Постанова
від 26.09.2011 по справі 2а/0570/13981/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2011 р. справа № 2а/0570/13981/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 0-25 год.

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Зекунов а Е. В.

при секретарі Коваль ському А.В.

за участю:

представників позивача Помогаєва А.В .,

представників відповідача Кудрявце ва Д.А., Крюкової О.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу за позовом Контрольно-ревізійн ого управління в Донецькій о бласті до Амвросіївського ра йонного територіального цен тру соціального обслуговува ння та надання соціальних по слуг про зобов' язання викон ати не вчиненні дії, зазначен і в п.2 листа-вимоги від 30.08.2010 року №30-22/798, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Контрольно-ревізі йне управління в Донецькій о бласті звернулось з адмініст ративним позовом до Амвросії вського районного територіа льного центру соціального об слуговування та надання соці альних послуг про зобов' яза ння виконати не вчиненні дії , зазначені в п.2 листа-вимоги в ід 30.08.2010 року №30-22/798.

В обґрунтування вимог пози вач зазначив, що відповідно 1.4 .2.1 плану КРВ в Амвросіївськом у районі на 2 квартал 2010р. Контр ольно-ревізійним відділом в Амвросіївському районі пров едено планову ревізію фінанс ово-господарської діяльност і в Амвросіївському районном у територіальному центрі соц іального обслуговування та н адання соціальних послуг (да лі -Терцентр) за період з 01.01.2009р. п о 01.06.2010р. за результатами якої с кладено акт від 23.07.2010р. №30-17/010.

В ході ревізії встановлені факти невикористання на пол іпшення умов перебування під опічних частки пенсій та неп овернення невикористаних за лишків після відрахування пе нсіонерів, нецільового викор истання “сум за дорученнями” спеціального фонду на придб ання вугілля, проведення вит рат на утримання понаднормат ивних одиниць за відсутністю підстав. Зокрема, ревізією вс тановлено, що на спеціальном у рахунку Терцентра станом н а день проведення перевірки рахувався залишок коштів в с умі 28818,38грн. Зазначені кошти на дійшли на рахунок як різниця між сумою призначеної пенсі ї особі, що перебувала у відді ленні тимчасового перебуван ня с.Благодатне та сумою пенс ії, яка виплачується такій ос обі відповідно до частини 1 та 2 ст.48 Закону України «Про зага льнообовязкове пенсійне ста рхування».

На підставі акту ревізії на чальником Контрольно-ревізі йного відділу в Амвросіївськ ому районі на адресу відпові дача згідно п.7 ст. 10 Закону №2939-Х ІІ направлено вимогу № 30-22/798 від 30.08.2010 року про усунення виявлен их ревізією порушень.

Об' єкт контролю не погоди вся з вимогою КРУ та звернувс я з адміністративним позовом про визнання її протиправно ю та скасування. Постановою Д онецького окружного адмініс тративного суду від 04.03.2011р. у сп раві №2а/27723/10/0570 у задоволенні поз овних вимог відмовлено.

Постановою Донецького апе ляційного адміністративног о суду від 30.06.2011р. позовні вимог и Терцентру задоволено частк ово. У задоволенні позову в ча стині скасування п.2 листа - в имоги Контрольно-ревізійног о відділу в Амвросіївському районі від 30.08.2010 року №30-22/798 відмо влено.

Позивач просить суд зобов' язати Амвросіївський районн ий територіальний центр соці ального обслуговування та на дання соціальних послуг вико нати не вчинені дії, зазначен і в п. 2 листа - вимоги Контрол ьно-ревізійного відділу в Ам вросіївському районі від 30.08.201 0 року №30-22/798, а саме: повернути ко шти через Управління Пенсійн ого фонду України в Амвросії вському районі Донецької обл асті пенсіонерам в сумі 28818,38 гр ивень, відповідно до розподі лу обрахованому головним бух галтером Терцентру.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні проти п озову заперечували. Пояснили , що Вищим адміністративним с удом України відкрите касаці йне провадження за касаційно ю скаргою Амвросіївського ра йонного територіального цен тру соціального обслуговува ння та надання соціальних по слуг на постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 04.03.2011р. та постанову Д онецького апеляційного адмі ністративного суду від 30.06.2011р. у справі №2а/27723/10/0570, у зв' язку з чи м вважає недоведеною судами законність пункту п. 2 вимоги К РВ в Амвросіївському районі від 30.08.2010 року №30-22/798 та просить ві дмовити у задоволенні позовн их вимог КРУ в Донецькій обла сті повністю.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши об ставини справи та перевіривш и їх доказами в межах заявлен их позовних вимог, суд встано вив наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни „Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і”, державна контрольно-реві зійна служба складається з Г оловного контрольно-ревізій ного управління України, кон трольно-ревізійних управлін ь в Республіці Крим, областях , містах Києві і Севастополі, к онтрольно-ревізійних підроз ділів (відділів, груп) в района х, містах і районах у містах.

Позивач - Контрольно-ревіз ійне управління в Донецькій області (КРУ в Донецькій обла сті) діє на підставі Положенн я про Контрольно-ревізійні у правління в Автономній Респу бліці Крим, областях, містах К иєві і Севастополі, затвердж еного Наказом Головного конт рольно-ревізійного управлін ня України № 111 від 09.01.2001р.

Відповідач - Амвросіївсь кий районний територіальний центр соціального обслугову вання та надання соціальних послуг, ідентифікаційний код 32943675, є юридичною особою, зареєс трований Амвросіївською рай онною державною адміністрац ією 18.06.2004 р. згідно свідоцтву пр о реєстрацію юридичної особи та довідки з ЄДРПОУ.

Згідно зі статтею 2 Закону У країни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні”№2939-ХІІ від 26.01.1993р. із змінами та доповненнями (надалі Зако н №2939-ХІІ), головним завданням д ержавної контрольно-ревізій ної служби є здійснення держ авного фінансового контролю за використанням і збережен ням державних фінансових рес урсів, необоротних та інших а ктивів, правильністю визначе ння потреби в бюджетних кошт ах та взяття зобов'язань, ефек тивним використанням коштів і майна, станом і достовірніс тю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в мініс терствах та інших органах ви конавчої влади, в державних ф ондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економік и, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який пе ревіряється) кошти з бюджеті в усіх рівнів та державних фо ндів або використовують (вик ористовували у періоді, який перевіряється) державне чи к омунальне майно (далі - підкон трольні установи), виконання м місцевих бюджетів, розробл ення пропозицій щодо усуненн я виявлених недоліків і пору шень та запобігання їм у пода льшому.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудиту та інс пектування.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.

Відповідно до статті 11 Зако ну №2939-ХІІ плановою виїзною ре візією вважається ревізія у підконтрольних установах, як а передбачена у плані роботи органу державної контрольно -ревізійної служби і проводи ться за місцезнаходженням та кої юридичної особи чи за міс цем розташування об'єкта пра ва власності, стосовно якого проводиться така планова ви їзна ревізія.

Планова виїзна ревізія про водиться за сукупними показн иками фінансово-господарськ ої діяльності підконтрольни х установ за письмовим рішен ням керівника відповідного о ргану державної контрольно-р евізійної служби не частіше одного разу на календарний р ік.

Судом встановлено, що відпо відно 1.4.2.1 плану КРВ в Амвросії вському районі на 2 квартал 2010р . Контрольно-ревізійним відд ілом в Амвросіївському район і проведено планову ревізію фінансово-господарської дія льності в Амвросіївському ра йонному територіальному цен трі соціального обслуговува ння та надання соціальних по слуг (далі -Терцентр) за період з 01.01.2009р. по 01.06.2010р. за результатам и якої складено акт від 23.07.2010р. № 30-17/010.

В ході ревізії встановлені факти невикористання на пол іпшення умов перебування під опічних частки пенсій та неп овернення невикористаних за лишків після відрахування пе нсіонерів, нецільового викор истання “сум за дорученнями” спеціального фонду на придб ання вугілля, проведення вит рат на утримання понаднормат ивних одиниць за відсутністю підстав. Зокрема, ревізією вс тановлено, що на спеціальном у рахунку Терцентра станом н а день проведення перевірки рахувався залишок коштів в с умі 28818,38грн. Зазначені кошти на дійшли на рахунок як різниця між сумою призначеної пенсі ї особі, що перебувала у відді ленні тимчасового перебуван ня с.Благодатне та сумою пенс ії, яка виплачується такій ос обі відповідно до частини 1 та 2 ст.48 Закону України «Про зага льнообов' язкове пенсійне с тархування».

Згідно зі статтею 7 Закону № 2939-ХІІ головне контрольно-рев ізійне управління України, к онтрольно-ревізійні управлі ння в Республіці Крим, област ях, містах Києві і Севастопол і виконують наступні функції : зокрема, проводять у підконт рольних установах ревізії фі нансово-господарської діяль ності, використання і збереж ення фінансових ресурсів, не оборотних та інших активів, п равильності визначення потр еби в бюджетних коштах та взя ття зобов'язань, стану і досто вірності бухгалтерського об ліку та фінансової звітності ; здійснюють контроль за усун енням недоліків і порушень, в иявлених під час проведення державного фінансового конт ролю.

Для виконання функцій, визн ачених у статті 7, згідно зі ст аттею 10 Закону № 2939-ХІІ головно му контрольно-ревізійному уп равлінню України, контрольно -ревізійним управлінням в Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві і Севастополі, контр ольно-ревізійним підрозділа м (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах над ається право:

- перевіряти у підконтрольн их установах грошові та бухг алтерські документи, звіти, к ошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матері альних цінностей, проводити перевірки фактичної наявнос ті цінностей (грошових сум, ці нних паперів, сировини, матер іалів, готової продукції, уст аткування тощо);

- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підко нтрольних установ, що ревізу ються, вимоги щодо усунення в иявлених порушень законодав ства з питань збереження і ви користання державної власно сті та фінансів, вилучати в су довому порядку до бюджету ви явлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші пла тежі, ставити перед відповід ними органами питання про пр ипинення бюджетного фінансу вання і кредитування, якщо от римані підприємствами, устан овами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законод авства.

Відповідно до зазначених п овноважень, на підставі акту ревізії начальником Контрол ьно-ревізійного відділу в Ам вросіївському районі на адре су відповідача згідно п.7) ст. 10 Закону №2939-ХІІ направлено вим огу № 30-22/798 від 30.08.2010 року про усуне ння виявлених ревізією поруш ень.

Зокрема пунктом 2 вимоги КРВ в Амвросіївському районі зо бов' язав відповідача повер нути кошти через Управління Пенсійного фонду України в А мвросіївському районі Донец ької області пенсіонерам в с умі 28818,38 гривень, відповідно до розподілу обрахованому голо вним бухгалтером Терцентру.

Не погодившись із зазначен им рішенням Терцентр звернув ся з адміністративним позово м до Донецького окружного ад міністративного суду з позов ом про визнання протиправним и та скасування пунктів 2, 4, 8 ви моги, а саме, щодо повернення ч ерез Управління Пенсійного ф онду суми 28818,38 грн. частки невик ористаних пенсій після відра хування пенсіонерів, щодо не цільового використання “сум за дорученням” 3000 грн. на прид бання вугілля, а також в части ні витрат на утримання понад нормативної одиниці на суму 16588,78 грн.

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 04.03.2011р. у справі №2а/27723/10/0570 у з адоволенні позовних вимог ві дмовлено.

Постановою Донецького апе ляційного адміністративног о суду від 30.06.2011р. у справі №2а/27723/10/ 0570 позовні вимоги Терцентру з адоволено частково. У задово ленні позову в частині скасу вання п.2 листа - вимоги Контр ольно-ревізійного відділу в Амвросіївському районі від 3 0.08.2010 року №30-22/798 відмовлено.

Відповідно до частини 2 ста тті 19 Конституції України орг ани державної влади зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачений Конституц ією та законами України.

Згідно до статті 71 КАС Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу .

Частиною 1 ст.72 КАС України об ставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній , цивільній або господарські й справі, що набрало законної сили, не доказуються при розг ляді інших справ, у яких берут ь участь ті самі особи або осо ба, щодо якої встановлено ці о бставини.

Оскільки постановою Донец ького окружного адміністрат ивного суду від 04.03.2011р. та поста новою Донецького апеляційно го адміністративного суду ві д 30.06.2011р. у справі №2а/27723/10/0570 встанов лена правомірність п.2 вимоги Контрольно-ревізійного відд ілу в Амвросіївському районі від 30.08.2010 року №30-22/798, суд задоволь няє позовні вимоги КРУ в Доне цькій області у повному обся зі.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Контрольно-ревізійн ого управління у Донецькій о бласті до Амвросіївського ра йонного територіального цен тру соціального обслуговува ння та надання соціальних по слуг про зобов' язання викон ати не вчиненні дії, зазначен і в п.2 листа-вимоги Контрольно -ревізійного відділу в Амвро сіївському районі від 30.08.2010 рок у №30-22/798 задовольнити повністю .

Зобов' язати Амвросіївськ ий районний територіальний ц ентр соціального обслуговув ання та надання соціальних п ослуг виконати не вчинені ді ї, зазначені в п. 2 листа - вимо ги Контрольно-ревізійного ві дділу в Амвросіївському райо ні від 30.08.2010 року №30-22/798, а саме:

повернути кошти через Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Амвросіївському районі Донецької області пенсіонер ам в сумі 28818,38 гривень, відповід но до розподілу обрахованому головним бухгалтером Терцен тру.

Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 2 6 вересня 2011 року у присутності представників позивача та в ідповідача.

Постанова у повному обсязі виготовлена 30 вересня 2011 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя Зекунов Е. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18512298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13981/2011

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська Світлана Володимирівна

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська Світлана Володимирівна

Ухвала від 11.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні