Постанова
від 04.10.2011 по справі 2а/0570/13811/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2011 р. сп рава № 2а/0570/13811/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Черепов ського Є.В.

при секретарі Пригода О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Державного підприємст ва «Шахтасрькантрацит» в осо бі Відокремленого підрозділ у «Центральна збагачувальна фабрика «Шахтарська» до Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни м. Шахтарську Донецької області про визнання недійс ним рішення,

за участю

представника позивача Лапик О.В.,

представника відповідача Павлюк Г.В., -

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство «Ша хтасрькантрацит» в особі Від окремленого підрозділу «Цен тральна збагачувальна фабри ка «Шахтарська» звернулось д о Донецького окружного адмін істративного суду з позовом до Управління Пенсійного фон ду в Куйбишевському районі м .Донецька про визнання недій сним рішення № 57 від 18.03.2011 року пр о застосування фінансових са нкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) а бо несвоєчасну сплату (несво єчасне перерахування) єдиног о внеску в сумі 20018,21 грн. та 1601,46 гр н.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач ем прийняті рішення «Про зас тосування фінансових санкці й та нарахування пені за несп лату (неперерахування) або не своєчасну сплату (несвоєчасн е перерахування) страхувальн иками єдиного внеску», а саме :

- Рішення № 57 від 18.03.2011 рок у (штраф - 20018,21 гривень, пеня - 1601,46 гривень).

З прийнятим рішеннями пози вач не погоджується та проси в визнати його недійсним.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити позов у повному обсязі .

Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позову , надав до суду письмові запер ечення.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позовні вимоги не підляга ють задоволенню з наступних підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України, та принципом рівнос ті усіх учасників адміністра тивного процесу перед законо м і судом.

Судом першої та апеляційно ї інстанції встановлено, що П озивач, Державне підприємств о «Шахтарськантрацит», зареє строване 30.04.2003 р. Шахтарською мі ської радою в якості юридичн ої особи на підставі свідоцт ва про державну реєстрацію ю ридичної особи, включено до Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни за № 32299510.

До структури позивача вход ить відокремлений підрозділ «Центральна збагачувальна ф абрика « Шахтарська» без пра ва юридичної особи, ідентифі каційний код 33604359 який є платни ком страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування.

У відповідності до Закон у України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування», в редакції, яка д іяла до 01.01.2011р., позивач є платни ком страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування.

Відповідач, Управління Пен сійного фонду України в м. Шах тарську Донецької області, є суб'єктом владних повноваже нь - органом виконавчої влади , який в цих правовідносинах з дійснює повноваження, поклад ені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування ». Положенням про Пенсійний ф онд України, затвердженим Ук азом Президента України від 1 березня 2001 року №121/2001 з наступни ми змінами та доповненнями.

У відповідності до ст. 12 Прик інцевих положень Закону України «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування», у період до перетво рення Пенсійного фонду Украї ни в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконав чої влади на підставі норм ць ого Закону (крім норм, заз начених в абзаці шостому пун кту 1 цього розділу) та Положен ня про Пенсійний фонд Україн и, яке затверджує Президент У країни. Бюджет Пенсійного фо нду України в зазначений пер іод затверджує Кабінет Мініс трів України.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та до повненнями, Пенсійний фонд У країни є центральним органом виконавчої влади, що здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов'язкового державного пе нсійного страхування, провад ить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, признача є пенсії та готує документи д ля їх виплати, забезпечує сво єчасне і в повному обсязі фін ансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідн о із законодавством здійснюю ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України, здійсню є контроль за цільовим викор истанням коштів Пенсійного ф онду України. Діяльність Пен сійного фонду України спрямо вується та координується Каб інетом Міністрів України чер ез Міністра праці та соціаль ної політики України.

Згідно статті 15 Положення, П енсійний фонд України здійсн ює свої повноваження безпосе редньо та через утворені в ус тановленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві, Севастополі та управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах.

У відповідності до пункту 5 статті 4 вказаного Положення , Пенсійний фонд України відп овідно до покладених на ньог о завдань організовує, коорд инує та контролює роботу орг анів Пенсійного фонду Україн и щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства п ро пенсійне забезпечення; за безпечення збирання та акуму лювання страхових внесків, і нших надходжень до бюджету П енсійного фонду України відп овідно до законодавства; стя гнення у передбаченому закон одавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обо в'язкове державне пенсійне с трахування; призначення і ви плати пенсій; забезпечення п овного та своєчасного фінанс ування витрат на виплату пен сій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що з дійснюються за рахунок кошті в Пенсійного фонду України.

Управління Пенсійного фон ду України в м. Шахтарську Дон ецької області діє на підста ві Положення про Управління Пенсійного фонду України в р айонах, містах і районах у міс тах.

З 01.01.2011 року набрав чинності З акон України «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування» № 2464 від 08.07.2010 р оку. З дня набрання чинності ц им Законом платники стра хових внесків, зокрема, на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування, вважають ся платниками єдиного внеску .

Згідно частини 1 статті 2 дія Закону 2464 поширюється на в ідносини що виникають під ча с провадження діяльності, по в'язаної із збором та ведення обліку єдиного внеску. Дія ін ших нормативно-правових акті в може поширюватися на зазна чені відносини лише, визначе них цим законом, або в частини що не суперечить цьому закон у.

Виключно цим законом визна чаються принципи збору та ве дення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; пор ядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; роз мір єдиного внеску та пропор ції його розподілу за видами загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, йо го повноваження та відповіда льність; склад, порядок веден ня та використання даних Дер жавного реєстру загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування; порядок з дійснення державного нагляд у за збором та ведення обліку єдиного внеску.

Відповідно до пункту 2 статт і 1 Закону 2464 єдиний внесок - це консолідований страхови й внесок, збір якого здійснює ться до системи загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування в обов'язко вому порядку та на регулярни й основі з метою забезпеченн я захисту у випадках, передба чених законодавством, прав з астрахованих осіб та

членів їх сімей на отриманн я страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов 'язкового соціального страху вання, не пізніше 20 числа міся ця, що настає за базовим звітн им періодом.

Згідно частини 8 статті 9 З акону 2464 платники єдиного вн еску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований з а відповідний базовий період

Відповідно до частин 10, 11 ста тті 25 Закону 2464 у разі несво єчасної або не в повному обся зі сплати єдиного внеску до п латника застосовуються фіна нсові санкції, передбачені ц им Законом.

Суд зазначає, що єдиний внес ок є консолідованим внеском, відміннім від внеску на пенс ійне страхування; по друге, пр авовідносини пов'язані зі сп латою єдиного внеску регулюю ться виключно Законом 2464, а правовідносини пов'язані зі сплатою внеску на пенсійне с трахування регулюються За коном 1058. Саме Законом 2464 в становлений граничний строк уплати єдиного внеску та сан кції пов'язані з його несвоєч асною сплатою. Приписи п.14 роз ділу ХУ Закону 1058 суперечать в имогам частини 8 ст.9 Закону 2464 що стосується строків спла ти внесків. Тому саме норма ст атті 9 Закону 2464 підлягає з астосуванню в даному випадку , оскільки норми інших законі в можуть поширюватися на пра вовідносини пов'язані зі спл атою єдиного внеску, якщо вон и не суперечать нормам Зако ну 2464.

З урахуванням вищевикладе ного посилання позивача на т е що вимоги п.14 розділу ХУ Зако ну 1058, згідно яких гірничі підп риємства зобов'язані сплачув ати страхові внески, нарахов ані за відповідний базовий з вітний період, не пізніше як ч ерез 28 календарних днів з дня закінчення цього періоду, по ширюються на правовідносини пов'язані зі сплатою єдиного внеску є помилковими.

Отже, суд вважає, що відпові дачем правомірно виявлено по рушення позивачем сплати сум єдиного внеску, а тому рішенн я відповідача від 18.03.2011 року № 57 « Про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахуванн я) або несвоєчасну сплату (нес воєчасне перерахування) стра хувальниками єдиного внеску », прийняті відповідно до вим ог діючого законодавства Укр аїни.

Таким чином, виходячи з вище наведених правових норм та д осліджених обставин, суд вва жає, що відповідачем в судово му засіданні доведений факт правомірності своїх дій щодо винесення спірних рішень, в з в'язку з чим позовні вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають за доволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 2 54, 263 Кодексу адміністративног о судочинства України,

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмін істративного позову Державн ого підприємства «Шахтасрьк антрацит» в особі Відокремле ного підрозділу «Центральна збагачувальна фабрика «Шахт арська» до Управління Пенсі йного фонду України м. Шахтар ську Донецької області про в изнання недійсним рішення № 57 від 18.03.2011 року про застосуванн я фінансових санкцій та нара хування пені за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) єдиного внеску - шт рафу в сумі 20018,21 грн. та пені в с умі 1601,46 грн. - відмовити повні стю.

Постанова набирає законно ї сили в порядку передбачено му ст. 254 КАС України.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 04 жовтня 2 011 року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголо шення апеляційної скарги. У р азі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийнят тя постанови у письмовому пр овадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з д ня отримання копії постанови . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У випадку подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Суддя Череповський Є.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18512249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13811/2011

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Постанова від 04.10.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні