Постанова
від 07.07.2011 по справі 2а-1939/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" липня 2011 р. Справа № 2a-1939/11/09 70

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С .М.

за участю: представника поз ивача - Данилюк О.Я.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву

за позовом: заступника п рокурора м. Івано-Франківськ а в інтересах держави в особі Міністерства палива та енер гетики - Державного підприєм ства "Національна енергетичн а компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Захід ному регіоні" ДП НЕК "Укренерг о"

до відповідача: Малого п риватного підприємства буді вельно-монтажної фірми "Газо вик"

про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора м. І вано-Франківська в інтересах держави в особі Міністерств а палива та енергетики - Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії у Івано-Франківсь кій області в особі - Державн ого підприємства "Національн а енергетична компанія "Укре нерго" в особі ВП "Держенергон агляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" до малого прив атного підприємства будівел ьно-монтажної фірми «Газовик » про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що прокуратурою міста Ів ано-Франківська здійснено пе ревірку дотримання суб' єкт ами господарювання вимог Зак ону України «Про електроенер гетику», відповідно до якої в становлено, що 16.12.2010 року держав ним інспектором коломийсько го відділення Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної і теплової енергії у Івано-Франківську проведен о обстеження з питань техніч ного стану, організації експ луатації електроустановок т а режимів споживання електри чної енергії відповідача як споживача електричної енерг ії та встановлені порушення, що відображені у акті від 16.12.2010 року за №03/31-77-15/10. На підставі ста тті 4 Закону України «Про осно вні засади державного нагляд у (контролю) у сфері господарс ької діяльності», статті 9 Зак ону України «Про електроенер гетику», 16.12.2010 року державним ін спектором відповідачу видан о припис №03/31-78-15/10, у якому зазнач ені порушення відповідача та надано термін для їх усуненн я. У зв' язку з ухиленням від в иконання припису, 05.04.2011 року згі дно постанови №5 до відповіда ча застосовано штраф у розмі рі 5100,00 грн. Оскільки на момент з вернення до суду з даним адмі ністративним позовом, відпов ідач добровільно не сплатив штраф в дохід державного бюд жету, просить стягнути його в судовому порядку.

Прокурор в судове засіданн я не з' явився, про дату, час т а місце судового розгляду сп рави судом повідомлявся нале жним чином. Заяв чи клопотань щодо розгляду справи з його в ідсутності до суду не надход ило.

Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав в повному обся зі з мотивів, наведених у позо вній заяві. Просив позов задо вольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання повторно н е з' явився, про дату, час та м ісце проведення судового роз гляду справи судом повідомля вся належним чином, що підтве рджується повідомленнями пр о вручення поштового відправ лення, які відповідачем отри мувалися (а.с. 17, 24). Правом поданн я заперечень проти позову не скористався. Заяв чи клопота нь про розгляд справи за його відсутності на адресу суду н е надходило.

Згідно частини 4 статті 128 Код ексу адміністративного судо чинства України у разі повто рного неприбуття відповідач а - не суб' єкта владних пов новажень, належним чином пов ідомленого про дату, час і міс це судового розгляду, без пов ажних причин або без повідом лення ним про причини неприб уття, розгляд справи не відкл адається і справу може бути в ирішено на підставі наявних у ній доказів.

Судом встановлено, що проку ратурою м. Івано-Франківська проведено перевірку, внаслі док якої встановлено, що відп овідачем не виконані вимоги державного інспектору з енер гетичного нагляду, а саме, від повідно до постанови про нак ладення штрафу, відповідачем не сплачено штраф в розмірі 51 00, 00 грн., який застосовано до ві дповідача, оскільки останнім не виконано припису про усун ення порушень вимог чинного законодавства України у сфер і електроенергетики та енерг онагляду, що пов' язані з нен алежною експлуатацією елект роустановок та режимів спожи вання електричної енергії сп оживача.

В судовому засіданні встан овлено та як вбачається з мат еріалів справи, позивач - ві докремлюваний підрозділ «Де рженергонагляд у Західному р егіоні» Державного підприєм ства «Національна енергетич на компанія «Укренерго» та Д ержавна інспекція з енергети чного нагляду за режимами сп оживання електричної та тепл ової енергії в Івано-Франків ській області є структурними одиницями державного підпри ємства НЕК «Укренерго» Мініс терства палива та енергетики України, тобто уповноважені представляти його інтереси.

У відповідності до вимог ча стини 2 статті 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Згідно частини 1 статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України суд при вирі шенні справи керується принц ипом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов' язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контрол ю) у сфері господарської діял ьності» органи, уповноважені здійснювати державний нагля д (контроль) у сфері господарс ької діяльності встановлюют ься виключно законами.

Відповідно до статті 9 Закон у України «Про електроенерге тику»встановлено, що державн ий нагляд в електроенергети ці здійснює, в тому числі, Дер жавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України, та інші орган и, визначені законодавством України.

Державні інспектори з ене ргетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії мають пр аво, зокрема, безперешкодног о доступу до електричних і те пловикористовуючих установ ок та теплових мереж сп оживачів та суб'єктів елек троенергетики; отримувати в ід споживачів та суб'єктів електроенергетики інформац ію, необхідну для виконання покладених на них завдань в ідповідно до нормативно-пра вових актів; давати спожива чам та суб'єктам електроенер гетики обов'язкові для викон ання приписи про усунення п орушень нормативно-правових актів; застосовувати в уст ановленому законодавством У країни порядку санкції до суб'єктів господарської ді яльності за порушення норма тивно-правових актів та складати протоколи про а дміністративні правопоруше ння.

Судом встановлено, що на вик онання своїх повноважень, де ржавним інспектором з енерго нагляду Коломийського відді лення Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електрично ї і теплової енергії у Івано-Ф ранківській області 16.12.2010 року здійснено планове обстеженн я Малого приватного підприєм ства будівельно-монтажної фі рми «Газовик» з питань техні чного стану, організації, екс плуатації електроустановок та режимів споживання елект ричної енергії споживача, вн аслідок чого встановлені пор ушення норм чинного законода вства у сфері електропостача ння, результати якого відобр ажені у акті від 16.12.2010 року №03/31-77-15/ 10.

На підставі вказаного акту позивачем виданий припис № 03/ 31-78-15/10 від 16.12.2010 року про усунення п орушень.

29.03.2010 року позивач здійснив п еревірку виконання припису т а встановив, що вимоги припис у відповідачем не виконані, п ро що був складений акт перев ірки (протокол) № 03/31-21-20 (а.с. 8).

05.04.2010 року позивачем прийнято постанову №05 про накладення ш трафу за порушення законодав ства про електроенергетику у розмірі 5100,00 грн.(а.с. 9).

Відповідно до статті 26 Зако ну України «Про електроенерг етику», споживач енергії зоб ов'язаний додержуватися вимо г нормативно-правових докуме нтів та договору про постача ння енергії.

Безпечну експлуатацію еле ктричних установок споживач а та їх належний стан забезпе чує сам споживач.

Споживач несе відповідаль ність за порушення умов дого вору з електропостачальнико м та правил користування еле ктричною та тепловою енергіє ю та виконання приписів держ авних інспекцій з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної енергії т а теплової енергії згідно за конодавства України.

Статтею 27 названого Закону встановлено, що суб'єкти госп одарської діяльності несуть відповідальність за ухиленн я від виконання або несвоєча сного виконання приписів у в игляді накладення штрафу у р озмірі до п'яти тисяч неопода ткованих мінімумів доходів г ромадян.

Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.

Відповідно до пункту 2 Полож ення про порядок накладання на суб'єктів господарської д іяльності штрафів за порушен ня законодавства про електро енергетику, затвердженого По становою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. №1312 (в ре дакції Постанови Кабінету Мі ністрів України від 05.11.2008 року № 970) за ухилення від виконання а бо несвоєчасне виконання ріш ень чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики, Державної інспек ції з експлуатації електричн их станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного н агляду за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії та порушення умов ліце нзій на суб'єктів господарсь кої діяльності накладаються штрафи.

Рішення про накладення штр афу приймається на підставі акту перевірки суб'єкта госп одарської діяльності, складе ного посадовими особами Наці ональної комісії регулюванн я електроенергетики, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами електричної та теплової енергії і оформляється поста новою.

Згідно пункту 10 вказаного П оложення, суб'єкт господарюв ання сплачує штраф за поруше ння законодавства в галузі е лектроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення. У разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .

Пунктом 11 Положення передба чено, що суб'єкт господарсько ї діяльності має право оскар жити рішення про накладання штрафів в установленому зако ном порядку.

В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що 05.04.2011 року за вих. № 22/01-196 на адресу відпові дача направлено постанову № 05 від 05.04.2011 року про накладення н а нього штрафу, яку відповіда чем отримано 07.04.2011 року, що підт верджується повідомленням п ро вручення поштового відпра влення (а.с. 10).

Судом встановлено, що накла дений постановою № 05 від 05.04.2011р., інспекції з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної і теплової енер гії в Івано-Франківській обл асті штраф в розмірі 5100,00 грн., ві дповідачем у добровільному п орядку не сплачений. Вказана постанова, в установленому з аконом порядку, відповідачем не оскаржувалась.

Викладене свідчить про зак онність та обґрунтованість р ішення позивача як суб' єкта владних повноважень про нак ладення на відповідача штраф у, тому суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, а позов є таким, що підлягає до задово лення.

На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з малого пр иватного підприємства будів ельно-монтажної фірми "Газов ик" (ідентифікаційний код 13659189) в дохід бюджету штраф в розмір і 5100 (П' ять тисяч сто гривень) 00 копійок.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Ко дексом, якщо таку скаргу не бу ло подано

Суддя: /п ідпис/ Тимощук О.Л.

Постанова складена в повно му обсязі 12.07.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2011
Оприлюднено17.10.2011
Номер документу18563655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1939/11/0970

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні