженням (юридичною адресою), а також припиненням ним фінансово - господарської діяльності й неподанням звітності до органу державної податкової служби більше року, а саме: з 31.07.03. (висновок кредитора від 16.12.09. №8023/15-10 та довідка Старобільської МДПІ Луганської області від 07.05.10. №3225/8/10).
Комітетом кредиторів (протокол засідання комітету кредиторів від 16.09.2010. №1) було прийнято рішення про встановлення арбітражному керуючому Льовіну А.П. розміру оплати його послуг за час виконання обов’язків ліквідатора у справі № 22/30б в сумі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, з дня його призначення - 11.05.2010. до 16.09.2010. оплату послуг ліквідатора здійснювати за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. - за рахунок коштів кредиторів порівну, солідарно.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 15.02.11р. у справі № 22/30б затверджено розмір оплати послуг арбітражного керуючого Льовіна А.П., за час виконання ним обов’язків ліквідатора у справі № 22/30б про банкрутство ПП "Бірюза", в сумі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, починаючи з дня його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. оплату послуг ліквідатора здійснювати за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну, солідарно.
Комітетом кредиторів розглянуто та затверджено звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута, прийнято рішення звернутися до суду з клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута й про ліквідацію банкрута, як юридичної особи (протокол засідання комітету кредиторів від 19.04.2011 №1/3).
Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.05.2011р. у справі №22/30б затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Приватного підприємства "Бірюза", ідентифікаційний код 24844151, вул. Поштова (тепер Панасенко), буд. 55, с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області.
Ліквідовано банкрута - Приватне підприємство "Бірюза", ідентифікаційний код 24844151, вул. Поштова (тепер Панасенко), буд. 55, с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області, як юридичну особу.
Провадження у справі припинено та скасовано мораторій на задоволення вимог кредиторів.
У зв’язку з ліквідацією банкрута, зобов’язано:
Головне управління статистики у Луганській області - виключити банкрута із Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
Державного реєстратора Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області - в порядку ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Приватного підприємства "Бірюза", ідентифікаційний код 24844151, вул. Поштова (тепер Панасенко), буд. 55, с. Білолуцьк Новопсковського району Луганської області.
Затверджено Звіт від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про оплату його послуг, за час виконання ним повноважень ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 22134грн. 90коп., починаючи з дня його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. оплату послуг ліквідатора здійснювати за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну, а також про затвердження Звіту від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про відшкодування його витрат, за час виконання ним обов'язків ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 1928грн. 44коп., починаючи з моменту його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. - за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну.
Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, заслухавши пояснення та доводи повноважного представника скаржника, що був присутній в засіданні суду , колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку про не обґрунтованість апеляційної скарги, та відповідність оскарженого судового акта зі справи вимогам чинного законодавства та обставинам справи з таких підстав.
Згідно зі ст.41 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" .
За приписами статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), учасниками провадження у справі про банкрутство є сторони, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
Положеннями ст. 3-1 (п. п. 4, 10, 11, 12, 13, 14) Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено , що арбітражний керуючий поряд з іншими правами має право залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їх діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Законом чи угодою з кредиторами. Оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника. Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до вимог частин 1, 2 статті 52 Закону в разі, якщо громадянин - підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
В такому випадку , як правило, провадження у справі про банкрутство здійснюється за спрощеною процедурою без публікації оголошення про порушення справи про банкрутство, без формування реєстру вимог кредиторів за наслідками проведеного публічного конкурсу, без утворення комітету кредиторів та з переходом в підготовчому засіданні суду до ліквідаційної процедури, визначеної з особливостями, передбаченими статтею 52 Закону.
Системний аналіз наведених норм права дозволяє зробити висновок про обов'язок ініціюючого кредитора оплатити послуги арбітражного керуючого з моменту призначення та до винесення постанови про визнання боржника банкрутом (у випадку призначення розпорядника майна в момент порушення провадження у справі). В подальшому кредитори (комітет кредиторів) повинні прийняти рішення про утворення фонду для оплати послуг та покриття витрат арбітражного керуючого (ліквідатора) за відсутності активів боржника. За відсутності комітету кредиторів звіт арбітражного керуючого про оплату його послуг повинен затверджуватися в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури або в окремому судовому засіданні. При цьому суд зобов'язаний вирішити питання про затвердження витрат на оплату послуг ліквідатора та проведення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство. Керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 16 Закону, суд вправі застосувати такий принцип до розподілу витрат між кредиторами, пов'язаних з проведенням спрощеної ліквідаційної процедури за відсутності коштів від реалізації майна боржника на проведення ліквідаційної процедури.
Проте , як вбачається з матеріалів справи , арбітражним керуючим Льовіним А.П. був складений реєстр вимог кредиторів , в якому рахуються: Управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області –19155,56грн. з них 18018,76грн.- 2 черга задоволення, 728,80грн- 6 черга задоволення; Товариство з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" м.Луганськ - 1324,11грн. , з них 1303,75грн.- 4 черга задоволення, 20,36грн. –6 черга задоволення.
16.09.10р. були проведені загальні збори кредиторів ПП "Бірюза" , на яких приймали участь представники Управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області , Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" м.Луганськ ( ОСОБА_1.) та ліквідатор ПП "Бірюза" Льовін А.П. На порядок денний було винесено три питання: 1. визначення кількісного складу комітету кредиторів ; 2. вибори членів комітету кредиторів ; 3.визначення повноважень комітету кредиторів протокол № 1 від 16.09.10р. т. 1 а.с. 78) .
По першому питанню було одноголосно прийнято рішення обрати комітет кредиторів в кількісному складі один конкурсний кредитор. По другому питанню , також одноголосно , прийнято рішення про обрання членом комітету кредиторів Управління Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області. По третьому питанню , також одноголосно , було прийнято рішення надати комітету кредиторів банкрута право приймати необхідні для провадження процедур у справі про банкрутство 22/30б рішення , без яких-небудь обмежень, крім рішень з питань, які чинним законодавством прямо віднесені до компетенції загальних зборів кредиторів.
При проведенні процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів у справі представляє комітет кредиторів (частина дев'ята статті 7 Закону). З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом, зокрема частинами десятою - дванадцятою, чотирнадцятою статті 31, частинами сьомою, шістнадцятою статті 13, частинами першою, другою та восьмою статті 17, частинами першою та п'ятою статті 18, частинами восьмою - десятою статті 19, частиною п'ятою статті 21, частинами першою та тринадцятою статті 30, частиною третьою статті 36, частиною тринадцятою статті 53. (Постанова Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009, № 15 "Про судову практику в справах про банкрутство").
Як вбачається з протоколів засідань комітету кредиторів від 16.09.2010 №1 та 19.04.2011 №1/3, комітетом кредиторів прийнято рішення про затвердження Звіту від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про оплату його послуг, за час виконання повноважень ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 22134грн. 90коп., починаючи з дня його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. оплату послуг ліквідатора здійснювати за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну, а також про затвердження Звіту від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про відшкодування його витрат, за час виконання ним обов'язків ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 1928грн. 44коп., починаючи з моменту його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. - за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну.
З урахуванням вищенаведеного , судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції в частині затвердження Звіту від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про оплату його послуг, за час виконання ним повноважень ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 22134грн. 90коп., починаючи з дня його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. оплату послуг ліквідатора здійснювати за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну, а також про затвердження Звіту від 19.04.2011 б/н арбітражного керуючого Льовіна А.П. про відшкодування його витрат, за час виконання ним обов'язків ліквідатора у справі № 22/30б, в загальній сумі 1928грн. 44коп., починаючи з моменту його призначення - 11.05.2010. й до 16.09.2010. - за рахунок коштів ініціюючого кредитора - УПФУ в Новопсковському районі Луганської області, а з 16.09.2010. й по цей час - за рахунок коштів всіх кредиторів порівну. При цьому , судова колегія вважає доводи та підстави заявника апеляційної скарги в цій частині безпідставними та необґрунтованими.
Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, зокрема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав підчас розгляду їх грошових вимог, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визначених ліквідатором вимог кредиторів з наслідками його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні .
Дослідивши матеріали справи , судова колегія дійшла до висновку , що затверджуючи звіт ліквідатора боржника, ліквідаційний баланс та припиняючи провадження по справі, судом першої інстанції було належним чином досліджено звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс боржника , а також належним чином проаналізовані та надана належна правова оцінка діям ліквідатора в ракурсі здійснення своїх повноважень , визначених приписами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». При цьому , слід зауважити на тому , що доводів щодо порушення судом першої інстанції в цій частині норм матеріального чи процесуального права скаржником заявлено не було.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що ухвала господарського суду відповідає фактичним обставинам справи та чинному законодавству, а мотиви з яких надана апеляційна скарга не можуть бути визнані підставами для її скасування.
Керуючись ст.ст. 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" м.Луганськ на ухвалу господарського суду Луганської області від 12.05.2011р. у справі № 22/30б –залишити без задоволення .
Ухвалу господарського суду Луганської області від 12.05.2011р. у справі № 22/30б – без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через апеляційний господарський суд.
Результати розгляду апеляційної скарги оголошені в судовому засіданні.
Повний текст постанови підписаний 13.07.11р.
Головуючий суддя М.Д. Запорощенко
Судді Н.М.Дучал
М.В.Калантай
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 12.10.2011 |
Номер документу | 18497513 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Запорощенко М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні