Ухвала
від 16.08.2011 по справі 2а-1731/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції -

Суддя-доповідач - Лях О.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2011 року справа №2а-1731 /11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Лях О.П.

суддів Горбенко К.П. , Попо ва В.В.

при секретарі Турко І.П.

за участю:

представника позивача - О СОБА_2

представника відповідача - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляцій ні скарги Товариства з обмеж еною відповідальність «Аль транс» та Державної податко вої інспекції в Артемівськом у районі м. Луганська на пост анову Луганського окружног о адміністративного суду від 24 травня 2011 року у справі № 1731 /11/1270 за позовом Товариства з обме женою відповідальність «Аль транс» до Державної податков ої інспекції в Артемівському районі м. Луганська про визна ння дій протиправними, зобов ' язання вчинити певні дії т а скасування податкових пов ідомлень - рішень, -

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Луганського о кружного адміністративного суду від 24 травня 2011 року у сп раві № 2а-1731/11/1270 адміністративни й позов товариства з обмежен ою відповідальність «Альтр анс» до державної податков ої інспекції в Артемівському районі міста Луганська пр о визнання дій протиправни ми, зобов' язання вчинити п евні дії та скасування пода ткових повідомлень - рішень з адоволено частково :

- визнано протиправним ріше ння державної податкової інс пекції в Артемівському район і у м. Луганську про невизнанн я податкової декларації това риства з обмеженою відповіда льністю «Альтранс» (код ЄДРП ОУ 32690934) з податку на прибуток за півріччя 2010 року як податково ї звітності, зміст якого викл адений листі державної подат кової інспекції в Артемівськ ому районі у м. Луганську від 0 9 серпня 2010 року №125-111/10/28-10;

- визнано протиправним ріше ння державної податкової інс пекції в Артемівському район і у м. Луганську про невизнанн я податкової декларації това риства з обмеженою відповіда льністю «Альтранс» (код ЄДРП ОУ 32690934) з податку на додану варт ість за березень 2010 року як под аткової звітності, зміст яко го викладений листі державно ї податкової інспекції в Арт емівському районі у м. Луганс ьку від 23 квітня 2010 року №1639/28-10-40;

- скасовано податкове повід омлення-рішення державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м. Луганську в ід 16 лютого 2011 року №0001062300/1, в части ні визначення суми податкови х зобов'язань товариству з об меженою відповідальністю «А льтранс» (код ЄДРПОУ 32690934) з пода тку на прибуток приватних пі дприємств за основним платеж ем в сумі 1721,00 грн. (одна тисяча с імсот двадцять одна гривня н уль копійок) та за штрафними (ф інансовими) санкціями в сумі 1030,50 грн. (одна тисяча тридцять г ривень п'ятдесят копійок).

- скасовано податкове повід омлення-рішення державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м. Луганську в ід 16 лютого 2011 року №0001072300/1, в части ні визначення суми податкови х зобов'язань товариству з об меженою відповідальністю «А льтранс» (код ЄДРПОУ 32690934) з пода тку на додану вартість за осн овним платежем в сумі 1048,00 грн. (о дна тисяча сорок вісім гриве нь нуль копійок) та за штрафни ми (фінансовими) санкціями в с умі 694,00 грн. (шістсот дев'яносто чотири гривні нуль копійок).

В задоволенні решти позов них вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі позив ач та відповідач просять ск асувати постанову суду першо ї інстанції та постановити у хвалу. Позивач просить прий няти нову постанову, якою зад овольнити його позовні вимог и в повному обсязі . Відповід ач просить скасувати постан ову суду першої інстанції т а прийняти нову, якою відмови ти у задоволенні позовних в имог позивачу. Апеляційні с карги мотивують неправильни м застосуванням норм матеріа льного права, що призвело до н еправильного вирішення спор у.

Під час апеляційного розгл яду справи представники ст орін підтримали доводи свої х апеляційних скарг та запе речували проти доводів апе ляційних скарг позивача та відповідача - відповідно.

Вислухавши суддю-доповіда ча, доводи представників сто рін, дослідивши матеріали сп рави, перевіривши доводи апе ляційних скарг, колегія судд ів приходить до наступного.

Судом судами першої та апе ляційної інстанцій, Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Альтранс» зареєстрова но виконавчим комітетом Луга нської міської ради 08 жовтня 2 003 року за 13821200000004289 (т.1 а.с.156), зареєст роване платником податку на додану вартість, йому присво єно індивідуальний податков ий номер платника податку на додану вартість - 326909312338, про що с відчить свідоцтво про реєстр ацію платника податку на дод ану вартість від 05 листопада 2 003 року №17043494 (таї а.с. 154).

Державною податковою інсп екцією в Артемівському район і у м. Луганську згідно із ч. 1 ст . 11-1 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну по даткову службу в Україні» та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господа рюванн було проведено планов у виїзну перевірку ТОВ «Альт ранс» з питань дотримання ви мог податкового законодавст ва за період з 01.07.2007 по 30.06.2010, валют ного та іншого законодавства за період з 01.07.2007 по 30.06.2010, за резул ьтатами якої складено акт ві д 01 листопада 2010 року №604/2300/32690934 (т.1 а .с.16-94).

Згідно висновків акту від 01 листопада 2010 року №604/2300/32690934 за рез ультатами проведеної переві рки були виявлені порушення:

п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст.4, п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.6.1 п. 5.6, п.п. 5.7.1 п. 5.7 ст. 5, п.п. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1 ст. 8, п .п. 11.2.1 п. 11.2, п.п. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11, Закону Ук раїни від 28.12.1994 №334/94-ВР (із змінами та доповненнями) «Про оприбу ткування прибутку підприємс тв», що призвело до заниження податку на прибуток за перев іряємий період на загальну с уму 1024983,00 грн., у тому числі по пер іодам: занижено за 3 квартали 2 007 року, у т.ч. З квартал 2007 року на 286484 грн.; занижено за 2007 рік на 286477,0 0 грн. (у т.ч. за рахунок завищенн я за 4 квартал 2007 року на 7 грн.); за нижено за 1 квартал 2008 року на 2960 61,00 грн.; занижено за півріччя 2008 року на 709644,00 грн., (у т. ч. за 2 кварт ал 2008 року на 413583,00 грн.); занижено з а 3 квартали 2008 року на 736790,00 грн., (у т.ч. за 3 квартал 2008 року на 27146,00 гр н.); завищено за 1 квартал 2010 року на 5 грн.; занижено за півріччя 2010 року на 1716,00 грн., у т.ч. 2 квартал 2010 року на 1721,00 грн.;

п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. З, п. 4.1, п. 4.5 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ,п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 З акону №168/97-ВР від 03.04.97 «Про подат ку на додану вартість», що при звело до заниження податку н а додану вартість на загальн у суму 818101,00 грн., у т.ч. по періода м: за липень 2007 року - заниження на 166923,00 грн., за серпень 2007 року -з аниження на 8018,00 грн., за вересен ь 2007 року - заниження на 52735,00 грн., з а січень 2008 року - заниження на 63615,00 грн., за лютий 2008 року - заниже ння на 79833,00 грн., за березень 2008 ро ку - заниження на 93088,00 грн., за кві тень 2008 року - заниження на 132758,00 г рн., за травень 2008 року - занижен ня на 95758,00 грн., за червень 2008 року - заниження на 102350,00 грн., за липен ь 2008 року - заниження на 21717,00 грн., з а червень 2009 року - завищення на 25,00 грн., за грудень 2009 року - зани ження на 283,00 грн., за березень 2010 р оку - заниження на 1048,00 грн.;

п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181 «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» зі змінами та допов неннями, в результаті чого не надана звітність з податку н а додану вартість за березен ь 2010 року та з податку на прибут ок за півріччя 2010 року.

На підставі зазначеного ак ту Державною податковою інсп екцією в Артемівському район і у м. Луганську були прийняті податкові повідомлення - ріш ення від 10.12.2010 № 0001062300/0 про визначе ння податкового зобов'язання з податку на прибуток у сумі 1 107929,00 грн. (основний платіж 738506,00 гр н., штрафна санкція 369423,00 грн.) та № 0001072300/0 про визначення податков ого зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 885820,00 грн . (основний платіж 590425,00 грн., штра фна санкція 295395,00 грн.).

Предметом даного спору є пр авомірність висновків Держа вної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луг анську щодо заниження податк ових зобов'язань з податку на прибуток в періоді, що переві рявся, на загальну суму витра т у розмірі 1024983,00 грн. та податку на додану вартість на загаль ну суму 818101,00 грн., внаслідок без підставного включення до скл аду валових витрат та податк ового кредиту сплачених сум по операціях з ТОВ «Альтамир -2006», ПП «Денмар-2007», ПП «ТФ «Сенд а» та ПП «Айджи».

Згідно із пунктом 1.32 статті 1 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» (як ий був чинним на момент виник нення спірних правовідносин ) господарська діяльність - бу дь-яка діяльність особи, напр авлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або н ематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь та кої особи в організації тако ї діяльності є регулярною, по стійною та суттєвою. Під безп осередньою участю слід розум іти зазначену діяльність осо би через свої постійні предс тавництва, філіали, відділен ня, інші відокремлені підроз діли, а також через довірену о собу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

У відповідності із пунктом 5.1 статті 5 Закону України від 2 8 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про опод аткування прибутку підприєм ств» валові витрати виробниц тва та обігу - це сума будь-яки х витрат платника податку у г рошовій, матеріальній або не матеріальній формах, здійсню ваних як компенсація вартост і товарів (робіт, послуг), які п ридбаваються (виготовляютьс я) таким платником податку дл я їх подальшого використання у власній господарській дія льності.

За змістом підпункту 5.2.1 пунк ту 5.2 статті 5 Закону України ві д 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оп одаткування прибутку підпри ємств» до складу валових вит рат включаються, зокрема, сум и будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітн ого періоду у зв'язку з підгот овкою, організацією, ведення м виробництва, продажем прод укції (робіт, послуг) і охороно ю праці, у тому числі витрати з придбання електричної енерг ії (включаючи реактивну), з ура хуванням обмежень, установле них пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до підпункту 5.3.9 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Пр о оподаткування прибутку під приємств» не належать до скл аду валових витрат будь-які в итрати, не підтверджені відп овідними розрахунковими, пла тіжними та іншими документам и, обов'язковість ведення і зб ерігання яких передбачена пр авилами ведення податкового обліку.

Датою збільшення валових в итрат виробництва (обігу) у ві дповідності із підпунктом 11.2. 1 статті 11 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про опод аткування прибутку підприєм ств» вважається дата, яка при падає на податковий період, п ротягом якого відбувається б удь-яка з подій, що сталася ран іше: або дата списання коштів з банківських рахунків плат ника податку на оплату товар ів (робіт, послуг), а в разі їх пр идбання за готівку - день їх ви дачі з каси платника податку ; або дата оприбуткування пла тником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактично го отримання платником подат ку результатів робіт (послуг ).

До набрання чинності Подат ковим кодексом України, плат ників податку на додану варт ість, об'єкти, базу та ставки о податкування, перелік неопод атковуваних та звільнених ві д оподаткування операцій, ос обливості оподаткування екс портних та імпортних операці й, поняття податкової наклад ної, порядок обліку, звітуван ня та внесення податку до бюд жету визначав Закон України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (який був чинним на момент вин икнення спірних правовіднос ин).

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи із договірної (контрактно ї) вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, у разі якщо договірна ціна н а такі товари (послуги) відріз няється більше ніж на 20 відсот ків від звичайної ціни на так і товари (послуги), та складаєт ься із сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом тако го звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку; - придбан ням (будівництвом, споруджен ням) основних фондів (основни х засобів, у тому числі інших н еоборотних матеріальних акт ивів та незавершених капітал ьних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому чис лі при їх імпорті, з метою пода льшого використання у виробн ицтві та/або поставці товарі в (послуг) для оподатковувани х операцій у межах господарс ької діяльності платника под атку.

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України від 03 кві тня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» є податк ова накладна, яка видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вимог у їх отримувача.

Податкова накладна у відпо відності із підпунктом 7.2.3 пун кту 7.2 статті 7 Закону України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» є звітним податковим документ ом і одночасно розрахунковим документом.

Згідно абзацу 1 підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Украї ни від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «П ро податок на додану вартіст ь» не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями (і ншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього п ункту).

Підпунктом 7.2.1 пункту 7.2 статт і 7 вказаного Закону встановл ено, що платник податку зобов 'язаний надати покупцю подат кову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податков ої накладної; б) дату виписува ння податкової накладної; в) п овну або скорочену назву, заз начену у статутних документа х юридичної особи або прізви ще, ім'я та по батькові фізично ї особи, зареєстрованої як пл атник податку на додану варт ість; г) податковий номер плат ника податку (продавця та пок упця); д) місце розташування юр идичної особи або місце пода ткової адреси фізичної особи , зареєстрованої як платник п одатку на додану вартість; є) о пис (номенклатуру) товарів (ро біт, послуг) та їх кількість (о бсяг, об'єм); є) повну або скороч ену назву, зазначену у статут них документах отримувача; ж ) ціну поставки без врахуванн я податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у ци фровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сп латі з урахуванням податку.

Позивачем в обґрунтування своєї позиції стосовно непр авомірності висновків Держа вної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луг анську щодо заниження податк ових зобов'язань з податку на прибуток в періоді, що переві рявся, на загальну суму витра т у розмірі 1024983,00 грн. та податку на додану вартість на загаль ну суму 818101,00 грн., внаслідок без підставного включення до скл аду валових витрат та податк ового кредиту сплачених сум по операціях з ТОВ «Альтамир -2006», ПП «Денмар-2007», ПП «ТФ «Сенд а» та ПП «Айджи» надані докум енти, а саме:

копія договору без номеру п ро надання транспортно-експе диційних послуг від 01 вересня 2006 року між ТОВ «Альтранс» та Т ОВ Альтамир-2006» (т.1 а.с.142-143), копія договору про транспортно-екс педиційне обслуговування №03 /0308 від 03 березня 2008 року між ТОВ « Альтранс» та ПП «Айджи» (т.1 а.с . 144-147), копія договору на транспо ртно-експедиційне обслугову вання №14/01 від 14 січня 2008 роук між ТОВ «Альтранс» та ПП «ТФ «Сен да» (т.1 а.с. 148-150) та копія договору без номеру про надання транс портно-експедиційних послуг від 01 серпня 2007 року між ТОВ «Ал ьтранс» та ПП «Денмар-2007» (т.1 а.с . 151). Разом із цим, оригінали заз начених договорів для огляду в судовому засіданні предст авниками позивача не надавал ись;

угоди про залік зустрічних вимог між ТОВ «Альтранс» та Т ОВ «Альтамир-2006» від 31 серпня 2007 року та від 02 жовтня 2007 року (т.2 а .с.73, 79); угоди про залік зустрічн их вимог між ТОВ «Альтранс» т а ПП «ТФ «Сенда» від 10 квітня 200 8 року, від 18 березня 2008 року (т.2 а. с.74-75); угоди про залік зустрічн их вимог між ТОВ «Альтранс» т а ПП «Денмар-2007» від 31 жовтня 2008 р оку, від 21 травня 2008 року, від 31 тр авня 2008 року та від 30 листопада 2007 року (т.2 а.с.76, 77, 78, 80); квитанції та виписки про сплату послуг (т.2 а.с. 81-86);

декларації з податку на при буток підприємства та деклар ації з податку на додану варт ість за перевіряємий період (т.2 а.с.96-164); акти сдачі-приймання робіт (надання послуг) між ТОВ «Альтранс» та ТОВ «Альтамир -2006» за 2007 рік (т.З а.с.2-5); акти сдачі -приймання робіт (надання пос луг) між ТОВ «Альтранс» та ПП « Денмар-2007» за 2007 рік (т.З а.с.7-8); под аткові накладні між ТОВ «Аль транс» та ТОВ «Альтамир-2006» за 2007 рік (т.З а.с.10-13); податкові накл адні між ТОВ «Альтранс» та ПП «Денмар-2007» за 2007 рік (т.З а.с. 15-18); а кти сдачі-приймання робіт (на дання послуг) між ТВ «Альтран с» та ПП «ТФ «Сенда» за 2008 рік (т .З а.с.20-60); акти сдачі-приймання р обіт (наданих послуг) між ТОВ « Альтранс» та ПП «Айджи» за 2008 р ік (т.З а.с.62-148); податкові наклад ні між ТОВ «Альтранс» та ПП «Т Ф «Сенда» за 2008 рік (т.4 а.с.2-252); пода ткові накладні між ТОВ «Альт ранс» та ПП «ТФ «Сенда» за 2008 рі к (т.5 а.с.2-161); податкові накладні між ТОВ «Альтранс» та ПП «ТФ « Сенда» за 2008 рік (т.6 а.с.2-251); податк ові накладні між ТОВ «Альтра нс» та ПП «Айджи» за 2008 рік (т.7 а. с.2-174); акти сдачі-приймання (над ання послуг) за 2008 рік між ТОВ « Альтранс» та ПП «ТФ «Сенда» з а 2008 рік (т.8 а.с.2-249); податкові накл адні між ТОВ «Альтранс» та ПП «ТФ «Сенда» за 2008 рік (т.9 а.с.251); по даткові накладні між ТОВ «Ал ьтранс» та ПП «ТФ «Сенда» за 20 08 рік (т.10 а.с. 250); реєстри розрахун кових документів ЛФ ПАТ «Кре дитпромбанк», копії платіжни х доручень та витягів з реєст рів документів «Райфайзен ба нк Аваль» (т.11 а.с. 55-72).

Колегія суддів погоджуєть ся із висновком суду першої і нстанції про те, що надані по зивачем документи є обов'язк овими, але не вичерпними, оскі льки предмет доказування у ц ій справі становлять обстави ни, що підтверджують або спро стовують обґрунтованість вк лючення до складу валових ви трат та податкового кредиту сплачених сум по операціях з ТОВ «Альтамир-2006», ПП «Денмар-2 007», ПП «ТФ «Сенда» та ПП «Айджи », оскільки податковий орган , ухвалюючи податкові повідо млення-рішення, про скасуван ня яких заявлено позов, виход ив з того, що позивач не отриму вав транспортно-експедиційн і послуги, і ці операції були ф іктивними.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни «Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні» підставою для бух галтерського обліку господа рських операцій є первинні д окументи, які фіксують факти здійснення господарських оп ерацій.

Відповідно п.2.1 до наказу Мін істерства фінансів України в ід 24.05.1995 №88 «Про затвердження По ложення про документальне за безпечення записів в бухгалт ерському обліку» первинні до кументи - це документи, створе ні у письмовій або електронн ій формі, що фіксують та підтв ерджують господарські опера ції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (вл асника) на їх проведення.

Первинні документи повинн і мати такі обов'язкові рекві зити: найменування підприємс тва, установи, від імені яких с кладений документ, назва док умента (форми), дата і місце ск ладання, зміст та обсяг госпо дарської операції, одиниця в иміру господарської операці ї (у натуральному та/або варті сному виразі), посади і прізви ща осіб, відповідальних за зд ійснення господарської опер ації і правильність її оформ лення, особистий чи електрон ний підпис або інші дані, що да ють змогу ідентифікувати осо бу, яка брала участь у здійсне нні господарської операції ( п.2.4 наказу Міністерства фінан сів України від 24.05.1995 №88 «Про зат вердження Положення про доку ментальне забезпечення запи сів в бухгалтерському обліку »).

Відповідно до ст. 3 Господар ського кодексу України під г осподарською діяльністю у ць ому Кодексі розуміється діял ьність суб'єктів господарюва ння у сфері суспільного виро бництва, спрямована на вигот овлення та реалізацію продук ції, виконання робіт чи надан ня послуг вартісного характе ру, що мають цінову визначені сть.

Згідно із пунктом 1.32 статті 1 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» гос подарська діяльність - будь-я ка діяльність особи, направл ена на отримання доходу в гро шовій, матеріальній або нема теріальній формах, у разі кол и безпосередня участь такої особи в організації такої ді яльності є регулярною, пості йною та суттєвою. Під безпосе редньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представ ництва, філіали, відділення, і нші відокремлені підрозділи , а також через довірену особу , агента або будь-яку іншу особ у, яка діє від імені та на кори сть першої особи.

За таких обставин, обов'язко вими ознаками господарської діяльності у розумінні прип исів статті 3 Господарського кодексу України, пункту 1.32 ста тті 1 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств» є здійснення її суб'єкта ми господарювання у сфері су спільного виробництва; вона спрямована на виготовлення т а реалізацію продукції, вико нання робіт чи надання послу г; результати зазначеної дія льності - продукція, роботи чи послуги - мають вартісний хар актер і цінове вираження.

ТОВ «Альтранс» у періоді з л ипня 2007 року по березень 2008 року включалися до складу валови х витрат та податкового кред иту сплачені суми по операці ях з ТОВ «Альтамир-2006», ПП «Денм ар-2007», ПП «ТФ «Сенда» та ПП «Ай джи» за договорами про надан ня транспортно-експедиційни х послуг.

Відповідно до вимог статті 9 Закону України від 01.07.2004 № 1955-ІУ «Про транспортно-експедитор ську діяльність» за договоро м транспортного експедирува ння одна сторона (експедитор ) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (кліє нта) виконати або організува ти виконання визначених дого вором послуг, пов'язаних з пер евезенням вантажу.

Перевезення вантажів супр оводжується товарно-транспо ртними документами, складени ми мовою міжнародного спілку вання залежно від обраного в иду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозя ться в Україні.

Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна нак ладна (Air Waybill); міжнародна автомо більна накладна (CMR); накладна С МГС (накладна УМВС); коносамен т (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантаж на відомість (Cargo Manifest); інші докум енти, визначені законами Укр аїни.

Факт надання послуги експе дитора при перевезенні підтв ерджується єдиним транспорт ним документом або комплекто м документів (залізничних, ав томобільних, авіаційних накл адних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямуванн я вантажу від пункту його від правлення до пункту його при значення.

Зазначених документів в хо ді судового розгляду справи представниками позивача не н адано, надані до матеріалів с прави документи, а саме: акти с дачі-приймання робіт (послуг ), податкові накладні, в поруше ння ст. 9 Закон України від 16.07.1999 № 996 «Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні» (із змінами та доповненн ями) не містять інформації що до виду автомобільного транс порту, державного номеру тра нспортного засобу, прізвища водія (водіїв), що здійснювали перевезення, маршруту перев езення, пунктів навантаження та розвантаження транспортн ого засобу, відстані між пунк том навантаження та пунктом розвантаження, вартості пере везення 1 т/км тощо.

Відповідно до змісту надан их до матеріалів справи акті в сдачі-приймання робіт, вони слугували підставою для при йняття позивачем рішення про оплату наданих послуг з відп овідним віднесенням нарахов аних до виплати грошових кош тів до валових витрат підпри ємства.

Будь-які докази одержання з а вказаними договорами і акт ами сдачі-приймання робіт тр анспортно-експедиційних пос луг ані під час проведення пе ревірки, ані під час судового розгляду справи позивачем н е надано.

В матеріалах справи відсут ні будь-які відомості про вид та найменування перевезеног о вантажу, виду транспорту, до кументів, що підтверджують в итрати експедитора, рахунки, товарно-транспортні накладн і тощо.

Враховуючи вищевикладене колегія суддів погоджуєтьс я з висновком суду першої ін станції про необґрунтовані сть позовних вимог позивача про визнання неправомірним и дій посадових осіб Державн ої податкової інспекції в Ар темівському районі у м. Луган ську щодо винесення податков их повідомлень-рішень від 10.12.20 10 № 0001062300/0 та від 16.02.2011 № 0001062300/1 про визн ачення податкового зобов'яза ння з податку на прибуток (з ур ахуванням штрафних (фінансов их) санкцій) в сумі 1107929,00 грн. та п одаткових повідомлень-рішен ь від 10.12.2010 № 0001072300/0 та від 16.02.2010 № 0001072300/1 п ро визначення податкового зо бов'язання з податку на додан у вартість (з урахуванням штр афних (фінансових) санкцій) в с умі 885820,00 грн.

Крім того, між ТОВ «Альтранс » з однієї сторони та державн ою податковою інспекцією в А ртемівському районі у м. Луга нську з іншої було укладено д оговір про визнання електрон них документів від 17 червня 2010 року №394.

Судом встановлено, що ТОВ «А льтранс» на виконання пункту 4.1 статті 4 Закону України від 2 1 грудня 2000 року № 2181-III «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про опо даткування прибутку підприє мств» і Порядку складання де кларації з податку на прибут ок підприємства, затверджено го наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 29 березня 2003 року № 143 та зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 8 квітня 2003 року за № 271/7592, Закону України від 03 квіт ня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок н а додану вартість» та Порядк у заповнення та подання пода ткової декларації з податку на додану вартість, затвердж еного наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 30 травня 1997 року № 166 та заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 09 липня 1997 року за № 250/2054 (у редакції наказу від 15 червня 2005 року № 213, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України ЗО червня 2005 року за № 702/10982) (які були чинними на момен т виникнення спірних правові дносин), спрямувало до держав ної податкової інспекції в А ртемівському районі у м. Луга нську засобами електронного зв'язку 28 липня 2010 року о 13.53 декл арацію з податку на прибуток за півріччя 2010 року, реєстраці йний номер звіту 9002966128, та 14 к вітня 2010 року о 14.52 декларацію з податку на додану вартість з а березень 2010 року, реєстрацій ний номер звіту 9000988774 (т.2 а.с. 4 -18)

Рішеннями державної подат кової інспекції в Артемісько му районі у м. Луганську, викла деними в листах від 09 серпня 2010 року №125-111/10/28-10 та від 23 квітня 2010 ро ку №1639/28-10-40, подані ТОВ «Альтранс » декларації за березень 2010 ро ку з податку на додану вартіс ть та за півріччя 2010 року з пода тку на прибуток підприємства не визнані як податкова звіт ність, оскільки заповнені вс упереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку, - дек ларація з податку на додану в артість не відповідає звітно му періоду, а у декларації з по датку на прибуток підприємст ва не зазначені обов'язкові р еквізити (т.2 а.с.52-53).

Актом № 604/2300/32690934 від 01.11.2010 встанов лено порушення ТОВ «Альтранс » п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181 «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» (зі змінами та допов неннями), в результаті чого не надана звітність з податку н а

додану вартість за березен ь 2010 року та з податку на прибут ок підприємства за півріччя 2010 року.

На момент виникнення спірн их правовідносин спеціальни м законом з питань оподаткув ання був Закон України від 21 г рудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» (надалі - Закон № 2181).

Відповідно до підпункту 4.1.2 п ункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 прий няття податкової декларації є обов'язком контролюючого о ргану. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній п оказників через канцелярію, чий статус визначається відп овідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (пос адової) особи контролюючого органу прийняти податкову де кларацію з будь-яких причин а бо висування нею будь-яких пе редумов щодо такого прийнятт я (включаючи зміну показникі в такої декларації, зменшенн я або скасування від'ємного з начення об'єктів оподаткуван ня, сум бюджетних відшкодува нь, незаконного збільшення п одаткових зобов'язань тощо) з абороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що т ягне за собою її дисциплінар ну та матеріальну відповідал ьність у порядку, визначеном у законом. Якщо службова (поса дова) особа контролюючого ор гану порушує норми абзацу пе ршого цього підпункту, платн ик податків зобов'язаний до з акінчення граничного строку подання декларації надіслат и таку декларацію поштою з оп исом вкладеного та повідомле нням про вручення, до якої дол учається заява на ім' я кері вника відповідного контролю ючого органу, складена у дові льній формі, із зазначенням п різвища службової (посадової ) особи, яка відмовилася прийн яти декларацію, та/або із зазн аченням дати такої відмови. П ри цьому декларація вважаєть ся поданою в момент її вручен ня пошті, а граничний десятид енний строк, встановлений дл я поштових відправлень підпу нктом 4.1.7, не застосовується. Пл атник податків може також ос каржити дії службової (посад ової) особи контролюючого ор гану з відмови у прийнятті по даткової декларації у судово му порядку.

В ході судового розгляду сп рави було встановлено, що дек ларації за березень 2010 року з п одатку на додану вартість та за півріччя 2010 року з податку н а прибуток ТОВ «Альтранс» ві дповідачем були прийняті, ал е не визнані як податкова зві тність.

Відповідно до підпункту 4.1.2 п ункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 пода ткова звітність, отримана ко нтролюючим органом від платн ика податків як податкова де кларація, що заповнена ним вс упереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її з аповнення, може бути не визна на таким контролюючим органо м як податкова декларація, як що в ній не зазначено обов'язк ових реквізитів, її не підпис ано відповідними посадовими особами, не скріплено печатк ою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією надати нову податкову декларацію з виправленими по казниками (із зазначенням пі дстав неприйняття попереднь ої), то такий платник податків має право: надати таку нову де кларацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгод ження.

Вищезазначені норми Закон у № 2181 містять вичерпний перел ік випадків невизнання подат ковим органом податкової дек ларації як такої. Інших випад ків невизнання податкової де кларації не встановлено ні З аконом № 2181, ні іншими норматив но-правовими актами.

З огляду на викладене суд п ершої інстанції дійшов прав ильного висновку про те, що по зивачем при поданні зазначен их податкових декларацій бул и додержані всі вимоги як до ф орми податкової декларації, так і до порядку її заповненн я, а тому підстави для невизн ання як податкової звітност і у відповідача - відсутні.

Невизнання податкових дек ларацій за березень 2010 року з п одатку на додану вартість та за півріччя 2010 року з податку н а прибуток підприємства ТОВ «Альтранс» як податкової зві тності призвело до висновку відповідача в акті № 604/2300/32690934 ві д 01.11.2010 порушень щодо заниження ТОВ «Альтранс» податкових з обов'язань з податку на прибу ток підприємства за другий к вартал 2010 року в сумі 1721,00 грн. та податкових зобов'язань з под атку на додану вартість за бе резень 2010 року в сумі 1048,00 грн.

У відповідності із п.п. «б» п .п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 -III «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» (який був чинним на м омент виникнення спірних пра вовідносин) контролюючий орг ан зобов'язаний самостійно в изначити суму податкового зо бов'язання платника податків у разі якщо дані документаль них перевірок результатів ді яльності платника податків с відчать про заниження або за вищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у пода ткових деклараціях.

Згідно із п. 17.1 Закону Україн и від 21 грудня 2000 року № 2181-ІП «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» штрафні санкц ії за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмі рах, визначених цією статтею , крім штрафних санкцій за пор ушення валютного законодавс тва, що встановлюються окрем им законодавством. Штрафні с анкції накладаються контрол юючими органами, а у випадку, п ередбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховую ться та сплачуються платнико м податків.

Згідно із п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІИ «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» у раз і коли контролюючий орган са мостійно донараховує суму по даткового зобов'язання платн ика податків за підставами, в икладеними у п.п. «б» п.п. 4.2.2 п. 4.2 с т. 4 цього Закону, такий платни к податків зобов'язаний спла тити штраф у розмірі десяти в ідсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з пода ткових періодів, установлени х для такого податку, збору (об ов'язкового платежу), починаю чи з податкового періоду, на я кий припадає така недоплата, та закінчуючи податковим пе ріодом, на який припадає отри мання таким платником податк ів податкового повідомлення від контролюючого органу, ал е не більше п'ятдесяти відсот ків такої суми та не менше дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян сукупн о за весь строк недоплати, нез алежно від кількості податко вих періодів, що минули.

Відповідальність за непод ання декларації передбачена п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181-ІП «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами» - платник податкі в, що не подає податкову декла рацію у строки, визначені зак онодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподаткову ваних мінімумів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.

У відповідності із п.п. 4.1.4 п. 4.1 та п.п. «б» п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.1 та п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України в ід 21 грудня 2000 року № 2181 «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» оскаржуваними пода тковими повідомленнями-ріше ннями від 16 лютого 2011 року № 0001062300/ 1 та № 0001072300/1 товариству з обмежен ою відповідальністю «Альтра нс», серед іншого, визначено с уму податкових зобов' язань з податку на додану вартість за березень 2010 року за основни м платежем в сумі 1048,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санк ціями в сумі 694,00 грн. (524,00 грн. - 50% ві д суми заниження податкових зобов'язань та 170,00 грн. за непод ання податкової звітності) т а суму податкових зобов'язан ь з податку на прибуток прива тних підприємств за другий к вартал 2010 року за основним пла тежем в сумі 1721,00 грн. та за штраф ними (фінансовими) санкціями в сумі 1030,50 грн. (860,00 грн. - 50% від суми заниження податкових зобов' язань та 170,00 грн. за неподання п одаткової звітності).

Оскільки суд першої інстан ції дійшов висновку щодо про типравності рішень відповід ача про невизнання як податк ової звітності податкових де кларацій ТОВ «Альтранс» за б ерезень 2010 року з податку на до дану вартість та за півріччя 2010 року з податку на прибуток п ідприємства, податкові повід омлення-рішення державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м. Луганську в ід 16 лютого 2011 року № 0001062300/1 та № 000107230 0/1 в частині визначення податк ових зобов'язань та штрафних (фінансових) санкцій за вказа ними порушеннями підлягають скасуванню.

З огляду на вимоги Порядку н аправлення органами державн ої податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій, затверджено го наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 21 червня 2001 року № 253 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 27 т равня 2003 року № 247) та зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/77 88, та Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби України податкових пові домлень платникам податків т а рішень про застосування шт рафних (фінансових) санкцій, з атвердженого наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 22 грудня 2010 року № 985 та зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 30 гру дня 2010 року за № 1440/18735, після вине сення державною податковою і нспекцією в Артемівському ра йоні у м. Луганську податкови х повідомлень-рішень від 16.02.2011 № 0001062300/1 та № 0001072300/1 податкові повідо млення-рішення від 10.12.2010 № 0001062300/0 т а № 0001072300/0 не створюють для позив ача жодних правових наслідкі в, а тому позовні вимоги про ск асування податкових повідом лень-рішень від 10.12.2010 № 0001062300/0 та № 00 01072300/0 правильно залишені без задоволення.

Колегія суддів вважає, що су д першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додер жанням норм матеріального та процесуального права, тому п ідстави для задоволення апел яційних скарг позивача та відповідача - відсутні.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 160, ст. 167, ст. 195, ст. 196, ст. 1 98, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів , -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційні скарги Товарис тва з обмеженою відповідальн ість «Альтранс» та Державної податкової інспекції в Арте мівському районі м. Луганськ а на постанову Луганського о кружного адміністративного суду від 24 травня 2011 року у спра ві № 2а-1731/11/1270 за позовом Товарист ва з обмеженою відповідальні сть «Альтранс» до Державної податкової інспекції в Артем івському районі м. Луганська про визнання дій протиправн ими, зобов' язання вчинити п евні дії та скасування подат кових повідомлень - рішень - за лишити без задоволення.

Постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 24 травня 2011 року у спра ві № 2а-1731/11/1270 за позовом Товарист ва з обмеженою відповідальні сть «Альтранс» до державної податкової інспекції в Артем івському районі м. Луганська про визнання дій протиправн ими, зобов' язання вчинити п евні дії та скасування подат кових повідомлень - рішень - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі .

В повному обсязі ухвалу ск ладено 21 серпня 2011 року.

Колегія суддів: О.П. Л ях

К.П. Горбенко

В.В. Попов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2011
Оприлюднено13.10.2011
Номер документу18517895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1731/11/1270

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 19.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 22.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 22.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 22.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 22.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 16.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 16.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні